regen afgelopen dagen??? hier helemaal niks. heb wel regen nodig want wil een hectare land inzaaien met gras. nu ist gortdroog dus zou het niet aanslaan en is na evt. kieming de kans op verdrogen veel te groot. maarja een voordeel is dat het onkruid na rotorkopeggen mooi kapotdroogt. overigens was het vanmiddag in de drunense duinen lekker toeven.
we waren in de drunense duinen. compleet gezandstraald
gohya
Geplaatst: 01-05-11 21:27
Wat een harde pokkewind zeg! het hooi waait alle kanten op, op de wei.De emmers,de sponzen,het zeil over de mestbak,alles waait over het weiland heen.Het waait hier nog steeds erg hard en die wind is nog koud ook nog.
**************************************** Droogte zet waterschappen op scherp **************************************** De Waterschappen bereiden maatregelen voor vanwege de aanhoudende droogte. Een daarvan is dat boeren hun velden en gewassen niet meer mogen besproeien met oppervlaktewater.
Rond Gouda, bij Den Haag en in de buurt van Amsterdam dreigt verzilting van het oppervlaktewater. Onder meer door de lage waterstand in Rijn kan zout water uit de Noordzee binnenstromen. Daarom wordt nu zoet water aangeleverd.
Het KNMI verwacht dat de droogte nog even aanhoudt. De maatregelen worden aan het eind van de week van kracht als het dan nog droog is. De Waterschappen spreken nog niet van noodsituaties. ****************************************
Dit land veranderd meer en meer in een woestijn zeg.
Ik zie op veel plekken het gras al geel worden,gelukkig is mijn weiland nog helemaal groen. Maar op de plekken waar zand ligt is het net een woestijn,het zand stuift helemaal op.Nog effe en ik heb zand duinen in de wei. En die lange droogte in het voorjaar is niet alleen slecht voor de natuur maar ook voor de komende zomer. Geloof me,die zal vrij nat worden dit jaar.Ik verwacht 4/6 weken regen in Juni of Juli.