leonie1988 schreef:He? Er kan toch maar één pv in de zin voorkomen, maar wel meerdere werkwoorden? En in dit geval is Ik het onderwerp en HEB de persoonsvorm. Word is een werkwoord. En ik heb echt altijd geleerd dat er géén T achter de werkwoorden mag als er IK in de zijn staat, of jij/je achter de persoonsvorm.
Deze regel geldt alleen voor een enkelvoudige zin. De zin die jij aanhaalde bestaat uit 2 zinnen en daardoor staan er ook 2 persoonsvormen.
wopkelover schreef:dejavu schreef:Ik ben het eens met Karin en Leonie, maar vergeet niet dat sommige dyslectici (het is bijna een titel

) echt niet kunnen spellen. Voor die mensen is 'lekker' lezen en schrijven op bijvoorbeeld een forum al een opgave. Ik kan me indenken dat het dan zeer lastig leest voor anderen, maar voor de schrijver is het schrijven van een tekstje al een flinke opgave, laat staan dat ze zelf de fouten eruit kunnen halen.
Maar goed, net als in de klas, zie je op Bokt ook veel mensen die zich verschuilen achter hun dyslexie. Lekker gemakkelijk, maar het is voor ons natuurlijk niet te controleren of het een tikkie gemakzucht is of zware dyslexie...

Ik ben gemiddeld 10 tot 20 min langer bezig met een tekst dan andere mensen.
En ik verschuil me niet achter mijn beperking .
Maar je word er op een gegeven moment wel moe van .
Als mensen je constand afbranden op je spelfouten .
En dat terwijl je zo je best doet om alles goed te schrijven .
Ik denk dat het al scheelt als je je onderschrift verandert. Het is lastig voor je, maar ik kan me indenken dat er mensen zijn die denken 'Joh, zet je dat ook onder een sollicitatiebrief?'. Heb je al eens geprobeerd om langere zinnen te maken in plaats van deze korte zinnen?