Alcohol en de grootheid der ontkenning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Alcohol en de grootheid der ontkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:23

Pff, ik voel mij een uitzondering wat betreft alcohol. Nog nooit één druppel drank in mijn lichaam gezeten. Áls ik het zou doen, zou ik het waarschijnlijk doen om stoer te doen. Maar ik heb geen drang om daaraan te beginnen dus ik hoef nog geen reden te hebben. :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:23

bigone schreef:
Als ik lees dat mensen drinken om aan de alledaagse sleur te ontsnappen dan zit er volgens mij iets heel erg mis in je leven. Sleur is niet erg, daar heeft iedereen in meer of mindere mate wel eens last van maar je volgooien om te ontspannen en daar niet meer aan te denken maakt alleen maar dat de realiteit des te harder aankomt en je nog vaker en meer naar de fles zal grijpen dus eigenlijk op weg bent om alcoholist te worden, als sommigen dit al nog niet zijn.

Oei, dan ben ik dus praktisch al afgeschreven als ik dit zo lees :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:24

Doubtless schreef:
bigone schreef:
Als ik lees dat mensen drinken om aan de alledaagse sleur te ontsnappen dan zit er volgens mij iets heel erg mis in je leven. Sleur is niet erg, daar heeft iedereen in meer of mindere mate wel eens last van maar je volgooien om te ontspannen en daar niet meer aan te denken maakt alleen maar dat de realiteit des te harder aankomt en je nog vaker en meer naar de fles zal grijpen dus eigenlijk op weg bent om alcoholist te worden, als sommigen dit al nog niet zijn.

Oei, dan ben ik dus praktisch al afgeschreven als ik dit zo lees :Y)

Haha, dat is wat je er zelf van maakt, ik heb redelijk wat mensen in mijn leven meegemaakt die dronken om aan de werkelijkheid tijdelijk te ontsnappen want iets anders is het niet. Met velen daarvan is het inderdaad niet zo best afgelopen. Misschien is het anders wanneer je goed beseft dat het niets oplost en je je bewust bent van je alcoholinname maar toch, ook zonder alcohol zou je toch een normaal leven moeten kunnen hebben??

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:56

Ik heb geloof ik een heel normaal leven :j maar ik vind t heerlijk om uit te gaan & te drinken & even aan de alledaagse realiteit en zorgen te ontsnappen hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:46

Doubtless schreef:
Ik heb geloof ik een heel normaal leven :j maar ik vind t heerlijk om uit te gaan & te drinken & even aan de alledaagse realiteit en zorgen te ontsnappen hoor.

Zo af en toe lekker uit met een hapje en drankje en genieten is iets heel anders dan elke dag thuis alcohol achterover slaan , dat is waar ik op doel.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:59

Ik geloof dat 'elke dag thuis alcohol achterover slaan' niet echt ter discussie staat...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:32

Erg goed geschreven,

Ik ben nog jong en drink alleen af en toe als ik op feestjes ben of bij vriendin die ik eenmaals per maand zie. Dan drink ik trouwens nog niet echt veel..

Het is 1x zo geweest dat ik écht veel had gedronken en zwaar aangeschoten was, de dag erna lichte kater gehad dus dat is voor mij ook zo weer klaar.

Ik probeer heel erg op te letten waarom ik drink, ik heb namelijk een fase gehad dat ik in een echte kl*te periode zat en voor mij het enige beetje leuke in het leven leek om iedere dag voordat ik naar school o.i.d ging flink wat van de witte wijn in huis op de zuipen. 'Net een wat leukere dag' vond ik destijds.

Mijn vriendin zag hoe rot ik me voelde ondanks het drinken die periode en heeft me er zo'n beetje toegedwongen om op andere dingen te gaan kicken die je lichamelijk maar ook geestelijk niet verpesten. Ik heb haar advies na lang tegensputteren opgevolgd en ben andere dingen gaan doen waardoor het leven me een beetje zou gaan toelachen. (Denk aan veel afleiding, weer beetje op de jongenstour gaan etc.)

Nu alweer zo'n anderhalf jaar later ben ik heel blij om terug te zien dat ik deze steun van haar heb mogen hebben. Wie weet hoe het wel niet uit de hand gelopen zou zijn als niemand me daarop had gewezen..

Maar nu, ik drink om net wat losser te zijn. Bv op feestjes o.i.d

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:47

Ik drink helemaal niet.
Ik vind alcohol naar nagellak en grond smaken en ruiken en die vreselijke nasmaak nodigt ook niet echt uit.
Ik heb het wel een tijdje geprobeerd hoor, ik was ook jong, en IEDEREEN had een glas met een alcoholisch drankje in zijn hand op de dansvloer, dus ja, dan moest ik dat toch ook? Ik heb smirnoff geprobeerd, dat ging wel, maar verder dan een half flesje/glaasje kwam ik niet. Bessen met sinaasappelsap, en heel veel ijsklonten. Die ijsklonten moesten eerst smelten en ik vroeg de klonten van anderen er ook bij want anders vond ik hem te sterk, ondanks dat er 1,5 cm bessen en 8,5 cm sinaasappelsap bij zat:P
Boswandeling, dat was gewoon chemisch zo uit de fabriek. juk
Bier, dat smaakt helemaal naar rottende aarde.
Na een paar keer uitgaan met een flesje/glaasje alcohol in mijn hand die ik voor de helft opdronk en de rest dumpte buiten in de bosjes (of PER ONGELUK knoeide :}) dacht ik: misschien moet ik gewoon cola nemen.
Mensen hebben me regelmatig gevraagd waar ik die bacardicola vandaan haalde, en geloofde niet dat er niks in zat
Maar ik kon goed uitgaan met 1 glaasje cola de hele avond.
Als de entree ook nog eens gratis was voor dames, dan was het een heel goedkoop avondje.

Ik ben op 16 jarige leeftijd maar gewoon van het idee afgestapt dat ik drank moest drinken omdat anderen dat ook deden. Ik vond het echt echt echt niet te zuipen en om nou de helft weg te gooien ging me ook wat ver.
Iedereen weet ook van mij dat ik geen drank lust. En dat vinden ze prima.
Ik ga ook niet vaak uit.
Op feestjes drink ik ook gewoon non-alcoholische dingen.
Ik heb ook wel een beetje een hekel aan drank, maar dat komt denk ik meer door de man van mijn oma die een lever heeft zo groot als morgen de hele dag. Zij netvlies laat los, heeft gruwelijke jicht, nierfunctie is niet goed, lever doet zn werk niet, schildklierproblemen, zo dom als het achterend van een varken, evenwichtsproblemen, steeds meer drang naar drank (begint dagelijks zijn ontbijt met een biertje.) wordt nogsteeds regelmatig dronken.
tja. kansloos.