Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:59

Mambo, ik lees je reactie vast verkeerd. Maar kinderen vragen toch ook niet bij de supermarkt om een snoepje?
En ouders, je let toch op je kind? :)

Sorry, bij mij komt dit er echt niet in hoor.
In de flippo-tijd, wachtte ik tot de zak thuis open ging. Waar is het geduld bij de kinderen gebleven?

De gene boven me, ik ben er helemaal mee eens. (met je laatste zin)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:01

:list: Zo ken ik er nog een paar. :D Tegenwoordig is de tolerantie ook ver te vinden hoor.
Dat kinderen je uitschelden enz. dat keur ik echt absoluut niet goed maar als een kind het netjes aan mij zou vragen, geen probleem hoor...

Bij de paarden pak ik het overigens anders aan. Als er een vreemd paard naar me toe komt lopen terwijl ik daar met mijn wortels loop krijgt hij direct een knal voor zijn kop en ik versnipper voor het paard zijn neus zo de wortels. Dan roep ik nog even dat ze voor mijn paard bestemd zijn en of hij wel mag bedelen van het baasje?

EngeltjeS

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:05

Maar er is een grens toch? Tussen netjes vragen, en ze "opeisen"

Zo als de titel van dit topic is, vind ik het echt niet netjes gevraagd.
En zo staan ze hier wel bij de c1000.
Uitschelden is net zo goed, not-done! Ze weten vaak niet eens waar ze het over hebben, en wat voor schade ze kunnen maken, in iemand. (zoals kanker een lelijk scheldwoord is, doet mensen heel veel verdriet!)

Voorbeeld met paard, heeft hier toch niets mee te maken?

MamboBeach

EngeltjeS schreef:
Mambo, ik lees je reactie vast verkeerd. Maar kinderen vragen toch ook niet bij de supermarkt om een snoepje?

In de flippo-tijd, wachtte ik tot de zak thuis open ging. Waar is het geduld bij de kinderen gebleven?

Nogmaals, als je een wat ouder kind hebt en al helemaal zelf speelt en naar buiten gaat, dan zie je echt niet iedere minuut wat hij of zij doet. Als ik erachter zou komen dat mijn kind op deze manier zou bedelen, qua schelden enz. zou het snel afgelopen zijn. Wat ik wil zeggen is dat de meeste ouders waarschijnlijk helemaal niet weten dat hun kind dit doet.

annebe

Goede reden om ze dus niet te sparen voor mijn kinderen.
Gelukkig hebben ze het fatsoen in hun lijf om niet mee te doen aan dit soort acties.
Maar inderdaad de opvoeding is momenteel ver te zoeken bij sommige kinderen (ouders)

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:06

MamboBeach schreef:
Bij de paarden pak ik het overigens anders aan. Als er een vreemd paard naar me toe komt lopen terwijl ik daar met mijn wortels loop krijgt hij direct een knal voor zijn kop en ik versnipper voor het paard zijn neus zo de wortels. Dan roep ik nog even dat ze voor mijn paard bestemd zijn en of hij wel mag bedelen van het baasje?

En gelijk heb je, dat doe ik ook!!! alleen versnipperen lukt me nooit dus eet ik m altijd snel zelf op. :+
Laatst bijgewerkt door x__Danielle op 02-02-11 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:08

Was grappig bedoeld hoor dat met dat paard. Net of ouders alles kunnen zien, dat gaat gewoon niet op en met dieren is dat net zo. Het gaat me niet om de vergelijking dier en mens uiteraard maar om het feit dat je niet alles kunt zien en in de hand hebt.

Laatste keer, uitschelden vind ik zeker notdone maar vragen vind ik niet erg hoor.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:09

MamboBeach schreef:
EngeltjeS schreef:

Nogmaals, als je een wat ouder kind hebt en al helemaal zelf speelt en naar buiten gaat, dan zie je echt niet iedere minuut wat hij of zij doet. Als ik erachter zou komen dat mijn kind op deze manier zou bedelen, qua schelden enz. zou het snel afgelopen zijn. Wat ik wil zeggen is dat de meeste ouders waarschijnlijk helemaal niet weten dat hun kind dit doet.

Rond welke leeftijd denk je dan? :)

Hier zijn de oudste kinderen 12, en die staan meer op te passen, op de jongere. Maar een kind van 10, die houd je toch in de gaten? :) Volgens mij kan het aan het gedrag echt wel merken, als ze iets stiekems doen. Of zit ik verkeerd? :)

En sorry, voorbeeld met paard, verkeerd gelezen O:) excusses :) (snapte de link niet 1,2,3)

x__Danielle

Haha weet ik ik had niet verwacht dat je dat echt deed ;).... Alhoewelllll je hebt ze er natuurlijk wel bijzitten..

SteffiiY

Ik werk achter de kassa bij de Albert Heijn, zelfs daar komen jochies aan me kassa om voetbalplaatjes te vragen..

MamboBeach

x__Danielle schreef:
MamboBeach schreef:

En gelijk heb je, dat doe ik ook!!! alleen had ik laatst een appel die versnipperen niet zo makkelijk. :+

Gelukkig iemand die het grapje door heeft! :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:12

EngeltjeS schreef:
MamboBeach schreef:

Rond welke leeftijd denk je dan? :)

Hier zijn de oudste kinderen 12, en die staan meer op te passen, op de jongere. Maar een kind van 10, die houd je toch in de gaten? :) Volgens mij kan het aan het gedrag echt wel merken, als ze iets stiekems doen. Of zit ik verkeerd? :)

En sorry, voorbeeld met paard, verkeerd gelezen O:) excusses :) (snapte de link niet 1,2,3)

Kinderen van een jaar of 8, 9 a 10 jaar. Nee joh, die gaan echt wel spelen en blijven niet meer rond het huis fietsen hoor. Tenminste, binnen de bebouwde kom al helemaal niet. Zal ook wel afhankelijk zijn van hoe zelfstandig ze zijn maar kinderen gaan echt niet vanaf 12 jaar eens van huis fietsen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:18

Tammy_ schreef:
ik weet nog, vroeger met de pokémon munten van de super de boer dacht ik... mijn moeder vroeg aan iedereen op haar werk of ze nog dubbele hadden, dan ging ze daar zitten ruilen voor mij _O-

Dat vind ik nog het mooiste, ouders en opa's en oma's die hysterisch gaan sparen :D Kids zitten allang weer bij de volgende supermarkt en ouders maken album compleet (inclusief meldingen op Hyves: Miepje zoekt nog plaatje 106, 236 en 18 _O- ) en dan kan alles bij het oud papier :')

SteffiiY schreef:
Ik werk achter de kassa bij de Albert Heijn, zelfs daar komen jochies aan me kassa om voetbalplaatjes te vragen..

Snap ik, jij hebt de meeste ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:18

Ik kan me helemaal vinden in de posts van Mambobeach en IkbenEllen.

En ik geef ook aan de straatkrant-vrouw bij de ingang en de muzikant in de stad. :D

Ik zeg altijd: je kan het vragen, nee heb je, ja kan je krijgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:26

Kinderen die normaal vragen, en dan hoeft er echt geen mevrouw achteraan, zou ik ook totaal geen moeite mee hebben. Maar niet gaan zeuren en jengelen, niet de ingang blokkeren en zéker niet gaan schelden

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:29

Dat doet het allergrootste deel ook niet Stef ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:34

Dat weet je niet, Althans, ik neem aan dat jij niet bij elke AH staat te posten ;)
Ik kan me heel goed voorstellen dat er bij bepaalde AH's in bepaalde wijken meer overlast is dan bij andere wijken..
Ik kom zelf overigens nooit bij de AH, vorig jaar toevallig wel een keertje, en ja, toen stoven er gelijk een stuk of 10 kids op me af waardoor ik niet naar de uitgang kon lopen. Heeft u plaatjes? Klonk het in koor. Aangezien ik alleen een pakje sigaretten had gehaald had ik die dus niet, en ze deden niemand kwaad, maar het op me af stuiven hoeft van mij niet, echt niet. Ik zal om zoiets niet boos op de kids worden, maar ik zeg wel eerlijk dat ik daar helemaal geen zin in heb. En tja, als zoiets elke dag gebeurt kan ik me de irritatie toch wel voorstellen hoor :j

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:37

stef schreef:
Kinderen die normaal vragen, en dan hoeft er echt geen mevrouw achteraan, zou ik ook totaal geen moeite mee hebben. Maar niet gaan zeuren en jengelen, niet de ingang blokkeren en zéker niet gaan schelden

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb ook een zoontje, helemaal weg van voetbal (heeft al zijn andere boeken nog steeds en worden wekelijks doorgebladerd), en die staat ook achter het hek. Tot nu toe heb ik nog niemand zien zeuren of jengelen. Er wordt gevraagd: mevrouw heeft u voetbalplaatjes? Is dat nou verkeerd gevraagd? En als iemand alles krijgt wordt dan onderling verdeeld aan diegene die ook achter het hek staan. Nee ik zie niet in waarom dit niet moet mogen......

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:46

MamboBeach schreef:
EngeltjeS schreef:
Echt verschrikkelijk... Hier bij de c1000 loop ik ze straal voorbij. Vragen ze om een voetbalplaatje, dan krijgen ze te horen: ja, ik heb ze, en nee, ik geef ze niet aan vragende kinderen.

oprotten, sorry hoor. Maar dat ouders dit toelaten! :oo

Nogmaals, waarschijnlijk weten veel ouders dit niet en daarbij komend, als je denkt dat je kind ze netjes vraagt bij de AH, wat is dan het probleem? Oh ja, kinderen mogen niet vragen. _O- Kom op, de heiligen der heiligen zijn weer te vinden op bokt. :D

Want vragen die kinderen niet dan worden ze ook voorbij gelopen want ze vragen er niet naar. Conclusie: kinderen kunnen jhet nooit goed doen en aan de volwassenen ligt het nooit. :x

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:49

annebe schreef:
Goede reden om ze dus niet te sparen voor mijn kinderen.
Gelukkig hebben ze het fatsoen in hun lijf om niet mee te doen aan dit soort acties.
Maar inderdaad de opvoeding is momenteel ver te zoeken bij sommige kinderen (ouders)

Dus jij misgunt jouw kinderen dat ze mee kunnen doen en plaatst ze bewust buiten de groep? ik ben blij dat jij niet mijn vader of moeder bent.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:55

Laat kinderen gewoon lekker plezier hebben. Die kinderen doen in hun ogen niets verkeerd. En het is maar tijdelijk moet je maar denken ;)
Laatst bijgewerkt door Miranda40 op 02-02-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:55

Wij hebben een kleine AH waar de ingang zo breed/smal is dat je er net met 1 karretje door kan en achter de kassa's kun je ongeveer met 4 karren staan en dan is het vol. Kortom, die kids zorgen voor flinke files en opstoppingen. Los van het vragen en de manier waarop......... puur vanwege de ruimte.

Ik ga nu meestal 's avonds en heb er dus weinig last van. Al moet ik zeggen dat ik me er echt over heb verbaasd toen er vorige week in de kou en het donker een jochie van een jaar of 8 helemaal alleen stond om 8 uur 's avonds. Dan vraag ik me echt af wat de ouders voor rol spelen :o :o

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:59

stef schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat er bij bepaalde AH's in bepaalde wijken meer overlast is dan bij andere wijken..

Mijn zwager is bedrijfleider bij een supermarkt in een "krachtwijk". Als hij een kind betrapte op winkeldiefstal moesten ouders kind komen halen, en bij het grootste tuig kregen de kinderen het meest op hun kop van de ouders, ze hadden al zo'n slechte naam.
Denk dat de problemen pas bij een jaar of 14 ontstaan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:02

Oh waren daaróm die hekken neergzet bij de AH. Ik was in IJmuiden bij de AH en vroeg het me al af wat die dingen daar deden.

Tjee echt te gek voor woorden dit 8)7

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:03

Maar die kids waren je dus niet eens opgevallen :D