Heimwee naar een land waar je niet woont

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 00:52

Ik dacht toen ik de eerste keer dit topic las: 'Hoe kun je nou heimwee hebben naar een land waar je niet woont? Hoe kan je nou daar je thuis voelen?' Nu ben ik helemaal van gedachte veranderd, ik ben deze week vanaf Dinsdag tot Vrijdag in Engeland geweest en heb nu een heimwee. Toen we weer in de bus gingen naar huis en ik voor de laatste keer naar de white cliffs keek had ik een brok in mijn keel. ;( Kon toen niet zover krijgen om te huilen vanwege mijn klasgenoten die in dezelfde bus zaten (zat gelukkig onderin met mijn vrienden). Dit is eigenlijk ook de eerste keer dat ik in tranen zit, omdat ik nu pas besef hoe erg ik Engeland mis. En dan te bedenken dat ik vrijwel niets heb gezien van Engeland, het is een soort van 'liefde op het eerste gezicht'. Ik voelde me die paar uur in Londen enorm thuis, voelde mij thuis in Suffolk op de bedden die vreselijk slecht sliepen. Ik kan gewoon niet wachten tot ik ooit terug kan en meer kan zien van Engeland. :) Nu is het vreemde, dat mijn moeder al jaren droomt van een huis en dat ze die precies kan uittekenen. Tot voor kort had ze ook geen idee waar die kon staan, tot ze op een paranormale beurs iemand sprak die het had over Lancester. Mijn moeder heeft ook altijd al graag naar Engeland gewild maar is nog niet geweest, ik ben dus ook heel benieuwd of ze het zelfde heeft als ik wanneer ze in Engeland is geweest. We zijn tot de conclusie gekomen dat we samen eens gaan rondtrekken in Engeland.

Ik sluit trouwens ook even een video bij, Ralph McTell - Streets of London. Meneer Sanderse draaide dat nummer door de luidsprekers van de bus met zijn Iphone en daardoor denk ik continu terug aan Engeland en London. Echte tranentrekker geworden dus. :o

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 02:09

Brings back memories of London.. heerlijk nummer :-)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 03:29

Faux schreef:
Oohh ik zou ook zo graag eens naar Cuba willen.. Maar dat is echt heel erg duur zeg!
Dat wordt nog even doorsparen.. :=

Ahhhhh dat is zó herkenbaar!
Cuba staat ergens hoog bovenaan mijn to-see list.
Ik wilde er deze zomer spaans gaan studeren maar helaas lukte dat financieel gezien niet omdat mijn werkgever failliet ging. (bijbaantje)
Ik zeg maar zo: wat in het vat zit verzuurt niet. Cuba niet, en spaans leren ook niet!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 09:16

Wat een verhaal Nimuz.. Ik hoop voor je dat je snel met je moeder terug naar Engeland kunt.

En Mandy, jaaa. Ik wil zo graag Spaans leren.. Heb Danielle gister toch even gezien en die vertelde dat ze een cursus heeft gekocht, heel interactief voor op de computer enzo, voor maar 100 euro! Dat vind ik best meevallen en het is gelijk tot een vrij hoog niveau spaans. En het lijkt me dan, wanneer ik dat ga doen, wel handig om daarnaast mensen te zoeken die ook spaans aan het leren zijn zodat je regelmatig met elkaar kunt afspreken om de hele middag/avond spaans te spreken. Want door spreken leer je toch het snelst. :j

Vue

Re: Heimwee naar een land waar je niet woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:29

Nou, samen oefenen dan? :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 19:04

Oeh, talen leren, ik heb er nog een heleboel op mijn lijstje staan. :')

Nimuz_, ik hoop dat je nog een keertje terug kan met je moeder. :) Ik wil ook nog eens door Engeland trekken (en het liefste ook Ierland en Schotland), maar daar moet wel de tijd (en geld!) voor zijn... :j
Moet trouwens zeggen dat ik het hier ook prachtig vind, dit is echt een bijzonder land, ben zo benieuwd hoe de rest van het eiland is straks met de rondreis. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:03

De update! Ik word voorgesteld aan Google voor de functie in Dublin. Het is een lang en zwaar proces met talloze gesprekken, hoge eisen en heel veel mensen voor een functie die capaciteit aan 7 mensen biedt. Maar het is wel een heeeeeeel erg leuke functie, geweldige werkgever en natuurlijk een fantastische kans. Ik ga er gewoon voor de volle 100% voor en ik zie wel waar het schip strand. Kans is niet zo heel erg groot dat ze uiteindelijk voor mij kiezen maar dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik de kans heb aangegrepen. En het is natuurlijk een heel mooi leerproces waar ik alleen maar sterker en beter uit kom :j

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:05

wauw wat gaaf! Leuk dat je ervoor gaat! Ik ga voor je duimen.. :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:08

Nogmaals succes! :D Ik neem aan dat ik welkom ben voor een bezoekje/rondleiding/kroegentocht/vampirediariesmarathonsessie O:)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:09

Berdien schreef:
De update!

Precies! Succes!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:02

@Berdien: Super dat je er gewoon voor gaat!!! Je kunt er m.i. nooit slechter van worden en zo'n traject op zich is al een hele ervaring!! Succes!! Ennuhh... wij blijven wel graag op de hoogte he!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:20

Ik blijf jullie op de hoogte houden, tuurlijk!

Enneh Imre, natúúrlijk gaan we kroegentochten en VD-marathons houden. Dublin is maar een uurtje vliegen :D :D

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:20

Ik mag het nog niet te hard roepen, maar ik heb een kleine kans dat ik ergens na de zomer voor 2 maanden naar Israël vertrek. Ik ben heel benieuwd. Eindelijk zal ik dan het land zien waar ik mee opgegroeid ben, maar waar ik nog nooit geweest ben. Ik zal nu ALLE mensen zien die mij elk jaar een kaartje sturen voor mijn verjaardag. Ik had ze natuurlijk al eerder gezien (niet allemaal dan), maar toen was ik nog zo jong dat ik het niet meer weet.. Ik ben uitgenodigd door de mensen die hier 2 jaar terug waren (dat kan ik me dan dus weer wel herinneren :P). Deze mensen wonen in Tel Aviv. Ik ga dan werken ergens langs de kust maar heb nog geen idee hoe of wat. Die mensen uit Tel Aviv gaan mij het land laten zien, ze zitten zelf in de top van het leger en weten hierdoor precies waar ik wel en niet kan komen en waar het wel of niet veilig is. Dat geeft mij op zich wel een veilig gevoel :P.

Voor mijn ouders is dit het land wat hun thuis is geworden en waar ze de rest van hun leven heimwee naar hebben gehad. Dus ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden :j.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:25

Berdien heel veel succes, ook hier wordt geduimd! Gaaf hoor!

En DD: gaaf hoor!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:34

Berdien, ik duim met iedereen mee hoor! :D Hoop echt dat het je lukt :j.

En wat betreft talen leren, ik wil zo graag nog eens een cursus Engels gaan volgen, gewoon als extratje. En daarnaast heel graag Spaans, en het liefst zal ik alle dialecten van Spaans willen leren, maar ik houd het nu bij gewoon Spaans en Catalaans :P.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 23:37

Berdien, ik duim mee! Zou leuk zijn als je ons hier op de hoogte houdt. :D

Geldt ook voor de rest trouwens... DD, dat zou echt geweldig zijn! Hoop voor je dat het doorgaat. :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:42

Het is eigenlijk best komisch want ik heb niets met woestijnen. Maar voor Israël maak ik kennelijk een uitzondering :'). Voor zover ik weet is Israël toch behoorlijk zanderig :P.
Ben eigenlijk ook nog nooit in een woestijn geweest, maar ik vind zand op het strand al irritant.. :+

Thanks Fiffill! Jij zit trouwens binnenkort met een vriendin van mij in IJsland haha :P.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 23:43

Ja klopt, die komt over iets minder dan 2 weken. :D
Dat van dat zand ken ik.. :')

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:46

Fiffill schreef:
Ja klopt, die komt over iets minder dan 2 weken. :D
Dat van dat zand ken ik.. :')

Leuk hoor, ik zou maar wat graag langs komen :Y).

Stof en zand.. Brrrr. :=
Tel Aviv is ook zo'n stoffige stad, ligt over de volle lengte bijna op het strand :P.

Ik houd wel van het strand hoor, heerlijk. Maar dat zand wat bloedheet is en overal komt te zitten vind ik gewoon vervelend. :+

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:53

@DD: Gaaf zeg, dat je misschien voor 2 mnd naar Israel kunt!!

Ik heb zojuist maar weer toegegeven aan het heimwee gevoel en een ticket naar Australie geboekt... :D Over 2,5 week ga ik er 10 dagen heen! Kan echt niet wachten om iedereen weer te zien!!!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:54

Barramundi schreef:
@DD: Gaaf zeg, dat je misschien voor 2 mnd naar Israel kunt!!

Ik heb zojuist maar weer toegegeven aan het heimwee gevoel en een ticket naar Australie geboekt... :D Over 2,5 week ga ik er 10 dagen heen! Kan echt niet wachten om iedereen weer te zien!!!

Jaloers :o.

Wat zou ik graag naar Australië gaan zeg! :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 00:09

Je kunt mee :D Niet in de koffer helaas, want ik moet met alleen handbagage vrees ik... Maar kun je wel een weekje mee kamperen in de bush!! Hardstikke gezellig altijd daar :D

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 00:12

owww tof ik wil ook mee! :D

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 00:12

Kun je je reisje dan 350 jaar uitstellen zodat ik tegen die tijd ook genoeg geld heb? :')
Ticket alleen al is onbetaalbaar voor mij nu.. -O-

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 00:32

Ja ik heb dat precies zo.. Echt zo jammer! Misschien kan ik net een enkeltje betalen.. Zou ik ook prima vinden haha.