Catfish

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Re: Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:56

Groot gelijk :j

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:27

Wat een verhaal zeg, ik lees alles nu pas! Wat heb je veel moeite gedaan met alle onderzoeken, vind het knap waar je allemaal achter bent gekomen. Ook al wat het helaas niet wat je gehoopt had. Heel bijzonder, je ziet het zo vaak, je leest het..Totdat het je zelf overkomt!

Sta er ook van te kijken wat "Ethan" allemaal voor elkaar gekregen heeft, hoe hij dit allemaal opgezet heeft. Dat vind ik trouwens van veel afleveringen op MTV ook. Je moet behoorlijk ziek zijn om er zoveel energie in te steken.

Ben benieuwd of dit een vervolg krijgt! Ik vraag mij af wat de mensen van MTV nog willen onderzoeken, aangezien je zelf al behoorlijk wat hebt ondernomen om overal achter te komen!

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:32

daNiielle_ schreef:
Wat een verhaal zeg, ik lees alles nu pas! Wat heb je veel moeite gedaan met alle onderzoeken, vind het knap waar je allemaal achter bent gekomen. Ook al wat het helaas niet wat je gehoopt had. Heel bijzonder, je ziet het zo vaak, je leest het..Totdat het je zelf overkomt!

Sta er ook van te kijken wat "Ethan" allemaal voor elkaar gekregen heeft, hoe hij dit allemaal opgezet heeft. Dat vind ik trouwens van veel afleveringen op MTV ook. Je moet behoorlijk ziek zijn om er zoveel energie in te steken.

Ben benieuwd of dit een vervolg krijgt! Ik vraag mij af wat de mensen van MTV nog willen onderzoeken, aangezien je zelf al behoorlijk wat hebt ondernomen om overal achter te komen!

ik denk hetzelfde als jou.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:26

Ben heel benieuwd Nynke, of je uitgekozen gaat worden. Wel al heel leuk dat je wel een reactie van hun hebt gehad. :j Beter dat je het nu naast je neer kan leggen, het word gewoon tijd voor een leuke NL'er. 8-)

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:41

Ik ben hier vaak een meelezer op bokt, maar ik las nu dit topic en wilde reageren!

Ik heb dergelijk voorval meegemaakt ik was toen denk ik 15 weet het niet zo zeker alleszins is het al zeker 2 jaar geleden. Ik had ook iemand leren kennen via youtube (was toen helemaal into videobewerking en dergelijke). Een hele tijd contact met die jongen gehad hij was volgens hem 1 jaar ouder dan mij en werd er nu niet echt verliefd op maar vertrouwde hem gewoon echt. Kreeg ook foto`s door waar ie er normaal uitzag en goed, maar nooit videochat ofzo. Hij wist mijn woonplaats niet maar wel stad en school. Op een moment was ie helemaal verliefd op mij en het werd echt een soort stalking. Toen opende een msn gesprek dat in mijn lijst stond en opende videobellen en daar had ik als toen 15 jarige de verschrikking van mijn leven: hij was verminkt om het zo te zeggen in het gezicht en heel anders ook van afkomst meer Marrokaans ( ik ben geen racist heb goede vrienden uit Marokko) en het was een heel andere persoon dus.
Hij stuurde later zelfs dreigingen om naar België te komen om me op andere gedachten te brengen toen ik contact verbrak, ben er vanaf geraakt gelukkig wel :)

Ik weet niet wat hij destijds stuurde in dat privé bericht maar ik snap wat je meemaakte en dat je misschien afsluiting nodig hebt om te ontmaskeren :j Ik vind het goed voor je dat Catfish je gecontacteerd heeft en dat je enorm sterk bent of een straffe madam zoals wij dat hier zeggen! (wauw lange post :o )

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 08:41

Ik kreeg zo'n rare mail vanochtend.

Iemand uit Amerika die hetzelfde had gehad met Ethan. Kan allemaal natuurlijk... Maar, hoe weet zij van mijn verhaal af en waarom maakt ze speciaal een email adres aan om mij out of the blue te mailen? Ben vooral benieuwd hoe ze van mijn verhaal af weet. Heb Sage ook al een gecontact.. Heb d'r een mail terug gestuurd, ben benieuwd. Als ik d'r naam google krijg ik alleen iemand uit Myrtle Beach ( waar E's "vriendin" destijds ook woonde ). Ze schrijft dat ze getrouwd is inmiddels.. Ik vind het een raar verhaal iig.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:46

Dat is apart, benieuwd hoe ze aan het verhaal komt idd!
Of zal het Ethan zelf wezen die op deze manier contact zoekt?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 12:43

Hmm.. Ik denk nu dat 't Ethan zelf is. Er staat wel iets in waardoor het OF echt iemand is, of Ethan is.. Zij schrijft namelijk dat Ethan vertelde samen te wonen met een Sage in Michigan ( Ethan had destijds foto's van een vriend van Sage gestolen, en een FB aangemaakt onder de naam Sage. Dat moest zijn roommate voorstellen). De echte Sage heeft op highschool in Michigan gezeten vertelde hij mij. Omdat Ethan zelfs Sage's jaarboek quote had overgenomen dacht Sage in eerste instantie dat het iemand van highschool was, die dit allemaal deed. En nu zij mij dus mailt dat hij zei dat ie met een Sage samenwoonde in Michigan.... Ik heb dat verder nooit aan iemand verteld, dat Sage in Michigan op high school heeft gezeten, dus wat dat betreft denk ik dat het of iemand is die écht hetzelfde heeft meegemaakt, of het is Ethan zelf. Aan het einde stond dat als ik nog steeds "detective werk" aan het doen was en wilde uitvinden wie Ethan nu echt is, ik het haar moest laten weten. Hoe weet zij dat ik daar zo mee bezig was? Heel bijzonder dit.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:47

Haha, ik denk dat jij juist gehandeld heeft als hij het is.. hijs dus vooral bang en weet dat hij fout zit. Hilarisch zou ik zeggen. Denk dat je op dit moment 'sterk' staat of hoe je dat in deze situatie wil noemen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 13:59

Hij wist ook dat hij fout zat, dat was toen metern al duidelijk. Ik vind de mail gewoon raar en weet niet goed wat ik er van moet denken. Maar goed, ben benieuwd of ik nog antwoord terug krijg.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 14:09

He wat vreemd Nynke... goed dat je er voor uitkijkt, want het is toch allemaal een beetje té toevallig.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:21

Lijkt me gewoon Ethan die jou onder een andere naam mailt en op de hoogte wil blijven van wat jij over hem hebt ontdekt. Ik zou als ik jou was gewoon alle contact met hem negeren, nergens op antwoorden, en er ook niet meer naar op zoek gaan. Verder met je eigen leven in Nederland.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 15:28

Zoals je kunt lezen had ik dat ook al gedaan. De mail van Catfish had ik destijds al verstuurd, kreeg dus pas een aantal maanden later reactie terug. Was het al enigszins vergeten.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:34

Misschien een hele rare gedachte hoor, maar zou het kunnen dat Ethan hier meeleest? Via een online vertaalmachine? 't is wel heel toevallig dat je hier vertelt dat je door Catfish benaderd bent, en een paar dagen later zo'n mailtje krijgt. Ik zou die persoon iig geen details vertellen, laat hem/haar maar met informatie komen (als je überhaupt nog gaat antwoorden).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:39

Eerlijk gezegd snap ik niet dat je hier nog energie in steekt. Sluit het af en ga door met je leven. Je bereikt er niets mee door het steeds met aandacht te voeden. Ik zou het lekker afsluiten en verder gaan met dingen in het leven die je wel wat moois kunnen brengen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 15:57

Steeds met aandacht voeden :? Ik ben volgens mij vrij om hier te melden dat ik na al die maanden een reactie heb gekregen op mijn mail die ik destijds verstuurd heb en dat ik vanochtend ineens zo'n mailtje kreeg. Energie steek ik er al heel lang niet meer in Cayenne.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:37

Maar als je er klaar mee bent en er geen energie meer in wilt steken, waarom neem je dan contact op met 'Catfish' :) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:39

Ze zegt toch net dat ze dat al maanden geleden had gedaan? :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 16:39

Dat heb ik al meerdere keren gezegd inderdaad. Tsjonge.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:45

Ik snap best dat nynke het niet helemal los kan laten :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:50

Ik lees anders hierboven dat je weer contact op neemt met mensen. Begrijp me niet verkeerd. Je moet het allemaal natuurlijk zelf weten, jammer ook dat je het meteen zo verkeerd opvat, maar je bereikt er uiteindelijk niets mee. Ik snap best dat je het misschien niet helemaal los kunt laten, zoals ik al eerder schreef heb ik zelf ook het een en ander meegemaakt, maar soms is het gewoon het beste om dat soort mailtjes niet eens meer te openen. Nogmaals, die keus ligt bij jou :) IMO is het gewoon verloren energie.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 16:52

Voor mijn gevoel heb ik het wel los kunnen laten, zoals ik al aangaf ben ik verder gegaan en ik was er ook niet meer mee bezig. Dat ik nu 2 van die mails krijg, daar had ik ook niet op gerekend. Dus het lijkt me logisch dat ik dat dan even van me af wil schrijven. Daarnaast hebben veel mensen hier mij toen best gesteund en goede adviezen gegeven, ook 1 van de redenen waarom ik deze dingen hier nu deel.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 16:56

Cayenne schreef:
Ik lees anders hierboven dat je weer contact op neemt met mensen. Begrijp me niet verkeerd. Je moet het allemaal natuurlijk zelf weten, jammer ook dat je het meteen zo verkeerd opvat, maar je bereikt er uiteindelijk niets mee. Ik snap best dat je het misschien niet helemaal los kunt laten, zoals ik al eerder schreef heb ik zelf ook het een en ander meegemaakt, maar soms is het gewoon het beste om dat soort mailtjes niet eens meer te openen. Nogmaals, die keus ligt bij jou :) IMO is het gewoon verloren energie.

Dan moet je beter lezen Cayenne, ik heb met niemand contact opgenomen. Die mail naar Catfish is maanden geleden verstuurd en ik kreeg vanochtend out of the blue dat mailtje. En ja, daar heb ik inderdaad op gereageerd. Sommige mensen zouden het direct verwijderen, ik niet. Als ik geen antwoord krijg, jammer dan. Het enige wat ik mij afvraag is hoe diegene het hele verhaal weet. That's it. En ach, ik reageer iedere 2 dagen op 40 mails en dat levert ook niet altijd wat op, dus dat ene mailtje is voor mij geen verloren energie. Ik probeer verder ook niets te "bereiken". Nogmaals, ik ben verder gegaan met mijn leven. Ik heb in de afgelopen maanden mijn rijbewijs gehaald, ben zo goed als afgestudeerd en ben mijn eigen bedrijf begonnen en ik vertrek deze maand naar Engeland. Echt waar, ik heb het leven weer "opgepakt".

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:57

Zoals ik al zei, uiteindelijk moet je zelf weten wat je ermee doet :) Succes.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 17:38

Traiectum schreef:
Misschien een hele rare gedachte hoor, maar zou het kunnen dat Ethan hier meeleest? Via een online vertaalmachine? 't is wel heel toevallig dat je hier vertelt dat je door Catfish benaderd bent, en een paar dagen later zo'n mailtje krijgt. Ik zou die persoon iig geen details vertellen, laat hem/haar maar met informatie komen (als je überhaupt nog gaat antwoorden).

Kreeg een mailtje terug met een google translate link en toen verscheen dit topic in het Engels, dus ergens heb je wel gelijk. Of 't Ethan is geen idee. Heb d'r gezegd dat ik het hier bij laat.