Bij ons ligt dat nogal vast in dit apenland. Met de auto krijg je vanaf de 5e km een bepaald bedrag, ik gok op 20cent/km. Parkeerabonnement kan je mee ingeven bij de jaarlijkse belastingen als wezenlijke kosten.
Ik ga met de fiets en het openbaar vervoer. Met de fiets krijg je vanaf de 1e km 15 cent/km. Bij mijn ex en mijn vorig werk werd dit heel hard gestimuleerd (in Brussel is een fiets handiger dan een auto haha) en waren er ook gratis douches voorzien + kastjes.
Openbaar vervoer binnen de stad Brussel, dus MIVB, wordt 85% terugbetaald dacht ik. AAls je echter ook de trein neemt, zoals ik, krijg je 100% terugbetaald. Ik kan dus gratis van en naar m'n werk. Omdat ik van thuis ook naar het station fiets, krijg ik daar ook nog die fietsvergoeding voor, en ga ik er zelfs wat aan verdienen. Handig toch!
In elk geval had ik die taart al heel erg lang uit mijn auto gekwakt hoor. Gut wat een pinnig ding. Mijn ex liet ook altijd zomaar iedereen meerijden, dus als iemand transport nodig had vroegen ze dat aan hem, hij vroeg het aan mij en als ik dan weigerde dan was ik ook de boeman. Nou pech. Ik wil wel een keertje kinderen afzetten of iemand extra onvoorzien meenemen, maar niet elke week en al helemaal niet als ze dan komen aandraven "mijn ouders zeiden dat ik het aan u moest vragen". Jammer maar helaas en ik heb er zo al een paar keer gewoon laten staan. Kreeg er trouwens amper een bedankje voor, des te meer geroddel achter de rug. Ja daaag!

Moest ik haar zien fietsen, zou even raampje laten zakken en vertellen "dat ze alvast een koffietje gaan drinken tot ze aankomt".