Sterk geweest, zo lang, maar nu zo zwaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:34

Dank je sg :) Ben echt superblij met mijn vriend, en ontzettend trots dat hij het samen met me aandurft.

Krijjg trouwens tranen in mijn ogen van jouw reactie, omdat ik weet hoe het nu met je gaat. Diep en diep respect en bedankt voor je berichtje :)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:41

Lieverd, dat is echt lief.. Maar je hebt even genoeg aan jezelf hoor!!
En je hebt inderdaad ECHT een top vriend!!! Je bent hem waard hoor!
Hele dikke paasknuffel!! Xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:01

Zo hier weer eens een update.

Ik zit nu 3 weken in de observatie. Het gaat goed met me, al ben ik er nog lang niet, in de observatie word je maar minimaal behandeld. Maar het feit dat ik dingen kwijt kan en me van dingen bewust wordt, helpt al heel veel. In 3 weken heb ik slechts 1 keer een terugval gehad, deze was dan ook wel heel zwaar, maar het was fijn om even 2 weken 'normaal' te kunnen functioneren.
Ik ben er achter dat een hoop verdriet nog huist in mijn hoofd, dat moet er langzaam uit. Verder kan ik niet goed met mijn emoties omgaan, en dat zorgt ervoor dat ik bepaalde emoties niet kan uiten en deze opstapel. Dat zal ook de voornaamste reden zijn van mijn terugvallen. Taak is nu om emoties te gaan herkennen en op het moment te uiten. Ik kon bijvoorbeeld nooit boos worden of me irriteren aan mensen, dat heb ik de afgelopen week geoefend en gaat al beter.

Twee weken terug kon ik zelfs tot 2 uur op een feestje blijven, een persoonlijke overwinning :)

Nu voel ik alleen weer heel veel spanning, geen idee waar t vandaan komt.

Nummus

Re: Sterk geweest, zo lang, maar nu zo zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:59

He, je moet nu boos worden op mensen? Kunnen ze geen gezondere manier vinden om je frustratie te uiten dan?

Verder wel heel fijn om vooruitgang te lezen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 12:21

Haha nou dat hoeft niet perse maar als ik me geïrriteerd voel moet ik dar meteen wat mee kunnen doen.

Op een andere manier uiten weet ik niet zo goed.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 12:22

Tja ik heb zelf geleerd het wel te voelen, maar niet te uiten. Dus wel erkennen dat je gefrustreerd bent, maar je hoeft daarna niet iemand verrot te gaan schelden.

Dus loslaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 12:26

Herkennen is het belangrijkst. Wegstoppen is ook niet goed.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 12:26

Nee, precies. Deed ik ook altijd. :j
(Met zo'n beetje alles.)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:00

Nemurin schreef:
Tja ik heb zelf geleerd het wel te voelen, maar niet te uiten. Dus wel erkennen dat je gefrustreerd bent, maar je hoeft daarna niet iemand verrot te gaan schelden.

Dat je je gevoelens uit, betekent toch niet meteen dat je mensen verrot scheldt :o?
Het komt nu een beetje over alsof het not-done is om je gevoelens te uiten, terwijl mijn ervaring juist is dat dit enorm kan helpen in het omgaan met de mensen om je heen.

Maar goed, ik vind het fijn om te lezen dat alleen al die observatie er voor zorgt dat je wat stabieler bent Joolien! So far, so good!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:11

Oh dat was mijn bedoeling helemaal niet, Wendy! :o Oeps. Ik vroeg me alleen af hoe ze TS daarmee om willen leren gaan. Het is best prima je frustratie te uiten. ;)

Alleen de meeste mensen doen het door een ander er keihard mee lastig te vallen, en dat gedeelte van het uiten vind ik dan not done. Dus ik was benieuwd hoe TS geleerd wordt hiermee om te gaan. Juist omdat het lastig is alternatieven te verzinnen als het specifiek een persoon is die je irriteert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:28

Er zit een jongen bij mij in de groep die zich heel anders voordoet dan hij is, en soms irriteer ik me dood daaraan. Vrijdag was dat ook weer zo, hij was op een heel vervelende manier aanwezig vond ik, en toen we de sessie gingen bespreken heb ik gewoon gezegd dat ik me kapot irriteerde aan hem. Ook uitgelegd waarom, en dat was erg fijn! banketstaaf voor hem, maar we zitten niet in de groep om elkaar de hand boven het hoofd te houden.
Dit is voor mij goed om te 'experimenteren' binnen de groep want dan kun je er ook goed over praten.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:34

Hmmm dat is dan wel weer fijn. Ik denk niet dat ik dat zou durven. :+
Maar mensen die zich anders voordoen zijn inderdaad vervelend.