Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:tiwi1969 schreef:Vragen aan de kinderen of ze nog wat willen drinken, zo slobberen ze zich al voor het serveren van het eten vol met frisdrank, en wordt het eten niet opgegeten.
Eén glas drinken voor het eten is voldoende en dan nog wat tijdens en na het eten.
Ik snap best dat ze omzet willen draaien op de drankjes maar met iets minder drank gaat er na het hoofdgerecht ook nog een dessert in.
Het was bij mij simpel. Glas leeg? Dan vraag ik of je nog wat wilt. Als ouders niet willen hebben dat hun kinderen drinken dan kunnen ze dat gerust zeggen. Niet iedereen denkt er zo over dat hun kinderen maar 1 glas drinken mogen, wij mochten vroeger zoveel als we wilden. Het zou niet bij me opkomen dat er een limiet zit op hoeveel kinderen mogen drinken.

Varekaj schreef:Dat is zoals obers die aan kinderen na het eten vragen "wil je nog een ijsje". Zowat elk kind zegt ja maar daarom zijn de ouders er niet mee akkoord.
Careano schreef:Best 'leuk' om dit eens te lezen, werk zelf in de horeca.
Nog een puntje wat niet zo fijn is vanuit de gastvrouw:
- Als ik halverwege kom vragen of alles naar wens is en er wordt gezegd van wel. Na het eten bij het uithale n nog een keer gevraagd en nee de spareribs waren gortdroog en meneer was niet van plan om ervoor te betalen, terwijl wel het hele bord frietjes opgegeten is. Ik loop niet voor niets halverwege naar de tafel om te vragen of alles naar wens is, zo niet, meld dit dan! Dan kan de bediening/de keuken nog iets doen! Achteraf kunnen wij niks meer en gaan de gasten eigenlijk ontevreden naar huis..