Geloof je in geesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:58

blazelover schreef:
de laatste tijd heb ik echt het gevoel dat ik met iemand moet gaan praten die met geesten kan praten, alleen jammer dat er weinig betrouwbare te vinden zijn die ook heel duur zijn. (eigenlijk is het een gave en moet het niet de bedoeling zijn dat je er geld voor vraagt..)

Mee eens. Mijn oma zei ook altijd, als mensen er iets voor willen geven, mogen ze dat, maar het is geen moeten.

Ik weet niet of ik iets voor je kan betekenen, maar als je vragen hebt, mijn PB staat open. Ik ken nog wel een paar mensen in NL die betrouwbaar zijn, en er ook niet hun 'werk' van maken. Dus laat het maar weten als je wil dat ik eens navraag voor je doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:25

StefenYnia schreef:
Het gebeurd vaak genoeg dat dit soort dingen gebeuren... het nare is, zoals ik al eerder (in dit topic, of een ander, gerelateerd topic) heb gezegd: er gelden regels. Net zoals in de wereld van de levende regels gelden. Mensen die met dit soort 'spelletjes' spelen, kennen de regels vaak niet, met als gevolg dat ze opgenomen worden... of erger. (Ja, ik kan zelfs gevallen van zelfmoord noemen.)

Vaak is het zo, dat degene die ze 'uitgenodigd' heeft, ze ook weg moet sturen. Maar daarvoor moet je erg sterk in je schoenen staan.

Des te meer reden toch, om de hulp in te schakelen van een professional om diegene zo goed mogelijk te begeleiden.
Want helemaal zonder hulp zal je er inderdaad niet zomaar vanaf komen.

blazelover schreef:
de laatste tijd heb ik echt het gevoel dat ik met iemand moet gaan praten die met geesten kan praten, alleen jammer dat er weinig betrouwbare te vinden zijn die ook heel duur zijn. (eigenlijk is het een gave en moet het niet de bedoeling zijn dat je er geld voor vraagt..)

Dus als iemand de "gave" heeft (ander woord voor een talent waar iemand veel tijd in heeft gestoken om het te ontwikkelen), dan mag hij daar geen geld voor vragen... ?
Ik ben het daar echt niet mee eens. Een chirurg heeft ook "talent" om mensen beter te maken, moet die dan ook maar gratis gaan werken? Een bakker heeft talent om lekker brood te maken... Een fysiotherapeut heeft talent om je van je lichamelijke problemen af te helpen... En zo zijn er nog duizenden beroepen en/of talenten, zelfs talenten waarbij mensen geholpen worden.

Maar de realiteit is gewoon dat mensen hun hypotheek moeten kunnen betalen, want iemand die alles gratis doet, zal bij de bakker geen gratis brood krijgen en zal bij de bank niet gratis een hypotheek kunnen krijgen.

Ik vind 't een raar idee om te zeggen dat mensen met een talent er geen geld voor zouden "mogen" vragen.
Ik kan me wél voorstellen dat sommige mensen zo veel "waarde" aan hun "gave" hechten dat ze het als een Godsgeschenk beschouwen en er om die reden geen geld voor willen hebben.

Maar de gave om met entiteiten te communiceren is niet "meer" dan het "talent" dat een ander meekrijgt voor weer wat totaal anders. De ene persoon is goed in techniek, de ander in de medische wereld en weer een ander zal gevoelig zijn voor al het "zweverige" en daarin zich zo ontwikkelen dat communicatie mogelijk is. Maar ook daar gaat (net zoals het ontwikkelen van andere talenten) gewoon tijd en moeite in zitten. En het is helemaal niet raar dat iemand daar gewoon voor betaald wil hebben.

Het willen helpen van mensen, staat niet gelijk aan het jezelf dan maar totaal opofferen en dakloos worden omdat je er geen geld voor zou "mogen" vragen. ;)

gohya

Re: Geloof je in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:38

Een gave daar hoef je niet voor te studeren,voor chirurg en andere beroepen wel.Dit zijn banen,het werk,een gave heb je erbij gekregen van de natuur en is geen baan.
Iemand krijgt een gave om er andere mee te helpen niet om er rijk van te worden.
Zo zie ik het hoor.
Maar mensen die er wél geld voor vragen,prima dat mag altijd.
Ik doe het nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:46

Een gave is "aanleg" voor iets hebben.
En om het maximale uit zo'n gave te halen, moet je er zéker wel behoorlijk wat tijd en studie in steken.
Want ook bij mensen met talent komen maximale prestaties niet zomaar aanwaaien ;)

De meeste mensen worden door de maatschappij gedwongen om een baan/studie te zoeken, voordat ze zichzelf goed kennen en voordat ze wellicht hebben ontdekt waar hun talent/gave ligt.

Een klein deel zal dat wel ontdekken en zal van zijn talent of gave z'n werk maken. Dat zijn vaak de uitblinkers.
Da Vinci, van Gogh, Beethoven, Roald Dahl, Erwin Olaf.... Allemaal mensen met een enorme gave (op artistiek gebied).
En reken maar dat zij er uren, dagen, maanden, jaren training in hebben gestopt.

Dat is met mensen die open staan en een gave/talent hebben voor communicatie met entiteiten niet anders.
Natuurlijk moet je er open voor staan, en moet je er wat aanleg voor hebben. Maar de rest is training. Oefenen. Tijd in stoppen. Ervaring op doen.
Zelfstudie.

Iedereen heeft wel "ergens" een talent voor. En iedereen is vrij om te bepalen of hij/zij daar wel of niet z'n werk van wil maken.

Er je baan van maken en mensen helpen zijn niet twee tegenovergestelden. Ze gaan hand in hand. Want ook als je er je baan van zou maken, blijf je nog steeds mensen helpen. ;)

Een dominee is er bijv. ook om mensen te helpen, om zich te wijden aan het geloof.
Maar die krijgen daar ook een prima salaris voor hoor... ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:50

Ik zie gave en aanleg voor iets niet als hetzelfde.Aanleg zie ik als talent hebben voor iets,een gave is iets wat je krijgt/hebt.Ik heb er niet voor hoeven te studeren/trainen en nog steeds niet.
Ook is het zo dat een gave niet altijd werkt en altijd maar lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:54

Van Dale vindt het wel hetzelfde :P

ga·ve de; v(m) -n talent, aanleg

ta·lent het; o -en natuurlijke begaafdheid; aanleg | iem met veel aanleg

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:56

Miss. moet er toch Paranormale Gave staan dan?
Ik weet het niet hoor,ieder ziet de benaming anders.Maar ach als het beestje maar een naam heb toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:59

Maar waarom is er in jouw ogen een verschil in een paranormale gave en íedere andere vorm van talent of gave.... ?
Het is niets meer of minder dan "iets waar in je beter bent dan de gemiddelde bevolking".
En of dat nou kunst, medisch, technisch of zweverig is, dat maakt toch eigenlijk niet uit... ?
Je bent er goed in, speciaal... begaafd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:05

Het verschil: een chirurg met talent,mislukt eigenlijk nooit wat hij doet [zonder complicatie's dan he].
Hij kent zijn vak,weet wat hij moet doen.Een gave: weet je nooit van tevoren of het werkt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:13

Men kan het ook zien dat iemand geld vraagt voor de tijd dat iemand met jou bezig is en dat vind ik persoonlijk niet meer dan normaal! :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:43

Ik begrijp natuurlijk dat er mensen geld voor vragen,maar ik kan dat gewoon niet.
Meerdere hebben gezegd dat ik er geld voor mag vragen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:44

Dat siert je alleen maar!! :D

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:05

Femke schreef:
Des te meer reden toch, om de hulp in te schakelen van een professional om diegene zo goed mogelijk te begeleiden.
Want helemaal zonder hulp zal je er inderdaad niet zomaar vanaf komen.

Ik heb nooit gezegd dat je geen hulp in zou moeten schakelen. Alleen dat iemand het niet VOOR jou kan doen. Da's een groot verschil. :-)

Femke schreef:
Dus als iemand de "gave" heeft (ander woord voor een talent waar iemand veel tijd in heeft gestoken om het te ontwikkelen), dan mag hij daar geen geld voor vragen... ?
Ik ben het daar echt niet mee eens. Een chirurg heeft ook "talent" om mensen beter te maken, moet die dan ook maar gratis gaan werken? Een bakker heeft talent om lekker brood te maken... Een fysiotherapeut heeft talent om je van je lichamelijke problemen af te helpen... En zo zijn er nog duizenden beroepen en/of talenten, zelfs talenten waarbij mensen geholpen worden.

Maar de realiteit is gewoon dat mensen hun hypotheek moeten kunnen betalen, want iemand die alles gratis doet, zal bij de bakker geen gratis brood krijgen en zal bij de bank niet gratis een hypotheek kunnen krijgen.

Ik vind 't een raar idee om te zeggen dat mensen met een talent er geen geld voor zouden "mogen" vragen.
Ik kan me wél voorstellen dat sommige mensen zo veel "waarde" aan hun "gave" hechten dat ze het als een Godsgeschenk beschouwen en er om die reden geen geld voor willen hebben.

Maar de gave om met entiteiten te communiceren is niet "meer" dan het "talent" dat een ander meekrijgt voor weer wat totaal anders. De ene persoon is goed in techniek, de ander in de medische wereld en weer een ander zal gevoelig zijn voor al het "zweverige" en daarin zich zo ontwikkelen dat communicatie mogelijk is. Maar ook daar gaat (net zoals het ontwikkelen van andere talenten) gewoon tijd en moeite in zitten. En het is helemaal niet raar dat iemand daar gewoon voor betaald wil hebben.

Het willen helpen van mensen, staat niet gelijk aan het jezelf dan maar totaal opofferen en dakloos worden omdat je er geen geld voor zou "mogen" vragen. ;)

Nogmaals, ik heb niet gezegd dat het uit den boze is. Alleen dat ik persoonlijk met mijn oma's mening mee ga, en het aan de mensen zelf zou over laten. Maar nogmaals, dat is mijn mening.

Dit is de reden waarom ik tegenwoordig liever niet zo veel meer meedoe in discussies, omdat er altijd mensen zullen zijn die de extremen in de meningen van anderen lezen. Ik tracht altijd duidelijk aan te geven dat iets mijn mening is, en er zijn altijd mensen die de meningen van anderen aannemen als stelling. Dat is nooit de bedoeling, zeker niet van een discussie.

Ik heb mijn mening, iemand anders kan, en heeft het recht, een andere mening te hebben, natuurlijk! Maar laten we dan niet meteen stellen dat de mening van een ander per definitie fout is, omdat die niet overeen komt met de mening van een ander. :-)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:07

gohya schreef:
Een gave daar hoef je niet voor te studeren,voor chirurg en andere beroepen wel.Dit zijn banen,het werk,een gave heb je erbij gekregen van de natuur en is geen baan.
Iemand krijgt een gave om er andere mee te helpen niet om er rijk van te worden.
Zo zie ik het hoor.
Maar mensen die er wél geld voor vragen,prima dat mag altijd.
Ik doe het nooit.

Mijn mening is exact hetzelfde. Zoals gezegd, heb ik dat meegekregen van mijn oma. Degene die het kunnen, hebben vaak ook de roeping anderen te helpen. Helpen is iets anders dan werken. Dat doe ik overdag wel met mijn -werk-. Maar nogmaals, da's mijn bescheiden mening. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:25

@StefenYnia: Daarom had ik ook de opmerking van Blazelover gequote, en niet die van jou ;)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:30

Femke schreef:
@StefenYnia: Daarom had ik ook de opmerking van Blazelover gequote, en niet die van jou ;)

My bad! ;-) Ben nog niet helemaal wakker, geloof ik. :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:33

No problem, daar hebben we allemaal wel 'ns last van :D

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:54

Ik denk er hetzelfde over als stefenynia. zelf zou ik diegene die ik raad zou vragen ook wat geld geven, alleen vind ik niet dat je 50 euro moet vragen voor een half uurtje. dan ben je imo verkeerd bezig.

maar dit is mijn mening maar en meningen kunnen verschillen :)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:51

vroeger geloofde ik er wel in, was er ook veel mee bezig, engelen, geesten vond t erg intressant. nu is mijn vader overleden en ineens ben ik erg nuchter geworden en geloof niet meer in geesten jammer genoeg.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 01:08

Om de TS vraag te beantwoorden, nee ik geloof er absoluut niet in. Ben óók atheist, en geloof niet aan een leven na de dood.

Dat gezegd hebbende, dit soort topics fascineren me wel.
Eigenlijk vooral vanwege het feit dat er dus mensen zijn die dergelijke entiteiten blijkbaar kunnen waarnemen en er zelfs mee kunnen communiceren.

Dit is iets waar ik in "mijn" realiteit dus nog nooit iets van heb gemerkt. Hier in IJsland zijn veel mensen hier ook mee bezig, en het vorige huis waar we gewoond hebben (tot voor zo´n zeven jaar, we wonen er nu 500 meter naast) is een gruwelijke moord gepleegd iets van twintig jaar geleden. Het slachtoffer zou er nog steeds spoken. Nooit iets gemerkt.

Het is niet zo dat ik me er actief voor sluit, maar ik doe zéker niet mijn best ervoor open te staan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:17

heel discussie topic geworden :=

ik geloof er zeker in.
keer was ik bij een viendin kwamen we beneden en gingen we ontbijten. hadden we ons eten gemaakt wilden we het in de kamer opeten maar daar hoorden we gesnurk dus dachten dat haar vader op de bank lag ( was echt hard snurken. duidelijk enzo) maar er was blijkbaar helemaal niemand thuis..
in hun huis durf ik absoluut niet alleen een stuk te lopen snachts. dood eng huis

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:23

Jazeker, geloof ik in geesten.

Ikzelf kan voelen of er een entiteit in een ruimte is en als ik me ervoor openstel kom ik er vaak ook achter wie het is. mijn ouders hebben het aardse bestaan verlaten maar ze komen regelmatig langs. mijn gids is de enige waarmee ik kan communiceren.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:54

Welke manier gebruik jij om je daarvoor open te stellen/ Daar ben ik benieuwd naar want zelf kan ik het niet en heb het nog nooit ervaren maar ik geloof er in.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:59

Miss_Caroo schreef:
Welke manier gebruik jij om je daarvoor open te stellen/ Daar ben ik benieuwd naar want zelf kan ik het niet en heb het nog nooit ervaren maar ik geloof er in.

Wat ik doe als ik wat voel is simpelweg accepteren dat het zo is en in gedachten vragen stellen . Dan komen er bij mij vanzelf antwoorden binnen waarvan ik intuitief besef dat ze juist zijn mocht ik een onbehaaglijk gevoel krijgen stuur ik de entiteit weg

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:39

ik geloof in geesten, maar twijfel of ik ze zie..