Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:52

Heb je even :')

Ik irriteer me mateloos aan mensen die links gaan rijden met een gangetje van 100. Blijf dan lekker rechts hangen. Zeker als de rechterbaan vrij is. Dat kwartje valt pas als er drie auto's rechts voorbij zijn gegaan. Geen knipperlicht gebruiken vind ik ook erg irritant, zeker op de snelweg of op rotondes. Aan bumperklevers heb ik ook een hekel. Zeker als ik dan naar rechts ga en ze vrolijk ook weer naar rechts gaan. Haal dan in als je er zo dicht achter gaat hangen. Vrachtwagens die net voor je elkaar gaan inhalen scoren ook hoog. Wacht even tot ik voorbij ben, achter mij komen de eerste paar honderd meter geen auto's aan. Verder vind ik het heel irritant als mensen onder de snelheid gaan rijden. Als je 60 mag ga dan geen 50 rijden. Of 100 waar je 120 mag.

Verder zouden ze van mij best winterbanden mogen verplichten. Ik zie zoveel mensen veranderen in trage, angstige slakken als er een vlokje sneeuw valt. Dat is met winterbanden niet nodig. Je moet geen gekke dingen doen natuurlijk en rustiger rijden dan normaal. Maar je hoeft dan niet je maximum snelheid op 30 km per uur te houden :')

Nu lijkt het of ik heel gefrustreerd in de auto zit :') Vroeger wel, inmiddels lukt het me om rustig te blijven en me niet op te fokken als het niet doorrijd. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen :')

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:52

Vanochtend ook twee dingen meegemaakt waarbij ik stiekem toch wel aan dit topic moest denken! :o

Situatie 1: 2baans snelweg wordt 1baans en wordt samengevoegd met een andere snelweg
Vanuit mijn binnenspiegel zie ik een auto naderen met gigantische vaart, de vrachtwagen die rustig 100 reed, had inmiddels de ritsstrook al gepasseerd. Ik en een andere auto reden eveneens met hetzelfde gangetje erachter, wachtend totdat de snelweg weer 2baans zou worden.
Toen ik weer in de spiegel keek, zag ik de auto nog steeds volle snelheid naderen. 'Goh', dacht ik bij mijzelf, 'Zou hij nou echt denken dat hij sneller is wanneer hij nog voor mij of voor die andere auto komt?'. Helaas werd ik het slachtoffer en werd ik met een gigantische snelheid gesneden, hij vol remmend, waardoor ik zelf jammer genoeg ook vol in de ankers moest. :') Gelukkig mocht de auto voor me het ontzien met een hoop bumpergekleef.
Zodra meneer de kans zag om weer op te trekken tot 140/150 om vervolgens een paar honderd meter verder te belanden in een linkerbaanfile om een stel vrachtwagens in te halen. :')
Ikzelf, tuffend erachter met 130km/u, zag het allemaal lachend aan, vooral toen ik hij er bij de volgende afrit af moest en ik hem weer voorbijreed. Flink opgeschoten met je debiele gedrag ja *\o/*

Situatie 2: De eerder genoemde linkerbaanfile naast een stel vrachtwagens, maar nu een meneertje ongeduld achter me.
Deze bestuurder gedraagt zich hetzelfde als de hierboven genoemde persoon, alleen nu bumperklevend achter mij. Voor ons rijden een stel auto's die met een niet al te hoge vaart aan het inhalen zijn. Wat er achter mij gebeurde kon ik niet zo goed zien, ik weet alleen dat er een stel koplampen waren ;) :D . Nadat de langzaamrijdende auto's naar rechts waren gegaan, ging ik de hele rits inhalen. Aangezien de bestuurder achter mij nog altijd harder wilde rijden dan 135km/u werd ik nog steeds achtervolgd door dezelfde bumperklever.Ik bevond me inmiddels weer op de rechterrijstrook en ik zag de auto in de verte verdwijnen. Zo'n 20 KM verderop was een file ontstaan, uit ervaring weet ik dat de rechterbaan daar veel sneller gaat en dus bij de eerste remlichten in de verte voegde ik rechts in. Ik begon heel wat auto's op de linkerbaan in te halen, en wie zag ik tot mijn verbazing daar staan? Juist ja :D . Als je een stoere, snelle bestuurder bent in een VW Golf ga je natuurlijk niet rechts staan, je zal je baas maar tegenkomen :7 . Uiteindelijk belandde ik zeker een 100 auto's voor hem zonder agressief gedrag en zonder gevaarlijke situaties te creëren.

Bij beide gevallen kan ik het dan natuurlijk niet laten om zelfgenoegzaam naar binnen te kijken, 'Goedemorgen, gefeliciteerd, je bent een sukkel }:0 '.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:47

In speigels kijken is tegenwoordig ook iets teveel gevraagd >;)
Ik bedoel, als je achteruit rijd lijkt het me logisch dat je in je spiegels kijkt.
Helaas vond het blondje dat bij de EJ dus niet nodig en hadden we dus bijna een botsing :x
Terwijl er 2 uitgangen zijn bij de EJ |o
Ze reed terug naar een parkeerplek en lachte me vriendelijk toe, ik heb even een hele boze blik naar haar toegeworpen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:29

Ik kon het topic al niet meer vinden. Is ook vrij oud zie ik nu.. Ik kan alleen geen recenter topic vinden? Heb de zoekfunctie al even gebruikt..

Pff vanmiddag rij ik gezellig met mijn moeder de straat in (aan mijn kant is de weg vrij andere kant auto's) komt er een andere auto, geeft extra gas en gaat niet aan de kant (al de 2e keer deze week..) dus ik toeter terwijl ik erlangs rij. Hij heeft geen voorrang. Op dat moment zet hij zn auto stil (ik rij door zag het in mn spiegel) en wil zn bijrijder uitstappen.. Geen idee waarom en ik wil het ook niet weten.

Maar ik vond het wel eng, de volgende keer zal ik niet meer toeteren, maar wat hadden jullie in zo'n situatie gedaan? Het was niet dat hij harder ging rijden om aan de kant te gaan of iets dergelijks. Hij rijd gewoon hard door tot jij stopt of over de stoep gaat..

Ik ben absoluut niet agressief, maar vond dit zo raar.. Je wilt je auto toch ook heel houden?

Ik heb geen idee wie het is maar ik hoop hem voorlopig niet meer tegen te komen. Hou totaal niet van ruzie en heb daar geen zin in, volgende keer zal ik maar toegeven, maar vervelend vind ik het wel. En vind het behoorlijk irritant..

Excuses als ik niet goed gekeken heb of het niet mag (moest het even kwijt :o )

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:43

Rustig op de weg, ik heb geen haast en rijdt 110 op de rechterbaan waar 120 de maximum snelheid is.
Ik nader een vrachtwagen kijk in mijn spiegels, ik zie een auto aankomen maar daar zit nog een flink aantal meters tussen, dus ik besluit rustig de snelheid op te voeren naar 120 en haal in.

Noot:
Als ik eens 'haast' heb en flink doortuf met 135/140 en ik zie iemand een vrachtwagen inhalen laat ik gas vaak even los omdat ik weet dat ik anders toch moet remmen.

Zo dacht de meneer achter mij blijkbaar niet. Volgens mij wilde hij graag bij mij op de achterbank...
Dan heb ik zo de neiging even de rem een tikje te geven...

Natuurlijk, als een 'slome' z'n auto vlak voor je gooit en je moet op de rem vind ik dat ook irritant. Maar als er meters tussen zitten dan anticipeer je toch gewoon door gas los te laten?
Zeker als je boven de maximum snelheid rijdt moet je niet piepen als je vaart moet minderen voor een bestuurder die zich er wel aan houdt.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 01:32

Meest vreselijke irritatie die ik heb in het verkeer is dat weggebruikers te weinig rekening houden als je met een paard loopt/rijd langs een weg.

Hierdoor durf ik niet meer met mijn paard buiten te rijden, althans niet als ik ergens langs een weg moet.

Verder, ben ik recentelijk gaan motorrijden en dan valt je pas op, hoeveel slechte autombilisten er zijn: niet kijken, op de verkeerde weghelft rijden, gevaarlijk inhalen.

Sommige motorrijders kunnen er ook trouwens wat van, maar die letten over het algemeen meer op.
Verder van die miepjes die op de fiets alleen maar interesse hebben voor hun telefoon, en het verkeer op de 2de of 3de plaats komt.

Wij liepen een poosje geleden voor de supermark, loopt er zo'n grindtegel zo tegen mijn vrouw op.
Totaal verdwaalt in zijn telefoon was hij, en nadien keek hij vol ongeloof en open mond mijn vrouw aan.
Ik heb hem met mijn volle verstand staan uitlachen, iets wat hij niet zo leuk vond geloof ik ....

Even serieus, let op het verkeer, zorg dat je geen haast hebt (je schiet er niks mee op)
En wees oplettend, en respectvol mensen!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 07:42

Grootste irritatie: bumperklevers. En dan vooral de grote audi's. Rij je netjes 85 op een 80 weg, gaat er een enorme auto op je kleine auto kleven. Die vent heeft een paar keer mijn remlicht gezien en heeft toen begrepen dat kleven niet de bedoeling is :roll: >;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:22

Vind ik ook Pion. Het is heel irritant als je moet remmen voor iemand die veel langzamer gaat en hem ervoor douwt.
Maar idd er valt op te anticiperen ik weet soms ook niet wat ik moet verwachten van auto's die van rechts naar midden komen, en dan 3m achter die auto zitten. Dus ja idd maar beter gas loslaten voordat ik vol in de ankers moet omdat sommige mensen nog wel eens i 1x twee banen opschuiven met 90km/u.

motorrijden lijkt mij prachtig maar je bent ook super kwetsbaar. Ik ben altijd heel jaloers als ik in de file sta. Met paard heb ik nooit last hoor, mensen passeren niet stapvoets (doe ik ook niet) maar remmen wel af en dat vind ik goed genoeg! Ook motorrijders houden rekening en dat zijn toch vaak 'engere' dingen dus ik heb echt niks te klagen ofzo.

Ik moet eigenlijk wel eerlijk bekennen dat ik sommige dingen soms ook doe die ik zelf bloedirritant vind als andere mensen het doen. En als mensen dat laten merken denk ik: #&#&2@! Mens zeik niet. Geen gevaarlijke dingen maar gewoon vervelend, links staan voor een stoplicht en langzaam optrekken omdat ff zuinig te doen met mijn bijna lege tank oid
eigenlijk echt hypocriet haha :o