Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gewoonwat schreef:Hm ik ben nu top verzekerd, maar kind in kwestie heeft veel logopedie/fysio/dieeet voedingen nodig.
Nu word alles vergoed, maar is dat bij andere verzekeringen ook? Niet dat ik straks overstap en meer zelf moet betalen. Moet wel altijd me eigen risico gebruiken, maar dat hebben de meeste gewoon. en daarna word altijd alles vergoed. Ben er nog niet overuit, ik betaal nu maandelijks 124,- euro
gewoonwat schreef:Hm ik ben nu top verzekerd, maar kind in kwestie heeft veel logopedie/fysio/dieeet voedingen nodig.
Nu word alles vergoed, maar is dat bij andere verzekeringen ook? Niet dat ik straks overstap en meer zelf moet betalen. Moet wel altijd me eigen risico gebruiken, maar dat hebben de meeste gewoon. en daarna word altijd alles vergoed. Ben er nog niet overuit, ik betaal nu maandelijks 124,- euro
Anne_GTI schreef:Andere algemene tip: als je zelf geen verzekeringnemer bent kan je altijd tussentijds overstappen naar een andere maatschappij. Alleen de verzekeringnemer is gebonden aan dat jaarlijkse overstapcircus.
Kido schreef:Anne_GTI schreef:Andere algemene tip: als je zelf geen verzekeringnemer bent kan je altijd tussentijds overstappen naar een andere maatschappij. Alleen de verzekeringnemer is gebonden aan dat jaarlijkse overstapcircus.
Dit volg ik niet je kan toch niet halverwege t jaar wisselen?
Of bedoel je t anders...
Ik wil fysio erin hebben en tandarts ik betaal nu bij izz 155 is wat veel denk ik...
juline schreef:Dan heb je dus de standaard av?
Logopedie krijg je vanuit je basis vergoed. Fysio krijg je nu dus 12 behandelingen vergoed. Dat kan zelfs veel meer zijn bij andere. De dieetvoeding kan ik echter niet terug vinden in hun vergoedingenoverzicht. Maar als ik eerlijk kijk naar wat ju nu vergoed krijgt zal je weinig tot niet achteruit gaan bij een andere verzekeraar.
Citaat:-2. Fysiotherapie of oefentherapie omvat zorg zoals fysiotherapeuten en oefentherapeuten die plegen te bieden ter behandeling van de in bijlage 1 aangegeven aandoeningen, voor zover de daarbij aangegeven termijn niet is overschreden. Deze zorg omvat voor de verzekerden van 18 jaar of ouder niet de eerste negen behandelingen.
-3. Voor verzekerden jonger dan 18 jaar bestaat fysiotherapie en oefentherapie in andere gevallen dan het tweede lid tevens uit ten hoogste negen behandelingen van dezelfde aandoening per jaar, bij ontoereikend resultaat te verlengen met ten hoogste negen behandelingen.