Annelien92 schreef:Het gevoel van niet accepteren. Dat heb ik na 9 jaar nog..
Elke dag hoop ik nog dat mijn moeder opeens voor de deur staat. Ik ben het 1e jaar ook niet naar haar graf geweest omdat ik het niet wilde zien. Want in mijn beleving klopte het niet.
De avond voordat ze overleed vertelde ze me dat en morgen een middeltje zou krijgen, waar ze heel diep van ging slapen, maar dat de kans groot was dat ze waarschijnlijk niet meer wakker werd.
Als kind blijf je dan hopen op dat ene kleine beetje kans wat er in mijn ogen toen nog was. Ik denk dat dat deels mee heeft geholpen aan het niet accepteren.
Ja dat gevoel, ik vind het een zwaar rot gevoel. Want nog steeds heb ik het geen plaats gegeven, ik weet niet of jullie het zelfde hebben. "t gevoel van onmacht omdat je niks aan de situatie kan veranderen.
mijn moeder leeft dus nog, maar ik heb het gevoel van onmacht en me heel nutteloos voelen wel heel erg gehad. Nog wel hoor, maar een stuk minder doordat ik o.a. mee heb gedaan aan Alpe d'HuZes, mee ga doen aan ride for the roses (ook voor kanker) en volgend jaar hopelijk ook weer alpe d'HuZes, dan heb ik nog een beetje het idee dat ik 'iets' doe. Ik hoop dat ze er volgend jaar nog is.
Heb je trouwens al een beslissing gemaakt wat je wel of niet gaat doen omtrent je vader? Vind die zin van 'beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan, dan van wet je niet hebt gedaan' wel een hele mooie. Lijkt me wel een hele moeilijke keuze