Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Twiggy2008 schreef:Brainless schreef:Wel vind ik het raar om mensen voor de feestdagen (kerst/oud en nieuw) uit te nodigen en erbij te melden dat kinderen niet welkom zijn. Tja... daar kan ik met mijn pet niet bij. (en dan heb ik het niet over een groot feest, maar over een gezellig bij elkaar zijn).
Jeetje......, gelukkig nog nooit meegemaakt. En mocht het ooit wel gebeuren (kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen): dan zou ik dus echt niet gaan, als mijn meissie niet mee zou mogen. Die hoort toch gewoon bij haar papa en mama op dit soort dagen? Gelukkig weten de mensen (familie en vrienden) waarmee ik dit soort dagen vier dat wel, die willen haar er graag bij.
fenna1995 schreef:Mijn ooms hadden voor het diner na het trouwen bij hun thuis ook een uitnodiging gegeven waar in grote letters (cijfers) onder stond; 18+
Binnen de hele familie die ze uitgenodigd zijn maar 2 kinderen, toevallig uit ons gezin. Mijn ouders zijn niet heen gegaan omdat ze het bezopen vonden. Achteraf heeft een andere oom van mij verteld dat het helemaal niks voorstelde en niet begreep waarom we er niet bij mochten zijn.
Twiggy2008 schreef:Brainless schreef:Wel vind ik het raar om mensen voor de feestdagen (kerst/oud en nieuw) uit te nodigen en erbij te melden dat kinderen niet welkom zijn. Tja... daar kan ik met mijn pet niet bij. (en dan heb ik het niet over een groot feest, maar over een gezellig bij elkaar zijn).
Jeetje......, gelukkig nog nooit meegemaakt. En mocht het ooit wel gebeuren (kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen): dan zou ik dus echt niet gaan, als mijn meissie niet mee zou mogen. Die hoort toch gewoon bij haar papa en mama op dit soort dagen? Gelukkig weten de mensen (familie en vrienden) waarmee ik dit soort dagen vier dat wel, die willen haar er graag bij.
Brainless schreef:Wij waren dus uitgenodigd voor 1ste kerstdag, maar wel zonder kids.
Hun reden was: Mijn zoon zonderd zich snel af (is autistisch) en dat vindt hun zoon niet leuk.
Mijn dochters spelen wel, zowel met hun zoon als dochter, maar ze weten niet wat ze met mijn zoon aan moeten. Dat was de reden ], ze waren wel zo lief te melden dat ze het juist vreemd hadden gevonden alleen mijn zoon niet uit te nodigen.. maar dat was natuurlijk raar tegenover hem vergeleken met mijn dochters. Dus het was goed bedoeld alle 3 de kids niet uit te nodigen.
. Natuurlijk is het moeilijker om met een autistisch kind om te gaan, maar hoe haal je het in je hoofd om met de kerst te zeggen kinderen niet welkom!? Welke ouder in his right mind! gaat dan nog heen????
.
Brainless schreef:Wij waren dus uitgenodigd voor 1ste kerstdag, maar wel zonder kids.
Hun reden was: Mijn zoon zonderd zich snel af (is autistisch) en dat vindt hun zoon niet leuk.
Mijn dochters spelen wel, zowel met hun zoon als dochter, maar ze weten niet wat ze met mijn zoon aan moeten. Dat was de reden ], ze waren wel zo lief te melden dat ze het juist vreemd hadden gevonden alleen mijn zoon niet uit te nodigen.. maar dat was natuurlijk raar tegenover hem vergeleken met mijn dochters. Dus het was goed bedoeld alle 3 de kids niet uit te nodigen.
) de opvoeding van de ouders.
)
hyppolyte schreef:Kijk een gewoon feestje of bruiloft is een heel ander verhaal, maar kerst? Waren die mensen zelf ook niet helemaal 100% ofzo![]()
.

Vjestagirl schreef:De kerstdagen en dat soort dingen zou ik idd heel raar vinden als je je kinderen niet mee mag nemen, familiegelegenheid bij uitstek.
Het was vast lief bedoeld dat ze alvast geregeld hadden waar de kinderen naar toe mochten, en dat ze ook 2de kerstdag mochten blijven vonden ze vast heel lief van zichzelf, maar zo werkt het niet als je een gezin hebt.
Overgens de kinderen niet uitnodigen omdat er 1 autistisch is, ik snap het ergens (ergens ver ver hiervandaan) wel een beetje, maar het is gewoon zo gigantisch not-done dat ik niet snap dat mensen het daadwerkelijk in hun hoofd halen om te doen.
Sommige mensen....
. Je hoeft geen psychische stoornis te hebben om niet te sporen hoor. Brainless schreef:Mijn zoon is gelukkig normaal begaafd , gaat naar regulier onderwijs (gaat volgend jaar HAVO doen) en kan normaal ook lekker spelen.
Maar als het hem te druk wordt gaat hij (meestal op de gang/achter de bank) even spelen op zijn DS.
Hun zoon (10jaar, die van mij is 11) vindt "raar" dat mijn zoon dan een kwartiertje ofzo even niet met hem wil spelen. Ik heb hem vaak proberen uit te leggen dat mijn zoon hem nog steeds aardig vindt en dat hij straks weer met hem komt spelen. Maar op 1 of andere manier snapt hij dat niet en wil van mijn zoon 100% de aandacht hebben als wij er de hele middag zijn.

hyppolyte schreef:@bonita_bon, je snapt toch hopelijk wel dat ik daar toch echt niets banketstaaf mee bedoel. Maar die mensen zijn gewoon niet helemaal goed. Je hoeft geen psychische stoornis te hebben om niet te sporen hoor.
Dat die mensen niet helemaal lekker zijn is duidelijk, maar OOK niet helemaal lekker zijn, heeft toch een iets andere lading