Voor hun ben ik gevoelloos..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:51

Ik denk dat ts op school zit. Fijn dat je voor nu iemand hebt die mee gaat. Ook erg jammer dat je moeder je niet wil geloven en inderdaad kan je er niet met je vader over praten?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:40

Jeetje Maaike, wat ontzettend moeilijk tegen zo'n groep opboxen!

Ik vind het heel goed dat je je niet uit het veld hebt laten slaan doordat je moeder je niet geloofde. Ik hoop echt dat het gesprek gaat helpen!

Veel sterkte gewenst TS!

pniekepnak

Re: Voor hun ben ik gevoelloos..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:52

Succes vandaag TS!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:54

Heel veel succes,ik hoop echt dat dit opgelost gaat worden.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:24

Zou het een mogelijkheid/optie zijn om het schoolbestuur op de hoogte te brengen van dit topic ? Natuurlijk niet de pesters, maar de directeur ?
Laat die eens meelezen wat TS te verduren heeft van die meiden, en hoe TS in angst rond loopt. Een paar van die rotmeiden die het leven van zo'n mooi meiske als TS zitten te verzieken ?
Het is maar een idee ?
Dat er dan in dit topic staat hoe het account van die dames verloren is gegaan, ja daar kan TS ook niets aan doen dat ze toch over een groep mensen blijkt te beschikken die wel bereid zijn haar te steunen en te helpen.
TS hoe denk je daar over, en hoe is het vandaag gegaan op school ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:34

Ik denk dat dat best wel een goed idee is..

Ook vind ik dat we het uiteindelijk aan TS-meisje over moeten laten..
Er wordt nu wel door meerdere mensen heel impulsief (en ook héél goed bedoeld) gereageerd, zoals het niet-oké'en via Hyves, maar ik denk dat we het op die manier misschien juist nog erger maken dan het al is.
Wij zijn buitenstaanders en net als met bijvoorbeeld relaties, is het heel anders om op een afstandje naar de dingen te kijken dan wanneer je er zelf midden in zit.
Ik denk dat we de beslissingen aan haar over moeten laten en haar de keuze laten maken of iets doet of juist niet doet.. :j

Ik bedoel dit niet verkeerd, maar zelf zou ik het vreselijk vinden om niet meer het overzicht, en daarmee deels de controle, te hebben..

Meis, veel succes op school.. :(:)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:42

Ts zou je me een sms willen sturen ben erg benieuwd hoe het is gegaan maar kan cpor zes uur niet meer op internet snap nu wel hoe je je voelt Zelfs ik voelde me weer heel klein en had zin om er een paar goed op de bek te slaan hoop dan ook echt sar deZe leraar het goed oppaktaar dat denk ik wel sorry voor taal zit op collega haar telefoon

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:55

KoudbloedKim schreef:

Er wordt nu wel door meerdere mensen heel impulsief (en ook héél goed bedoeld) gereageerd, zoals het niet-oké'en via Hyves, maar ik denk dat we het op die manier misschien juist nog erger maken dan het al is.
Wij zijn buitenstaanders en net als met bijvoorbeeld relaties, is het heel anders om op een afstandje naar de dingen te kijken dan wanneer je er zelf midden in zit.
Ik denk dat we de beslissingen aan haar over moeten laten en haar de keuze laten maken of iets doet of juist niet doet.. :j

Ik bedoel dit niet verkeerd, maar zelf zou ik het vreselijk vinden om niet meer het overzicht, en daarmee deels de controle, te hebben..

Uiteraard moet deze beslissing liggen bij TS, en niet bij ons.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:16

KoudbloedKim schreef:

En dat heb ik aan het begin van t topic al geroepen.

Ze zal hier zelf met of zonder hulp uit moeten komen maar dan moet re wel hulp kunnen en willen krijgen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:42

Ik weet hoe je je voelt TS ik ben zelf ook jaren lang gepesten fysiek en mentaal ben nu naar een andere school en daar gaat het goed. Ik heb zelf de fout gemaakt om niets aan mijn ouders te vertellen omdat ik niet wilde dat zij zich zorgen gingen maken. Als je moeder je niet geloofd moet je naar je mentor of leraar gaan misschien valt het mee. Waarschijnlijk willen ze je best helpen als je het hun goed uitlegt misschien is het wel een idee om echt na schooltijd met je leraar te praten als iedereen weg is.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:08

Dat was het dan school.. Joyce ( NoGo op bokt ) ging mee. Ze had het al door dat er mensen zijn op school die de raarste dingen naar me hoofd toe slingerden. Eenmaal bij het kantoor van de meneer die alle straffen bepaald enz ging joyce weg naar haar werk. Ik moest alles vertellen en dat heb ik uitgebreid gedaan. Maar het ergste was.. In de pauze moest ik terug komen en die meisjes ook. Nou daar zat ik naast ze. Nee toen hadden ze niet zo grote mond meer. Maar nu durfde ik zelf de AULA niet meer in. Want ze vertelde het aan iedereen dat ze er een gesprek was gezegd en de menigte word groter. Als er weer wat is, moet ik terug komen en dan hebben ze kans op vierkant rooster (hele week van half 8 tot 4 op school) of schorsing. School was van half 9 tot 2 maar het duurde voor mij een eeuwigheid..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:10

NoGo, dikke pluim voor jou dat je meegegaan bent!

Meis, gewoon wéér melden als het weer gebeurt!
Dit is echt niet normaal hoor...

En nee, een grote mond hebben ze niet als ze straf riskeren.. bah!!! :r :r :r

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:20

O getsie tja gepest worden is niet fijn

Mijn vriendin heeft ook een lange tijd als gotic erbij gelopen
ze kreeg veel meningen en reacties.

Op een gegeven moment gingen we naar de middelbare school ik naar 1 en zij naar een andere en werd ze zo gepest en weet ik het dat ze er het liefst af wou na de 2e klas en ik ging toevallig ook van school al en had een leuk alternatief gevonden voor ons 2 we wilden weer samen op een school komen zo gezegt zo gedaan . Maar ze heeft toen wel die gotic/emo kleding uit gedaan :j
en toen is het gepest gestopt en vonden meer mensen haar leuk :j

Ik denk dat je er niet vanaf komt tenzij je weer (normale) kleiding gaat dragen en je je niet meer (onderscheid ) vd andere klinkt meschien vreemd of hard maar zo is het vaak wel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:21

Shilady, waarom moet zij zich in hemelsnaam gaan aanpassen voor die andere?????
Komop zeg, kan je tegenwoordig jezelf niet meer zijn zonder gepest te worden?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:28

Jolliegirl ik snap je punt maar als ik heel erg gepest werd (wat vroeger ook wellis voorkwam trouwes) en ik zou het kunnen afkappen door andere kleding te gaan dragen ,dan zou ik dat doen ! Als ik ts was zou ik kijken of ik naar een andere school kon en mn kleding veranderen zo houd ze meschien de nog beperkt net als dat mijn vriendin vroeger heeft gedaan. De ts vraagt om een oplossing hoe ze dit ter einde kan brengen en ik geef gewoon mijn antwoord en ervaring door :J en wat ze ermee doet moet ze zelf weten maar ik weet dat naar de leraren gaan vaak weinig tot geen zin heeft want er zitten vaak hele hardnekkige pestkoppen bij ;)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:30

shilady ik en mijn broer zijn heel erg gepset omdat wij geen geloof hadden.
Had ik me dan ook maar moeten laten dopen om er wel bij te horen.

Mensen moeten elkaar gewoon accepteren hoe andere zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:36

Dat is zo daks maar we weten allemaal dat dat meesal niet aan de orde vd dag is
en ik vertik het om langdurig gepest te worden als ik de optie heb om mij of aan te passen en naar een andere school kan :) Ik zou het wel welletjes vinden als ik de ts was .

Ik laat het er verders maar bij heb wel gezegt wat ik wilde zeggen en vragen kan via pb :)

Frie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:41

pfff dit is echt *** , en vooral zeeeeeeeeeeeeer asociaal dat die school er niets aan doet! bah scholen zouden een hoge boete moeten krijgen als ze niets en pesten doen.

Ik zou het echt allemaal aan je ouders voorleggen en als dit de grootste pestschool in de omgeving is kun je dan niet naar een andere school in de omgeving? Is natuurlijk geen garantie, maar toch zeker het proberen waard.

Toen ik jaren gepest werd mocht ik van mn ouders niet naar een andere school en dat neem ik ze soms nog wel een beetje kwalijk.

en dan kan ik nog iets zeggen, er is een liedje van Jessie J dat zal voor jou ook herkenbaar zijn en het is soms fijn om muziek te luisteren die je steunt: Jessie J: Who's laughing now.

meisje sterkte :(:) hou je ons op de hoogte?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:43

shilady schreef:
Jolliegirl ik snap je punt maar als ik heel erg gepest werd (wat vroeger ook wellis voorkwam trouwes) en ik zou het kunnen afkappen door andere kleding te gaan dragen ,dan zou ik dat doen ! Als ik ts was zou ik kijken of ik naar een andere school kon en mn kleding veranderen zo houd ze meschien de nog beperkt net als dat mijn vriendin vroeger heeft gedaan. De ts vraagt om een oplossing hoe ze dit ter einde kan brengen en ik geef gewoon mijn antwoord en ervaring door :J en wat ze ermee doet moet ze zelf weten maar ik weet dat naar de leraren gaan vaak weinig tot geen zin heeft want er zitten vaak hele hardnekkige pestkoppen bij ;)

Geloof me...
dit heeft niet enkel met kleding te maken... :n

Ik snap jouw ervaring...
Ik heb de ervaring ook... en bij mij heeft er wel een lerares ingegrepen...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:57

Wat fijn dat Joyce met je meeging!

Ik snap dat het nu nog heel vervelend is, maar het licht is in zicht hoor! Als die meiden het nog een keer doen gewoon meteen melden en mogen zij elke dag lekker vroeg opstaan terwijl jij nog in je bedje ligt. En kun je heerlijk naar huis fietsen, terwijl zij nog ergens huiswerk moeten maken.

Denk er eens over... jij hebt de macht over hoe laat ze opstaan en hoe laat ze weer naar huis mogen ~~}>

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:59

shilady schreef:
Dat is zo daks maar we weten allemaal dat dat meesal niet aan de orde vd dag is
en ik vertik het om langdurig gepest te worden als ik de optie heb om mij of aan te passen en naar een andere school kan :) Ik zou het wel welletjes vinden als ik de ts was .

Mag ik jou de vraag stellen: Ben jij uberhaupt wel eens gepest in zoverre tot bedreigingen en slaan en schoppen toe?

Ik vind dat je er echt ongelooflijk makkelijk over schrijft....
Maar zo makkelijk is het allemaal niet.

En '' je vertikt het om zo gepest te worden''
Goh, wie niet?
Maar er iets aan doen is een veel moeilijkere stap, zeker als je bedreigd en geslagen en geschopt wordt!

Ik liet mij liever pesten dan dat ik klappen opving.................

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:04

Ook ik zou me never en nooit gaan aanpassen om van het pesten af te komen.
En dan nog,ook al zóu je je aanpassen,denk je dan werkelijk dat het pesten is afgelopen?Zekers niet,je bent nu eenmaal het pispaaltje ongeacht of je je aanpast.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:08

hee meid, wat rot voor je! Ik hoop dat het nu wat beter gaat met je. :(:)
Weetje, stiekem zijn die pesters gewoon jaloers op jou, jij bent zoals je bent,
en al die pesters (ik weet wat voor kinderen dat zijn) zijn niet zo, als ze alleen zijn durven ze niks.
die kunnen niks alleen.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:09

Ik vind het juist bewonderens waardig, dat iemand het lef heeft af te wijken van de meute. Super TS !!
En pesten niet aan de orde van de dag ?? Jammer genoeg is dit nog steeds wel aan de orde van de dag. Op de een of andere manier is dit voor veel tieners nog steeds nodig. Als je dan eens rond gaat kijken in de wereld van de volwassenen, zijn er zoveel die gespest zijn. De pesters hebben vaak niet in de gaten dat ze het leven van iemand verwoest hebben, en hebben daar op volwassen leeftijd vaak spijt van.
Waarom is dit kwaad niet uit onze samenleving te bannen ? Laat iedereen toch lekker zijn zoals hij/zij is. Gothic of niet...gedoopt of niet..wat maakt het nu toch allemaal uit ?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:15

Kwam bij toeval op dit topic terecht en heb alle 14 pagina's met open mond zitten lezen. Meisje wat moet jij veel incasseren zeg :oo

Ik vind het super goed van je dat je samen met NoGo naar school bent gestapt!! Dat is de eerste stap in de goede richting :j Mochten ze weer doorgaan meld dit dan ook direct weer bij die persoon waar je het gesprek hebt gehad. Oog om oog tand om tand, zij pesten jou, dan bepaal jij voortaan hoe laat ze hun bed uit moeten en wanneer ze weer naar huis mogen ...

Wat betreft je moeder, heeft ze altijd zo gereageerd op het feit dat je gepest wordt? Want persoonlijk vind ik het nogal een rare reactie van je moeder.
Kun je hier niet een keer over praten met je vader? Of misschien een tante of nicht(je) waarbij je je veilig en goed voelt?

Mijn zusje is gepest vroeger en bij toeval fietste ik een keer langs toen de pesters bezig waren, ik ben direct gestopt en ondanks dat ik klein van stuk ben heb ik zoveel indruk gemaakt met mijn aanwezigheid en houding (ik kan erg dreigend en agressief over komen) dat de pesters er als een haasje van doorgingen (ik er uiteraard achteraan). Daarna heb ik mn zusje naar huis gestuurd en ben ik verder gegaan met waar ik naartoe wilde. Bleek later dat de pesters mn zusje hadden opgebeld... niet om nog even verder te gaan maar om hun excuus aan te bieden, ze waren toch wel erg geschrokken van de "grote zus van"

Soms kun je dus beter in de aanval gaan, maar aangezien ik jouw situatie niet goed ken zou ik nu niet durven zeggen dat je vol in de aanval moet gaan. Wel weet ik dat een moeder niet zo hoort te reageren, maar als een leeuwin haar welpen zou moeten verdedigen....

edit: typfoutjes