Wat kostte de trouwerij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Wat kostte de trouwerij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:24

wij gaan ook trouwen en willen het wel goed vieren maar toch ook op de centen letten...
inderdaad mooie pakken voor mannen bij de c&a en trouwjurk wil ik in de outlet en dus niet meer dan ongeveer 300 a 400 euro.
trouwlocatie 21.95 per persoon komen op het feest iets van 80 mensen
gemeente iets van 400 (zou ik op de rekening moeten kijken)
dj 250 goede bekende vrienden prijsje.
trouwkaarten uitgerekend op goedkope site waar we ook babygeboortekaartjes van hadden 80 euro.
trouwauto mijn tante uit belgie rijd een prachtige rode ferrari met open dak.dus kost niks (bedankje en bloemetje uiteraard)
middag voor gasten die heel de dag welkom zijn doen we thuis klein buffet zelf gemaakt door mijn moeder dus kosten ongeveer 100/150 euro.
fotoboek zelf maken bij hema ongeveer 100 euro maar dat kan ook maand later natuurlijk

fotograaf/bloemen/

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 19:39

Klinkt goed!!!v Veel plezier alvast!!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:47

Wij waren 20 jaar geleden rond de 15000 gulden kwijt (Inmiddels al weer 3 jaar gescheiden).
We zij getrouwd met een koets, foto reportage, trouwkleding en eten en feest met een bandje.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:54

Eerder reageerde ik in dit topic, onze bruiloft is verzet naar 1 mei 2012 en we trouwen op kasteel Hooge Vuursche in Baarn. Vrees toch dat wij rond de 13.000 kwijt zijn ondanks dat we al veel dingen low budget doen. Huwelijksreis naar mexico kost al 5000 euro dus dat tikt al aan. Ik krijg de jurk en nog iets van mijn ouders, maar ik denk niks van onze schoonouders en ga er ook niet om vragen. Nog even druk sparen dus!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 20:34

Oei!! Volop gaan genieten van die honeymoon!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:41

Wij waren ook een aardig bedrag kwijt, hebben wel bewust die keuze gemaakt.
Het werd bij ons m.n. Duur door het trouwvervoer (ferrari) en onze dj (sander de heer van radio2).
Feit is dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt, voor enkele 100en euros kun je al een prima feestje geven.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:45

Jep zo gek als je het zelf wilt. Wij hebben ook veel dingen low budget gedaan. Weinig bloemen, simpele bedankjes. Maar wij wilde onze ceremonie heel speciaal en echt een mega feest.

Alles bij elkaar zo'n 16.000 euro kwijt. Daar zit de jurk niet bij, want die heb ik gekregen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 06:50

mocht er hier nog eens getrouwd worden dan blijft het lekker simpel, ik ben niet van de opsmuk en het uiterlijk vertoon :n
een witte jurk komt er sowieso niet , ben geen slagroomtaart :n
die word eerder zwart en gotisch :+( trouwen voor de wet op een budget dag, kerk, als pasen en pinksteren op 1 dag vallen misschien, zie dan eerder een handfasting gebeuren (oud Keltisch ritueel)

als er een band komt is dit een goeie band en geen standaard bruiloften cover band( je zou voor de gein eens moeten kijken wat bands kosten, voor het geld wat je neerlegt voor een standaard bruiloftenband kun je dus daadwerkelijk een goeie band neerzetten.)

een DJ zal een flinke lijst met don'ts krijgen waar de sanctie "je word niet betaald als" op staat
waar dus vrijwel iedere levenslied artiest onder valt, echt , ik wil het niet horen, ik krijg er jeuk van en word er chago door.
en het gros van de standaard ongeïnspireerde top 40 muik valt hier ook onder, als er muziek gedraaid word is dit muziek met een ziel...niet een tekst gemaakt door de 1, de muziek door een ander, ingezongen door een ge-autotunede blondine die wiens grootste talenten de voorgevel en het achterwerk zijn waar ze leuk mee kan schudden.(ja muziek neemt een nogal belangrijke plaats in, in ons leven.)
maar word sowieso geen dansfeest :n

sketches, stukjes, liedjes en dergelijk geneuzel, je word serieus ter plekke verwijderd van de locatie, ik wil het niet weten :n

locatie word klein en intiem, liefst outdoor met een kampvuur. beest aan het spit en een buffet.
aantal genodigden is ook beperkt , ook qua familie... ik zie het huwelijk als een verbintenis welke je met je geliefden viert, daar wil ik de inner ciircle bij hebben :j , meer niet.

gokje van het budget? echt max 2500 euro

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:20

wilde nog iets toevoegen, maar dat ging niet meer :+

maar wat betreft die liedjes en stukjes etc...er zijn wel dingen die mogen, maar dat zijn dus geen
"hilarische" abc's en stukjes en liedjes op de wijs van guus meeuwis of het brabantsche land...
we hebben nogal wat muzikanten etc in de vriendenclub, als die een serieus nummer(oid) willen spelen dan zijn ze meer dan welkom en dan zal dit hartgrondig gewaardeerd worden :j

bij de abceetjes etc, ik loop gewoon serieus weg als mensen het flikken :j heb er een schurfthekel aan en zou wat mij betreft heel respectloos zijn als mensen zulke "grapjes" zouden uithalen

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:07

Sonja_vR schreef:
bij de abceetjes etc, ik loop gewoon serieus weg als mensen het flikken :j heb er een schurfthekel aan en zou wat mij betreft heel respectloos zijn als mensen zulke "grapjes" zouden uithalen

Mijn zus heeft het gewoon op de uitnodiging gezet 'stukjes worden niet op prijs gesteld!'. Dus een heerlijk feest gehad met goede muziek, zonder al die vervelende flauwe zooi.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:28

Onze CM's weten dat wij stukjes niet op prijs stellen en zullen er voor waken dat dat niet gebeurt. We gaan een goed feest geven, geen geneuzel met allerlei dingen die én te lang duren én toch bijna niemand grappig vindt..

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:05

Destino schreef:
Onze CM's weten dat wij stukjes niet op prijs stellen en zullen er voor waken dat dat niet gebeurt. We gaan een goed feest geven, geen geneuzel met allerlei dingen die én te lang duren én toch bijna niemand grappig vindt..

En altijd onverstaanbaar zijn. Wij hebben het ook verboden! Vind het zo zonde van de tijd. Familie heeft wel twee stukjes gedaan bij het diner. Dat vond ik best en wat ook best grappig.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:32

Wij gaan 1-6-2013 trouwen. er zijn bepaalde aspecten die het duur maken, maar hebben ook een aantal dingen low budget..

omdat 1 juni een bijzondere datum is voor ons willen we het ook echt die datum doen. Helaas valt dit op een zaterdag dus zijn we voor het trouwen zelf al 830 euro kwijt (incl de ambtenaar op locatie laten komen)

er is 1 band die we gewoon heel erg graag willen. maar omdat deze band met een aantal leden voor zichzelf is begonnen kan dit voor 950 ipv 1800..
Dit zijn wel de hogere kosten.

de locatie zelf kost ons niks (dan bedoel ik geen zaalhuur oid) we betalen alleen eten en drinken.
aangezien we 's avonds daar het feest doen gaf de eigenaar aan dat die zaal toch de hele dag voor ons is dus gaan we daar dan ook maar trouwen. scheelt weer met vervoeren van dag gasten.
wb drank betalen wij een liter prijs en hebben we ook een max afgesproken. hierdoor weet ik zeker dat de hele dag (incl eten 25 dag gasten, hapje vooraf etc etc en 's avonds 80 man incl welkomst drankje, wat hapjes en een broodje beenham ter afsluiting) ons max 3000 gaat kosten. als er niet te veel gezopen word rond de 2500-2700.

jurk ga ik halen bij een shop in arnhem (als ik daar wat vind) waar ik als het goed is onder de 500 kan slagen.

man lief wil een simpel pak die hij ook nog eens naar een begrafenis of andere bruiloft aan kan (aangezien hij geen pakkendrager is) en dat hoeft dus ook niet duur te zijn.

we gebruiken onze verlovings ringen als voorlopige trouwringen en sparen door voor trouwringen.
collega van manlief is hobby fotograaf en wil ons voor 50 e op de foto zetten

ik heb zelf een beetle dus deze vind ik leuk genoeg om als trouwauto te gebruiken met een leuk bloemstuk die een kennis kan maken.

al met al hopen we rond de 6000 te blijven zitten en hebben we toch alles kunnen doen wat we willen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:56

wij hebben onze trouwringen al gekocht in antwerpen prachtige ringen voor 400 of 500 euro weet ik zo niet even meer

bedankjes beginnen wij niet aan, word niks mee gedaan of weggegooit tegenwoordig.
bij ons komt ook een zanger maar dat word geregeld schoonpapa zit in de muziek met artiesten.

ben wel van leuke dingen maar niet heel de avond want dan hebben we de dj voor niks betaald haha

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:05

Sanny_lief schreef:
Destino schreef:

En altijd onverstaanbaar zijn. Wij hebben het ook verboden! Vind het zo zonde van de tijd. Familie heeft wel twee stukjes gedaan bij het diner. Dat vond ik best en wat ook best grappig.

Wij hadden een levensloop door beide ouders. Met microfoon en beamer zodat iedereen het kon volgen.
Als je persoonlijke stukjes doet doe ze dan met de daggasten. Over het algemeen zijn dat de mensen die het dichtste bij je staan en die dat soort dingen dus kunnen waarderen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:05

Ik ben bang niet ik niet onder de stukjes uit kom.
Dus willen we kijken of dat overdag kan. dan zijn we met een klein gezelschap dus kunnen ze los gaan
Heb ik er 's avonds geen last meer van

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:07

Leuk om zo wat ideetjes en verschillende prijzen langs te zien komen! Ik ben afgelopen zomer op de Chinese muur ten huwelijk gevraagd <3 en zijn dus nu ook druk aan het regelen. We willen er wel iets moois van maken, maar niet tegen elke prijs. Toch zullen wij ook wel richting de €10.000 gaan vermoed ik := Dingen die we in ieder geval al weten (met 30 daggasten en 140 avondgasten):

Gemeente: €333,10 (ja enorm raar bedrag :+ )
Aanstellen eigen ambtenaar: €52 (vriendin van mijn moeder trouwt ons, die ook mijn opa & stiefoma, vader & moeder en moeder & stiefvader heeft getrouwd)
Huur kerkje (voor burgerlijk huwelijk): €500
DJ: €150 (vriend van ons die erg leuk draait en wel zijn eigen professioneel materiaal heeft)
Auto: kennen een aantal mensen met leuke klassieke auto's, evt. de 2CV die mijn lief wil gaan kopen
Fotograaf: de shoot wordt gedaan door een goede vriend, prijs moeten we nog afspreken. Voor de rest van de dag zijn we nog op zoek naar een fotograaf en hopen onder de €500 te blijven. Album maken we zelf.
Ringen: zijn beide geen fan van geelgoud, witgoud is enorm duur en hebben nu ons oog laten vallen op ringen van vermaakbaar staal. Nadeel van staal is dat je het niet kan laten vermaken, maar deze dus wel. Ong. €400
Kaarten: schoonzusje heeft ze ontworpen, betalen alleen de drukkosten en verzenden
Jurk: max. €850 (ga hem laten maken bij http://www.anastasi.nl ) en krijg een deel van mijn ouders.
Pak: lief gaat op zoek naar iets wat ie later ook nog kan dragen
Diner & feest: €5.500 (heel ruim gerekend). Hierbij zit de locatiehuur, buffet, onbeperkt drank, hapjes tijdens de feestavond, koffie & petit fours bij aanvang, koffie & iets warms naderhand. Kunnen het buffet zelf samenstellen, dat gaan we binnenkort regelen.
Bloemen & aankleding moeten we nog gaan bekijken, nog geen flauw idee van.
Bedankjes zit ik te denken aan iets kleins, gaan daar zeker niet teveel geld aan uitgeven.

Catering kerk (toasten en taart) kunnen we laten doen voor €675, maar we gaan het zelf regelen en hopen dan op maximaal de helft uit te komen. Willen geen bruidstaart (hou niet van slagroomtaart & marsepein/fondant, waar toch de meeste taarten uit bestaan) dus gaan waarschijnlijk voor een profiterol-toren van Jan de Groot, de echte Bossche bollen bakker :9 En misschien wat cupcakes/koekjes/brownies die we zelf maken. Drank gaan we dan zelf inkopen, oud-collegaatje van schoonmoeder wil wel bedienen voor een leuk prijsje, servies kunnen we daar lenen.

Stukjes komen we ook niet onderuit, zit in het onderwijs en daar zijn zelfgemaakte liedjes standaard :+ Maar vind ik ook wel erg leuk. Hebben onze CM wel de opdracht gegeven om heel kritisch te zijn want willen geen avond gevuld met stukjes.

Wil heel graag op huwelijksreis naar Zuid-Afrika, maar dat zit er voor komend jaar sowieso niet in vanwege ongunstig vallende vakanties. Kan vanwege mijn werk niet zomaar lang vrijnemen. Maar willen wel een weekje weg, misschien naar Rome of New-York ofzo :D