Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Ik denk niet dat zoiets snel zou gebeuren. Misschien ligt het anders als je daadwerkelijk liefde voelt voor je broer/zus (en dan niet alleen op de algemene ik hou van mijn familie-manier) maar ik zie experimenterende tieners/pubers zich nog niet zo snel vergrijpen aan hun kinderen later, simpelweg omdat die situatie totaal anders is. De band broer/zus vs ouder/kind is toch wel heel anders en sowieso natuurlijk het leeftijdsverschil. Ik denk daarom dat het niet zo snel tot zoiets zou komen, maar wie weet.
Fiffill schreef:Er zijn meerdere boeken over geschreven, ik denk dat ik weet welke jij bedoelt, volgens mij heb ik die ooit voor school gelezen. *denkt*
Maar, van de verhalen die ik in dat topic heb gelezen, weten die tieners/pubers dat het niet "hoort" en het gaat wss meer om de nieuwsgierigheid, dan de aantrekkingskracht of veiligheid. Daarom denk ik dat die er op latere leeftijd en met eigen kinderen er niet meer zo snel zal zijn. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik denk eigenlijk ook niet dat het "lui" is wbt grenzen trekken. De situatie is tenslotte wel zeer verschillend.
Zoals ik al zei, misschien zit het anders met mensen die wel een bepaalde liefde voelen voor hun eigen familieleden. Maar met dat experimenteren denk ik niet dat het zo gauw die kant op zou gaan. Dat lijkt meer bij een bepaalde fase (tiener/puber) in sommigen hun leven te horen. Ook omdat die fase vanzelf weer overgaat en er niet een bepaalde "behoefte" blijft bestaan.
phormicola schreef:Waarom zou dat niet gebeuren? Iemand die te lui is om die grens te trekken is daar wrs later ook nog te lui voor. De situatie later is niet zoveel verschillend als toen ze jong waren.
shilady schreef:Hai langcara
tja ik moet je wel gelijk geven wat betreft je reactie
ze doen andere waarschijnlijk geen echt kwaad ermee
maar als je dan bv zwanger word van je broer of zus en je krijgt een gehandicapt kind die je dan in een instelling achter laat of laat adopteren dan vind ik dat wel erg ...
Langcara schreef:Het is natuurlijk raar, want er meestal is er sprake van intuitieve weerzin in iemand op dat vlak naar broer of zus toe. Dat heeft de natuur denk ik zo geregeld omdat uit een gevarieerde genenpoel minder kans is dat zwakke eigenschappen samen komen (recessieve genen) waardoor afwijkingen in de gezondheid.
enzino schreef:Als je dus niet samen met je broer/zus opgroeit (een bij de vader, ander bij de moeder en je weet niet van elkaars bestaan) dan is volgens mij de kans om je tot elkaar aangetrokken te voelen even groot als bij iedere andere persoon. In dat geval zou de natuur niets hebben geregeld om de genenpoel gevarieerd te houden.
Dus als je een linkje hebt waarin staat hoe dit werkt dan zou ik die graag zien.
knetterhard schreef:ik denk dat namelijk dat mensen met een hoger niveau meer normen en waarden hebben dan mensen met een laag niveau!
Ik heb trouwens niks tegen mensen met een laag niveau hoor
knetterhard schreef:ik denk dat namelijk dat mensen met een hoger niveau meer normen en waarden hebben dan mensen met een laag niveau!
testebeest schreef:knetterhard schreef:ik denk dat namelijk dat mensen met een hoger niveau meer normen en waarden hebben dan mensen met een laag niveau!
Daar ben ik het niet mee eens, (inteelt etc, pedofilie) komt net zoveel voor bij hoger als zowel lager opgeleidde, alleen de hoger op geleidde kunnen het vaak beter verborgen houden.
Ikzelf zou toen ik puber was niet iets met mijn broers gehad willen hebben.
Maar zoals al eerder genoemd, het is kwa kinderen krijgen niet de juiste beslissing.
Maar tja hoe zit het dan met anderen als je 40plus bent is de kans op een gehandicapt kind ook groter.
Of een verstandelijk gehandicapte die een kind krijgt idem.
Het is gewoon hoe wij de normen en waarden geleerd hebben.
In bepaalde culturen is het nog steeds normaal om uitgehuwelijkt te worden met neef nicht oom etc
knetterhard schreef:Je hebt helemaal gelijk, nu klink ik wel erg vooroordelend!
Maar ik kan wel zeggen dat over het algemeen de mensen met een lager opleidingsniveau die ik ken(noem maar gerust heel laag) wat minder normen en waarden hebben!
Vandaar dat ik het zo zei
Edit: Daar is trouwens niks mis mee hoor, niet iedereen denkt hetzelfde en daar ben ik ook heel blij om