Zorgverzekering 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juline

Re: Zorgverzekering 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:16

Als je nu overstapt naar een ander moet je goed kijken wat hun bieden aan deze zorg. Eigen risico betaal je ook enkel voor je zelf niet voor je kind.
Schrijf even op wat je nu max vergoed krijgt voor beweegzorg en ga alle verzekeringen af wat hun je te bieden hebben voor deze zorg. Ga je er op achteruit scharp je de aanbieder, ga je er op vooruit kan je naar de rest kijken zoals prijs en andere noodzakelijke zorg. Persoonlijk zeg ik voor 124 euro lekker blijven waar je zit als je nu goed verzekerd bent.

We willen allemaal zo min mogelijk betalen maar zodra je gewoon zorg nodig hebt moet je er niet op bezuinigen.

Ik kan ook een stuk minder gaan betalen maar krijg dan de dingen die ik nodig heb niet meer volledig vergoed. Tja dan betaal ik liever maandelijks 5 euro meer.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:03

gewoonwat schreef:
Hm ik ben nu top verzekerd, maar kind in kwestie heeft veel logopedie/fysio/dieeet voedingen nodig.
Nu word alles vergoed, maar is dat bij andere verzekeringen ook? Niet dat ik straks overstap en meer zelf moet betalen. Moet wel altijd me eigen risico gebruiken, maar dat hebben de meeste gewoon. en daarna word altijd alles vergoed. Ben er nog niet overuit, ik betaal nu maandelijks 124,- euro

Welke verzekering heb je nu?

gewoonwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:00

Zorg en zekerheid, kido

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:10

Dan heb je dus de standaard av?

Logopedie krijg je vanuit je basis vergoed. Fysio krijg je nu dus 12 behandelingen vergoed. Dat kan zelfs veel meer zijn bij andere. De dieetvoeding kan ik echter niet terug vinden in hun vergoedingenoverzicht. Maar als ik eerlijk kijk naar wat ju nu vergoed krijgt zal je weinig tot niet achteruit gaan bij een andere verzekeraar.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:20

gewoonwat schreef:
Hm ik ben nu top verzekerd, maar kind in kwestie heeft veel logopedie/fysio/dieeet voedingen nodig.
Nu word alles vergoed, maar is dat bij andere verzekeringen ook? Niet dat ik straks overstap en meer zelf moet betalen. Moet wel altijd me eigen risico gebruiken, maar dat hebben de meeste gewoon. en daarna word altijd alles vergoed. Ben er nog niet overuit, ik betaal nu maandelijks 124,- euro

Alles wat jij opnoemt zijn vergoedingen uit de basisverzekering. Dat mag geen belemmering zijn om over te stappen naar welke maatschappij ook. De vergoeding hoort hetzelfde te zijn. Eigen risico is niet van toepassing op kinderen.

Wat voor kinderen wel het onderscheid kan maken is de vergoeding voor orthodontie en bij kinderen met ADHD de vergoeding van de eigen bijdrage op concerta/stratera/medikinet.
Dit zijn allemaal vergoedingen uit de aanvullende verzekeringen waarbij het onderscheid tussen de verschillende verzekeringen vergeleken kan worden.

Andere algemene tip: als je zelf geen verzekeringnemer bent kan je altijd tussentijds overstappen naar een andere maatschappij. Alleen de verzekeringnemer is gebonden aan dat jaarlijkse overstapcircus.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:26

Anne_GTI schreef:
Andere algemene tip: als je zelf geen verzekeringnemer bent kan je altijd tussentijds overstappen naar een andere maatschappij. Alleen de verzekeringnemer is gebonden aan dat jaarlijkse overstapcircus.

Dit volg ik niet je kan toch niet halverwege t jaar wisselen?
Of bedoel je t anders...

Ik wil fysio erin hebben en tandarts ik betaal nu bij izz 155 is wat veel denk ik...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:45

Kido schreef:
Anne_GTI schreef:

Dit volg ik niet je kan toch niet halverwege t jaar wisselen?
Of bedoel je t anders...

Ik wil fysio erin hebben en tandarts ik betaal nu bij izz 155 is wat veel denk ik...

Veel mensen gaan als gezin/stel bij een bepaalde zorgverzekering zich verzekeren. Dan is het vaak zo dat een van beide partners als hoofdverzekerde te boek komt te staan en de andere als verzekerde toegevoegd wordt. De verzekeringnemer is degene die voor de financiele afwikkeling wordt aangeschreven voor beide polissen. Nota's voor maandelijkse premie, eigen risico maar ook restitutie van nota's worden allemaal met deze persoon geregeld.
De verzekerde is alleen verzekerd en maakt uiteraard ook gewoon gebruik van zorg als dat nodig is.
De clou zit hem erin dat die verzekerde dus wel halverwege het jaar zichzelf elders kan verzekeren. Eventuele kinderen kunnen dan ook mee; kinderen kunnen sowieso geen verzekeringnemer zijn.

Dus in het begin van het jaar kan vader, moeder en kinderen samen verzekerd zijn bij verzekeringsmaatschappij X. Halverwege het jaar kan moeder dan samen met de kinderen naar Y waarbij alleen vader het jaar moet uitdienen bij X omdat hij het contract is aangegaan.
Vervolgens is moeder natuurlijk wel verzekeringnemer bij Y maar kan rustig op 1 januari van het jaar erop weer als verzekerde onder haar man ingeschreven worden bij maatschappij Z.

Zorgverzekeringshoppen voor gevorderden. :+

gewoonwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:26

juline schreef:
Dan heb je dus de standaard av?

Logopedie krijg je vanuit je basis vergoed. Fysio krijg je nu dus 12 behandelingen vergoed. Dat kan zelfs veel meer zijn bij andere. De dieetvoeding kan ik echter niet terug vinden in hun vergoedingenoverzicht. Maar als ik eerlijk kijk naar wat ju nu vergoed krijgt zal je weinig tot niet achteruit gaan bij een andere verzekeraar.

Nee, heb nu AV top +
Maar betaal echt 124,- euro net ff me nieuwe polisblad voor 2010 erbij gepakt als ik zou blijven
Dan betaal ik 134,- 10 euro omhoog dus.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:57

Het ging toch om fysiotherapie voor een kind?

Rechtstreeks geknipt en geplakt uit de zorgverzekeringswet:
Citaat:
-2. Fysiotherapie of oefentherapie omvat zorg zoals fysiotherapeuten en oefentherapeuten die plegen te bieden ter behandeling van de in bijlage 1 aangegeven aandoeningen, voor zover de daarbij aangegeven termijn niet is overschreden. Deze zorg omvat voor de verzekerden van 18 jaar of ouder niet de eerste negen behandelingen.
-3. Voor verzekerden jonger dan 18 jaar bestaat fysiotherapie en oefentherapie in andere gevallen dan het tweede lid tevens uit ten hoogste negen behandelingen van dezelfde aandoening per jaar, bij ontoereikend resultaat te verlengen met ten hoogste negen behandelingen.

(1e deel gaat over chronische indicatie)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:03

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:09

Zolang mijn moeder dezelfde werkomstandigheden houd, kan ik bij haar tot mijn 30ste worden meeverzekerd.
Kost me maar 10 euro per maand in plaats van 90 dus dat is mooi meegenomen :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:37

Ik heb me net aangemeld bij PMA. Kreeg de folder en ben eens gaan kijken. Was toch echt de goedkoopste. Zat bij Unive en zou daar 147 euro moeten gaan betalen, basis+ tand+ aanvullend. Gebruik t dus echt nooit dat alles, heb nooit wat. Tis een risico, maar heb al jaren geen beroep gedaan op wat voor aanvullend dan ook. Heb me nu dus aangemeld bij PMA voor alleen de basis en ga dan 92.50 betalen per maand. Vond dat toch wel een heel groot verschil.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:55

Dank je mistral!
Ik ga me nog eens verder verdiepen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:04

Ben je al wat wijzer geworden Kido? Wat het beste is in combinatie met fysiotherapie? :D
Volgens mij is FBTO een goed alternatief?! Wanneer je kiest voor aanvullende verzekering en je voor top vergoeding kiest krijg je 1000 euro per jaar voor
fysiotherapie. Dan vraag ik me alleen af of daar ook een medische keuring aan vast hangt aan die aanvullende verzekering?

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:53

cz was voor ons een stuk duurder geworden omdat we geen korting meer kregen ivm veranderen baan. Nu hebben we onze polis (wel bij CZ) overgesloten naar een internet polis en zijn maar 115 euro pp kwijt(aanvullend verzekerd ook voor tanden) Het nadeel is dat alles electronisch gaat maar dit is voor ons geen probleem!

dit is bij CZdirekt

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:16

Ben er eindelijk uit. Blijf bij fbto. Wilde eerst overstappen maar kreeg 12,5 % korting en de bol.com bon als ik bleef. Voor mij was dit ook de gunstigste verzekering. Dit jaar voor het eerst met een eigen risico van 500. Beetje eng maar ach... Maar het scheelt me veel per maand en ik ben daar altijd goed geholpen. Goede bereikbaarheid. Gewoon 058 telefoonnummer tot 21.00 uur. Modules aan en uitzetten. Goede fysio. En tandartsvergoedingen van 100% tot het verzekerde bedrag.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 09:33

Mistral ik moet nog gaan kijken gisteren druk geweest!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:47

Ik heb het vorig jaar allemaal uitgeplozen...
Wat voor mij toen belangrijk was: 1e lijns psychologische zorg en fysiotherapie.
Ik kwam uit bij Menzis, pakket 3!
die vergoedde toen haast als enige 14 keer 1e lijns psychologische hulp en 100%fysio.
Heb toen ook gekeken naar CZ, vergoedde als enige heel veel 1e lijns psychologische zorg, maar met fysio maar tot bepaald bedrag(Dacht 2000euro ofzo). 1 behandeling fysio is 30 euro, manuele fysio 40 euro, aangezien ik 2 keer in de 2 week fysio had(oa fysiofitness) kwam ik ver boven dat bedrag uit!
En ben ik naar menzis gegaan(ik zat bij zilverenkruis, ongeveer voor dezelfde prijs, daar was fysio dan ook volledig, maar 1e lijns psychogische zorg bleef maar 8 keer, al hoewel dat nu wel veranderd is en net als bij menzis ook 14 keer is, of 16 keer is het grootste pakket.

maar menzis is wel fijn om mee samen te werken hoor ik van vele instanties!(fysio, psychologe, tandarts)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:31

Hoeveel betaal jij per maand voor Menzis?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:04

zou ik na moeten kijken, geen idee, kan je zelf mss ook wel nakijken op de site, heb pakket 3

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:53

Dat gaat toch nog naar de 135 euro. Dat vind ik toch teveel.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:02

En dan heb je nog geen tandarts erbij zitten of wel?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:12

Ik betaal nu 100 euro per maand, bij Zekur, maar dat gaat omhoog naar €110. Zit een beetje te kijken bij andere aanbieders, AnderZorg is net wat goedkoper en daar kan ik m'n medicijnen gewoon bij de apotheek halen ipv ze online te moeten bestellen, wat wel fijn is nu de TNT de hele tijd staakt. Verder hoef ik geen bepaalde soort zorg te hebben. Ik heb AnderZorg er nog een vraag over gesteld, of dat echt zo is dat ik de medicijnen gewoon in de apotheek kan ophalen, en zodra ik antwoord heb stap ik over denk ik.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:06

klopt straks 135 eu
ro exl tandarts. Niet goedkoop, wel uitgebreid ook kwa vergoeding bril, en nooit problemen met menzis, dat is me ook wat waard! En ze hebben wel es leuke leden aanbiedingen voor dingen

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:43

Ik heb m voor volgend jaar bij Promovendum afgesloten. Ben benieuwd... meer mensen die zich daar hebben ingeschreven?