Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:19

Bij ons rijd de synthus juist bijna altijd op tijd, en de NS is te laat :') Dan bedoel ik de synthus op het traject Oldenzaal - Zuthpen.
In de 2 jaar nog maar 4 of 5 keer vertraging gehad.

Fireheart

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:45

Ik heb er nog wel eentje trouwens, een vriendin en ik gingen een keer van Amsterdam Centraal naar Alkmaar, maar we wisten niet zeker vanaf wel perron de trein ver trok.
Dus wij liepen maar naar spoor 8 toe en zagen daar een trein staan, dus wij vroegen aan het personeel [van de NS notabene] of dit de trein naar Alkmaar was. Volgens het personeel was dit niet de trein naar Alkmaar, want deze vertrok volgens hun vanaf spoor 1.
Dus wij van spoor 8 naar spoor 1 gerent, maar toen we daar aankwamen was er geen trein te bekennen.
Gelukkig kwam er net op dat moment opnieuw een man van de NS langs, en die wist ons te vertellen dat de trein die we op spoor 8 tegen gekomen waren wel degelijk de trein richting Alkmaar was en dat deze over 1 minuut zou vertrekken.
Je begrijpt natuurlijk wel dat we nog nooit zo hard gerend hebben _O-

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:50

Ik heb ooit een nacht in een trein doorgebracht tussen zwartverkoolde heuvels, waar het hier en daar nog brandde.
(Zuid-Frankrijk) Het mooie was dat eten werd gedeeld tussen de passagiers onderling. (wij hadden een pond tomaten en wat koekjes bij ons :) )

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:40

maaike5581 schreef:
Een station missen gebeurd maar heel weinig.
Rotterdam Alexander missen? Ik heb het nog nooit meegemaakt of gehoord.

Ik heb er toen ik er woonde wel eens staan wachten op de intercity... Die aankwam, afremde... Maar toch doorreed. Gelukkig zit daar dan de Sprinter via Noord maar 3 minuutjes achter. :')
En ja, die intercity hoorde daar wel degelijk te stoppen. :P

Die Sprinter was soms ook wel eens vroeger dan de intercity, als die vertraging had of zo. :j

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:00

Alvaron schreef:
Ess_Ramona schreef:
Auto aangereden die op t spoor stond ?!
Snap er nog steeds niks van haha.

Tussen Dieren en Velp gebeurd soms?
Een jaar (of 2, of 3?) geleden is dat inderdaad bij de begraafplaats bij Ellecom gebeurd. Die ligt precies tussen spoor en bos in. Normaal wordt er voor het spoor geparkeerd, maar deze keer had iemand zijn auto op ht stukje net over het spoor geparkeerd. Dat stukje helt, en de automobilist is vergeten z'n auto op de handrem te zetten. Auto is dus (leeg!) achteruit het spoor op gereden en daar tot stilstand gekomen. Trein is er vol in gegaan.

Die herinner ik me nog.
we konden niet bij onze akkers komen omdat alle spoorbanen dicht waren.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:21

ik ben ook wel eens van een concert terug gekomen was er iemand voor de trein gesprongen en daar sta je dan in deventer leeg station want was de laatste trein toen paps maar gebeld omdat er verder niks geregeld werd :')
en vertraging praat me der niet van...

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:35

Haha ik sta nu met de trein voor een rood sein omdat we te vroeg zijn :')

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:38

En nu inmiddels te laat en we staan er nog :')

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:49

Op tv west staat nu het bericht dat vanmiddag een stoptrein vanuit Den Haag naar Gouda vergeten is te stoppen op station Voorburg.

Mijn vreemste vertragingen zijn de vertragingen die wel worden aangekondigd maar er niet zijn. Heb geregeld dat er op het station bijvoorbeeld +5 minuten bij mijn trein staat en hij toch netjes op tijd is. Maandag stond er ook een storing tussen Utrecht en Gouda aangegeven, maar de trein die ik had reed ook netjes op tijd, zonder vertraging.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:50

Na 3 jaar lang te reizen tussen Sittard en Leeuwarden heb ik al aardig wat dingen gehoord.. Maar dit zijn toch wel de meest opvallende:

WE kunnen voorlopig amersfoort niet in, we staan namelijk als 4e in de file.

We rijden even wat langzamer want er loopt een mooie dame langs het spoor

NA een uur stilgestaan te hebben bij een aanrijding: We moeten nog even wachten tot we kunnen vertrekken, we missen namelijk nog een vinger.

Sorry, voor deze rit was geen machinist ingepland we zijn er dus een uit het pauze-hok aan het plukken

We moeten even wat mensen uit de trein halen, de trein is te vol waardoor de deuren niet dicht kunnen.

Beste mensen, ik als machinist durf op dit moment niet verder te rijden. Mijn rem werkt namelijk niet mee. Op dit moment laat ik ons dus uitrollen en dan kijken we of we de rem weer aan de praat krijgen.. paar minuten later stond de trein stil: OKe, nu gaan we dus de trein uitzetten dus wordt het even heel donker en dan schep ik het licht hopelijk weer.. Nadat ie weer aan was reden we verder: Ik denk dat ik wel een applausje verdien, ik heb de rem gemaakt! Ik had erna echt niet zo veel vertrouwen ermeer in..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:53

landvrouw schreef:
NA een uur stilgestaan te hebben bij een aanrijding: We moeten nog even wachten tot we kunnen vertrekken, we missen namelijk nog een vinger.

_O- _O- _O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:55

Ik zie..nou ja eigenlijk overal dat eigenlijk áltijd als de trein 5 minuten vertraging heeft dat het pas na 5 minuten gemeld word en dan aan komt rijden. Oftwel trein van 08:12, word er 08:17 omgeroepen dat ie 5 minuten vertraging heeft en komt vervolgens meteen aanrijden. Alleen in het geval dat het 5 minuten vertraging betreft. Of dat als de trein 5 minuten later is gearriveerd, ik de trein in wil wandelen en dan het bord zie veranderen naar: 5 minuten vertraging.. No oliebol.. Verder word altijd na 5 minuten pas de vertraging doorgegeven.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:57

friendly schreef:
Ik zie..nou ja eigenlijk overal dat eigenlijk áltijd als de trein 5 minuten vertraging heeft dat het pas na 5 minuten gemeld word en dan aan komt rijden. Oftwel trein van 08:12, word er 08:17 omgeroepen dat ie 5 minuten vertraging heeft en komt vervolgens meteen aanrijden. Alleen in het geval dat het 5 minuten vertraging betreft. Of dat als de trein 5 minuten later is gearriveerd, ik de trein in wil wandelen en dan het bord zie veranderen naar: 5 minuten vertraging.. No oliebol.. Verder word altijd na 5 minuten pas de vertraging doorgegeven.

Hier niet, als de trein vertrekt om 08:30 word er ook om 08:30 omgeroepen dat de trein 5 minuten vertraging heeft (en dus 08:35 pas vertrekt) :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:59

Ik had een keer dat het opeens steekvlammen uit de elektriciteits kast kwamen, aangebrande lucht in de hele trein. Vond ik trouwens wel eng. _O-

toen was het iets van "we gaan stapvoets verder wegens een storing"
banketstaaf niet deze trein is gewoon zo oud dat hij kortsluiting heeft. :=

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:05

Ik zat laatst in een trein ergens tussen Utrecht en Woerden ofzo. Ineens stopte de trein ergens in de middle of nowhere. Wordt er omgeroepen: "Dames en heren, omdat wij een bericht hebben gekregen van de politie over een bommelding in deze trein mogen wij niet verder rijden en keren wij terug naar het vorige station" Iedereen helemaal geschokt en in paniek natuurlijk..
En toen een halve minuut later:
"Dames en heren, ik heb mij net per ongeluk versproken. Er is geen bommelding. Nouja, er is wel een bommelding maar ik bedoelde dat de bom niet in de trein ligt, maar op het eerstvolgende station. Mijn excuses, en blijft U allemaal kalm aub."

En een keer op Geldermalsen. Ik had de trein die om 22.00 aankwam ofzoiets. Een paar meter voor het perron knalt die trein ineens op de noodrem, alle lichten gingen uit, de deuren op slot. En het was al pikkedonker buiten dus we zagen echt hélemaal niets. En laat ik nou net met 2 kei enge mannen in die coupe zitten. Al met al hebben we daar volgens mij een halfuur zo gestaan ofzo.. En toen uiteindelijk op een of andere manier de deuren opengemaakt en moesten we over het spoor naar het perron toelopen. En die conducteur maar roepen: "vergeten jullie niet uit te checken?!" Mafkees.

En een paar weken geleden treinde ik naar huis vanaf school. Stoppen we op Geldermalsen, gaan de deuren aan de verkeerde kant open. Dus wij keken elkaar een beetje dom aan met zn allen. Gaan na 5 minuten de deuren dicht, en wordt er omgeroepen "Oeps, sorry! Ik dacht dat we al een station verder waren. Ik zal de deuren aan de andere kant wel eventjes voor jullie openmaken!" :')

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:47

Geen vertraging maar wel vol in de ankers midden op de Brug :+ iedereen dacht er is iemand voor gesproken. De oproeper : dit was onze remtest, zoals u gemerkt heeft, het werkte heel goed! :')

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:49

just_kiki schreef:
Geen vertraging maar wel vol in de ankers midden op de Brug :+ iedereen dacht er is iemand voor gesproken. De oproeper : dit was onze remtest, zoals u gemerkt heeft, het werkte heel goed! :')

_O-

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 06:50

Zo heb ik een keer in het station gestaan, stond op het bord dat er 25 minuten vertraging was. Mijn ex en ik dus snel een broodje gaan halen in het station en het bord in de gaten blijven houden. Vertraging was inmiddels verder opgelopen, dus wij op ons dooie gemakkie naar het perron gegaan. 1 minuut na de oorspronkelijke vertrektijd komen we aan op het perron en zien onze trein net vertrekken. Dan sta je toch ook raar te kijken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:02

maaike5581 schreef:
Ik voel me absoluut niet aangevallen, waarom zou ik?
Er worden alleen appels met peren vergeleken, en dingen vermeld wat gewoon niet klopt.

Ik denk dat het ligt aan het verschil in beleving. Voor mijn gevoel rijdt een trein die een wissel mist, stopt en daarna terugrijdt 'achteruit', terwijl er in werkelijkheid gewoon vooruit wordt gereden (met de machinist gewoon vooraan, in de rijrichting dus en zeker ook met toestemming van de verkeersleiding).

Inmiddels is wel duidelijk dat er een heleboel op het eerste gezicht onwaarschijnlijke manieren zijn om ergens te laat te komen. Gelukkig gaat het meestal gewoon goed :)

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:51

ik zat vandaag in de trein word er omgeroepen "welkom in de iiiiiiiinter, dit is de intercity toch??*zachtjes geklets* oja welkom in de intercity!" :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:07

Heb eens gehad in de trein Den Helder -> Nijmegen bij Zaandam, werd keurig omgeroepen 'dames en heren wij naderen station Zaandam, denkt u bij het verlaten van de trein om uw persoonlijke bezitten bla bla bla...' Trein stopt, precies op het middelste spoor van drie sporen tussen de perrons in :').
Toen werd er omgeroepen: 'eh... Dames en heren, het zal u misschien al opgevallen zijn dat we hier niet op- of af kunnen stappen, we rijden door in de richting van Amsterdam Sloterdijk alwaar u kunt overstappen op de eerst volgende mogelijkheid terug. Excuses voor het ongemak!'
En ik zat daar echt.. :') bijna te huilen van het lachen, terwijl andere mensen echt volledig uit hun plaat gingen, schelden en doen! Echt niet normaal.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:33

Dat maakt sommige vertragingen inderdaad ook apart, de reacties van andere passagiers.
Ik zat een keer in een trein die een technisch probleem waardoor we langzamer reden. Een man in de coupe waar ik zat werd daar best boos over tegen de conductrice, vooral omdat hij zijn aansluiting zou missen. De conductrice kon hem vrij snel vertellen dat de trein waarop hij moest overstappen achter ons reed en ons niet kon inhalen, dus dat hij die aansluiting zou halen. Maar dat wilde hij niet geloven.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:19

Klopt. Sommige reacties tijdens een vertraging kunnen ècht niet.. Goed, ik baal er soms ook wel van als ik vertraging heb, maar zij kunnen er in 99 van de 100 gevallen niks aan doen, dus mijn woede sou dan verspilde energie zijn.
Ik heb een keer behoorlijk heftige vertraging gehad, het materieel dat in Alkmaar voor ons klaar stond kon niet vertrekken dus moesten we met zijn allen vanuit een gekoppelde IC overstappen op een kortere stoptrein. Mensen vielen flauw onderweg en weet ik wat meer, puntje bij paaltje 4 uur erover gedaan om op school te komen in Amsterdam. Toch doorgezet omdat ik een belangrijk tentamen had, dat ik gelukkig uiteindelijk toch nog mocht maken toen ik aankwam.
... En als ik er op terug kijk, heb ik met behoorlijk wat mensen flinke lol gehad aan boord van die stoptrein. Het was ook best wel gezellig :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:54

nog mooier vanaf het gelredome 's avonds na een concert naar den haag moeten. tot aan utrecht ging dat goed. Daar moesten we overstappen. Zaten in de trein de goede kant op om vervolgens *ding dong* de trein naar den haag zal binnen 2 minuten vertrekken vanaf spoor 17(geen idee wie station utrecht kent...maar das een end rennen) uiteindelijk zaten we in de trein horen we het volgende *ding dong* dames en heren, deze trein zal niet rijden de juiste trein zal binnen twee minuten vertrekken vanaf spoor 3...wij weer rennen. Om vervolgens EXACT! hetzelfde verhaal te horen en terug te moeten rennen naar spoor 16. Uiteindelijk in de goede trein op weg richting den haag. Werden we bij schiphol de trein uit gebonjourd omdat er tussen schiphol en leiden een bliksem inslag was geweest. Er zouden bussen klaar staan het bus perron en er zou aansluitend een trein komen op station leiden om onze reis te vervolgen...Drie kwartier bus wachten later waren we op weg naar leiden. Daar kwamen we aan om 3 uur 's nachts om de eerste ochtend trein om half zes te moeten pakken...Alles bij elkaar zijn we bijna 8 uur onderweg geweest van gelredome naar den haag -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:59

jeetje woogy dan heb je ook echt wel veel pech op 1 stokje!