Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Re: Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:16

Osmo, jij vind dus dat TS zich schuldig moet voelen omdat haar exvriend het huis laat verslonzen en de dieren zonder drinken laat staan ?
Natuurlijk is hij nu niet gelukkig. Hij wou immers geen breuk, maar langs de andere kant lees ik dat hij heel weinig moeite deed voor TS en is hij mischien gewoon bang op zijn comfort te verliezen, want serieus... hoeveel koppels leven tegenwoordig niet als vrienden samen omdat ze donders goed weten dat ze alleen niet rond kunnen komen of omdat ze bang zijn om een nieuwe weg in te slaan. Hoeveel mensen kunnen in hun uppie nog een lening, eten, paarden, energie,... betalen ?
Ts heeft eindelijk de knoop doorgehakt en begint een nieuw leven. De ex kan zich hier alleen maar bij neerleggenen daar moet ts zich niet schuldig over voelen. Hij heeft ook nog zijn dierbare ouders die alle dagen langskwamen dus zo zielig alleen zal hij wel niet zijn. Hoe gaat het nu met je TS ?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:24

Dat zegt Osmo niet hoor bokkers..

Ts ziet het alleen totaal anders, en zoals ik ook al gezegd hebt dat TS anders naar haar man moet kijken.. Zo zegt Osmo dat nu ook.

Ts denkt dat vriend haar niet begrijpt, ik denk anders.
En wat maakt dat huis en het eten nu ff uit.. Als je zo verdrietig bent als de man van TS nu..
Ts duikt nu gelijk op die puinhoop, ipv aangedaan te zijn dat haar man zich nu zo poedersuiker voelt en hier komt melden dat ze hoopt dat hij snel wat opknapt.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:34

Waar baseer jij op dat haar man verdrietig is en zich poedersuiker voelt Hannanas???? Misschien vindt hij het wel best allemaal zo, is hij stomweg zichzelf nu?? TS heeft meermaals gepoogd de relatie te redden. Het is dus niet volledig uit de lucht komen vallen.

Daarbij, degene die de relatie verbreekt krijgt meestal toch de schuld in de schoenen geschoven. ;)

@betadine; Precies!!!

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:16

Hij zal wel verdrietig en depressief zijn, dat merk ik wel. Hij probeert ook via via aan mijn adres te geraken.

Maar het is ook hoe hij zelf is. Zo lag het huis er ook bij toen ik eens een paar dagen weg was en er nog geen vuiltje aan de lucht was. (niet zo erg maar zn moeder had toen ook eten voor hem gemaakt en de was gedaan enzo). Voor mij is dit echt een teken dat hij zo niet in mekaar zit dus in mijn ogen zou het dan maar tijdelijk zijn en sta ik hier misschien over een jaar weer met mijn verhaal. En wat betreft het huis, dat kan ik nog door de vingers zien, maar de dieren, dat is echt gewoon uit nalatigheid en dat vind ik echt niet kunnen!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:27

En ik wilde nog wel een paar weken naar mijn ouders gaan....

Pfff nu word het helemaal moeilijk

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:54

Waarom wordt het voor jou nu opeens moeilijk rienne?? Bedoel je dat jij bang bent dat in jouw geval de boel ook verslonst of de dieren "vergeten" zullen worden??

Als je dat bedoelt, daar kan niemand antwoord op geven. Niet iedereen reageert hetzelfde immers ;)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:21

Ja daar ben ik ook bang voor omdat het bij mij al meerdere keren gebeurd is namelijk.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:38

Tjah, om die reden bij iemand blijven gaat niet werken.... ;)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:45

Maar is het ook niet raar dat hij nu voor jullie dieren moet zorgen? Terwijl jij nu voor lange tijd er niet bent?
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet op prijs stellen hoor. Ik zou wel voor de dieren zorgen, simpelweg omdat die dat nodig hebben. Maar hij kiest hier toch niet voor? Jij gaat weg, omdat jij het niet ziet zitten. Maar hij mag wel voor het huis en de dieren zorgen...
(maar zo zie ik het dan)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 21:20

Daarom heb ik voorgesteld dat ik er terug ga wonen. Maar dan smijt ik hem buiten dus dat is ook niet eerlijk...

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:49

espiga1984 schreef:
Daarom heb ik voorgesteld dat ik er terug ga wonen. Maar dan smijt ik hem buiten dus dat is ook niet eerlijk...

Hoe je het ook doet, je doet het nooit naar een ieders zin. Meid, doe wat goed voelt voor jou. Worden de beesten niet verzorgd als jij weg gaat, dan vertrekt hij maar. De dieren kunnen natuurlijk niet de dupe worden van jullie problemen.

Hoe dan ook, jij bent degene die de relatie beeindigt dus per definitie ook de bad guy in dit verhaal... wen er maar vast aan ;) Helaas zul je nog vaak zat verwijten krijgen. Sta er boven en vaar je eigen koers!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:14

Ik zeg nergens dat TS zich schuldig moet voelen hoor :o .
Ik schrijf alleen hoe ik het zou zien.

TS kijk of je een ander onderkomen voor je dieren kunt vinden. Uiteindelijk is het jou keus om weg te gaan dus ook jou verantwoordelijkheid hoe het met de dieren vergaat.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:16

OsMo schreef:
Volgens mij gaat het verkeerde lampje bij jou branden................(niet gemeen bedoeld hoor)

Als ik zo'n puinhoop zou zien dan zou ik mij beseffen dat mijn vent het er allemaal bij laat zitten.
Nergens meer energie voor heeft want het brengt mij niet terug.
Dus laat de boel de boel maar.
Ik zou denken zo'n kerel heeft het emotioneel erg zwaar, die heeft de hoop opgegeven dat jij nog met hem verder wilt.
Ja en dan zijn al die andere dingen niet meer belangrijk zelfs de verzorging van dieren kunnen ze laten verslonzen(en dit klinkt heel naar maar je ziet het wel vaker).

Ik denk dat je man meer van jou houdt dan je zelf inziet. Jullie begrijpen alleen elkaars liefdestaal niet waardoor het niet gaat tussen jullie.

Hier kan ik het niet meeeer mee eens zijn...

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:13

espiga1984 schreef:

Maar dat vind ik ook oneerlijk.
Regel dan een huisje voor hem waar hij die tijd zich kan vermaken, want dat vind ik dan ook niet de taak voor hem.

En ik denk innd ook dat jullie elkaars liefdestaal niet begrijpen.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:33

Dat lijkt me overigens een perfecte reden om niet in een relatie met elkaar te zitten :=

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:53

xMarloes schreef:
espiga1984 schreef:

Regel dan een huisje voor hem waar hij die tijd zich kan vermaken, want dat vind ik dan ook niet de taak voor hem.

Hoezo is het de taak van ts om voor hem woonruimte te zoeken?? Waar 2 kijven hebben 2 schuld. Hij heeft toch ook geen huis voor haar geregeld?? Hij kan immers blijven waar ie zit? Als ie de dieren maar verzorgt...

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:04

xMarloes schreef:
espiga1984 schreef:

Het is toch een volwassen man, niet de TS haar kind? Hij kan in het huis blijven wonen als hij zorgt voor de door hen samen aangeschafte dieren, nu lijkt hij dat niet te doen dan moet er een andere oplossing gezocht worden. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen leven, voor zijn was, voor zijn eten en voor zijn eigen vermaak, niet de TS.

Het ligt trouwens vast aan mij maar ik krijg echt de kriebels bij het woord liefdestaal :o

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 21:29

Hmm dat ik een huis zou zoeken voor hem vind ik ook wel overdreven eigenlijk.
En inderdaad het zijn ook zijn dieren, zijn huis, zijn was, zijn eten. Alleen zorgde ik daar altijd voor terwijl het ook zijn verantwoordelijkheden zijn

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:41

Een huisje zoeken voor hem?! Dacht dat TS juist úit de relatie wou. Dit zou ik ook zeker niet eisen van jou TS. Wel een lastige kwestie hem 'uit huis zetten'..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:50

Ik sluit me ook aan bij osmo.

De kriebels krijgen van het woord liefdestaal is niet nodig depende. Dat is kort door de bocht een omschrijving van hoe je elkaar je liefde toont, en de manier waarop je liefde wilt ontvangen. Ts wil dat duidelijk lichamelijk, terwijl haar man zijn behoefte naar liefde uit andere dingen haalt. Je in elkaars liefdestaal verdiepen kan heel goed zijn voor je relatie omdat het je helpt elkaar te begrijpen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:36

@Mavelle, nu ga ik ff heeeeeeel kort door de bocht. Laat ik nou eens het beestje bij de naam noemen...

Here goes;

TS mist passie en ja ook sex in de relatie! Klaar... En nou kan een ieder zeggen dat sex niet het belangrijkste is, klopt, maar het speelt wel degelijk een grote rol in een relatie. Je kunt nog zo goed met elkaar kunnen opschieten, maar als de één wel behoefte heeft aan sex en de ander niet dan hebbie een probleem.

TS en haar ex waren verzand in een broer-zus realtie. Hij vindt dat genoeg kennelijk en heeft een niet al te hoog libido. TS vindt dit niet genoeg en heeft haar best gedaan dit duidelijk te maken en een, voor beide, acceptabele manier te vinden om in deze relatie te zijn. TS heeft zich verdiept in zijn liefdes-taal maar de een spreekt chinees en de ander frans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:02

Liefdes taal is de manier waarop je aan iemand laat zien dat je van diegene houdt.
Er zijn 5 liefdestalen (of te wel 5 manieren):
1 Positieve woorden; bijvoorbeeld een vrouw die het fijn vindt als haar man zegt dat ze er goed uit ziet, lekker heeft gekookt, een goede moeder is etc.
2 Dienen; bijvoorbeeld een vrouw die het fijn vind als haar man eten voor haar kookt, of de kinderen voor haar naar bed brengt, of dat de man de wasmachine aanzet etc.
3 Samen zijn; bijvoorbeeld dat de vrouw graag tijd samen door brengt met haar man, dat ze graag samen dingen doen zoals samen praten waarbij de man dan de luisteraar is. Samen de huishouding doen, samen uit eten, samen wandelen, picknicken etc.
4 Cadeautjes krijgen; bijvoorbeeld dat de vrouw graag dingen ontvangt van haar man als een bosje bloemen of een kaartje.
5 Lichamelijk contact de vrouw die het fijn vindt als haar man haar een knuffel geeft. Haar een kus geeft wanneer hij thuis komt of wanneer hij weg gaat. Hand in hand lopen etc.
Bij al de vijf manieren kun je bij de vrouw ook man invullen en bij de man kun je vrouw invullen.

Ik heb dit uit het boek "De 5 talen van de liefde" geschreven door Gary Chapman en het was voor mij in mijn relatie een echte eyeopener.
Ik ben er achter gekomen dat mijn liefdestaal "Positieve woorden" is en dat die van mijn man "Dienen" is.
Mijn man is nog al spaarzaam met zijn complimenten en ik werd daar zelf best onzeker van dat ik begon te denken dat hij niet meer van mij zou houden.
Maar mijn man laat het zien met dienen, hij kookt bijvoorbeeld altijd.
Dat is zijn manier om te laten zien dat hij van mij houdt. Als ik dingen voor hem doe zoals de afwas, de was vouwen etc. dan maak ik hem de gelukkigste man van de wereld.
Nu ben ik echt een slechte huisvrouw en het was voor mij echt niet makkelijk om mezelf daarin te veranderen.
Zo is het voor mijn man nog niet meteen makkelijk om mij eens een compliment te geven maar als hij het dan doet dan huppel ik als verliefd meisje door het huis heen :') .

Ik ben benieuwd of TS de liefdestaal van haar man kent.

Hummertime het lijkt er idd op dat TS haar eerste liefdestaal lichamelijk contact is.
Maar waar haal jij uit TS haar woorden dat zich heeft verdiept in de taal van haar man? Ze heeft wel vaak gesprekken ondernomen om die van haar duidelijk te maken.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:38

OsMo schreef:
Hummertime het lijkt er idd op dat TS haar eerste liefdestaal lichamelijk contact is.
Maar waar haal jij uit TS haar woorden dat zich heeft verdiept in de taal van haar man? Ze heeft wel vaak gesprekken ondernomen om die van haar duidelijk te maken.

Eigenlijk beantwoord je hier je eigen vraag... Ik mag er van uit gaan dat in die gesprekken beider gevoelens aan de orde zijn gekomen. En dat beide moeite hebben ondernomen de ander te begrijpen.
Dit is een aanname mijnerzijds die ik tussen de regels door uit haar posts opmaak.
Eerlijkheidshalve moet ik er bij zeggen dat we ook via PB even contact hebben gehad, dus ja die moeite heeft ze wel degelijk genomen.

Verder heb ik niet zoveel met die "boekenwijsheid" als het op dit soort dingen aan komt. Liefde is een niet te omschrijven gevoel. Het is voor een ieder anders en wat de één als dienen ziet ziet de ander als misschien als iets wat een heel ander etiketje verdient. Voor de liefde bestaat geen handleiding.... Daarbij kun je proberen jezelf iets aan te passen aan elkaar maar als je daarbij jezelf verliest dan ben je behoorlijk fout bezig. Dat kun en mag je van niemand verlangen, en al helemaal niet van je partner... Dan wordt je relatie een toneelstuk met twee keuzes; een drama of een klucht....

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:09

Hummertime, don't blame me, ik leg alleen uit dat liefdestaal niks engs of kriebeligs is.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 06:45

No blame... gewoon mijn mening in Jip en Janneke taal Mavelle ;)