uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:08

mijn tante had dat ook gedaan. (waren wel meer kleinkinderen dan 2)
stond gewoon in de uitnodiging.
die wou daarbij helemaal geen kinderen, ook niet de oudere kinderen.

toen zijn mijn ouders alleen gegaan net als mijn andere ooms en tantes.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:33

Twiggy2008 schreef:
Brainless schreef:
Wel vind ik het raar om mensen voor de feestdagen (kerst/oud en nieuw) uit te nodigen en erbij te melden dat kinderen niet welkom zijn. Tja... daar kan ik met mijn pet niet bij. (en dan heb ik het niet over een groot feest, maar over een gezellig bij elkaar zijn).

Jeetje......, gelukkig nog nooit meegemaakt. En mocht het ooit wel gebeuren (kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen): dan zou ik dus echt niet gaan, als mijn meissie niet mee zou mogen. Die hoort toch gewoon bij haar papa en mama op dit soort dagen? Gelukkig weten de mensen (familie en vrienden) waarmee ik dit soort dagen vier dat wel, die willen haar er graag bij. :)

Dan ging ik ook niet. Ik ben erg in voor feestjes zonder kinderen (niet al te vaak dan he) maar dit soort dagen echt niet hoor!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:43

Mijn ooms hadden voor het diner na het trouwen bij hun thuis ook een uitnodiging gegeven waar in grote letters (cijfers) onder stond; 18+
Binnen de hele familie die ze uitgenodigd zijn maar 2 kinderen, toevallig uit ons gezin. Mijn ouders zijn niet heen gegaan omdat ze het bezopen vonden. Achteraf heeft een andere oom van mij verteld dat het helemaal niks voorstelde en niet begreep waarom we er niet bij mochten zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:24

fenna1995 schreef:
Mijn ooms hadden voor het diner na het trouwen bij hun thuis ook een uitnodiging gegeven waar in grote letters (cijfers) onder stond; 18+
Binnen de hele familie die ze uitgenodigd zijn maar 2 kinderen, toevallig uit ons gezin. Mijn ouders zijn niet heen gegaan omdat ze het bezopen vonden. Achteraf heeft een andere oom van mij verteld dat het helemaal niks voorstelde en niet begreep waarom we er niet bij mochten zijn.

Nou ja, misschien niet omder het 'wat voorstelde' maar omdat zij een etentje wilde zonder kinderen erbij, alleen volwassenen. Dat mag toch.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:34

Twiggy2008 schreef:
Brainless schreef:
Wel vind ik het raar om mensen voor de feestdagen (kerst/oud en nieuw) uit te nodigen en erbij te melden dat kinderen niet welkom zijn. Tja... daar kan ik met mijn pet niet bij. (en dan heb ik het niet over een groot feest, maar over een gezellig bij elkaar zijn).

Jeetje......, gelukkig nog nooit meegemaakt. En mocht het ooit wel gebeuren (kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen): dan zou ik dus echt niet gaan, als mijn meissie niet mee zou mogen. Die hoort toch gewoon bij haar papa en mama op dit soort dagen? Gelukkig weten de mensen (familie en vrienden) waarmee ik dit soort dagen vier dat wel, die willen haar er graag bij. :)

idd dat ben ik helemaal met je eens! Maar ik snap ook dat niet alle feestjes gepast zijn voor kinderen maar als ouder wil je zelf toch ook weleens een avondje zonder kids? Ik zie genoeg ouders die nog weleens gezellig uitgaan met vrienden, dan neem je je kinderen toch ook niet mee! Je hoeft toch niet alles samen te doen! Veel volwassen feestjes vinden kinderen toch niet leuk!

c_alsemgeest

Re: uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:39

kerst, oud & nieuw e.d. hoeft van mij nooit kindloos... maar een bruiloft, feest oid kan imo best zonder kinderen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:54

@Yellowcab
Wij waren dit jaar voor het eerst sinds 11 jaar kindloos.
Alle 3 waren uit logeren, en wij waren gezamenlijk naar een verjaardag (waar mijn kids best welkom waren), maar het kwam zo uit.
Ik heb ze 's ochtend gelijk opgehaald. Wel vreemd hoor, wakker worden zonder de kinderen.

Wij hebben normaal "gewone" oppas (oma of dochter van vriendin), maar nu we verhuisd zijn is dat niet meer mogelijk (niemand woont meer in de buurt).
Dus we gaan nu of met kids of 1 van beide of helemaal niet.

Wij waren dus uitgenodigd voor 1ste kerstdag, maar wel zonder kids.
Hun reden was: Mijn zoon zonderd zich snel af (is autistisch) en dat vindt hun zoon niet leuk.
Mijn dochters spelen wel, zowel met hun zoon als dochter, maar ze weten niet wat ze met mijn zoon aan moeten. Dat was de reden ], ze waren wel zo lief te melden dat ze het juist vreemd hadden gevonden alleen mijn zoon niet uit te nodigen.. maar dat was natuurlijk raar tegenover hem vergeleken met mijn dochters. Dus het was goed bedoeld alle 3 de kids niet uit te nodigen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 01:56

Brainless schreef:
Hun reden was: Mijn zoon zonderd zich snel af (is autistisch) en dat vindt hun zoon niet leuk.
Mijn dochters spelen wel, zowel met hun zoon als dochter, maar ze weten niet wat ze met mijn zoon aan moeten. Dat was de reden ], ze waren wel zo lief te melden dat ze het juist vreemd hadden gevonden alleen mijn zoon niet uit te nodigen.. maar dat was natuurlijk raar tegenover hem vergeleken met mijn dochters. Dus het was goed bedoeld alle 3 de kids niet uit te nodigen.

En daar zou ik dus pissig om worden, je neemt een kind toch zoals het is?
En zeker een autistisch kind wat zich afzonderd, daar stoor je je toch niet aan?
Wat heeft hun zoon eraan als ze niet komen, zit hij nog alleen...

Ben je ook gegaan? (moet je nog gaan?)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 02:00

Nee ik (wij) heb(ben) vriendelijk bedankt.
Ik denk ook dat het contact niet meer zo wordt zoals hij geweest is.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 03:40

Dat vind ik ook absoluut bezopen, al helemaal omdat zij niet weten wat ze ermee moeten :r. Natuurlijk is het moeilijker om met een autistisch kind om te gaan, maar hoe haal je het in je hoofd om met de kerst te zeggen kinderen niet welkom!? Welke ouder in his right mind! gaat dan nog heen????

Kijk een gewoon feestje of bruiloft is een heel ander verhaal, maar kerst? Waren die mensen zelf ook niet helemaal 100% ofzo :n :r.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 04:37

Nou, ik vind het eerlijk gezegd ronduit asociaal als je om die reden een autistisch kind weigert te ontvangen. Jeetje, mijn dochter speelt af en toe juist zo lief met het autistische kind van een buurvrouw hier. Ik ben blij dat ze leert dat niet alle kinderen hetzelfde zijn en dat degenen die wat 'anders' zijn er net zo goed bijhoren. Ik speelde vroeger ook graag met het zusje van een vriendinnetje van me, die het Down syndroom had. Ben blij dat ik er mee heb leren omgaan als kind...... Vind het een vorm van verrijking zelfs. Brainless, ik vind dat je je heel netjes uit hierover. Petje af. Ik geloof dat ik wat minder beleefd zou zijn geweest....... ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:48

Brainless schreef:

poeh, das behoorlijk aso! :wow:
Moet zeggen dat ik ook niet alle kindjes zo leuk vind voor bij mij thuis voornamelijk door (gebrek aan ;) ) de opvoeding van de ouders.
(Heeft dus niet eens met autisme te maken :P )
Echter weet ik gewoon dat ze bij ekaar horen én met "normale" feestjes erbij zullen zijn. Dan maar wat aanpassingen in huis maken als ze komen :P

Kan me voorstellen dat jullie contact vanaf nu wel anders zal worden...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:49

Is inderdaad wel verhelderend als mensen zich zo uitspreken over je kinderen... Lijkt me heel kwetsend!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:16

hyppolyte schreef:
Kijk een gewoon feestje of bruiloft is een heel ander verhaal, maar kerst? Waren die mensen zelf ook niet helemaal 100% ofzo :n :r.

oei oei pas op met je woordkeus ;-)

Kerst en dergelijke zijn juist familie gelegenheden vind ik, daar horen je kinderen bij. Maar een dinertje voor alleen vrienden of een brunch voor broers, zussen enzo vind ik heel wat anders. Natuurlijk ga je op eerste kerstdag (of tweede) je kinderen niet met een oppas thuis zetten... maar op een gewone zondagmiddag vind ik dat een heel ander verhaal...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:25

De kerstdagen en dat soort dingen zou ik idd heel raar vinden als je je kinderen niet mee mag nemen, familiegelegenheid bij uitstek.

Het was vast lief bedoeld dat ze alvast geregeld hadden waar de kinderen naar toe mochten, en dat ze ook 2de kerstdag mochten blijven vonden ze vast heel lief van zichzelf, maar zo werkt het niet als je een gezin hebt.

Overgens de kinderen niet uitnodigen omdat er 1 autistisch is, ik snap het ergens (ergens ver ver hiervandaan) wel een beetje, maar het is gewoon zo gigantisch not-done dat ik niet snap dat mensen het daadwerkelijk in hun hoofd halen om te doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:14

Vjestagirl schreef:
De kerstdagen en dat soort dingen zou ik idd heel raar vinden als je je kinderen niet mee mag nemen, familiegelegenheid bij uitstek.

Het was vast lief bedoeld dat ze alvast geregeld hadden waar de kinderen naar toe mochten, en dat ze ook 2de kerstdag mochten blijven vonden ze vast heel lief van zichzelf, maar zo werkt het niet als je een gezin hebt.

Overgens de kinderen niet uitnodigen omdat er 1 autistisch is, ik snap het ergens (ergens ver ver hiervandaan) wel een beetje, maar het is gewoon zo gigantisch not-done dat ik niet snap dat mensen het daadwerkelijk in hun hoofd halen om te doen.

Mijn zoon is gelukkig normaal begaafd , gaat naar regulier onderwijs (gaat volgend jaar HAVO doen) en kan normaal ook lekker spelen.
Maar als het hem te druk wordt gaat hij (meestal op de gang/achter de bank) even spelen op zijn DS.
Hun zoon (10jaar, die van mij is 11) vindt "raar" dat mijn zoon dan een kwartiertje ofzo even niet met hem wil spelen. Ik heb hem vaak proberen uit te leggen dat mijn zoon hem nog steeds aardig vindt en dat hij straks weer met hem komt spelen. Maar op 1 of andere manier snapt hij dat niet en wil van mijn zoon 100% de aandacht hebben als wij er de hele middag zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:24

Dat is helemaal een lekkere reden dan om jullie met de Kerst zonder kinderen uit te nodigen := Sommige mensen....

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:29

@bonita_bon, je snapt toch hopelijk wel dat ik daar toch echt niets banketstaaf mee bedoel. Maar die mensen zijn gewoon niet helemaal goed :n. Je hoeft geen psychische stoornis te hebben om niet te sporen hoor.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:41

Ik ben (groot) voorstander van feestjes zonder kinderen, maar het zou niet in mij opkomen om mensen voor een kerstdiner uit te nodigen en dan te zeggen dat ze hun kinderen niet mee mogen nemen.
Dus heb ik alleen maar onze ouders en kinderloze broer en zussen uitgenodigd voor de kerst. Dat viel overigens ook niet overal even goed...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 01:53

Brainless schreef:
Mijn zoon is gelukkig normaal begaafd , gaat naar regulier onderwijs (gaat volgend jaar HAVO doen) en kan normaal ook lekker spelen.
Maar als het hem te druk wordt gaat hij (meestal op de gang/achter de bank) even spelen op zijn DS.
Hun zoon (10jaar, die van mij is 11) vindt "raar" dat mijn zoon dan een kwartiertje ofzo even niet met hem wil spelen. Ik heb hem vaak proberen uit te leggen dat mijn zoon hem nog steeds aardig vindt en dat hij straks weer met hem komt spelen. Maar op 1 of andere manier snapt hij dat niet en wil van mijn zoon 100% de aandacht hebben als wij er de hele middag zijn.

Maar dat heeft ook nog eens niets te maken met het autistisch zijn, elk ander kind heeft ook weleens dat het hem teveel wordt en hij even moet kalmeren. De een kruipt bij mama op schoot, de ander gaat in een hoekje zitten kleuren, de derde zet het op een gillen en de vierde gaat net zo lang door tot hij het andere kind van frustratie te lijf gaat.
Dan is jouw zoon nog een van de 'mildere' gevallen :+
Ik vind het echt raar en heeft imo ook niets te maken met jouw zoon maar meer met hun. Ik denk dat ze gewoon niet weten hoe ze het hun eigen kind moeten uitleggen dat een ander ook een eigen wil heeft, ofwel; hun zoon zal wel niet gewend zijn zijn zin niet te krijgen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 02:09

Mijn zoon vertoont ook wel echt ander autistisch gedrag hoor (vaak ontlaadt hij extra thuis), maar dat was niet het probleem voor hun zoon. Ook niet als mijn zoon meer naast hem, dan met hem speelt.

Maar even afzonderen... daar kan hun zoon niet tegen. Hij moet en zal "aandacht" van mijn zoon hebben.
Die jongen wil continu naast/bij mijn zoon zijn, en daar kan hij (mijn zoon) dan weer moeilijk tegen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:08

Ah, dus dat jongetje heeft eigenlijk het probleem ;-)

Maar da's offtopic...

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:29

Pff je nodigt mensen toch met dit soort dagen niet uit zonder kinderen.
En al helemaal niet met zo'n reden. Dan moet hun zoon maar alvast leren dat niet alles zo gaat als hij dat graag ziet.

Nee in dit soort gevallen hadden ze beter geen uitnodiging kunnen sturen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:07

hyppolyte schreef:
@bonita_bon, je snapt toch hopelijk wel dat ik daar toch echt niets banketstaaf mee bedoel. Maar die mensen zijn gewoon niet helemaal goed :n. Je hoeft geen psychische stoornis te hebben om niet te sporen hoor.

ik denk dat ze doelt op het woordje 'ook'. Die komt in die zin best hard aan :D Dat die mensen niet helemaal lekker zijn is duidelijk, maar OOK niet helemaal lekker zijn, heeft toch een iets andere lading ;)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:21

Als het om een feestje of trouwerij of iets dergelijks gaat, kan ik er best in komen dat niet iedereen het leuk vind als er kinderen mee komen hoor. Ikzelf heb ook niets met kinderen en er zit er toch altijd èèn tussen die gaat lopen huilen/zeuren/rennen. Bovendien kun je dan amper een normaal gesprek met de ouders voeren, die toch constant zitten op te letten wat hun kind aan het uitvreten is.

Met kerst of op oudejaarsavond vind ik dat weer anders. Op zulke dagen ga je je kinderen natuurlijk niet bij een oppas achterlaten.. :=