Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:35

ik zie echt wekelijks asociale dingen
ik heb er denk ik een oog voor ofzo :=

iig dagelijks van die idioten in het verkeer ....

2 weken geleden stond een bloembak op de gallerij in de fik omdat voorbijgangers (bewoners) hun peuk erin dumpen :(

gisteren zag ik een moslim vrouw met kinderwagen in een winkelstraat, winkelstraat is 2 auto's breed en super rustig.....er zit een kat in het midden, lekker te chillen in de zon
vervolgens gaat ze met haar kinderwagen express de kat aanrijden om hem van de straat af te jagen
beestje wist niet wat m overkwam en ik kon mijn mond niet houden :n
had alleen het idee dat ze dus geen nederlands verstond aangezien ze wazig keek en door liep...

winkelend publiek die zee'en van ruimte heeft en dan toch tegen je aan butst en gewoon geen sorry zegt
(en dat terwijl ik met mijn buik echt niet te missen ben := )

mensen die hun hond gewoon op de straat laten schijten en het niet op ruimen

en het inbouwen van auto's kan ik mij verschrikkelijk aan ergeren!!
vorige week stond onze mercedes ook weer ingebouwd, moet ik hem eerst naar achteren laten rollen om in te kunnen stappen _-:(

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:38

Ik heb ook jaren in restaurants gewerkt en in het ergste geval inderdaad ook rondwapperende kinderen aan de trap terwijl jij met heeeeeete soep voorbij komt.
Ik mocht er wat van zeggen van mijn baas want als zo'n kind die soep over zich heen had gekregen had het restaurant het uiteraard gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:40

Een pick-up truck met aanhanger erachter die met 80 km/u op een 50 km/u weg recht op mij (rijdend op mijn fjord) af kwam rijden en luid toeterde en met zijn lichten knipperde terwijl ik gewoon aan de buitenste rand van mijn weghelft reed. Hij reed in het midden van de weg en vond dat ik met fjord en al in de sloot moest springen ofzo. Hij remde op het laatste moment heel hard en begon toen uit het raampje te schreeuwen dat ik aan de kant moest voor hem. Toen ik hem erop wees dat hij blijkbaar de verkeersregels niet kende en ik niet zou weten waar ik naartoe zou moeten begon hij weer te schreeuwen dat ik me zeker heel wat voelde op mijn paardje. Toen ik hem daarna vroeg wat hij had gedaan als ik een fietser was geweest schreeuwde hij dat ik een poedersuiker was en reed weg.
Dat hele gebeuren vond ik behoorlijk asociaal :(

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:41

Ik vind hier trouwens schrikbarend veel aso gedrag voorbij komen!
Ik moet mezelf soms streng toespreken dat ik zelf ook niet murw word van andere mensen hun gedrag....
Maar wat iemand anders hier ook zei: netjes gedrag loont! Ooit.....

Jessicajoann

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:50

Mensen zijn in winkels zo aso.
Ik werk in een kleding winkel, nou pfoe.
Als ik een keer kassa werk krijg ik wel eens buitenlanders aan de kassa die geen woord nederlands praten.
Dat gaat dan ongeveer zo;

Kwak een hele grote hoop kleren neer op de kassa.
Na mijn goededag alleen maar chagerijnig kijken
Voor ik het bedrag kan noemen al de pin pas in de automaat duwen (moet ik het pinnen nog in toetsen)
Ongeduldig wachten tot alles in de tas zit en heel chagerijnig weer weg lopen.

Ik doe dan overdreven aardig.

Ze willen ook nog wel eens heel koppig gewoon met het pinnen door de zijkant halen terwijl er een bordje staat en een plaatje van hoe het moet. Oja er zit ook nog een papiertje in het pin apparaat.
Mensen vinden het dan ook heel normaal om alle kleren totaal door elkaar en binnenstebuiten op een grote hoop in de paskamer te laten liggen, kleren over rekken heen te gooien, alleen hangertjes mee te nemen of alleen het shirt en het hangertje heel eenzaam in het rek laten hangen.
Of heel kwaad worden als het alarm af gaat en ze zelf nog een kaartje in hun jas hebben.. Pff

Gelukkig gebeurt het me niet vaak maar het gebeurt wel.

Waar ik echt niet tegen kan is gehandicapten treiteren. Mijn zus was zwaar gehandicapt, heeft ooit iemand een foto gezien en die heeft haar even uitgelachen en begon haar na te doen. Goed, ik kon diegene wel wurgen en die heeft er ook wel van langs gekregen. Mijn zus was in die tijd ook al overleden en dat wist hij.
Mijn broertje heeft duizend syndromen en dat weet iedereen in de buurt hier, toch pesten ze hem en gebruiken ze hem voor alles. Zijn bal gaat geregeld het dak op omdat jochie het leuk vind.
Die kindjes hebben dan ook zo een grote mond(10 jaar) als ik ze aanspreek. Ik zeg rustig dat ze een knal kunnen verwachten maar dán bellen ze de politie bla bla bla. Ondertussen schelden ze me voor alles uit, jagen ze mijn weggelopen hond flink op en ben ik de boosdoener. Vandaag of morgen gaat het niet goed natuurlijk.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:58

Laatst in Laren (was dat niet een heel keurig dorp??) wilde een aso-petje het liefst door mij heen. Dat ging moeilijk want ik reed in de Sorento en ging geen mm opzij. Het was namelijk enorm druk in het centrum, overal fietsers, voetgangers en iedereen reed stapvoets. Petje toeterde al minutenlang en haalde uiteindelijk een paar auto's in, maar ik liet hem er niet langs. No way. Dan krijg ik ook een enorme drang om het me niet te laten gebeuren!
Goed, helaas kwam hij bij een verkeerslicht naast mij staan, waarop ik hem rustig aankeek en hij ontplofte. Hij deed zijn raam open en spuugde een dikke rochel op mijn raam, en scheurde weg door het rode licht. (ik was toch wel heel blij dat daar niemand liep of reed!) Bluh, zei mijn 12 jarige zoon.

Jammergenoeg kon ik zijn nummerbord niet ontcijferen.
Iemand bekend met een aso-petje met een witte bestelauto? Larenaren?

Bij de wilde beesten af.

groet Ninia

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 00:09

wat een verhalen, wat je al niet meemaakt als mens.

hier nog een voorbeeld absoluut aso.

onze nieuwe buurman, komt af en toe langs. (typje:dikke auto alles wat ik wil moet gewoon kunnen, arrogant, uit de hoogte)
zette altijd zijn dure BMW op onze gedeelde oprit (terwijl er genoeg ruimte is zette ie hem altijd voor onze oprit zodat wij er niet uit konden.
echt heel aso. meerdere malen vriendelijk op aan gesproken.
bleef gewoon zijn auto bij ons op de oprit zetten.
toen was me vader het zat.
zijn raampje stond open dus me vader heeft die ow zo mooie BMW zo de weg op geduwd en daar weer om de handrem gezet.

nooit meer last gehad van die man.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 00:12

Hahaha! Oohja!
Vorige week ergens een keer liep ik naar de supermarkt samen met mijn vriend. Komt er een of andere halve gare gast aan lopen die recht op mij en mn vriend afloopt (moest ie nog voor omlopen ook :P) en zich er gewoon tussendoor wurmt (superbreed wandelpad midden in het park dus wij hadden echt zoiets van huh?). Nadat hij tussen ons door is gelopen draait hij zich om en begint te schreeuwen dat als 1 van ons hem ook maar heeft aangeraakt hij ons iets aan doet?! :') Hahaha. Ik had hem echt niet meer.. :Y)

Ohja!
En iets wat ik echt bizar vond.. Ik werkte in een klein winkeltje en ik kreeg een keer n euro extra ofzo van een klant die eigenlijk iedere week wel langs kwam. Ik wou het haar terug geven, maar nee dat hoefte niet was gewoon voor mij. Nou ok prima, bedankt! Gosh! Dat was aardig! Een paar weken later ging ik naar de supermarkt en wie stond daar de daklozenkrant te verkopen? Mevrouwtje fooi! Hahaha. Mja :+ Sindsdien geef ik dus al helemaal niks meer aan zwervers... Nogal associaal om als je dus wel genoeg geld hebt om steeds weer nieuwe kleren te kopen en fooien te geven wel geld te gaan schooien bij anderen..

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 00:32

Wat een verhalen zeg!

Zelfs vind ik het echt ontzettend asociaal als er wielrenners op de weg fietsen terwijl ernaast gewoon een fietspad ligt.. :roll:
En mensen die het grappig vinden als je met je paard over de weg loopt om dan even extra hard gas te geven of te toeteren..
En als ik met mijn hond in de trein zit dat er mensen langslopen en hem zo even een aai geven (is vragen zo moeilijk, doe ik toch ook niet bij hun als ik langs loop even een aai over het hoofd?)
Mensen die hun hond los hebben lopen terwijl jij je hond naast de fiets aan de riem heb (levensgevaarlijk als er dan andere honden aan komen rennen!) en ook als je gewoon loopt en je ziet dat een andere hond aan de riem zit, doe je toch uit fatsoen even je eigen hond ook aan de riem als je weet dat je hond naar die andere toe gaat!

En het meest asociale zie ik vaak op wedstrijden wanneer een paard de trailer niet op wilt, om hem even flink een paar schoppen te geven. Dan vraag ik me echt af wat die mensen bezielt, en kan ik me vaak ook niet inhouden om er wat over te zeggen. Als je niet met paarden om kunt gaan, begin er dan ook niet aan! :\

Met autorijden vind ik bumper kleven echt asociaal, mensen in ''dure'' auto's die denken dat hun alles mogen en beter zijn dan de rest.

In de winkel dat mensen het schep snoep met hun handen pakken, (er liggen toch niet voor niets schepjes?!) of als iemand in de supermarkt wat laat vallen dat gewoon weer (kapot) terug zet in het rek, ipv het even te melden!

En zo kan ik nog wel even doorgaan!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 01:41

op het werk verkopen we verse eieren, zo onder de vrije scharrel- kip vandaan. Regelmatig zijn die uitverkocht. Niet iedereen accepteert dat, dus vinden we vaak zat mensen die zelf wel even de eieren onder de kippen vandaan gaan plukken (en niet betalen natuurlijk). En dan nog boos worden ook dat we de kippenhokken op slot hebben gedaan. Sorry, wij leven niet van die kippen, hebben er niet zo gek veel dus ook geen 100 eieren per dag. Dit zijn meestal zogenaamd keurige mensen. (onze kippen hebben een royale weide tot hun beschikking en overdag kunnen zij via hun eigen kleine kippeningang gewoon in- en uitlopen. s'nachts worden ze wel opgesloten omdat anders de vossen een feestje gaan houden in de kippenweide. De laatste keer dat iemand een hok niet helemaal goed had afgesloten zijn we 40 kippen kwijtgeraakt, waarvan we een deel aangevreten terug hebben gevonden).

Wat ook vaak genoeg gebeurt is dat er dieren bij ons gedumpt worden. Zo halen we minstens 1 keer per week aan het einde van de dag meer konijnen naar binnen dan we eruit hebben gelaten, vinden we vaak zat meer kippen dan we dachten te hebben (we kunnen echt wel tellen), krijgt ons grote varken regelmatig zeer vers vlees aangeboden (meestal ratten, hamsters, muizen, soms een cavia of zo, die worden gewoon levend aan het varken gevoerd... Varken doet hap- slik- weg...). Ook worden er regelmatig kleine knagers gewoon losgelaten op ons erf, of net naast ons erf. De stalkatten hebben daar veel plezier van. Vind dat toch ook wel vrij asociaal eigenlijk, gewoon je ongewenste huisdier op een zorg/ kinderboerderij dumpen. Als je het nou even vraagt is er best veel mogelijk maar gewoon dumpen... tja. Zo hebben we zelfs eens een hond gevonden (die is herplaatst op een heel fijn adresje). Met een kokertje om de hals waarin een briefje zat voor de "vinder" en dat was geen leuk briefje. Collega- zorgboerderij heeft zelfs wel eens een complete familie Shetlander aangetroffen die aan het hek waren gebonden. Hengst, merrie, een veulen van een paar weken oud en een jaarling... Maar ook schapen, geiten en kalveren worden gewoon gedumpt.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 01:44

Charaz schreef:
Roselie schreef:
Het meest asociale....het bijvullen van je hoorntje met ijs bij de Ikea of het vullen van je bidon met frisdrank(eveneens bij de Ikea)

Dat mag bij ikea, gratis navullen?
De ijshoorntjes toch niet, lekker hygienisch.[/quote]
Wat is er niet hygie aan?
Het is toch je eigen hoorntje? Die je dus ook zelf weer op eet

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 01:49

Ook zo aso, mensen die kneiterhard langs je rijden met de auto, als je op je paard zit.
Wanneer je met je hand oid gebaren maakt tot minderen van snelheid kan je nog een grote mond krijgen ook

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 07:50

Ik heb een hekel aan mensen die mij niet groeten, maar die gelijk hun bestelling doorgeven (werk in de horeca). Dan ga ik uberblij groeten, meestal hebben ze m dan wel door :)
Oef en ik erger me soms kapot aan mensen in de bus.. Sommigen kijken de buschauffeur niet eens aan, echt zoo asociaal! Een keer zat er een chauffeuse, en die ging tegen iedereen heel blij Goeiemiddag! zeggen, en daarna ging ze ze pas helpen. Way to go girl!

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 07:59

Mag ik zeggen dat ik het ook asociaal vind als mensen weigeren Nederlands te leren? Het komt nu een paar keer voorbij "maar die persoon sprak geen Nederlands" en dat vind ik dus ook vreselijk storend. Ik woon hier maar tijdelijk, maar ik voel me verplicht om Fins en Zweeds te leren. En als het moet, dan kan ik me daar ook gewoon verstaanbaar in maken.

Ik heb ook een hekel aan kinderen die niet opgevoed worden en daardoor asociaal gedrag vertonen. Ik heb met kinderen het idee dat als je er als vreemde iets van zegt, je ook nog de kans loopt dat je een grote mond van die ouders krijgt. Dat gebeurt in mijn wijk tenminste wel.

Ik ga zo de bus pakken, waar ik laatst ook een aso verhaal over had. Er komt een bus aan, vrouw, hard rennend, steekt haar hand op. De bus maakt aanstalten om verder te rijden, ondanks dat hij haar wel ziet. Dus ik steek mijn hand ook op, waarbij de bus besluit wel te stoppen. Vervolgens wijs ik naar de juffrouw, die inmiddels bijna naast me staat, en de bus trekt zo op! (Waarbij hij ook nog bijna een ongeluk veroorzaakt. Als hij nou tijd verliest door te stoppen, ala, maar dit was gewoon een chagrijn!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:48

Op nummer 1 je kind in de winkel in zijn/haar broek laten plassen of laten overgeven en vervolgens doorlopen zonder het even te melden/proper te maken...
Ik heb de afgelopen 4 jaar HEEL veel plas en maaginhouden moeten opkuisen. En dat was dan in een electrozaak }:0

Op nummer 2 buitenlanders die GEEN moeite doen om 1 van de 3 landstalen hier in België te spreken en zelfs Engels is heul moeilijk voor hen.
Conclusie: je verstaat er geen jota van.

Nummer 3: personen die hun telefoon zomaar nemen om te bellen of te smsen net terwijl jij een uitleg staat te doen ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:50

8nnemiek schreef:
Langs de file op rijden over de vluchtstrook := Dat vind ik ontzettend asociaal, en t ergste is dat je dat ook nog regelmatig ziet ook :=

Ok dit heb ik ook wel eens gedaan :D Klein detail, mijn hoogzwangere zus zat naast me in de auto al half aan het bevallen :')

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:59

Om toch maar weer over de fietsers te beginnen .
wat ik vooral aso vind zijn die schoolgaande jongeren .
fietsen soms wel met 5e naast elkaar . en als je er dan langs wel gaan ze dus echt niet aan de kant .
je kunt toeteren bleren . gasgeven wat je wil . ze gaan niet aan de kant
wel je er dan toch proberen langs te komen .
wordt je nog uitgescholden ook omdat je ze bijna van hun sokken rijd

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:16

chipieke schreef:
8nnemiek schreef:
Langs de file op rijden over de vluchtstrook := Dat vind ik ontzettend asociaal, en t ergste is dat je dat ook nog regelmatig ziet ook :=

Ok dit heb ik ook wel eens gedaan :D Klein detail, mijn hoogzwangere zus zat naast me in de auto al half aan het bevallen :')

precies, er kunnen allerlei redenen zijn waarom iemand op dat moment echt niet 2 uur in een stilstaande file kan staan. Familielid dat op sterven ligt, een baby achterin waarvan de flesvoeding op is, iemand die gaat bevallen of wiens partner aan het bevallen is. Ik gok dat het merendeel hier ook over de vluchtstrook schiet als de uitvoegstrook in zicht is en je een telefoontje hebt gehad dat je paard in het draad hangt.

Eigen rechter spelen is dan asocialer als over de vluchtstrook rijden.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:34

Sommige bestuurders kunnen ook echt zeer aso zijn.
laatst fietste ik over het fietse pad wat afgezonderd lag van de weg. en er was een soort van file op de weg door het snoeien van bomen. Komt er zon aso in (jahoor) een bmw over het fietsenpad gescheurd en zo na paar 100 meter weer de weg op.. Gekker moet het niet worden :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:36

liedje89 schreef:
Als je niet eens even een paar meter achter je kind kan fietsen voor passerend verkeer hoort een kind toch nog niet in het verkeer, dat is namelijk niet echt zuinig zijn op je kinderen andere weggebruikers zijn niet altijd zo lief voor kinderen als je zou willen := .

Daar zeg je het toch zelf al! :)*
de reden dat ouders aan de zij van hun kind fietsen is omdat er altijd van die vol-idioten rakelings langs een fiets afrijden! >;)
Kijkt het kind dan net even opzij en stuurt daarbij ook een fractie opzij(kindjes sturen vaak in de richting van het kijken nml) liggen ze eronder!
Nou dan laat mij maar met mn dikke kont het achterop komend verkeer hinderen hoor ~~}> ,het schaad ze echt niks als ze even met hun poot van het gaspedaal afgaan! :(

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:44

Als mensen hier in Nederland in hun eigen taaltje te staan praten (turks/marokkaans vaak dus). Gatver wat heb ik daar een hekel aan. Krijg dan de neiging om te zeggen: in het Nederlands graag. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 11:45

Everytime schreef:
Als mensen hier in Nederland in hun eigen taaltje te staan praten (turks/marokkaans vaak dus). Gatver wat heb ik daar een hekel aan. Krijg dan de neiging om te zeggen: in het Nederlands graag. :+

Als ik in Ierland over straat liep met mijn Nederlandse collega spraken we ook Nederlands onder elkaar... Lijkt me vrij logisch, dat je onderling communiceerd in de taal die je het beste af gaat.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:46

Ik doel op mensen die hier in nederland wonen geen toeristen. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 11:46

Everytime schreef:
Ik doel op mensen die hier in nederland wonen geen toeristen. ;)

Ik woonde er ook...

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:48

Niet heel je leven. :+ Gewoon mensen die hier in Nederland zijn opgegroeid maar lekker met de moeder in het Turks staan te kletsen.