Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:31

Grease schreef:
ik heb nu een app gedownload, ben benieuwd of dat iets gaat opleveren!

Wat kun je er mee, of wat doet het?

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:54

Ik breek ff in hier:) supergaaf topic! :D Ook ik kan LD dromen, al doe ik dit niet echt bewust. Niet dat ik me bedenk; " nu ga ik eens een LD droom hebben" Het gebeurd gewoon. Gistermiddag nog.

Ik lag op de bank te slapen maar ik moest om 4 uur wakker zijn, ik kon dus 1,5 uur slapen. Ik zat midden in Mn droom (ik liep op het strand, op uggs die ik niet heb, met mn hond) en ik bedacht me opeens dat ik bijna moest stoppen met dromen aangezien het vast al bijna 4 uur moest zijn. Maar ik ging eerst zwemmen en daarna maar wakker worden, het was zown fijne droom. Nog geen zin om wakker te worden.

Dus toen ik gezwommen had besloot ik wakker te worden. Ik viel toen in slaap in Mn droom en ik was wakker..

dat heb ik heel vaak. Ook voorspellende dromen. Mn vriend dacht altijd dat het b*llsh*t was, tot ook hij een voorspellende droom had.

Hij droomde dat er in het park, bij ons achter het huis, knalblauwe voetbaldoelen gezet waren, precies voor het huis van een maat van hem die daar ook echt woont. Hij vertelde dit bij het avondeten aan mij en ging vervolgens later die avond wandelen met de hond, door dat park.

10 min later had ik een hysterische vriend aan de telefoon, er stonden opeens knalblauwe voetbaldoelen in het park, jawel, voor het huis van die maat van hem..

Anoniem

Re: Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:53

Het heet Lucid dreamer en het zou je moeten bewust laten worden dat je aan het dromen bent dmv geluiden en visuele ''effecten''. niks van gemerkt overigens :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 19:57

Die app's werken bij mij ook voor geen meter.. Maar goed, gaat om het idee. :')
Ik ga zo Inception nog eens kijken.. Misschien dat er dan vannacht wat gebeurd haha.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 20:06

Poging 5 om lucide te worden. :')
Ik heb een heel mooi aantekeningenboek van Paper Blanks gekregen waar ik mijn dromen in op ga schrijven. Heb ze van de afgelopen 5 nachten onthouden en ook een keer een droom in een droom gehad.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:36

Captain schreef:
en ook een keer een droom in een droom gehad.

Wauwwwie. Goed bezig. Dit is denk ik toch al een verder gevorderd stadium van het lucide dromen.

Ik ben nog bezig met het dromen goed onthouden :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:43

Ik ben er ook nog steeds mee bezig! Dromen onthouden gaat hier ook goed! Dat lukt me! Ook heb ik dromen die ontzettend "echt" aan voelen. Droomde dat ik zwanger was en ik voelde ook echt iets in mijn buik. Weet dat ik zelf mijn hand op mijn buik legde en ik voelde geschop. Natuurlijk ben ik niet echt zwanger, maar ik kon in mijn droom mijn hand echt naar mijn buik sturen!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 08:46

Ik droomde vannacht vreselijke dingen. Het leek heel echt dus was blij toen ik wakker werd. Ik had onze 2 auto's laten jatten en onze hond was gestolen. Vreselijke droom :\

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 10:32

Oh maar ik kan nog helemaal niet lucide dromen hoor. :D Maar een droom in een droom heb ik wel vaker.
En Sanne was dat een nachtmerrie of een droom? Haha!

Vervelend is dat he Batlow, daar kan je soms de hele dag nog naar van zijn brrr..

Ik droomde vannacht dat ik op zwemles moest. In het zwembad moesten we achter een vliegtuig gaan hangen boven het water. :') Verder waren er orka's, haaien, luipaarden en tijgers en.. Naja vaag. :')

En had gevraagd of mijn vriend vannacht om half 2 in een pretpark was op een tropisch eiland bovenop een berg maar dat kon hij zich niet herinneren haha. :') Geen idee waarom ik dat dacht.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:37

Leuk topic!

Toen ik klein was kon ik lucide dromen, jammer genoeg heb ik de laaste jaren geen lucide dromen meer gehad.
Er is een keer een hele leuke aflevering van Plots van de VPRO geweest over dromen, waarbij er ook een stukje over lucide dromen ging.

Edit: http://weblogs.vpro.nl/plots/2011/11/24/13-dromen/

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:41

Ik ! Ik heb zo vaak nachtmerries dat ik het mezelf als kind heb aangeleerd. Ik kon dan zeg maar opeens roepen; "dit is niet echt!" En dan maakte ik mezelf wakker. Hoe precies weet ik niet, het is een soort bewustwordingsproces waarbij het lijkt alsof ik er langzaam 'uitklim'. Het lukt nu ik volwassen ben eigenlijk ook altijd om mezelf wakker te maken, het is niet echt makkelijk maar wel fijn dat ik zelf wat controle heb.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:24

Ik had een keer een droom in een droom in een droom
Ja heel ingewikkeld ;)
Vannacht ook weer ld gehad ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:18

xApple schreef:
Ik ! Ik heb zo vaak nachtmerries dat ik het mezelf als kind heb aangeleerd. Ik kon dan zeg maar opeens roepen; "dit is niet echt!" En dan maakte ik mezelf wakker. Hoe precies weet ik niet, het is een soort bewustwordingsproces waarbij het lijkt alsof ik er langzaam 'uitklim'. Het lukt nu ik volwassen ben eigenlijk ook altijd om mezelf wakker te maken, het is niet echt makkelijk maar wel fijn dat ik zelf wat controle heb.

Had ik inderdaad ook. Dan had ik een nachtmerrie en die was gewoon zo vreselijk dat ik wist dat het een droom was en niet echt kon zijn, dus ik maakte mezelf een soort van wakker om er uit te komen.. Blijft vreemd

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:21

Ik heb nighterrors (nog iets anders dan nachtmerries) en heb de truc gevonden dat ik het licht moet aansteken om 'wakker' te worden. Dus in de soort van droom/hallucinatie probeer ik het licht aan te steken. Eens dat aan is ben ik terug bij mezelf.
Niet helemaal lucide, maar toch een soort van controle over je onderbewust zijn idd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 14:50

Ja wakker worden is hier ook geen probleem. Vaak met een nachtmerrie denk ik gewoon nou hier heb ik geen zin meer in hoor, en hoppa dan ben ik wakker. Wel fijn inderdaad, niet meer zwetend en in paniek wakker worden!

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:03

Ik lees even mee...

Vroeger kon ik lucide dromen,maar de laatste 2 jaar heb ik het niet meer gemerkt..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:03

Tot je het licht niet kan aandoen omdat je lamp kapot is :+ dat vond ik iets minder

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 08:33

Ik ben vannacht een beetje lucide geweest. *\o/*

Ik droomde dat ik bij mijn vriend op het bedrijf een bijbaantje had. Het was vakantie en er kwamen veel polen voor bijwerk. Nu was ik daar als eerste en ging ik even rondkijken en zag ik een ezel en wat verwaarloosde trekpaarden staan die daar ook werkte maar er slecht aan toe waren. The penny inside riep dat ik ze moest bevrijden. Penny to the rescue. *\o/*

Maar ik was te laat, ik liep met het ezeltje naar de uitgang maar toen kwamen er al mensen binnen. Ze kregen me in het vizier en ik vluchtte. Vervolgens ging ik tussen de hoge planten zitten rond het bedrijf en kwamen ze me zoeken. Ze kwamen steeds dichterbij en door de planten kon je zien dat daar iemand had gelopen. Ik dacht dus; 'Dit is een droom, dit is niet echt. Ze zullen me niet zien, ik wil dat ze zich omdraaien en de andere kant op lopen.' en voíla, daar gingen ze de andere kant op. Toen kon ik mooi een granaat op ze gooien. }>

En nog een grote droom gehad, ik was op vakantie in zo'n landal huisje met vriend, zus en zwager, broer en schoonzus en vader en moeder. Ik weet niet heel precies meer hoe die ging maar het was iets met een reusachtige slang (echt reusachtig, beest was 100 meter lang ofzo :=) en demonen op de trap en Gandalf die een presentatie ging houden over bepaalde deodorant uit een luchtballon. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:07

Ik had vanochtend een lucide droom denk ik! ik had mijn wekker gezet maar ik bleef nog even in bed en viel weer in slaap. eerst droomde ik iets vaags over een soort parcour door het bos :') maar toen daarna gingen we verder naar een bepaald punt toe. en toen dacht ik dat het handig was om gewoon met de trein te gaan. dus ik zat in de trein en opeens bedacht ik me dat ik lucide was. er gebeurde niet zo heel veel maar ik liep rond en het voelde allemaal erg echt, en ook vooral het besef ''ik ben nu aan het dromen, maar ik kan gewoon mijn eigen ding doen'' vond ik heel cool en exciting! normaal herinner ik me mijn dromen nooit, dus ik vond het erg tof! :D hopelijk gebeurt het vaker!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:11

Ik heb het regelmatig, helaas zijn bijna al mijn dromen nachtmerries en ben ik 5x "wakker" geworden vanmorgen voordat ik daadwerkelijk wakker werd. -O-