Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:56

Oh, ik heb me echt bescheurd om die 2 linken van waaromnogantwoorden :') *lol*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:41

Ik heb 23 PS3 games op marktplaats gezet, ik ben benieuwd wat ze bieden. Zijn games die nu 25 tot 60 euro per stuk zijn. Dead Island, Alice Madness Returns, etc.

Eerste bod is binnen, 100 euro. :+
En het eerste mailtje ook, of de iPhone ook te koop is. Nee. De Blackberry dan? Nee ook niet... Anders had ik ze wel op marktplaats gezet, ze staan toevallig op de foto :')

Kiwipitje

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:43

Tja.... dat doe je zelf denk ik dan. Gewoon nette foto maken van wat je echt verkoopt en je hebt dat probleem niet :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:48

Pff mijn moeder had geboden op een kunstkerstboom. 20 Euro was het bod. Nette prijs als je ziet dat dezelfde kerstboom 35 euro kost in de winkel :+

Krijgt ze een mailtje;

Zelfs een struik die ik met kluit een week later aan de weg zet krijg je niet voor 20 euro. Voor 35 euro staat deze kerstboom deze kerst bij jou.

Heb ik op gereageerd dat als je een oude dode struik nog niet voor 20 euro krijgt, dan zal een kerstboom van 15 euro meer ook wel weinig soeps zijn :')

Komop man, als we nou 100 euro onder vraagprijs hadden geboden, maar 15 euro!! Zeg dan gewoon dat de prijs 15 euro hoger is, hoeft zo'n onzin verhaaltje niet bij :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:53

Dus ik moet heel m'n bureau opruimen voor een marktplaats foto? Nee, ik vind dat ik een hele nette advertentie heb met nette foto's. :)
Ik vind het zelfs knap dat ie kan herkennen dat er een blackberry ligt :=

Afbeelding

Ik zou een 2ehandse iets trouwens ook nooit de nieuwprijs geven, wtf :+

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:57

heb zelf ook een aantal jaar geleden iets raars meegemaakt.
ik had het fietsje van mijn dochtertje te koop staan(zag eruit als nieuw)

een meneer reageerde en wilde het fietsje graag kopen voor 75 euro omdat zijn dochtertje die week jarig was en we maakten dus een afspraak dat hij het fietsje op zou komen halen

meneer kwam op de afgesproken tijd,.betaalde keurig en ging weer weg

paar dagen later kreeg ik ineens mail in mijn inbox van een onbekend email adres
diegene scheen een oogje op mij te hebben,vond mij een lekker ding en of ik zin had ik een sexrelatie,want ik ging maar niet uit zijn gedachte :\

ik vond het maar raar en wist bij god niet wie het was.
ik dus 1 mail terug gestuurd wie diegene was
bleek het dus die kerel te zijn die het fietsje had opgehaald pffffff 8)7

voelde me dagen erna toch niet helemaal prettig,die kerel wist tenslotte mijn email,mijn telefoonnummer en mijn adres,,,, :n
Laatst bijgewerkt door mackkwek op 16-11-11 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:57

Die man kan er niks aan doen dat jij blijkbaar zoveel troep overal hebt liggen dat je geen foto kunt maken van alleen het product dat je verkoopt ;).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:59

Helemaal vergeten, ik had een keer uggs via mp gekocht, zou ze ophalen op leiden centraal, was nog best een leuke jongen maar te jong in mijn ogen en nog in de fase van "stoer" doen en uitgaan. Ik kreeg dus op msn een reactie van hem dat die nog een keer wou afspreken, is er nooit meer van gekomen :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:01

Tja mensen kunnen het altijd proberen toch? :')
Maar had in jouw geval de spellen even op de grond ofso gezet en ze recht naast elkaar gezet en dan even een foto gemaakt.
Staan de spellen er gelijk wat duidelijker op en heb je ook niet van zulke vragen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:01

Kiwipitje schreef:
Die man kan er niks aan doen dat jij blijkbaar zoveel troep overal hebt liggen dat je geen foto kunt maken van alleen het product dat je verkoopt ;).

maar gelukkig bestaat een advertentie niet alleen maar uit foto's maar ook uit een omschrijving wat er verkocht word ;) als ik toch een foto maak van mijn paard wat te koop staat gaan mensen toch ook niet vragen of ze het hekwerk er ook bij mogen hebben, of de struiken..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:03

mackkwek schreef:
heb zelf ook een aantal jaar geleden iets raars meegemaakt.
ik had het fietsje van mijn dochtertje te koop staan(zag eruit als nieuw)

een meneer reageerde en wilde het fietsje graag kopen voor 75 euro omdat zijn dochtertje die week jarig was en we maakten dus een afspraak dat hij het fietsje op zou komen halen

meneer kwam op de afgesproken tijd,.betaalde keurig en ging weer weg

paar dagen later kreeg ik ineens mail in mijn inbox van een onbekend email adres
diegene scheen een oogje op mij te hebben,vond mij een lekker ding en of ik zin had ik een sexrelatie,want ik ging maar niet uit zijn gedachte :\

ik vond het maar raar en wist bij god niet wie het was.
ik dus 1 mail terug gestuurd wie diegene was
bleek het dus die kerel te zijn die het fietsje had opgehaald pffffff 8)7

voelde me dagen erna toch niet helemaal prettig,die kerel wist tenslotte mijn email,mijn telefoonnummer en mijn adres,,,, :n

Oh bah wat griezelig. Maar misschien is het ook wel een type dat wanneer je duidelijk vermeldt daar geen behoefde aan te hebben, dan ook stopt met berichtjes naar je te sturen. (Hoewel, het is een kleine kans :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:04

Bah Mackkwek!! Vieze vent :r

Kiwipitje, ik heb duidelijke foto's en een duidelijke advertentie. Het lijkt mij logisch dat als ik een advertentie plaats in de game sectie dat de iPhone en Prada parfum daar niet bij horen. :D
Verder staat er een hele duidelijke beschrijving bij welke games het zijn en in welke staat ze verkeren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:06

peacehorses schreef:
Kiwipitje schreef:

maar gelukkig bestaat een advertentie niet alleen maar uit foto's maar ook uit een omschrijving wat er verkocht word ;) als ik toch een foto maak van mijn paard wat te koop staat gaan mensen toch ook niet vragen of ze het hekwerk er ook bij mogen hebben, of de struiken..

Haha echt he. "Goh wat een mooie tegels, verkoop je die ook?" :D :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:07

moet ik alle foto's maar maken tegen de achtergrond van het huis van de buren, want die staat ook te koop +:)+ :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:12

Oohhh netjes, maar die moeite ga ik niet nemen O:) Als iemand geïnteresseerd is en diegene wilt duidelijkere foto's, natuurlijk, maar 9 vd 10 keer verkoopt het toch niet... :P

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:14

Ik maak meestal een foto op een lege achtergrond.
Dat maakt de foto voor mijn gevoel toch wat duidelijker..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:15

Ach mooiere foto's verkopen schijnbaar toch niet :') heb tot nu toe enkel 1 paar laarsjes verkocht met studiofoto's :') verder geen eens geïnteresseerde :=

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:16

Ik heb een HELE schandalige gehad....

Ik was op zoek naar een 'nieuwe' bank. Heb 5 honden dus koop nooit een echte nieuwe. Budget was 300 euro, vind ik zat voor een 2dehands bank. Had een mooie gevonden, gemaild wat ze ervoor willen hebben, krijg ik terug €500. Ok, dan houd het voor mij op. Netjes terug gemaild dat ik dan moet afhaken omdat mijn budget niet groot genoeg is. Kreeg ik terug, wat is je budget dan? Ik gemaild dat dat €300 is. Krijg ik terug dat dat idd te weinig is. Leek mij al logisch ;)

De volgende morgen een mail van die mensen dat ze overlegd hadden en dat ik de bank mocht komen halen voor €300 en wanneer ik hem dan kon komen halen. Ik uiteraard erg blij en direct terug gemaild dat ik dan een aanhanger moest regelen en haar s'avonds even zou bellen. Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt voor de dag erna, rond een uur of 14:00. Prima, ik een aanhanger gehuurd, alles geregeld, hulp om te tillen enz. Krijg ik s'avonds rond 20:30 een mail dat de afspraak niet door kan gaan omdat ze toch iemand hebben gevonden die wel die €500 kan betalen en de volgende dag rond 12:00 uur komt! Excuses voor het ongemak en bla, bla, bla....

Ik over mij theewater, ze hebben tenslotte zelf mij gemaild dat het goed was en dan nu dit! (even buiten beschouwing latend dat ik héél goed begrijp dat €200 meer voor je bank erg veel geld is) Ik heb meteen gebeld en goed duidelijk gemaakt dat dit niet kan, dat je zo niet met mensen om kan gaan. Dat ik niet gebedeld heb voor de bank maar dat ze mij zelf benaderd hadden, dat ik nu een aanhanger had gehuurd voor niks! Maakte allemaal niet uit, ze gingen voor die extra €200 euro. Heb nog gevraagd of ze zelf ook op deze manier behandeld wenste te worden. Zegt ze nog nee ook... Toen was ik er wel klaar mee. Heb verder gezocht op MP en uiteindelijk een hele mooie bank gevonden voor de €300 die ik had en kon m nog de volgende dag halen ook. Had ik tenminste niet voor niets de aanhanger gehuurd.

**zucht**

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:16

lifaya schreef:
Ik ben dan weer iemand die speciaal studio foto's gaat maken van procukten :') deze bijvoorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/483648361

En toch verkopen ze niet :')

ondanks dat het een hele mooie proffesionele foto is, zou ik zelf niet reageren door JUIST DIE foto.

waarom niet? omdat je iets wat aanbied tweedehands is,.en het door die foto lijkt dat de laarsjes nieuw zijn en van een andere site zijn gehaald als voorbeeld.
ik heb dan liever een minder perfecte foto waar ik de eventuele schoonheidsfoutjes op zie .
hierbij zou ik dus denken dat de foto een voorbeeld is en niet de laarsjes die jij aanbied

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:17

lifaya schreef:
Ik ben dan weer iemand die speciaal studio foto's gaat maken van procukten :') deze bijvoorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/483648361

En toch verkopen ze niet :')

Zou dat niet aan de prijs liggen ??? Weet dat het een duur merk is en dat soort blabla maar daar zijn de meeste doorgewinterde Marktplaatsers niet van onder de indruk ben ik bang.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:20

de foto is zeker belangrijk als je bedenkt dat mensen de titel van een advertenties maar HALF lezen.
en 99 van de 100 mensen leest niet verder dan regel 1!!!

Op dat moment bedenkt iemand of die gaat mailen of bellen.

Dus als jij in de titel zet dat iets nieuw is, dan weet meer dan de helft van de mensen het voor elkaar te krijgen om een e-mail te sturen met de vraag wat de staat van het product is 8)7

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:22

Dat is ook een rotstreek Tari2007!
Weg is weg bij mij, als ik het aan iemand beloofd heb krijgt diegene het ook.
Had zelf ook een keer langere tijd een zeldzame brommeruitlaat op marktplaats staan en op een brommerforum.
Kreeg telkens lagere biedingen dan ik eigenlijk wilde en dat ie waard was, maar na 3 maanden heb ik hem toch maar verkocht aan iemand die hem voor 55 incl verzenden wilde.
Het geld zou overgemaakt worden en toen kreeg ik opeens een bod en email van iemand die hem voor €75 exl wilde halen..
Ik baalde er wel van maar ik had hem al aan iemand anders beloofd, ga hem dan niet opeens aan iemand anders verkopen.

Gelukkig had je niet de aanhanger voor niks gehuurd!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:22

ja ik heb dat probleem van de prijs ook, heb laarzen/kisten te koop staan, het zijn custom made laarzen die nieuw ruim 220 euro kosten. Ik heb ze dus voor 100 euro te koop staan, lijkt mij gewoon een nette prijs, maar marktplaatsers vinden dat al snel te duur. Maar dat wil niet zeggen dat ik in mijn prijs ga zakken voor een paar dure laarzen die maar hooguit 20 keer gedragen zijn (nooit laarzen kopen als je in de groei bent >;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:25

Ik had zo ook een bontje te koop staan, een echte goede/dure die amper gebruikt was. Nieuwprijs rond de 100 euro. Kreeg ik een bod van 3 euro. Heb 'm mooi zelf gehouden en nu, 3 jaar later, ziet ie er nog als nieuw uit en gebruik ik 'm met veel plezier. :D