Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 15:42

Ariebombarie schreef:
funnyhorses schreef:
1 geluk hebben we in dit topic en dat is dat we allemaal die actie in die bus ronduit idioot vinden,toch? :7

in ieder geval die hysterische gillers :+

Die vond ik nog het ergste, het kabaal was echt niet normaal...

funnyhorses

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:43

zouden ze ook zo thuis aan tafel zitten denk ik dan hahaha

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:43

Fiffill schreef:
Ik heb via YT een berichtje gekregen van Pownews (ken het niet, ik kijk geen tv) of ik mijn verhaal wil doen voor de uitzending van vanavond... via mail of telefoon.
Wil het eigenlijk wel doen, want na die onzin in de krant mag het wat mij betreft ook wel eens van een andere kant gezien worden.

Oh gaaf! Doen :D

Op youtube hebben ze het er nu al over dat B zwart reed :') Jammer dat het echte verhaal altijd zo snel verdraaid wordt. En als jij het recht kan zetten zal ik het doen :j

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:44

Laura1982 schreef:
Als anderen slapen, mag ik waken. Ik mag werken op zaterdag en zondag. Alle feestdagen mag ik mijn uniform aan. Ik mag handhaven bij grote evenementen en sportspektakels. Ik mag mijn lijf insnoeren in een veiligheidskorset. Ik mag al mijn gereedschap, zolang het nog allemaal aan mijn koppel past, om mijn heupen hangen en het rondsjouwen tot mijn botten schrijnen.

Ik mag, soms drie avonden achter elkaar, mijn prakje opwarmen in de magnetron. Soms wel twee keer op één avond, omdat het tussendoor nog even koud werd door een spoedklusje. Ik mag de sleutels van een dienstauto pakken en lekker een beetje rondtoeren. Ik mag ook gas geven. Ik mag hard rijden,'met toestemming' door rood, om er wel binnen tien minuten te zijn. Ik moet daarbij voorzichtig zijn, maar mag risico's nemen. Ik mag door de kots van dronken horecapubliek lopen. Ik mag in de stront staan bij een ongeval in een gierput. Ik mag ook stervende mensen reanimeren omdat ik er toch vaak als eerste ben. Ik mag uitzinnig, emotioneel publiek op afstand houden. Ik mag een verkeersslachtoffer steun geven.

Ik mag handschoenen aantrekken om geen bloed aan mijn handen te krijgen. Ik mag misselijk worden van de stank van een vereenzaamd en vergeten lijk. Ik mag uitleggen aan een slachtoffer van geweld, dat de rechter-commissaris in alle wijsheid heeft besloten, de dader te schorsen en naar huis te sturen.
Ja, ik mag ook stiekem huilen bij de plotselinge dood van een kind op straat. Ik mag bekeuringen uitdelen. Ik mag steeds weer aanhoren, of ik nou echt niks beters te doen heb.

Van mijn chef mag ik horen of ik mijn productie haal. Ik mag met een afgerukt been slepen op een duistere mistige spoorbaan, waar honderd meter verder een grote gele intercity stilstaat. Ik mag er de machinist als eerste opvangen. Daarna mag ik daar in macabere resten zoeken naar een naam en adres. Als het in de buurt is, mag ik gaan vertellen dat iemand nooit meer thuis zal komen en heb ik ook geen antwoord op: waarom?
Ik mag niet beledigd of vernederd worden, maar hoor dodelijke ziektes over me uitroepen. Ik mag vechten bij een aanhouding. Als het helemaal niet anders kan, mag ik zelfs schieten. Ik mag dan in een fractie van een seconde beslissen over dood en leven, van mij of een ander. Ik mag zelfs een blog schrijven maar heb op deze plaats gewoon te weinig ruimte om al mijn zegeningen te tellen. Ik buig mijn hoofd, schaam mij diep. Ik ben eigenlijk maar een verwende meid...

Kippenvel.

Hier nog eentje die erg bekend maar ozo waar is.

Ik denk, geachte belastingbetaler, dat u mijn identiteit inmiddels al hebt vastgesteld. Ik pas vast en zeker in het hokje, waarin u mij wilt indelen en u vindt mij natuurlijk ”typisch”.
Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen. Ik weet immers niet wie u bent.
Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen, dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt, omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken wordt.
U beschuldigt mij, dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees.
U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid, als ik ’n keer ga zitten.
U bent trots op uw goede manieren, maar u vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw problemen te onderbreken.
U windt zich op als iemand u in het verkeer de weg afsnijdt, maar als ik u op het zelfde vergrijp betrap, voelt u zich onterecht behandeld.
U kent alle verkeersregels en hebt dus nog nooit terecht een bekeuring gekregen.
U stoort zich eraan dat ik mij met te hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u beklaagt zich erover, als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen word, maar als ik terug sla, noemt u dat machtsmisbruik.
U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter te laten zien hoe hij een blindedarm moet opereren.
Maar u vindt het heel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen.
U praat tegen mij op een manier, die u in elke andere situatie een bloedneus zou opleveren, maar u verwacht van mij, dat ik dat zonder meer accepteer.
U schreeuwt: ”er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden”, maar u wilt zelf niet als getuige optreden of er op een andere manier mee lastig gevallen worden.
In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen terecht, als ik uw vrouw help bij het wisselen van een band, of haar op weg naar het ziekenhuis bij de bevalling help, uw zoon met mond op mond beademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.
Welnu geachte belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft u mij alle mogelijke scheldnamen, maar vergeet echter niet, dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of van mijn collega’s kan afhangen.
Jawel, geachte belastingbetaler.

Dat ben ik, die waardeloze politieagent.

fried_egg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:44

Adil18 schreef:
fried_egg schreef:
Wat een raar stukje. Net of je met een pistool tegen je hoofd gedwongen wordt bij de politie te gaan? Als het dan allemaal zo gruwelijk is zoek je toch een ander baan?

Tja, en als dat nou elke agent(e) zou doen dan zaten we toch echt met een groot probleem :')

nee agenten die zo in hun beroep staan, daar heb je wat aan :roll:
het is gewoon een zeurstukje, en als het écht de passie en de liefde voor het vak had moeten uitstralen (want het is zo vreselijk, maar ik doe het dan toch maar) dan had er ook in moeten staan welke voldoening er tegenóver staat. Want die is er ongetwijfeld.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:45

Ja ts "kots" je helemaal leeg!!!!!Je hebt helemaal gelijk,dan spreek je meteen voor de rest van de mensen hier op je topic.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:45

Laura1982 schreef:
Als anderen slapen, mag ik waken. Ik mag werken op zaterdag en zondag. Alle feestdagen mag ik mijn uniform aan. Ik mag handhaven bij grote evenementen en sportspektakels. Ik mag mijn lijf insnoeren in een veiligheidskorset. Ik mag al mijn gereedschap, zolang het nog allemaal aan mijn koppel past, om mijn heupen hangen en het rondsjouwen tot mijn botten schrijnen.

Ik mag, soms drie avonden achter elkaar, mijn prakje opwarmen in de magnetron. Soms wel twee keer op één avond, omdat het tussendoor nog even koud werd door een spoedklusje. Ik mag de sleutels van een dienstauto pakken en lekker een beetje rondtoeren. Ik mag ook gas geven. Ik mag hard rijden,'met toestemming' door rood, om er wel binnen tien minuten te zijn. Ik moet daarbij voorzichtig zijn, maar mag risico's nemen. Ik mag door de kots van dronken horecapubliek lopen. Ik mag in de stront staan bij een ongeval in een gierput. Ik mag ook stervende mensen reanimeren omdat ik er toch vaak als eerste ben. Ik mag uitzinnig, emotioneel publiek op afstand houden. Ik mag een verkeersslachtoffer steun geven.

Ik mag handschoenen aantrekken om geen bloed aan mijn handen te krijgen. Ik mag misselijk worden van de stank van een vereenzaamd en vergeten lijk. Ik mag uitleggen aan een slachtoffer van geweld, dat de rechter-commissaris in alle wijsheid heeft besloten, de dader te schorsen en naar huis te sturen.
Ja, ik mag ook stiekem huilen bij de plotselinge dood van een kind op straat. Ik mag bekeuringen uitdelen. Ik mag steeds weer aanhoren, of ik nou echt niks beters te doen heb.

Van mijn chef mag ik horen of ik mijn productie haal. Ik mag met een afgerukt been slepen op een duistere mistige spoorbaan, waar honderd meter verder een grote gele intercity stilstaat. Ik mag er de machinist als eerste opvangen. Daarna mag ik daar in macabere resten zoeken naar een naam en adres. Als het in de buurt is, mag ik gaan vertellen dat iemand nooit meer thuis zal komen en heb ik ook geen antwoord op: waarom?
Ik mag niet beledigd of vernederd worden, maar hoor dodelijke ziektes over me uitroepen. Ik mag vechten bij een aanhouding. Als het helemaal niet anders kan, mag ik zelfs schieten. Ik mag dan in een fractie van een seconde beslissen over dood en leven, van mij of een ander. Ik mag zelfs een blog schrijven maar heb op deze plaats gewoon te weinig ruimte om al mijn zegeningen te tellen. Ik buig mijn hoofd, schaam mij diep. Ik ben eigenlijk maar een verwende meid...

Ik zou nu kunnen zeggen wat ik allemaal doe en mag met mijn werk. Maar als het me niet bevalt zoek ik een ander baan, en anders hoor je me er niet over.[/quote]

Vienna, ik durf te beweren dat de meeste agenten van hun werk houden en het daarom doen (dat moet ook wel, wat voor dat belachelijke loontje en poedersuiker-diensttijden zou ik dat klusje niet willen klaren!). Maar misschien dat juist om het bovenstaande de politie wat meer respect zou mogen krijgen?

Dit "gedicht", ook wel "De Veelmoger" genoemd, heb ik ook al vaak op bokt gezet, maar helaas snappen zelfs dan veel mensen niet wat de politie doet...[/quote]
juist Adil jij begrijpt wat ik bedoel, ik ben dol op mijn werk ik mis alleen heel vaak een stukje begrip en respect voor alles wat we bij de politie doen....zegt dus meer over de mensen die het niet snappen of zo raar reageren hierop.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 15:45

jori_X schreef:
Fiffill schreef:
Ik heb via YT een berichtje gekregen van Pownews (ken het niet, ik kijk geen tv) of ik mijn verhaal wil doen voor de uitzending van vanavond... via mail of telefoon.
Wil het eigenlijk wel doen, want na die onzin in de krant mag het wat mij betreft ook wel eens van een andere kant gezien worden.

Oh gaaf! Doen :D

Op youtube hebben ze het er nu al over dat B zwart reed :') Jammer dat het echte verhaal altijd zo snel verdraaid wordt. En als jij het recht kan zetten zal ik het doen :j

Het verhaal wordt sowieso al fout in de kranten gezet, aangezien B. niet aan het eten was... het gaat helemaal niet om het eten, het ging erom dat hij (volgens de beveiliger) een grote bek had...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:46

fried_egg schreef:
het is gewoon een zeurstukje, en als het écht de passie en de liefde voor het vak had moeten uitstralen (want het is zo vreselijk, maar ik doe het dan toch maar) dan had er ook in moeten staan welke voldoening er tegenóver staat. Want die is er ongetwijfeld.
Jahoor. Want andere mensen zeuren NOOIT over hun werk :').

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:46

fried_egg schreef:

Juist. Als je zulke gedichtjes moet lezen, dan kun je toch onmogelijk agenten serieus nemen als ze zichzelf blijkbaar de hemel in moeten prijzen en anderen duidelijk proberen te maken wat ze doen, en waar ze aan blootgesteld worden?

Je kiest ervoor of niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:47

fried_egg schreef:

Zullen we het eens een jaartje zonder die zeikerds proberen? Kijken waar we staan?
Er staat nergens dat het vreselijk is, het geeft enkel een realistisch beeld en wijst mensen erop, dat die job echt ook wel nadelen heeft en niet enkel voordelen zoals sommige beweren.

Ik vnid mijn job heerlijk maar ook mijn job heeft nadelen. De jouwe vast ook. En ja, ook ik heb wel eens zin om gewoon lekker te klagen maar dat neemt niet weg dat ik elke dag met plezier op mijn werk zit. En dat geld voor vrijwel iedereen die ik ken. Maar als het politie is, dan moeten ze ineens bek houden en hun job doen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-10 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Vienna2007 schreef:
Adil18 schreef:
Maar misschien dat juist om het bovenstaande de politie wat meer respect zou mogen krijgen?

Weet je voor wie ik respect heb? Voor de mensen die hun beroep met passie uitvoeren, en niet gaan zitten miepen met zo'n gedicht.

Dan kunnen we nog wel een paar beroepen opnoemen.

Natuurlijk voeren agenten hun beroep met passie uit, anders zouden ze er mee stoppen...Het is alleen best sneu dat je, alleen omdat je jouw beroep uitvoert, absoluut niet gerespecteert wordt, niet in uniform en vaak ook niet als persoon, omdat je nu eenmaal agent bent. Nog belachelijker is het dat je voor het doen van je werk wordt uitgescholden of wordt bedreigd. Bij hoeveel beroepen gebeurt dit?

Voor de rest, miepen....Kom op, agenten maken dingen mee die de meeste mensen hier op bokt hoogstwaarschijnlijk psychisch kapot hadden gemaakt....Maar omdat de politie dit moet doen, het half dode kind op straat moet reanimeren, naar een huis moet gaan om te zeggen dat een geliefde zoon net dodelijk verongelukt is enz. enz. is het wel erg makkelijk van je dit als "gemiep" te bestempelen.

Agenten moeten als de situatie er om vraagt hun leven op het spel zetten voor ons burgers, ze mogen de restanten van ons burgers van de weg schrapen enz. enz. en dit voor een mager loontje. En wij burgers hebben niks beter te doen dan "kankerpolitie" te roepen en te vragen of de politie niet boeven moet gaan vangen wanneer we een prent krijgen...
Laatst bijgewerkt door Adil op 15-11-10 15:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Kiwipitje

Djiez :'). Ik ben accountant en er circuleert op internet ook wel een grappig stukje over accountants. Stuur dat wel eens door aan mensen. Wil niet zeggen dat ik niet van mijn werk houd hoor :n.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 15:48

Zullen we weer ontopic gaan, stukje heeft er niks mee te maken. ;)

fried_egg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:48

Kiwipitje schreef:
fried_egg schreef:

Ik maak er in ieder geval geen zeurstukje over ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:49

Ook over jouw job zal ergens wel een zeurstukje te vinden zijn.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:50

fried_egg schreef:
Kiwipitje schreef:
Ik maak er in ieder geval geen zeurstukje over ;)
Dan val jij niet onder de zeurende mensen die zeuren in persoon, zeuren op Twitter, zeuren op Facebook en zeuren op Hyves. Wil nóg steeds niet zeggen dat ze niet van hun werk houden, maar soms vinden mensen het gewoon even lekker om te zeuren.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:50

Vienna2007 schreef:
Laura1982 schreef:

Ik zou nu kunnen zeggen wat ik allemaal doe en mag met mijn werk. Maar als het me niet bevalt zoek ik een ander baan, en anders hoor je me er niet over.

Ze zegt niet dat haar baan niet bevalt. Wat ze wel zegt is dat de burger absoluut geen idee heeft van hetgeen het politievak inhoudt en hoe het eraan toegaat. Ik ken niet een collega die het leuk vindt om de restjes van een menselijk lichaam van een spoorrails af te halen om vervolgens naar de familie toe te moeten om het slechte nieuws te brengen. Mezelf inclusief. Toch blijf ik het het mooiste beroep (roeping) vinden dat bestaat. Waarom? Omdat je iets kunt betekenen voor sommige mensen en de maatschappij. Soms krijg je zelfs respect van de mensen die je tegenkomt, of een bedankje van ouders. Daar doe je het voor echt niet voor de 'macht' die het uniform geeft hoor.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:51

dat jullie het als zeurstukje zien zegt meer over jullie. jullie begrijpen dus niet dat agenten soms een veel te grote bak ellende over zich heen krijgen die ze niet verdienen. neemt niet weg dat ons werk het mooiste is wat er bestaat. Ik wil er mee zeggen dat waar mensen werken er ook fouten worden gemaakt. alleen lijkt het de laatste tijd zo dat als je agent ben je alleen maar hoort hoe slecht je het doet. Je hoort het bijna niet als we het goed doen want dan valt er niks te Z eiken.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:52

Citaat:
Het verhaal wordt sowieso al fout in de kranten gezet, aangezien B. niet aan het eten was... het gaat helemaal niet om het eten, het ging erom dat hij (volgens de beveiliger) een grote bek had...

waarom gaat hij dan zoiezo de discussie aan over het wel of niet eten in de bus? wat heeft dat voor zin, niet eten in de bus is een regel, en als je dat niet zint zoek je maar ander vervoer. de beveiliger gaat namelijk helemaal niet over de regel wel/niet eten in de bus..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:53

Ze zegt niet dat haar baan niet bevalt. Wat ze wel zegt is dat de burger absoluut geen idee heeft van hetgeen het politievak inhoudt en hoe het eraan toegaat. Ik ken niet een collega die het leuk vindt om de restjes van een menselijk lichaam van een spoorrails af te halen om vervolgens naar de familie toe te moeten om het slechte nieuws te brengen. Mezelf inclusief. Toch blijf ik het het mooiste beroep (roeping) vinden dat bestaat. Waarom? Omdat je iets kunt betekenen voor sommige mensen en de maatschappij. Soms krijg je zelfs respect van de mensen die je tegenkomt, of een bedankje van ouders. Daar doe je het voor echt niet voor de 'macht' die het uniform geeft hoor.

juist Robeer

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:54

Kiwipitje schreef:
Djiez :'). Ik ben accountant en er circuleert op internet ook wel een grappig stukje over accountants. Stuur dat wel eens door aan mensen. Wil niet zeggen dat ik niet van mijn werk houd hoor :n.

Maar die bakken met geld maken een hoop goed ;) :Y)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:55

(dit topic begint toch al langzaam "de bus" te worden. -O- )

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:56

pfuuuhhh wat erg dit zeg zit met me mond open het filmpje te bekijken en je verhaal te lezen. Vooral die hond ik moet er niet aan denken.

maar zoiets zou mij ook niet snel gebeuren moet ik zeggen. Maar ook dat je dit allemaal hebt moeten aanzien zeg bah

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:56

Volgens mijn zijn mensen hier gewoon aan het discussiëren over een onderwerp. Ze zijn niet aan het schreeuwen of aan het weigeren zich aan de regels te houden :n.