Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amalarab schreef:Eefste schreef:Haha. Die opmerking over soja is zo vaak ten onrechte geroepen. MaXcomX; Koeien worden gevoed met soja waar oerwouden voor worden gekapt. Ik weet de precieze getallen niet uit mijn hoofd, maar het beetje soja voor vegaburgers is nihil vergeleken met het deel dat in diervoer gaat (voor in de bio-industrie) dus om daarom iets te hebben tegen vegetariers die soja eten is een beetje raar.
Als iedereen DIT nu eens onthoudt? Maar nee het komt wel goed uit om te zeggen dat voor vegetariërs alle oerwouden gekapt worden...NEE HET IS VOOR VLEESETERS!
maXcomX schreef:Hihi: Soja is soja.
Soja alleen voor koeien bestaat niet. Overigens krijgen koeien geen soja, maar sojaschroot (restproduct). Van Soja wordt voornamelijk olie gemaakt (20%) en wat overblijft is het schroot en de hullen (80%).
Voor 1 kio vlees heb je 5 kilo sojachroot nodig. Als we geen vlees zouden eten maar soja, dan hou je dus nog steeds het probleem in stand.
En zo wie zo is al dat gesleep met voedsel over de hele wereld niet bepaald milieuvriendelijk.
vinurr schreef:Ik ben géén vegetariër. Maar ik heet amper vlees, enkel soms eens gehakt of een hamburger of een frikadel () De rest vind ik vies, voor mij geen varkenshaas of biefstuk.
Mist schreef:Ik eet geen vlees, wel vis, al begint dat me ook tegen te staan. Vond het eigenlijk ook nooit lekker.
Ben vroeger veel met mijn DA op de grote stallen geweest, en hoewel die boeren (de meesten dan) echt wel om die beesten geven....krijg het beeld niet uit m'n kop![]()
Qua vis eet ik ook geen kabeljauw en ander "bedreigde" diersoorten of hoe noem je dat. Maar begin me ook steeds schuldiger te voelen tegenover mijn gigantische koikarper Jaws, die handtam is (kan hem zo oppakken en aaien,eet uit mijn hand....tja..ben een watje![]()
Mijn katten krijgen alleen biologisch voer en een paar eten ook vers vlees, alleen scharrel of biologisch
Mist schreef:@sjors; blikvoer Yarrah, almo's nature, snoezepoes zit in blik ja, je hebt verschillende verpakkingen van 400gr blikken, kuipjes, 185gr blikken of vershoudzakjes. Er is nog een merk, maar kan niet op de naam komen en heb het nu niet staan. Vriendin van me die een hondenuitlaatservice heeft bestelt het voor me.
ELpatcho schreef:Hier nog een vegetariër. Nu al bijna 10 jaar schat ik. Ben begonnen uiteraard omdat ik het als klein meisje zielig vondMaar ben nu nog sterker overtuigd, als je ziet hoeveel dierenleed, milieuvervuiling etc de vleesproductie kost. Heb de rest van de familie wel zo ver dat ze netjes biologisch vlees eten. Mijn moeder eet zelf zeer weinig vlees. Stuit wel eens op onbegrip, maar dan meer in de vorm van 'Maar het is zo lekker?!'
Vraagje: Hoe streng zijn jullie in je dieet? Hoe doen jullie dat met gelatine, of dierlijk stremsel?