Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes. Zondag wil mijn vader dit topic ook doorlezen, en de woorden lezen die jullie hebben geschreven. Mijn vader is 63, en weet niet hoe de pc werkt... Dus moet hem even helpen!
Paardrijden ging gisteren wel oke... sinds 5 september lease ik een paardje, genaamd Tango. Een prachtige 7 jarige merrie. Het rijden ging wel goed. Maar ik had totaal geen zin in springen en galopperen. (Trillende benen?) Ik merk dat ik heel erg angstig word de laatste dagen.
zelf autorijden vind ik eng. Ik moest halverwege het paardrijden wel huilen toen ik ging uitleggen aan mijn instructeur wat er aan de hand was... Hij leefde met ons mee.
Vanochtend heb ik het hospice opgebeld om te vragen hoe het met mama gaat. Ze zeiden dat ze wakker was, en dat ze aan het wassen waren. Ze vroegen of ik haar zeep mee kon nemen. Dit was ik al van plan. Maar ik was het vergeten, het gaat zo snel... 
Vanmiddag gaan papa, mijn zus en haar vriend en ik, en HEEL misschien de hond naar mama toe. Ik kan niet wachten. Ik hoop dat ze eventjes wakker word. Maar ja, zo niet... Geeft ook niet. Het belangrijkste is mama! Heb voor de zekerheid toch maar even de hond onder de douche gedaan vanochtend.
Gisteravond is ook de oudste zus van mijn moeder langs geweest. Die is 27 jaar ouder dan mama, maar het zijn echt lievelingen van elkaar. Ze vertelde ook dat mama wakker was, en redelijk goed was, onder de omstandigheden.
Zover ik van gisteren weet, krijgt mama nog wel de morfine pleisters. En de ontstekingsremmende pillen. Ook krijgt ze druppeltjes medicijn in haar wangzak, wat helpt tegen misselijkheid, waanideeën en duizeligheid. Ze zouden de dosering wat aanpassen, zodat mama ook nog wel es wakker word. Donderdag is ze de hele dag weg geweest.
Voor vanmiddag heb ik allerlei dingen alweer ingepakt. Ik wil dat ze haar dekens en dekbed, kussens krijgt! Die heb ik met liefde voor haar gekocht, vorige week zaterdag. Toen ze zei dat het haar wens was om een nieuw dekbed te krijgen met bloemen erop. Mijn moeder houdt veel van bloemen!
Ik las hiervoor iets over meningitis? Wat is de prognose daarvan? En de behandeling? De oncoloog zei namelijk dat er heel veel kankercellen in het hersenvocht, liquor zit. Volgens mij is dit het wel : meningitis carcinomatosa.
Over het digitaal bloemetje : Bedankt! Wel een beetje apart...
En nogmaals voor iedereen : Koop alsjeblieft dit boek voor je moeder of vader : "Mam, vertel 's".
Ik heb dit boek bij mama neergelegd in het hospice. Mocht ze ooit nog es een helder moment krijgen. Verwacht het niet...
Maar toch...
Ik heb gisteren ook foto's gemaakt van het hospice. Dan kunnen jullie ook zien hoe mooi het daar is! Moet ze alleen nog van mijn camera afhalen. Papa en ik hebben vannacht eindelijk een beetje redelijk kunnen slapen. Ik heb een week lang geen oog dicht gedaan. Het geluid van mijn moeder en de rollator. Die om de 15 minuten naar het toilet ging, en overal tegenaan botste. De muur, de stoelen, de kasten. (En dan was er ook nog wel iemand om te helpen!)
Om te huilen...
Gisteren heeft mijn zus met het thuismiddelencentrum gebeld, om te vragen of ze het bed en rollator etc konden ophalen. Met wat moeite, kwam er toch een chauffeur langs. Heel grappig, maar de chauffeur liet per ongeluk de rollator van de laadklep van de vrachtwagen vallen. Yay! Rollator kapot!!
En niet eens door mijn eigen schuld! Nog beter! Stomme rollator!! Het geluid van mijn moeder en de rollator die overal tegenaan botst ga ik nooit meer vergeten in mijn leven... 
MAAR dat ding is in ieder geval kapot...
*haat-gevoelens*