Dus als iemand de "gave" heeft (ander woord voor een talent waar iemand veel tijd in heeft gestoken om het te ontwikkelen), dan mag hij daar geen geld voor vragen... ?
Ik ben het daar echt niet mee eens. Een chirurg heeft ook "talent" om mensen beter te maken, moet die dan ook maar gratis gaan werken? Een bakker heeft talent om lekker brood te maken... Een fysiotherapeut heeft talent om je van je lichamelijke problemen af te helpen... En zo zijn er nog duizenden beroepen en/of talenten, zelfs talenten waarbij mensen geholpen worden.
Maar de realiteit is gewoon dat mensen hun hypotheek moeten kunnen betalen, want iemand die alles gratis doet, zal bij de bakker geen gratis brood krijgen en zal bij de bank niet gratis een hypotheek kunnen krijgen.
Ik vind 't een raar idee om te zeggen dat mensen met een talent er geen geld voor zouden "mogen" vragen.
Ik kan me wél voorstellen dat sommige mensen zo veel "waarde" aan hun "gave" hechten dat ze het als een Godsgeschenk beschouwen en er om die reden geen geld voor willen hebben.
Maar de gave om met entiteiten te communiceren is niet "meer" dan het "talent" dat een ander meekrijgt voor weer wat totaal anders. De ene persoon is goed in techniek, de ander in de medische wereld en weer een ander zal gevoelig zijn voor al het "zweverige" en daarin zich zo ontwikkelen dat communicatie mogelijk is. Maar ook daar gaat (net zoals het ontwikkelen van andere talenten) gewoon tijd en moeite in zitten. En het is helemaal niet raar dat iemand daar gewoon voor betaald wil hebben.
Het willen helpen van mensen, staat niet gelijk aan het jezelf dan maar totaal opofferen en dakloos worden omdat je er geen geld voor zou "mogen" vragen.