Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:21

Ook mooi, Canada.
Maar opzich zijn de ardennen ook wel een soort thuis voor mij.
Mijn opa en oma hebben daar heel lang een huisje gehad, het was dus echt als thuiskomen.

Anoniem

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:21

Ardennen klinkt ook niet verkeerd :))

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:24

Lekker houtkacheltje, cozy huisje..
Helemaal goed en niet té ver weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:32

Hihi ik vind Canada geweldig, maar de 10 uur durende vluchten en dan hopen en zorgen maken van 'laat de douane me er wel in?' is echt verschrikkelijk.. := En dan de 10 uur durende vlucht alleen naar huis, bah bah. Ik jank straks 10 uur lang in het vliegtuig naast een vreemde. :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:36

Naja het is vast heel gaaf, maar ik sta voor 50 euro in de ardennen.
Dan is 10 uur vliegen wel heel wat..
Maar je hebt er weinig over te vertellen op wie je verliefd wordt ben ik achter. :+

Heb nl altijd gezegd; voor mij geen vriendje in het buitenland, veeeel te onhandig.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:38

@Meliswess: Sterkte hoor! :(:) Van wat ik lees klinkt het als een goede beslissing, maar nog steeds lastig.

Anthea schreef:
Hihi ik vind Canada geweldig, maar de 10 uur durende vluchten en dan hopen en zorgen maken van 'laat de douane me er wel in?' is echt verschrikkelijk.. := En dan de 10 uur durende vlucht alleen naar huis, bah bah. Ik jank straks 10 uur lang in het vliegtuig naast een vreemde. :')

Kinkt bekend :') al is het voor mij maar 2 uur vliegen :D Wel dure hobby hoor, vriend in canada :P

Ik ga met oud en nieuw ook naar mijn vriend in Litouwen :D Eerst zou hij alleen met kerst hierheen komen en dan voor oud en nieuw weer weg (die vluchten waren het goedkoopst) maar nu heb ik gister dezelfde vlucht naar litouwen geboekt, dus reizen we gezellig samen terug om daar oud en nieuw te vieren :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:45

Ik zet even een reactie hier neer zodat ik het topic nog makkelijk kan terugvinden, ik vind het leuk om al die verhalen te lezen. :j Mijn relatie is niet zover weg, hij woont in mijn slaapkamer! :j Onder het bed. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:45

Leuk om te lezen hoe iedereen dat aanpakt, zo
'n lange afstandsrelatie!
Ik heb ook een soort van langeafstands/ deeltijd relatie, alleen iets anders ;D
Mijn man is kapitein op een vrachtschip en is zodoende meer dan de helft van het jaar over de grens. We hebben weinig communicatiemiddelen. Een simpele email, zonder foto's en niet meer dan zoveel kilobyte en sms- en. Gelukkig worden de vluchten voor ons betaald.

Maar hoe zien jullie het voor je wanneer alles zeer serieuze vormen aan gaat nemen, gaan jullie dan emigreren of doet jullie partner dat?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:12

Ik ben eerst die kant op gegaan en toen dat niet echt beviel zijn we naar hier gekomen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:49

Ik woon inmiddels al bijna 27 hier :-)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:22

Die landen klinken wel exciting. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:16

Ik ga dan richting Canada emigreren, Nederland vinden we beide niks. Maar goed, dat zijn verre toekomstplannen. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:59

Ik ook die kant op, met mijn [***] kan ik toch niet in Nederland aan de slag dus moet sowieso naar het buitenland.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:04

Wij zullen dan weer eerder in Nederland gaan wonen, de economie in litouwen is erg slecht. Al voel ik me wel helemaal thuis daar :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:33

Mijn vriend is voor mij sinds begin dit schooljaar (september) hierheen (België) gekomen. We zouden hier naar alle waarschijnlijkheid dan ook blijven wonen, hoewel vriendlief graag zou emigreren naar een ander land. Maar dat is nog af te wachten allemaal :P

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:35

KimD schreef:
Ik zet even een reactie hier neer zodat ik het topic nog makkelijk kan terugvinden, ik vind het leuk om al die verhalen te lezen. :j Mijn relatie is niet zover weg, hij woont in mijn slaapkamer! :j Onder het bed. :oo

_/-\o_ _/-\o_ :D

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 16:38

Toen ik dit opende had ik een relatie met een Duitse jongen..ik dacht: nooit meer over de grens. Nu heb ik een Engelsman ontmoet... *zucht* haha

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:56

Haha, nothing beats the English ;-)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:26

haha Limerick.. goed bezig!
hoe heb je hem ontmoet?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:40

Ik heb geen vriendje over de grens (normaal is het 45/60 minuten trein), maar ik zit nu wel voor 2 maanden in Oostenrijk dus kan voor eventjes wel heel erg meeleven met iedereen hier.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:02

Captain schreef:
Ik ook die kant op, met mijn werk kan ik toch niet in Nederland aan de slag dus moet sowieso naar het buitenland.

Dan ben ik benieuwd wat voor werk je doet? :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:23

Over 3 jaar piloot.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:28

Haha grappig een vrouwelijke piloot :)

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:30

Mag ik me ook melden? :)
ik had ook een relatie over de grens. heb een seizoen als reisbegeleidster in Kreta gewerkt en daar mijn vriend leren kennen. daarna zijn we contact blijven houden, hij is naar Belgie gekomen en ik ben de zomer erna terug gegaan... en het klikte wonderwel tussen ons :) zo goed dat ik had besloten mijn hebben en houden inclusief paard en fret mee te nemen.
ik woon nu ongeveer 6 jaar op Kreta, wat natuurlijk vooral in het begin aanpassen was. de alom bekende cultuurverschillen en het ver weg zijn van familie en vrienden was echt wel zwaar. maar het went, en ik ben gezegend met een superlieve vriend (die eigenlijk weinig typisch kretenzische trekjes heeft) een heel lieve schoonfamilie en lieve vrienden.
voor het paard was de omschakeling een makkie, die was het wel gewend te reizen.
wat ik hier nog steeds moeilijk vind en wat waarschijnlijk nooit zal wennen is de mentaliteit tegenover dieren en het milieu.
in paardenvoer is er weinig keus, en weinig kennis, het hooi is duur door het gebrek aan weiland en strokorrels of vlas en van die dingen vind je hier al helemaal niet.

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:00

Ik meld me ook even!
Geen vriend over de grens, maar hij woont toch wel 2 en een half uur verderop!
Ik heb hem ontmoet in Blanes, toen ik daar op vakantie was met vriendinnen, en het was liefde op het eerste gezicht <3. We zijn vandaag 3 maandjes samen, en het gaat heel goed! Ik zie hem bijna elk weekend, maar omdat ik in mijn examenjaar zit, zijn we soms verplicht er eentje over te slaan.
In het begin vond ik het wel moeilijk, die afstand, maar het valt me 100% mee, en alles is gewoon mogelijk!
en met dank aan de nieuwe dienstregeling van NS, reis ik nu nog maar 2 uurtjes met de trein :D !