Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:17

Ts ik heb niet het hele topic gelezen, reageer dus puur op jouw vraag. Ik heb zelf 4 kinderen, 4 pubers, best heftig! Mijn moeder heeft jaren een gezinsvervangend tehuis gehad en ik heb daar veel ellende gezien van veel kinderen die (achteraf) niet gewenst waren; in- en intriest! Dus nee!!! Het hoort er niet bij!
Ik heb respect voor een ieder die een weloverwogen beslissing neemt of dat dan is om wel of geen kinderen te nemen (proberen te krijgen). Ik vind het opdringerige van andere mensen echt niet kunnen. Beter doordacht geen kinderen dan ondoordacht wel kinderen (die hier later de dupe van worden)! :j

Anoniem

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:14

Ben ik blij met je eerlijke antwoord Gitje!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:34

Herkenbaar :)

Ik wil zeker geen kinderen. Ben er 27 en heb nooit de wens gehad.. Overal om mij heen worden de beeps geboren... Maar er gaat nu werkelijk niets kriebelen. Vind ze wel leuk en lief enzo maar verder :brr:
Mijn moeder roept al een aantal jaren, ik zou het helemaal niet erg vinden om oma te worden hoor (hint hint hint)...
Ook mensen in mijn omgeving beginnen er steeds vaker over, als ik dan aangeef dat ik echt geen kinderen wil geven ze aan dat mijn klokje nog niet tikt..
ALs ik dan aangeef dat ik de batterijen eruit heb gehaald, kijken ze me vol ongeloof aan...

Als ik dan verder ga kijken, vraag ik me ook steeds vaker af; wil ik in deze maatschappij uberhaupt een kind op de wereld zetten. En dat antwoord is altijd nee..
Dus geen kriebelens en geen goede regen.. Geen kids voor mij!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:43

[quote="annepaardoes"]Je zou bijna een shirt gaan dragen met `ik heb geen kinderwens!´

Dan vind ik een shirt met de volgende tekst leuker:

Kinderen???
Leuk!!!!!!!!! *\o/*
(zolang ze van een ander zijn)

:= Iedereen moet het zelf weten wel of geen kinderen te nemen, al ik me wel kan voorstellen dat mensen op een gegeven ogenblik gaan vragen of je gewoon geen kinderen kunt krijgen of het niet wil, terwijl ze dat eigenlijk niets aan gaat.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:44

Waventy schreef:

Ik wil zeker geen kinderen. Ben er 27 en heb nooit de wens gehad.. Overal om mij heen worden de beeps geboren... Maar er gaat nu werkelijk niets kriebelen. Vind ze wel leuk en lief enzo maar verder :brr:
Mijn moeder roept al een aantal jaren, ik zou het helemaal niet erg vinden om oma te worden hoor (hint hint hint)...
Ook mensen in mijn omgeving beginnen er steeds vaker over, als ik dan aangeef dat ik echt geen kinderen wil geven ze aan dat mijn klokje nog niet tikt..
ALs ik dan aangeef dat ik de batterijen eruit heb gehaald, kijken ze me vol ongeloof aan...

Als ik dan verder ga kijken, vraag ik me ook steeds vaker af; wil ik in deze maatschappij uberhaupt een kind op de wereld zetten. En dat antwoord is altijd nee..

Dat geld dus ook voor mij! Ik zie mijn dieren als mijn kinders en daar ben ik superblij mee.. verder geen kinderwens en ik zie dat ook niet zo 123 komen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:39

Danique_G schreef:
Ayasha schreef:
Again; Hoe jij bent zegt niks over hoe anderen zijn. Waarom kunnen mensen niet gewoon "aannemen" dat iemand "neen" zegt zonder te zeggen "wacht nog maar 5 jaar"? Daar gaat dit hele topic over. Waarom moet dat? Waarom moeten mensen het door de strot geduwd krijgen?

En wat dan nog dat iemand zegt "neen ik wil geen kinderen" en een jaar later zwanger is, gaan ze daar dood van? (laten we hopen van niet, zonde van de zwangerschap :+) Ga jij daar dood van?
Indien niet, wat is dan het nut van er toch op te drammen?

En ja Quellian, wij hebben die discussie al zo vaak gevoerd. :) Maar ik kan er nog altijd niet bij met mijn hoofd.

Nog een toevoeging (als ik zo vrij mag zijn) wij kennen onszelf natuurlijk beter dan wie dan ook, wij weten zelf het beste of wij binnenkort of nooit rondlopen met een klein kind. Als u zegt dat je geen kinderen wil (om welke reden dan ook) dan zal dat wel, ik ken u niet dus ik weet ook niet of u ooit van mening gaat veranderen or whatever. Ik word er wel een beetje.. gaar van dat ik steeds moet lezen en horen 'maar als je x-jaren oud bent' ofzo iets dergelijks. Maargoed een kind maak je niet alleen dus misschien krijg ik wel nooit een man, dan kan ik sowieso nooit een kind krijgen (nou ja, eigenlijk ook wel maar dat is een ander verhaal, ik zou het in ieder geval nooit doen want dat gaat tegen mijn principes in..... erg lange mening heb ik daarin over survial of the fittest en dat soort termen ik zal jullie daar wel niet mee vervelen)

Volgens mij begrijpen jullie het een beetje verkeerd :-) .

"Always and never are two words you should always remember never to use ;-) " . Dat is de hele kern van het verhaal.

Ik heb nooit gezegd: wacht maar, over x aantal jaar verandert jullie mening wel, ik ken jullie beter dan jullie zelf! Er zijn genoeg vrouwen bij wie het nièt verandert, en de kans is zeker groot aanwezig dat het ook nooit gaat veranderen bij jullie.

Mààr, het kàn wel. Misschien is de kans klein, maar het kan altijd. Je kan nooit weten hoe je over tien jaar of twintig jaar naar het leven kijkt. Kan zijn dat je nog knal hetzelfde denkt, kan zijn dat je heel anders denkt. Als jij nu al kan weten hoe jouw gedachten zijn op je dertigste, dan ben je een übermensch want dan ben je de enige persoon op de wereld die volledige controle heeft over zijn ver toekomstbeeld :) . Dus ja, ik geloof heel goed dat jullie nooit willen veranderen van mening en dat die kans zeer aanzienelijk is dat het niet gaat gebeuren. Maar nee, ik geloof niet dat je dat met een volle 100% overtuiging kan zeggen. Zijn genoeg mensen het levende bewijs dat het anders kan lopen. En dat zei ik dus ook voor het omgekeerde verhaal: als je op je 16de roept dat je vroeg mama wilt worden en minstens drie kinderen, zeg ik ook "wacht maar eerst tot je een paar jaar ouder bent en zie dan of je dat nog steeds wilt".

Maakt voor de rest trouwens ook niet uit, het laat mij om eerlijk te zijn helemaal koud als ik over tien of twintig jaar onder mijn neus moet geschoven krijgen "zie je wel dat ik nog steeds geen kinderen wil!", alleen vind ik het wel een hoofdreden dat je nooit op jonge leeftijd moet gaan nadenken over onomkeerbare beslissingen zoals sterrilisatie ofzo :) .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:52

Waventy schreef:

Heerlijk :D :D

Ik heb na mijn bevalling (wat?? tijdens mijn zwangerschap!) gezegd dat ik de hele boel eruit wilde na de eerste, maar daar werken ze niet aan mee op deze leeftijd. Maar goed, ach... ik zeg ook geen 'nooit' meer, misschien ben ik over een tijd weer zwanger, je weet het niet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 13:23

Simon1234, Mijn partner vind het ook prima zo.
Hij ziet ook de voordelen van het geen kinderen hebben.
Wij hebben het daar heel veel over (gehad)
We zijn nu 14 jaar samen en blijven gelukkig op een lijn hierover.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 13:27

Waventy schreef:

Juist Lara, dat is ook wat ik denk.
Deze maatschappij is bikkelhard en niet leuk om een kind in groot te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:50

Ben momenteel 30 en heb ook (nog) geen kinderwens....
Bij een andere leuk en lief maar moet er zelf echt nog niet aan denken. Weet ook niet of dat ooit gaat komen.

Moest wel lachen om de opmerking dat als je kinderloos bent je niks weet van slapeloze nachten van jankende/zieke kinderen, helaas kan ik daar wel over mee praten.... Heb buren met jonge kinderen.......

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:48

Anoniem schreef:
Ben momenteel 30 en heb ook (nog) geen kinderwens....
Bij een andere leuk en lief maar moet er zelf echt nog niet aan denken. Weet ook niet of dat ooit gaat komen.

Moest wel lachen om de opmerking dat als je kinderloos bent je niks weet van slapeloze nachten van jankende/zieke kinderen, helaas kan ik daar wel over mee praten.... Heb buren met jonge kinderen.......

Niet de 'lust' en wel de last... :') Vervelend dat je er zoveel van hoort. Ik ben blij dat er niet over mee kan praten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 08:25

Lijkt me inderdaad niet zo leuk, maar ja je kan zo'n kind slecht plakband op de mond doen.
Is voor de ouders ook vaak vervelend.

En de opmerking dat we niet weten wat het is om een ziek of jankend kind te hebben, dat is dus echt niet waar.
Dat weten we juist maar al te goed en daarom beginnen we er niet aan. :D
Ik hoop maar dat ik langzaam steeds meer met rust wordt gelaten met deze vragen allemaal.
Sommige hebben wel al langzaam door dat het er echt niet van gaat komen en wordt al wat minder.
Maar er zitten een paar hardnekkige tussen 8)7
Als ik nee zeg is het nee, dus daar maak ik me geen zorgen om, maar vaak wordt zoiets op een verjaardag in de groep gegooit en dan voel ik me zo bekeken en in een hoek geduwd.
Een tijd geleden zat ik ook op de verjaardag van een iemand toen mijn vriendin tegen haar choonmoeder vertelde dat ze niet begreep dat ik nog steeds geen kinderen wil.
Waarop die schoonmoeder op me in begint te praten: Ach meid het is zo mooi en je weet niet wat je mist en ik zou me maar gauw bedenken anders ben je te laat :evaw:
En ineens zitten daar 3 moedertjes me te vertellen dat ik echt wat mis en blabla.
Dat is echt niet leuk, op zo'n moment heb ik ook niet het lef er wat van te zeggen.
Maar laatst heb ik wel tegen mijn vriendin gezegd na weer die hele preek te hebben gehoord, dat zij misschien niet weet wat ze mist en haar vrijheid misschien wel mist en nu mij (haar vriendin) hetzelfde lot aan wil draaien zodat we weer op een lijn zitten.
Waarop ik doorging: Sorry maar zo zit kinderen krijgen niet in elkaar en ik al helemaal niet.
Toen is ze er niet mee over doorgegaan, maar laatst wel weer een paar keer.

Het mooie is in mijn familie legt wel iedereen zich erbij neer en word ik amper gevraagd, zij weten hoe ik ben.
Ach ik lach er maar mee. :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:30

Mijn vriend heeft kinderen (2 schatjes, eerlijk waar) uit zijn vorige relatie. Ik vind ze prachtig, lief en fantastisch, maar goed wie vind dat nu niet van kids die maar eens in de 2 weken een weekendje komen...
Toen ik het voorzichtig vroeg aan vriendlief, zei hij ook meteen dat hij aan deze twee genoeg had.
Gelukkig maar. :+

Je hebt vast mooie momenten met ze, maar ik wil ze niet zo graag dat het opweegt tegen de slechte momenten. Je zal maar net een huilbaby hebben. Plus, er zijn al genoeg kids. Enigste wat ik zou overwegen, is pleegkinderen oid, je huis openstellen voor een kind dat er wel gekomen is en nu een veilig plekje heeft. Of adopteren evt. (Op een leuke leeftijd, dat er mee te praten valt. :') )

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:55

jesito schreef:
En de opmerking dat we niet weten wat het is om een ziek of jankend kind te hebben, dat is dus echt niet waar.

Dat is toch een heel vreemd argument van moeders. Waarom zou je zoiets moeten weten? Toch fijn als je het nièt hoeft te weten. Nog een reden om kinderloos te willen blijven :D .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:14

Gypsy schreef:
Mijn vriend heeft kinderen (2 schatjes, eerlijk waar) uit zijn vorige relatie. Ik vind ze prachtig, lief en fantastisch, maar goed wie vind dat nu niet van kids die maar eens in de 2 weken een weekendje komen...
Toen ik het voorzichtig vroeg aan vriendlief, zei hij ook meteen dat hij aan deze twee genoeg had.
Gelukkig maar. :+

Je hebt vast mooie momenten met ze, maar ik wil ze niet zo graag dat het opweegt tegen de slechte momenten. Je zal maar net een huilbaby hebben. Plus, er zijn al genoeg kids. Enigste wat ik zou overwegen, is pleegkinderen oid, je huis openstellen voor een kind dat er wel gekomen is en nu een veilig plekje heeft. Of adopteren evt. (Op een leuke leeftijd, dat er mee te praten valt. :') )

Onderschar adopteren maar niet. Denk dat je dan nog beter een huilbaby kan hebben.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:23

:j veel mensen denken véél te licht over adoptie. Er is niet voor niets een jarenlange zware procedure! Laatst las ik het verhaal van iemand die al 20 jaar kinderverzorgster was (!) en die niet geschikt was bevonden. En, juist door een adoptiekind in huis te halen wat de babyleeftijd al voorbij is neem je nóg eens meer risico's op later probleemgedrag. Als je al geen kinderen van je eigen wil, denk dan zeker tien keer na voordat je voor adoptie kiest want dat is echt zwaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:25

Kwanyin schreef:
:j veel mensen denken véél te licht over adoptie. Er is niet voor niets een jarenlange zware procedure! Laatst las ik het verhaal van iemand die al 20 jaar kinderverzorgster was (!) en die niet geschikt was bevonden. En, juist door een adoptiekind in huis te halen wat de babyleeftijd al voorbij is neem je nóg eens meer risico's op later probleemgedrag. Als je al geen kinderen van je eigen wil, denk dan zeker tien keer na voordat je voor adoptie kiest want dat is echt zwaar.

Daar dacht ik ook aan, zeker als je een ouder kind adopteerd wordt het zwaar.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:26

Tenzij je natuurlijk Madonna of Angelina heet. Een omgeving vol veranderingen, aandacht en media schijnt de ideale omgeving te zijn voor een getraumatiseerd kind :+ .

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:48

Haha, nee ik denk er zeker niet te licht over. De belangrijkste reden dat ik, als ik echt een kinderwens zou krijgen, zou adopteren, is omdat we gewoon al met te veel zijn.
Ik vind het werken met kids (kampen begeleiden, creche, aupair, allemaal gedaan) wel super leuk. Met gehuil kan ik niet zitten (voor zover ik weet, wat er bij een echte huilbaby gebeurt weet ik niet, ik denk dat niemand dat weet), en kids die op kamp binnenkomen als kleine terorristen daar kan ik vrijdag de hele dag mee dollen en lachen. (En dan moeten ze weer weg, helaas...)

Maar dat zeg ik nu, wie weet wil ik over 10 jaar niets liever dan eentje van mijn eigen. Voorlopig nog niet, dus gebeurt er ook niks, de tijd zal het leren.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:44

Ik ben 16 en ik hoef ook geen kinderen, omdat mij de pin bij de bevalling mij te zwaar lijkt, en ik de verantwoordelijk heid niet aan kan tenminste dat denk ik, want je neemt sowieso best lang arm je kind gebonden :+ en ik wil mijn eigen gang kunnen gaan en niet alles moeten aanpassen aan een kind, misschien zeggen jullie "meid dat komt wel" maar ik heb hoef ze niet heb er weinig mee....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 18:13

Lillian__ schreef:
Ik ben 16 en ik hoef ook geen kinderen, omdat mij de pin bij de bevalling mij te zwaar lijkt, en ik de verantwoordelijk heid niet aan kan tenminste dat denk ik, want je neemt sowieso best lang arm je kind gebonden :+ en ik wil mijn eigen gang kunnen gaan en niet alles moeten aanpassen aan een kind, misschien zeggen jullie "meid dat komt wel" maar ik heb hoef ze niet heb er weinig mee....

16 is nog wel heel erg jong, maar je hoeft het nu ook niet te beslissen.
Nu kun je die verantwoordelijkheid zeker niet aan en moet je dat ook niet willen.
Doe maar eerst wat je graag wil en dan komt de rest vanzelf.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:39

Hihi, ik heb een vriendin die echt walgde toen ik zei dat ik zo snel mogelijk kinderen wilde (ik was toen 24), maar dat ik eerst nog 2 jaartjes mee moest werken voor wij aan kinderen konden beginnen. Je raadt het al zij was na een half jaar zwanger en het was gepland!!! Een mens kan zo veranderen en op 16-jarige leeftijd kun je daar echt nog helemaal niets over zeggen. Je hoort ook regelmatig dat iemand (30+) zeker geen kinderen wil en na het stuklopen van de relatie later een andere partner treft waar ze gelijk wel kinderen van wil.
Hoe dan ook, zoals ik al eerder heb gezegd: bewust kinderloos daar heb ik geen moeite mee, maar zonder goed na te denken een gezin met kinderen stichten vind ik echt erg.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:36

Ik wilde altijd graag kinderen. Ben ook heel erg opgevoed met het 'standaardplaatje': werken, trouwen, kindjes krijgen. Want zo hoort dat.

Tot ik mijn vriend ontmoette, die geen kinderwens had. En hij is iets ouder dan ik. Toen ging ik er pas serieus over nadenken. Wil ik het wel écht? Wat vind ik nu eigenlijk van kinderen? Waarom wilde ik ze zo graag, en hoe zie ik dat nu?

En toen kwam ik tot de conclusie dat ik mijn leven best oké vind zo, dat ik op dit moment absoluut niet mijn leven in zou willen richten om een kind. En dat ik dat misschien wel nooit wil. En dat ik een gelukkige relatie misschien wel waardevoller vind dan een kind, want wie zegt me dat ik weer zo'n vriend krijg? En dat een kind me écht zo gelukkig zou maken?

Had ik een vriend gekregen die wel een kinderwens had, dan was ik daar zonder moeite in meegegaan, denk ik - door mijn opvoeding. En was ik achteraf misschien wel zo'n moeder geweest die stiekem spijt had..

(en ach, wie weet wil ik op m'n 30ste alsnog dolgraag een kind, daar kan ik niks over zeggen. Maar ik zie het nu in ieder geval héél anders dan op mijn 17e.)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 06:56

Huisje, boompje, beestje... Allemaal fijn, maar kinderen hoeft voor mij ook niet echt.
Ik ben zelf nu 27 en mijn vriend is 30. Uit een vorige relatie heeft mijn vriend een
dochtertje van 8 jaar. Hoewel zij maar om het ieder weekend bij ons is, heb ik er mijn handen
aan vol hoor :) Opvoeding in mijn ogen, strookt niet echt met de opvoeding die ze krijgt
bij haar mama en grootouders, dus dat botst wel eens.

Mijn vriend wil dolgraag nog een kindje, maar ik heb dus totaal geen biologische klok :)
Ik begin er sowieso niet aan voor ik 30 ben. En als het klokje tegen dan niet tikt...
Dan komt er geen baby. Je moet er beide voor de volle 100% achter staan immers.

Sommige mensen trekken inderdaad grote ogen wanneer je vertelt dat je geen kinderen wilt.
Net alsof je dan zo abnormaal bent :) Ik ben heus geen kinderhater, maar ook zeker geen mega fan... :')
In feite wil ik mijn rustige luxe leventje, gevuld met dieren, hobbies, ... niet opgeven voor een baby.
Sommige mensen bestempelen dit als egoïstisch. Maar waarom zou dat egoïstisch zijn? Het is toch net
goed dat ik geen kinderen op de wereld zet, terwijl ik er eigenlijk geen tijd/zin voor heb.

Onlangs zei iemand tegen me: "oh maar als je een kindje zou krijgen, dan laat je alle andere dingen,
zoals je dieren, hobbies, ... op slag vallen. Ik kon het me eeeecht niet voorstellen :)

Ik roep overigens al sinds mijn 12de dat ik geen kinderen hoef :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 08:11

Als mannen graag kinderen willen is dat prima als de vrouw dat ook wil, maar wat mij wel heel vaak opvalt is dat als koppels dan breken, de mannen het maar wat handig vinden dat zij daarna gewoon hun gang kunnen gaan.
En ik heb me laatst nog gruwelijk boos gemaakt op een jongen waar wij vroeger bevriend mee waren.
Met zijn ex ben ik nog steeds bevriend.
Maar hij vind het allemaal wel prima zo en als hij de kinderen een weekendje heeft en ze doen lastig dan moeten ze de volgende keer maar thuis blijven volgens hem.
Hij heeft inmiddels een nieuwe vriendin die hij 10 maanden kent en zij is alweer 7 maanden zwanger :?
Ondertussen vind hij zijn bestaande kinderen lastig en allemetatie betalen ho maar.
Wel de moeder mededelen dat ze zijn kinderen eens fatsoenlijke schoenen moet kopen. _-:(
Dus al zou mijn man heel graag willen, als ik niet wil dan ga ik dat niet voor hem doen.