vriend die 11 jaar ouder is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:10

Goof schreef:
Lusitana schreef:
Lezen jullie gewoon de posts niet van de jonge meiden die er over vertellen vanuit hun standpunt?
Ik weet dat ze later zullen denken van "jee, misschien had ik beter..." maar dat geld zowat voor iedereen.

Dat is juist het hele punt.....
Pubers hebben niet het vermogen deze keuzes te maken, de realiteit in te zien en de gevolgen te overdenken simpelweg omdat hun hersenen nog lang niet volgroeid zijn.

Dat heb ik letterlijk ook gezegd, maar dat is geen reden waarom ze geen ervaringen op mogen doen, of wel?

horseyfries

Re: vriend die 11 jaar ouder is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:11

Idd, en die ervaringen zijn niet persé ineens slechter omdat het met een wat ouder iemand is ipv met iemand van hun eigen leeftijd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:12

horseyfries schreef:
Geryon schreef:
Uh dat lijkt mij vanzelfsprekend he. Dat je elkaar eerst leert kennen voor je er een relatie oid mee begint. En het lijkt mij ook vanzelfsprekend dat je dan achter elkaars leeftijd komt. En meer, zoals de hele fase.

Als je als 21 jarige dan gewoon verder gaat met een 13 jarige..

lk werd toch vaak eerst verliefd voor ik uberhaupt wist hoe oud de jongen was, en als ik dan éénmaal verliefd was dan zou het me eerlijk gezegd ook geen fluit meer uit maken hoe groot het leeftijdsverschil was, omdat dat dan totaal niet meer belangrijk was.
Als dat omgekeerd ook zo is en de 21 jarige hoort als hij een leuke 13 jarige meid heeft leren kennen pas later hoe oud ze is, dan zal hij misschien best zijn bedenkingen hebben maar om dan te insinueren dat zo iemand persé een slecht karakter moet hebben vind ik ook niet correct, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n relatie tot in lengte van tijden blijft duren.

Jammer dat kortzichtigheid soms hele leuke koppels op die manier een enorme rottijd kan bezorgen!

Dat je verliefd bent is geen excuus om dan maar een relatie te gaan nemen, terwijl dat misschien niet verstandig is. Als 21 jarige moet je hetgeen toch wel weten wat Goof beschrijft..

@ Lusitana: De keuze ligt toch niet alleen bij de jongste? Als oudere moet je wel beter weten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:13

Ik denk dat een oudere juist een prima leidraad kan zijn. Juist als die zich bewust is dat de andere jonger is.
Waar komt dat spreekwoord "op een oude fiets moet je het leren toch vandaan"?

Er zullen er genoeg zijn die wel terugtrekken als ze achter de werkelijke leeftijd komen, dat heb ik ook al eens gezegd in deze discussie. Elk geval is uniek. Maar het is tussen HEN.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:16

Lusitana schreef:
Ik denk dat een oudere juist een prima leidraad kan zijn. Juist als die zich bewust is dat de andere jonger is.

Het is toch ráár dat de oudere zich ervan bewust is, maar toch de relatie aan gaat? Vind ik wel in ieder geval. Lijkt mij niet dat dat spreekwoord hier vandaan komt :n En vind het ook totaal niet van toepassing hierop. Nee, wel als de mensen in dezelfde levensfase zitten.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:17

Geryon, verliefd worden is niet rationeel, gelukkig niet! En als het echte liefde is dan hoop ik van harte dat niemand zich laat tegenhouden door verstandig doen, en als het geen echte liefde blijkt te zijn dan is dat ook weer niet anders dan als je als zestienjarige het met een zestienjarige doet, soms blijft het duren, soms niet, that's life!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:19

Waar maken we ons druk over!? Als die meid gelukkig en blij is, why not? Maar ik zal het wel niet weten als 14 jarige.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:38

Geryon schreef:
Lusitana schreef:

Het is toch ráár dat de oudere zich ervan bewust is, maar toch de relatie aan gaat? Vind ik wel in ieder geval. Lijkt mij niet dat dat spreekwoord hier vandaan komt :n En vind het ook totaal niet van toepassing hierop. Nee, wel als de mensen in dezelfde levensfase zitten.

Ik had dat gezegde hier ook al in t topic geplaats. Maar dan als een grapje.
Vind het ook echt héél raar.
Die man zit in een hele andere levenfase. Die man vind het, denk ik, gewoon leuk om een jong chickie aan de haak te hebben geslagen.
En als dat niet het geval is dan hoop ik dat ze samen gelukkig zijn, en het niet zo'n vies mannetje is wat ik dan voor me zie als ik mensen hoor met zo'n leeftijdsverschil :P

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:43

Geryon schreef:
En vind het ook totaal niet van toepassing hierop.

Google het eens voor de aardigheid en kijk hoeveel topic over sex met een ouder iemand gaat. Het spreekwoord slaat meestal meer op een jongen die door een oudere vrouw ontmaagd wordt, maar wordt los gehanteerd. ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:46

Tja het zou voor mij echt een gigantische afknapper zijn als een man (ookal is het zo eentje waar je ontzettend bij kwijlt) op mij zou vallen als ik 16 jaar oud of jonger was. Hoef ik niets mee te maken hebben.

Lusitana, dat maakt het nog niet meteen normaal voor mij.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:17

horseyfries schreef:
Ben het wel met je eens Lusitana, men praat er hier over alsof het altijd per definitie iets heel ergs is, terwijl ik me ook best gevallen voor kan stellen waarbij het meisje er ouder uitziet dan ze is, de jongen leert kennen, ze een relatie krijgen, en er dan pas achter komen wat hun leeftijdsverschil is. Is het dan opeens "vies" en pervers omdat er opeens een cijfer op geplakt wordt?
Zolang er niets tegen de wil van het jonge meisje gebeurt is het in mijn ogen niet anders dan de ontdekkingreis die we allemaal maken, de één wat jonger dan de ander. Waarom zou het anders zijn als het bijv. een jongen was van dezelfde leeftijd? Zou het dan wel goed zijn? Of vinden jullie helemaal dat meisjes voor hun achttiende niet aan sex mogen beginnen ofzo?

Leuk joh, 'Hey wil je wat me' 'Prima' *6 weken later* 'Schat ik ben morgen jarig, ik word 14' _O-
Sorry, de eerste 3 vragen die mij ALTIJD gesteld worden door jongens die ik niet ken (als ik zonder jongen ben) zijn 'Hoe heet je', 'Hoe oud ben je' en 'Heb je een vriend'.

Alsof je maar eens in je leven verliefd wordt. :roll:

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:24

Waar lees jij dat je maar eens in je leven verliefd zou worden?
Juist niet, en juist daarom is het raar dat jullie zo moeilijk doen over een relatie met een wat ouder iemand, maar een relatie met iemand van hun eigen leeftijd doodnormaal vinden. Beiden kunnen van tijdelijke aard zijn, en zolang beiden in de relatie vrij zijn in hun keuzes, zie ik het probleem niet. In dit topic staan al voorbeelden genoeg van mensen die heel gelukkig waren of zijn in hun relatie met een ouder iemand. Moeten ze dat dan maar niet doen omdat JULLIE blijkbaar daar een probleem mee hebben?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:28

Geryon schreef:
Tja het zou voor mij echt een gigantische afknapper zijn als een man (ookal is het zo eentje waar je ontzettend bij kwijlt) op mij zou vallen als ik 16 jaar oud of jonger was. Hoef ik niets mee te maken hebben.

Niemand zegt dat JIJ dat moet, dat betekent nog niet dat je geen begrip zou kunnen opbrengen voor iemand anders toch? "Normaal" is wat de meeste mensen doen, maar dat wil nog niet zeggen dat alles wat buiten die norm valt gelijk pervers en goor moet zijn, dat vind ik erg kortzichtig. Verliefd zijn kun je niet sturen. Als dat zo was waren er niet zoveel mensen in een relatie die moeilijk was, want dan kapten ze er gelijk mee.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:31

Er wordt gedaan alsof 'Als ze verliefd zijn' alles goed praat en extreem speciaal is.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:31

horseyfries schreef:
Geryon schreef:

Niemand zegt dat JIJ dat moet, dat betekent nog niet dat je geen begrip zou kunnen opbrengen voor iemand anders toch? "Normaal" is wat de meeste mensen doen, maar dat wil nog niet zeggen dat alles wat buiten die norm valt gelijk pervers en goor moet zijn, dat vind ik erg kortzichtig. Verliefd zijn kun je niet sturen. Als dat zo was waren er niet zoveel mensen in een relatie die moeilijk was, want dan kapten ze er gelijk mee.

Lekker egoïstisch om een relatie in te stappen die eigenlijk onverstandig is, omdat je zelf verliefd bent. Egoïsme, óók een ontiegelijk grote afknapper :D

Dat ik het niet doe, betekent inderdaad niet dat ik er geen begrip voor zou kunnen opbrengen. Maar in dit geval heb ik er toch geen begrip voor.. :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:01

Waarom zou het persé onverstandig zijn? Dat maak jij ervan. Ook dat het egoïstisch is. Dan is elke verliefdheid per definitie dus egoïstisch?
Er zijn voorbeelden genoeg te vinden waar het prima werkt, hoe leg jij dat uit als het zo onverstandig is?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:03

xSlvna schreef:
Er wordt gedaan alsof 'Als ze verliefd zijn' alles goed praat en extreem speciaal is.

Er wordt ook gedaan alsof je die verliefdheid maar als een oude sok in de kast kan leggen en vrolijk verder kan leven omdat er ANDERE mensen problemen hebben met hun verliefdheid, niet omdat ze zelf problemen hebben. Vind je dat normaal?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:06

horseyfries schreef:
Waarom zou het persé onverstandig zijn? Dat maak jij ervan.
Er zijn voorbeelden genoeg te vinden waar het prima werkt, hoe leg jij dat uit als het zo onverstandig is?

Derde keer: zie uitleg van Goof.

Ik vind het om die redenen onverstandig van de oudere om toch de relatie aan te gaan. Buiten dat vind ik het ook 'raar/vies' dat een oudere een relatie en vaak ook seks wilt met het kind.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:06

Ja eigenlijk wel, en anders moet je het maar accepteren dat anderen er misschien geen begrip voor hebben.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:12

De uitleg van Goof is zo rationeel gedacht dat het erop neer komt dat je bij elke verliefdheid eerst zou gaan moeten nadenken of deze persoon wel echt zo geschikt voor je is, of diegene in je toekomstplannen past en wat de buitenwereld van deze relatie zou denken.
Het is totaal absurd dat je als je beiden verliefd bent en er beiden een goed gevoel bij hebt, een relatie geen kans zou mogen geven omdat de buitenwereld er een andere mening over heeft. Als de oudere in de relatie normaal nadenkt dan kan die juist de jongere behoeden voor fouten die ze met haar eigen leeftijdsgenoten veel eerder zou maken, omdat die jonge jongetjes juist totaal niet nadenken over de gevolgen van bijv. seks.
Dat jij iets raar vind wil nog niet zeggen dat je daarom het levensgeluk van anderen in de weg mag staan of veroordelen moet. Leef en laat leven!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:16

Zoals ik de uitleg van Goof lees komt het daar niet op neer. Er wordt niet eens wat gezegd over wat de buitenwereld ervan vindt. Lees ze nog eens een keer zou ik zeggen. Het zijn gewoon feiten.

Ik geef je wel gelijk dat ze met leeftijdsgenoten misschien wel meer fouten zouden maken. Maar persoonlijk denk ik dat een volwassene die op een kind valt, niet veel 'volwassener/beter' nadenkt dan een leeftijdsgenoot.. :=

Ik keur het niet af hoor. Sta er gewoon niet achter en krijg de kriebels van zulke volwassenen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:40

Ik krijg heel erg het gevoel dat mensen niet het onderscheid kunnen maken tussen volwassenen die opzettelijk op zoek gaan naar kinderen, en volwassenen die gewoon verliefd worden op een andere persoon wat toevallig een jong iemand blijkt te zijn. In mijn ogen is dat een heel groot verschil.
Het eerste sta ik ook niet achter en krijg ik ook de kriebels van, maar het tweede heb ik geen probleem mee zolang de jongere in kwestie nergens toe gedwongen wordt en gewoon gelukkig is in de relatie. Waarom zou je een probleem maken van iets wat geen probleem is?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:10

Wat is dwang?
Vergelijk het eerder met incest dan pedoseksualiteit. Incest ontstaat bv vaak doordat het slachtoffer een volwassener rol gaat opnemen in een gezin (echtgenote vervangen). Dan ontstaan er andere situaties, verhoudingen en dit kan incest als gevolg hebben. Niet omdat de vader hier van bij het begin naar op zoek was. Als de dochter het dan niet als verkeerd ziet omdat ze niet beter weet en er in rolt moet het maar kunnen of zo?
16 en 27 is een randgeval, maar 13 en 21 vind ik pervers. En ik ken geen enkele 13 jarige die qua uiterlijk en in gedrag volwassen genoeg is om het niet vanop 100 meter te zien dat ze een vroege puber is.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:13

Wow wat een discussie haha

Maar wat ik eigenlijk wil weten ts hoe gaat het nu tussen jullie op het moment heb al een tijd niks meer gelezen

Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen
Zelf vind ik het door je leeftijd een grote stap
Maar als het goed klikt waarom niet

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:20

Jongens het kan erger een nicht van een vriendin van mij was zwanger op der 14 de van een man van 30 en zijn nu 3 jaar later getrouwd en ze hebben een zoontje (nu dus 17&33)