Feather extentions, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:36

Maar zijn het wel echte uit China? Je moet natuurlijk zelf weten wat je draagt in je haar, maar als je per sé echte wil en nog goedkoop ook, zou ik gewoon naar de dierenboerderij gaan. Ethisch toch wat verantwoordelijker.

Astrid, ik let goed op met dierlijke producten waar ze vandaan komen. Bovendien heb ik alleen leren producten voor mijn paard.

En ik vind het suf dat je wijst op andere dingen. Er is niks mis met een kritische noot. Veertjes zijn hip en leuk, maar daar hoeven dieren niet voor te lijden toch?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:38

Ik vind ze best grappig!! :)
Maar heeft elke kapper standaard die dingen liggen (en hebben ze dan bv. de echte of de neppe of beide?), weet iemand dat?

Mijn ouders hebben namelijk volgende week een feestje en nu laat ik dan mijn haar opsteken, maar het moet netjes zijn maar niet te net en strak zeg maar. Nu ik net googelde op die dingen kwam ik dit tegen:

Afbeelding

Vind dat er toch wel erg leuk uit zien zo met dat opgestoken haar!! Dat haar zit volgens mij aardig netjes, simpel, opgestoken en die veertjes maken het juist wat speelser. :P

Ik heb alleen wel een rechte pony, dat maakt me dan weer aan het twijfelen..... :\

FemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:40

Ze schrijven dat het echte zijn.. En ze zien er ook vrij echt uit vanaf de foto..
De gekleurde zullen uiteraard wel geverfd zijn..

Ja, het is een optie op naar de boerderij te gaan.. Maar dan zijn ze niet altijd in de kleuren die je wil..

Anyway.. Ik snap best dat er mensen tegen zijn.. En dat vind ik ook prima, daar zul je mij niet over horen.

Urbanus

Re: Feather extentions, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:46

Nee maar je kunt toch gewoon veertjes zelf verven dan? Volgens mij heb je een potje stargazer al vanaf een paar euro. Het is maar een tip, ik vind het zelf nogal luguber als je iets in je haar hebt waar voor geleden is. Brrr :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:48

niet elke kapper heeft ze.

dat ziet er wel netjes uit die foto dat haar zo.

Wat betreft de veren ieder zijn eigen ding ik vind het leuk dus ik heb wel de echte in me haar. Geen idee waar ze vandaan komen ja van iemand op marktplaats verder zou ik het niet weten hoef het niet te weten. Iedereen moet het zelf weten wat die doet met veren, bont of leer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:49

Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar het mag toch ook gezegd worden? Je kunt er op z'n minst even over nadenken.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:51

lieveli schreef:
Maar zijn het wel echte uit China? Je moet natuurlijk zelf weten wat je draagt in je haar, maar als je per sé echte wil en nog goedkoop ook, zou ik gewoon naar de dierenboerderij gaan. Ethisch toch wat verantwoordelijker.

Astrid, ik let goed op met dierlijke producten waar ze vandaan komen. Bovendien heb ik alleen leren producten voor mijn paard.

En ik vind het suf dat je wijst op andere dingen. Er is niks mis met een kritische noot. Veertjes zijn hip en leuk, maar daar hoeven dieren niet voor te lijden toch?

De ene bron zegt dat de dieren hiervoor niet lijden, de andere weer wel.. Wat is waarheid?

En wat Astrid zegt, ben ik het wel mee eens. Wie zegt dat dieren niet lijden voor jou donskussentje of dekbedje ect ect..
Maar daar kiest ieder toch zelf voor? Als ik een nieuw kussen nodig heb, denk ik echt niet.. 'ochh hoeveel dieren hebben hiervoor geleden'. Ja helaas word sommige dingen op een vreselijke manier gedaan. Zoals bontkragen ect ect.. Maar sta jij dan bij letterlijk alles stil als je iets wilt hebben, wat dierlijk is?

Mijn gedachten gang en denk van vele andere, toen ze over de feather extensions hoorde was denk ik: 'gohhh wat leuk'

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:53

Ik gebruik geen dierlijke producten dus ik hoef er niet bij na te denken. Ik gruwel van donzen kussens.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:53

je mag het best zeggen maar voor zo ver ik weet zijn de veren bij producten de hanen worden geslacht om hun vlees. Dus ik heb daar geen problemen mee. Ik zag op mp zelfs een verkoper voorbij komen die dier vriendelijke veren aanbied.

en verder sluit ik me aan bij het bericht hier boven.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:56

Dan ben je 1 van de weinige, denk ik.. Want denk ook dat het bijna onmogelijk is om zonder dierlijke producten te kunnen leven..

Ik geef eerlijk toe dat ik niet bij alles stil sta of het wel diervriendelijk is.
Een bontkraag waarbij het feiten zijn dat de beestjes levend gevild worden, ja daar steek ik me kop niet voor in t zand. Super mooi zo'n bontkraag, maar dan maar een mooie neppe!

Maar ga nu wel heel offtopic he.. :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:58

Roosje01 schreef:
je mag het best zeggen maar voor zo ver ik weet zijn de veren bij producten de hanen worden geslacht om hun vlees. Dus ik heb daar geen problemen mee. Ik zag op mp zelfs een verkoper voorbij komen die dier vriendelijke veren aanbied.

en verder sluit ik me aan bij het bericht hier boven.

Diervriendelijk is prachtig. Ik droeg vroeger ook verenoorbellen, via een biologische farm op etsy.

Etsy is trouwens sowieso wel goed voor veertjes, niet eens duurder dan mp of websites. Maar het verzenden duurt iets langer.

Overigens is leven zonder dierlijke producten goed te doen. Nepleer, nepbont, canvas. Topspul.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 00:03

Roosje01 schreef:
niet elke kapper heeft ze.

dat ziet er wel netjes uit die foto dat haar zo.

Wat betreft de veren ieder zijn eigen ding ik vind het leuk dus ik heb wel de echte in me haar. Geen idee waar ze vandaan komen ja van iemand op marktplaats verder zou ik het niet weten hoef het niet te weten. Iedereen moet het zelf weten wat die doet met veren, bont of leer.

Dan maar even bellen van te voren om het te vragen dus, zodat ik ze anders zelf mee kan nemen. :)

Bij mij zou het er meer zo uit zien dan overigens: http://cdn03.cdn.justjared.com/wp-conte ... pet-01.jpg
Denk daar dan dat veertje bij zoals die zit op die foto die ik hierboven liet zien...

Lijkt me dan toch best leuk staan toch? :)
Zie je overigens veel verschil tussen die neppe of echte?? Ik heb het ook niet zo heel erg op echt dierlijke producten, beetje van mijn moeder meegekregen. Die heeft ooit een hele mooie bontjas geerfd, maar trekt hem nooit aan omdat ze het geen prettig idee vind. Als kinds zijnde hadden we ook nooit kleding waar echt bont in verwerkt zou zitten ofzo. Maar mijn moeder is dan wel weer voor goede leren schoenen bv. (tja ik loop nu op schoentjes van 20/30 euro, niks geen echt leer dus maar gewoon kunststof). Dus het is dubbel, voor mij hoeven die dierlijke producten niet zo. Al helemaal niet als er geruchten zijn dat er op gruwelijke wijze verkregen word, voorkeur gaat dus uit naar nep. Hoewel als ik bv. zo bij de kapper binnen loop en vraag om die veren dan zou ik kats vergeten om te vragen of het echte of neppe zijn (ik zou er al zo vanuit gaan dat het gewoon neppe zijn). := Wat dat betreft dus bedankt dat dit topic er is en het verschil hier zo aangehaald word! :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 00:16

ja er is wel echt veel verschil de neppe zijn een plukje synthetische haar met grizzley patroon lijk dus niet op een veer alleen het printje.

echt
Afbeelding

nep
Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 00:21

Oei! Dat is inderdaad toch wel een heel verschil.... :oo

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 00:28

ja daarom even een voorbeeldje erbij kapsel wat jij wilt zal niet gaan met neppe veren.

misschien anders is kijken voor diervriendelijke veren wat lieveli zegt bij die biologische farm.

linkje naar de advertentie die ik tegen kwam weet niet of het egt is maar ze zeggen alleen diervriendelijke veren te verkopen.
http://link.marktplaats.nl/679379319

FemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:17

Nou, ik heb alle veertjes waar ik op geboden heb gewonnen.
Ook 50 blonde/goude beads.

Ik heb nu 60 veertjes en 50 beads voor een leuk prijsje. Nu nog hopen dat de veertjes mooi zijn in het echt.
Ik ben benieuwd..

En verder heb ik nu ook een bestelling geplaatst van 10 veertjes bij Britt.
(Overigens gaan die een stuk duurder zijn dan de veertjes die ik zelf besteld heb. Maar dat maakt niet uit..)

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 08:58

Ik ga denkik ook maar ff bieden zo! Wat betreft waar ze vandaan komen.. ik moet eerlijk zeggen dat ik een groot vleeseter ben en ik dan ook niet kijk of het plofkip is of biologisch. Ik heb simpelweg ook geen geld om al mijn producten via de eerlijke weg te kiezen. Ik draag ook een Moscow jas met bontkraag, hoewel daar in staat dat het diervriendelijk is geslacht waar ik niet in geloof. Ik vind echte veren ook gewoon veeel mooier dan neppe dus kies ik hiervoor. Persoonlijk denk ik ook niet dat het vlees van die hanen wordt weggegooid, dus in dat geval heb ik er helemaal geen problemen mee.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:03

Ik vind de veren van britt wel mooi maar ben tog nog even aan rond neuzen of ik een goedkopere partij kan vinden van 25 of 50 veren. Ik heb alleen geen ebay dus dat is lastig.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:47

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 10:56

Die vond ik ook erg mooi, alleen wel redelijk prijzig.. Ben benieuwd hoe ze zijn, laat even weten!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:13

Femke_L schreef:
Heb je een foto? En mag ik vragen waar je ze vandaan hebt en wat je betaald hebt :) ?

Ik heb ze van marktplaats bij 2featheryou. 5veren, 3 ringetjes en 1 inzethulpje was 18euro.
Deze is in het echt het beste te zien:
Afbeelding
En deze verstopt zich altijd onder mijn haar
Afbeelding

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:16

Leuk hoor xSCWx!

Ik zie vooral veel natuurlijke kleuren voorbij komen. Ik heb zelf ook wat knal kleur besteld.

En volgens mij heb ik ook een pakket van 50 besteld? Want er staat dat er onder 50 niets verzonden word? En volgens mij zijn het ook namaak toch? Haha of er iemand wil mee kijken met me want ik snap het niet meer haha..
http://www.yourgiftstore.nl/featherexte ... oothandel/

rebekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:51

ik heb de mijne van http://www.veerextensionsonline.nl.
Voor 11 euro heb je al een leuke bundel met 5 veertjes en per stuk kosten ze 2,50.
Ik ben er heel erg blij mee en ze zijn erg mooi.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:27

Ladyloe schreef:
Ik heb ook nog hier besteld

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-ta ... ousPage=lr

Ze komen als het goed is morgen binnen, en ik ben erg benieuwd. Word de eerste keer van die veren voor mij!

Die heb ik ook zitten nu 2 dagen in me haar al 1 keer me haar meegewasse en nog steeds mooi passen zich ook snel aan aan me haar. Ben er blij mee had ze ook herl snel in huis.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 13:35

Ik was zelf elke dag me haar dus hoop dat ze daar tegen kunnen!