Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:29

gaat tot nu toe aardig goed..
wel een anky deken met hals verkocht, vroeg er 100 euro voor..
bood iemand 65 euro dus had terug gemaild dat je voor dat geld beter naar een HH deken kunt kijken maar uiteindelijk toch op de 100 euro inclusief verzenden gekomen dus ik was blij :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:31

Alja schreef:
bood iemand 65 euro dus had terug gemaild dat je voor dat geld beter naar een HH deken kunt kijken maar uiteindelijk toch op de 100 euro inclusief verzenden gekomen dus ik was blij :)

Dat is netjes :)!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:40

Alja schreef:

Dat heet toch handelen....

Edit: fijn dat het goed ging 8-)
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 24-09-12 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:46

Ze zegt toch nergens dat dat raar is? Ze zegt juist dat ze er blij mee is. Als iemand regelmatig handelt, is het Alja wel, dus zij heeft die ervaring wel ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:52

vraaqje (misschien ben ik wel een enorme hebbert)

Maar ik heb dus een rhino wug te koop (zgan)(heb zelf na een paar x dragen toch een maat kleiner voor paard gekocht (en een ander model de rambo duo maar dat terzijde) wat is een reele vraagprijs? *(nieuw kosten die dekens gemiddeld 170 euro).

Ik krijg emails binnen van 85 incl verzenden (maar voor dat bedrag houd ik de deken liever zelf)...

ik had er een meerdere zoetwater tropische vissen opstaan..en daar krijg ik ook een idioot laag bod op.....

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:55

Serendip90 schreef:
Snap het daarom ook wel :p maar het zijn vaak gewoon domme communicatiefouten die gewoon irritaties opleveren. Snap nooit zo dat mensen gewoon geen concrete afspraken maken of even zeggen hoe het ervoor staat etc.

Dat snap ik ook niet x) Wat ik nog minder snap is dat je niet eens even belt als het om een dier gaat. Ik zou toch even willen horen met wat voor mensen ik te maken heb aan de telefoon (als koper).

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:00

GamblersCup schreef:
Ze zegt toch nergens dat dat raar is? Ze zegt juist dat ze er blij mee is. Als iemand regelmatig handelt, is het Alja wel, dus zij heeft die ervaring wel ;)

Ik vind het niet raar en het staat bij rare mensen op mp.
Zo gaat het toch 9 vd 10 x op mp
Jij vraagt 100 euro bied iemand 65 en dan ga je onderhandelen. Ik vind dat niks aparts :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:05

Er worden hier ervaringen gedeeld, positief en negatief. Het draait dus niet allemaal meer om "rare mensen". Dit was duidelijk een positieve ervaring. Die er gelukkig dus ook genoeg zijn, zo te lezen in dit topic! :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:09

Ik maak er toch geen drama van. Dat heet gewoon handel en gelukkig gaat het ook vaak goed :j
Ik vind het alleen geen spannend verhaal maar helaas voor mij dan. :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 13:12

Zoals in de OP staat

Citaat:
Maar natuurlijk gaat het ook wel eens goed, en ook dat mag je laten weten! *\o/*

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:13

maar dat is toch niet spannend hahaha
Ik pas het wel aan hoor

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:19

AaronYve schreef:
Ik maak er toch geen drama van. Dat heet gewoon handel en gelukkig gaat het ook vaak goed :j

lees je er toch overheen en reageer je er toch niet op :)*

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:20

xHaithi schreef:
Serendip90 schreef:
Snap het daarom ook wel :p maar het zijn vaak gewoon domme communicatiefouten die gewoon irritaties opleveren. Snap nooit zo dat mensen gewoon geen concrete afspraken maken of even zeggen hoe het ervoor staat etc.

Dat snap ik ook niet x) Wat ik nog minder snap is dat je niet eens even belt als het om een dier gaat. Ik zou toch even willen horen met wat voor mensen ik te maken heb aan de telefoon (als koper).

Bij dieren is het sowieso minimaal 1x kijken, er dan nog over nadenken etc. (ok.. bij de goudvissen niet ;)) maar zelfs bij ons konijn, want dat was eerst nog even een weekje wachten, andere konijntje mee om te kijken of het uberhaubt zou kunnen. Want die neem je de eerste keer ook niet meteen mee :) En gewoon elke keer netjes een concrete afspraak gemaakt van wanneer we konden komen kijken en als we echt zoiets hadden van "dit is het" dat ook aangegeven en een afspraak gemaakt om met het "oude" konijn langs te komen.

En sowieso bellen is zo veel handiger, meteen reactie etc. Mailen is altijd maar wachten :p

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 13:28

AaronYve schreef:
Ik pas het wel aan hoor

Als je voor spanning en sensatie gaat moet je maar een ander topic zoeken.
Doen wij niet aan, wij zijn hele saaie mensen :o

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:31

Alja schreef:
AaronYve schreef:

lees je er toch overheen en reageer je er toch niet op :)*

jawel ik mag overal op reageren :)* :)* :)*
maar zal het niet meer doen :=

@HTM, ik zie het :')

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:43

HTM schreef:
AaronYve schreef:
Ik pas het wel aan hoor

Als je voor spanning en sensatie gaat moet je maar een ander topic zoeken.
Doen wij niet aan, wij zijn hele saaie mensen :o

Whahahahaha _O-
Sorry, ik ging oprecht vlak :')

@ Serendip90: Zo zou ik het dus ook veeleer doen, maar blijkbaar zijn wij dan 'rare mensen', als je het vergelijkt met de gemiddelde koper op MP :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:47

Ik heb een leuke:

Er had een man mij gemaild voor een badkamerlamp en na een week kwam hij deze halen.
Komt hij de lamp halen, heeft hij oorbellen in, make up aan, een rok tot onder de knie met een panty en stiletto's!!!

Ik stond echt te kijken van " :oo "

Lamp meegenomen en netjes betaald, maar toch, manlief deed bijna in zijn broek van het lachen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:34

Haha ik kan me voorstellen dat je dan wel even staat te kijken!

Ik heb heel vaak mannen in de winkel gehad die graag vrouwenkleding droegen, ik vond dat altijd super tof, mensen die gewoon 100% zichzelf durfden te zijn. Maar als je een "gewone" man verwacht en er staat opeens een man in vrouwenkleding voor je neus, ja, dan sta je toch wel even te kijken :D

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:41

Even een stom vraagje, maar hoe bepalen jullie de prijs van spullen die je verkoopt? En zet je er dan expres een iets hoger bedrag neer, omdat er bij het onderhandelen toch nog wat afgaat?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 14:52

Kijken wat de nieuwprijs is van het artikel op dit moment.
Dan kijken naar de staat, is het 4 weken oud dan is dat anders dan als je het al 2 jaar hebt, en evt vergelijken op MP, kijken wat mensen daar vragen voor het artikel.

Soms doe ik er iets meer bij, maar meestal niet.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:59

Ik zet er nooit een hoger bedrag neer. Gewoon, wat ik ervoor wil hebben. Als je er een te hoog bedrag neerzet, verkoop je in mijn ogen ook minder snel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:56

Serendip90 schreef:
Even een stom vraagje, maar hoe bepalen jullie de prijs van spullen die je verkoopt? En zet je er dan expres een iets hoger bedrag neer, omdat er bij het onderhandelen toch nog wat afgaat?

Ik kijk naar de nieuwprijs van het artikel, en dan bereken ik ongeveer de prijs die ik ervoor wil hebben/wat het nog waard is (als het nog nieuw is is het natuurlijk meer waard dan dat het al gebruikt is). Dan kijk ik op marktplaats hoeveel andere mensen voor dat product vragen en dan probeer ik er net een beetje onder te gaan zitten..

Zo net weer 40 boeken erop gezet, ben benieuwd! Vanmiddag kwam iemand een kinderwoordenboek halen, nou ze heeft een uur aan de deur gestaan. Haar kind kreeg speciaal onderwijs en had hem dus echt nodig, maar ze vond €7,50 een beetje veel.. Boek was nog in nieuwstaat (nooit gebruikt) en kost ruim €30,00 nieuw. Toch uiteindelijk het geld gehad, en toen wilde ze graag binnenkomen voor een kop koffie.. En misschien kon zoontje even tv kijken? :') Ik heb maar gezegd dat ik zo weg moest. :Y)
Voorderest gaat het wel goed met de verkoop, alleen mijn Scapa deken heb ik nog steeds niet verkocht...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:57

Jorienn schreef:
Zo net weer 40 boeken erop gezet, ben benieuwd! Vanmiddag kwam iemand een kinderwoordenboek halen, nou ze heeft een uur aan de deur gestaan. Haar kind kreeg speciaal onderwijs en had hem dus echt nodig, maar ze vond €7,50 een beetje veel.. Boek was nog in nieuwstaat (nooit gebruikt) en kost ruim €30,00 nieuw. Toch uiteindelijk het geld gehad, en toen wilde ze graag binnenkomen voor een kop koffie.. En misschien kon zoontje even tv kijken? :') Ik heb maar gezegd dat ik zo weg moest. :Y)

"Hoi, we komen het boek kopen, krijgen we gebruik van je huis en je vooraadkast erbij?"

8)7

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:00

Jorienn schreef:
Toch uiteindelijk het geld gehad, en toen wilde ze graag binnenkomen voor een kop koffie.. En misschien kon zoontje even tv kijken? :') Ik heb maar gezegd dat ik zo weg moest. :Y)
Voorderest gaat het wel goed met de verkoop, alleen mijn Scapa deken heb ik nog steeds niet verkocht...

OMG, sommige mensen zijn echt te raar!! :+

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:50

Ik had een hondje aangeboden op marktplaats. Wij moesten er snel van af, want we hadden er zelf ook niet om gevraagd, en we hebben zelf ook al een hond. Nou ik had hem er 's avonds opgezet, en de volgende dag kreeg ik al een belletje en diezelfde dag kwamen ze al kijken en hebben ze hem mee genomen. Hij is daar nu op proef (maar in principe houden ze hem gewoon) leuke mensen ook! Hopelijk mag hij daar voor de rest van zijn leven blijven. :j!