Ik heb heel je topic gelezen en wilde toch nog even reageren op je laatste bericht. Ga lekker geen kerst vieren bij je ouders. Je bent vrij meid, echt waar. Ik heb dezelfde situatie meegemaakt alleen is mijn moeder wel weggegaan tien jaar geleden en ben ik toen haar achterna gaan lopen waardoor ik alsnog mijzelf vergat. Inmiddels heb ik een paar maanden het contact verbroken gehad en heb ik nu alleen contact als ik er zin in heb. En dat werkt prima. Ze is het er niet mee eens, neemt mij vanalles kwalijk en vindt dat ik kinderlijk ben en onvolwassen...maar dat interesseerd mij helemaal niets. Ik ben ik en dit jaar voor mij wederom geen kerst bij mijn moeder. Had zij normaal gedaan voor die dagen dan had ik gekomen maar ze heeft het met kleine woorden en gebaren verpest voor zichzelf en ik ga lekker wat voor mijzelf doen.
JIJ bepaald. Altijd! En bij twijfel gewoon niet doen, het is jouw leven. Ga genieten en laat ze los, geniet van de momenten die je samen hebt die wel goed gaan maar zodra het mis gaat heb je je eigen plek waar je naar terug kunt om het af te sluiten. Rust... wees trots op wat je hebt, en je hebt jezelf.