Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:21

Dat hebben we afgelopen april in Hongarije ook meegemaakt.
Waren op het terras neergestreken, de lekkerste en duurste ijscoupe uitgezocht en besteld en daarna nooit weer wat van vernomen.
We hebben zeker een half uur gewacht, maar wij werden continu overgeslagen, kwam ook niemand om te vragen of we al besteld hadden.

Nadat we onze voeten weer wat rust hadden gegund zijn we opgestaan en weggegaan. Tja, als je niet wilt verdienen, dan niet!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:51

Vjestagirl schreef:
tiwi1969 schreef:
Vragen aan de kinderen of ze nog wat willen drinken, zo slobberen ze zich al voor het serveren van het eten vol met frisdrank, en wordt het eten niet opgegeten.
Eén glas drinken voor het eten is voldoende en dan nog wat tijdens en na het eten.

Ik snap best dat ze omzet willen draaien op de drankjes maar met iets minder drank gaat er na het hoofdgerecht ook nog een dessert in.

Het was bij mij simpel. Glas leeg? Dan vraag ik of je nog wat wilt. Als ouders niet willen hebben dat hun kinderen drinken dan kunnen ze dat gerust zeggen. Niet iedereen denkt er zo over dat hun kinderen maar 1 glas drinken mogen, wij mochten vroeger zoveel als we wilden. Het zou niet bij me opkomen dat er een limiet zit op hoeveel kinderen mogen drinken.

Ik vind het heel normaal als je aan de ouders vraag of er nog drank gewenst is en niet aan de kinderen. Uiteindelijk zijn het de ouders die de rekening betalen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:19

tiwi: dat wilde ik ook zeggen ja, of er nog meer drinken voor kinderen nodig is, behoor je aan de ouders te vragen. Als die vinden dat het kan, kunnen ze zelf aan hun kinderen vragen of ze nog drinken willen.

Zo hebben wij een keer met een familiediner gehad, dat ze aan onze net 2 jarigen vroegen willen jullie nog een fristi... Ze hadden ten eerste nog nooit fristi op en ten tweede... dat kan een kind van net 2 toch helemaal niet beslissen? Dus ik heb toen ook netjes geantwoord dat ze te klein zijn om dat zelf te beslissen en dat ze even niets nodig hadden. (hadden net appelsap op)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:27

Ik vraag ook altijd aan de kinders of ze nog wat willen hoor :)
Heb nog nooit een vervelende reactie daar op gehad, meestal vragen de ouders dan ook nog eens aan hun kind: "Wat lust jij te drinken"

Maar als ik ze echt te jong inschat (dus jonger dan 5 jaar), dan vraag ik het aan de ouders, 'mag uw kind ook wat drinken?'

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:28

Ik vroeg zelfs aan m'n ouders: "Mag ik nog iets drinken?"
Bij een ja, vroegen ze wat en bestelden het, bij een nee kreeg ik niets :P
Doe het uit gewoonte soms nog :')
(Ben er 21)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:29

Dat is zoals obers die aan kinderen na het eten vragen "wil je nog een ijsje". Zowat elk kind zegt ja maar daarom zijn de ouders er niet mee akkoord.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:55

Varekaj schreef:
Dat is zoals obers die aan kinderen na het eten vragen "wil je nog een ijsje". Zowat elk kind zegt ja maar daarom zijn de ouders er niet mee akkoord.

:j
Wij kregen een kinder-sorbetijs(je?) geserveerd aan onze tafel.
Wij hadden deze niet besteld (waren zelfs nog bezig met het hoofdgerecht), dus meldde wij dat ook.

Bleek dat de bediening aan mijn dochter had gevraagd (terwijl zei even naar de wc liep) of zij zin had in een ijsje!!!!!
Natuurlijk zegt zo'n kind JA.
De bediening heeft het ijsje meegenomen, maar hij stond later wel op de rekening (6,50!).
Tja dat wij hem niet wilde, was natuurlijk geen reden om hem niet te betalen.
Besteld is besteld.

Was ook de laatste keer dat wij daar heen gingen, terwijl het eten echt super is.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:03

Dat is echt helemaal raar, Brainless! Als je dochter 'ja' had gezegd op de vraag 'wil je een baco', had ze hem dan ook gekregen 8)7

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:10

Ik vind ijsjes ed. iets heel anders dan drinken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:18

Ligt ook wel een beetje aan de leeftijd van de kinderen gok ik. Maar goed, je kunt van personeel niet verwachten dat ze weten hoe een kind "werkt".
Ik heb geen kinderen, en heb ook niks met kinderen, en zou daar dus geen moment bij stil staan. Ja ok, als het hele kleintjes zijn...
Daarnaast is mijn taak niet alleen service verlenen, maar toch ook verkopen :j

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:20

Ik vraag het inderdaad ook altijd aan de ouders, en als een kind wat besteld herhaal ik het altijd nog een keertje, terwijl ik de ouders aankijk...
Wij hebben trouwens op het paviljoen bij de kinderplate het kinderijsje erbij zitten... Ook handig

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:26

Ik zou dus nooit aan een (klein) kind vragen of hij/zij nog iets wil drinken of een ijsje oid wil.
Wat ik altijd deed is vragen of alles nog naar wens was, willen ze dan nog iets te drinken, broodjes of iets anders dan wordt dat gelijk duidelijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:27

Ijsjes zou ik ook niet zo uit het niets vragen, maar als er een heel gezin zit, met lege glazen voor hun neus, en papa en mama bestellen alle 2 nog iets, dan zou ik het ook aan de kinderen vragen. Vanaf een jaar of 7 à 8.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:30

Mijn dochter was 6 of 7 jaar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:31

Maar dan vind ik het ook wat anders, om een 'loslopend kind' vanuit het niets te vragen of ze een ijsje wil.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:54

In mijn geval had ik mijn glas nog niet half leeg, kinderen werd gevraag of ze nog wat drinken wilden. Nu zijn het geen echte kleine kinderen, maar pubers, daar ga ik niet graag een discussie mee aan in een restaurant, we willen gezellig uit eten. Heb niks gezegd.
Nu maak ik vooraf afspraken, één drankje vooraf en gelijk met mij bestellen. Ik drink gemiddeld 4 drankjes tijdens een 3 gangen menu en koffie na, krijgen de kids ook nog wat fris, 5 consumpties is niet te weinig dacht ik zo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:03

Ja, pubers zou ik het gewoon vragen, ik ga er vanuit dat die oud en wijs genoeg zijn om zelf te bepalen of ze dorst hebben of niet, en dat ze het weten of ze wel of niet voor het eten een 2de drankje mogen. Die zie ik ook niet als 'ouders moeten het glas leeg hebben voordat ik ze het vraag' als die een leeg glas hebben dan vraag ik het gewoon.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:45

Best 'leuk' om dit eens te lezen, werk zelf in de horeca.

Nog een puntje wat niet zo fijn is vanuit de gastvrouw:
- Als ik halverwege kom vragen of alles naar wens is en er wordt gezegd van wel. Na het eten bij het uithale n nog een keer gevraagd en nee de spareribs waren gortdroog en meneer was niet van plan om ervoor te betalen, terwijl wel het hele bord frietjes opgegeten is. Ik loop niet voor niets halverwege naar de tafel om te vragen of alles naar wens is, zo niet, meld dit dan! Dan kan de bediening/de keuken nog iets doen! Achteraf kunnen wij niks meer en gaan de gasten eigenlijk ontevreden naar huis..

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 00:24

Careano schreef:
Best 'leuk' om dit eens te lezen, werk zelf in de horeca.

Nog een puntje wat niet zo fijn is vanuit de gastvrouw:
- Als ik halverwege kom vragen of alles naar wens is en er wordt gezegd van wel. Na het eten bij het uithale n nog een keer gevraagd en nee de spareribs waren gortdroog en meneer was niet van plan om ervoor te betalen, terwijl wel het hele bord frietjes opgegeten is. Ik loop niet voor niets halverwege naar de tafel om te vragen of alles naar wens is, zo niet, meld dit dan! Dan kan de bediening/de keuken nog iets doen! Achteraf kunnen wij niks meer en gaan de gasten eigenlijk ontevreden naar huis..

Zelf ook zo vaak meegemaakt, alles is naar wens tot de rekening in zicht is....in ene mankeert er van alles. Typisch gevalletje van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.Wel je bordje leeg eten maar uiteindelijk toch gaan lopen klagen.

Ik werk nu als leidinggevende op een bungalowpark, de gast word keurig bij inchecken vermeld dat eventuele klachten binnen 2 dagen gemeld kunnen worden aan de receptie. Weet je wat veel mensen doen? op de dag van vertrek klagen over een vies huisje in de hoop dat zij de schoonmaakkosten niet hoeven te betalen.....sommige mensen zijn gewoon sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:39

Dat soort dingen heb je altijd, zelfs bij ons in het ziekenhuis. Als mensen kunnen klagen dan zullen ze het doen in de hoop niks te moeten betalen. Hoor ik ook zo vaak "Ja maar de arts heeft me enkel even snel bekeken en een voorschrift voor onderzoeken meegegeven, moet ik DAAR €34,98 voor betalen? Hij heeft nog helemaal geen diagnose kunnen stellen!"
Eh, ja, daar moet je voor betalen, je hebt toch het advies gehad van de arts om die onderzoeken te laten doen?

Vanuit principe vraag je nooit aan een jong kind of het nog wat wil, een kind zal zowat altijd "ja" zeggen. Het zijn en blijven de ouders die beslissen, dus dan vraag je dat ook aan hen. Kan prima dat een kind dolgraag nog een ijsje wil maar om gezondheidsredenen op dieet is, of suikerziekte heeft, of dan wagenziek wordt nadien. Dan is het ook logisch dat de ouders dat netjes afslaan.
Of een kind heeft zijn bord niet leeggegeten omdat het voordien teveel gesnoept had, die ga je achteraf ook niet even een ijsje voor de neus zetten?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 10:03

Ijsje zal ik ook nooit vragen aan een kind. Titi had het over tieners, die vraag ik wel gewoon.

Gister 12 uur op het terras staan knallen, toen viel me een ding op. We zaten bomvol, alle tafels zaten of vol, of er zaten zelfs twee aparte groepen aan een tafel. En nog als mensen het terras opliepen bleven ze staan, in de hoop staand drinken te krijgen. Ikzelf zou in zo'n situatie gewoon weggaan ipv boos worden wat de meesten nu deden als we kalm uitlegden dat het niet gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:08

Staand drinken krijgen? Zouden ze hier ook nooit doen. Dan zoek je toch gewoon een ander terrasje op? je weet op voorhand dat veel mensen hetzelfde idee hebben met dit weer, daar kan de zaak toch niet voor opdraaien als alles volzet is?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:21

Tieners kan je wel vragen, als je eerst even oogcontact met de ouders maakt. Die blijven de gene die de rekening betaald en aan wie je "je waar verkoopt".
Een puber denkt niet na, vindt het geweldig om onbeperkt bedient te worden, en schrikt van de rekening achteraf.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 10:26

Zit wat in. Nu was ik zelf op mijn 13e al heel bewust van geld, dus zou er als bediening niet zomaar aan denken. Maar ik vraag ook eerder of alles naar wens is, dan dat ik vraag of iemand nog iets te drinken wil. Zo leg je het initiatief wat meer bij de ouders.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:12

Dat is veel beter dan op een puber aflopen en vragen of hij wat wil drinken.