De Bijbel (gesprekstopic)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:54

Wamhorse schreef:
Maar wat als je nou niet van psalmen houd ;)

Dan zet je toch een andere zender op? :D :Y)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:55

Zooist schreef:
Moll schreef:
wat u allen eens zou moeten lezen is het boek, Als goden cosmonauten waren.

Heb je die?

Dan lees ik die en dan lees jij een boek van mij? Deal? :D :+

ik heb meerdere boeken, heb boeken die ook voor bijbel studie worden gebruikt dus u kunt kiezen

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:55

Klopt ook TrustHim was ook meer als geintje bedoeld, tegenwoordig heb je ook christelijke hardrock. Dat is meer mijn cup off thea daar ik graag naar hardrock luister enzo.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:56

Zeg maar jij! Is het een deal dan?

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:57

guccio schreef:
laat ieder vrij in zn keus en straf iemand niet omdat hij niet voor iemand kiest.
Als ik roze mooi vind en een ander niet hoef ik die toch niet in mn kruipruimte te gooien tussen de vieze beesten en modder??

Ik wil toch even duidelijk maken dat ik geen mensen die niet geloven (het niet met mij eens zijn) allemaal nare dingen toewens. IK heb de hel niet bedacht... en zelfs God heeft zoals ik het zie de hel niet bedacht. De hel is wat er overblijft zonder God. God redt mensen, hij stuurt ze niet naar de hel... Maar hij sleurt ze ook niet aan de haren de hemel in.

En daarbij... voor alle mensen die om welke reden dat ook in de hel zouden komen hoop ik écht dat er geen hel bestaat.
Laatst bijgewerkt door _Ella_ op 05-11-10 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:58

je kunt allicht hetr een keer inzien geen probleem

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:58

ik hou van verschillende stijlen, er zijn heel mooie rustige nr's maar ik heb er ook wel een paar waarbij ik flink springerig wordt. :+ Lekker ritme en geweld op de drums, mooie electrische gitaarsolo's (ok, ik moet nu aan specifieke mensen denken) maar alleen zang en piano kan ook ontzettend mooi zijn en raken

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:59

Moll schreef:
je kunt allicht hetr een keer inzien geen probleem

Maar dat was niet de deal hè? ~~}>

Wamhorse

Re: De Bijbel (gesprekstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:02

Dan kom ik weer terug op mijn eerdere post. Als iemand inderdaad zijn eigen hemel zou kunnen aankleden dan zou er in mijn paradijs een groot podium staan met veel elektrische gitaren en mogen ze die psalmen aan mij voorbij laten gaan.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:02

maar je hoeft ook niet te geloven om in de hemel te komen staat ook weer in de bijbel

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:04

_Ella_ schreef:
guccio schreef:
laat ieder vrij in zn keus en straf iemand niet omdat hij niet voor iemand kiest.
Als ik roze mooi vind en een ander niet hoef ik die toch niet in mn kruipruimte te gooien tussen de vieze beesten en modder??

Ik wil toch even duidelijk maken dat ik geen mensen die niet geloven (het niet met mij eens zijn) allemaal nare dingen toewens. IK heb de hel niet bedacht... en zelfs God heeft zoals ik het zie de hel niet bedacht. De hel is wat er overblijft zonder God. God redt mensen, hij stuurt ze niet naar de hel... Maar hij sleurt ze ook niet aan de haren de hemel in.

wat betreft het niet toewensen van nare dingen sluit ik me bij je aan. Om een voorbeeldje te geven, begin dit jaar is een paar deuren verder iemand vermoord, 34 messteken. De gene die het gedaan heeft heeft een straf van 15 jaar en tbs boven het hoofd hangen. Ik heb deze persoon wel eens gezien en het was best een engerd. Nu waar ik naar toe wil met dit verhaal, ik wens deze moordenaar ook niet de hel toe, of andere nare dingen. Nee ik wens hem toe dat hij de genade van God mag vinden, zijn daden voor God neer zal leggen en uiteindelijk bij God in de hemel terecht zal komen. Ik geloof dat als je oprecht Jezus wilt volgen (ik gebuik liever niet het woord christen zijn want er zijn veel die zich christen noemen maar niet oprecht Jezus volgen) dat je dan juist voor deze mensen er zou moeten zijn. Jezus ging om met het uitschot niet met de genen die zo gelovig waren

@warmblood, van mij mag o.a. chis tomlin, matt redman en kees kraayenoord daar (in de hemel )altijd optreden

@moll, mag ik dan van jou weten waar dat staat

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:08

trustHim schreef:
@moll, mag ik dan van jou weten waar dat staat

En wie een van deze kleinen, omdat hij een discipel is, ook maar een beker koud water te drinken geeft, voorwaar Ik zeg u, zijn loon zal hem geenszins ontgaan." (Matteüs 10:42)

Iemands houding tegenover Gods volk is belangrijk bij Gods beoordeling van iemands levenswandel. God zei tegen Abram dat Hij zou zegenen wie hem en zijn nageslacht zou zegenen en andersom (Gen.12:2)

bron, het boek vor bijbelstudie H E R S C H E P P I N G - VERSIE 1.1

Goede daden van een ongelovigen zijn niet vruchteloos omdat ze ongelovigen zijn, zoals vaak wordt beweerd. Paulus schrijft hierover:

"Zal dan, indien de onbesneden de eisen der wet volbrengt, zijn onbesnedenheid niet voor besnijdenis gelden?" (Romeinen 2:26)

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:08

Citaat:

wat betreft het niet toewensen van nare dingen sluit ik me bij je aan. Om een voorbeeldje te geven, begin dit jaar is een paar deuren verder iemand vermoord, 34 messteken. De gene die het gedaan heeft heeft een straf van 15 jaar en tbs boven het hoofd hangen. Ik heb deze persoon wel eens gezien en het was best een engerd. Nu waar ik naar toe wil met dit verhaal, ik wens deze moordenaar ook niet de hel toe, of andere nare dingen. Nee ik wens hem toe dat hij de genade van God mag vinden, zijn daden voor God neer zal leggen en uiteindelijk bij God in de hemel terecht zal komen. Ik geloof dat als je oprecht Jezus wilt volgen (ik gebuik liever niet het woord christen zijn want er zijn veel die zich christen noemen maar niet oprecht Jezus volgen) dat je dan juist voor deze mensen er zou moeten zijn. Jezus ging om met het uitschot niet met de genen die zo gelovig waren

@warmblood, van mij mag o.a. chis tomlin, matt redman en kees kraayenoord daar (in de hemel )altijd optreden

En dat vind ik dus moeilijk heh, hoe kun je je vijanden die zulke vreselijke dingen hebben gedaan vergeven of in bovengenoemd geval hopen dat hij vergeving van God krijgt. Dat is in mijn wereldje niet mogelijk.

(en het is wamhorse hahahaah)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:10

Wamhorse schreef:
Tsja ik ben ook niet zo'n fan van preken maar ben wel van mening dat een hemel kan zijn zoals men hoopt dat het zal zijn. Dus niet de hele dagen bijbelstudie, daar zouden meer mensen niet heel erg vrolijk van worden denk ik.

(Moll dat klinkt wel een beetje gemeen)

Ik denk dat in de hemel de bijbel wel aardig onnodig is geworden. Dus bijbelstudie.... :n

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:12

Ja hehh nou dan geen bijbelstudie maar iets anders. Lees dan mijn eerste regel ik bedoel iets heel anders en haalde bijbelstudie aan om de eerste regel kracht bij te zetten.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:13

thanks TrustHim, jij verwoordt het beter dan ik...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:15

haha warmhorse, tja was even in de war met je naam ;) Maar dat is ook moeilijk, ik heb ook dingen in mijn leven (misbruik) waar ik heel erg mee gevochten heb en soms nog wel. En natuurlijk lukt het me meestal niet om niet te oordelen, en mijn vijanden lief te hebben heel simpel omdat ik mens ben. maar dan mag en moet en wil ik er nog wel naar streven. Ik denk en geloof dat dat is wat Jezus boodschap op aarde is. Ik moet mezelf opzij zetten en dat kan ik niet alleen want als mens draait mijn leven grotendeels om mij en mijn behoeften maar met hulp en kracht van God kan ik een eind komen

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:22

Heel knap als mensen dat inderdaad kunnen vergeven. Denk dat het op de lange tijd ook wel beter voor jezelf is om al die bagage met wrok niet continu mee te hoeven zeulen maar vanuit mijn perspectief is vijanden liefhebben ondenkbaar.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:23

Wamhorse schreef:
En dat vind ik dus moeilijk heh, hoe kun je je vijanden die zulke vreselijke dingen hebben gedaan vergeven of in bovengenoemd geval hopen dat hij vergeving van God krijgt. Dat is in mijn wereldje niet mogelijk.

(en het is wamhorse hahahaah)

Misschien is dat ook wel het verschil tussen God en mensen. Als alle mensen je laten zitten, en daarin ook volkomen gelijk hebben, mag je bij God nog terugkomen. Natuurlijk niet met een goedkope sorry. Maar met oprecht spijt.
En God poetst het ook niet zomaar even weg wat je hebt gedaan hoor, zijn eigen Zoon heeft die straf gedragen aan het kruis (ik zal je de martelingen, en daarna maar even besparen...), in plaats van alle slechte dingen die de mensen gedaan hebben.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:25

Wamhorse schreef:
Heel knap als mensen dat inderdaad kunnen vergeven. Denk dat het op de lange tijd ook wel beter voor jezelf is om al die bagage met wrok niet continu mee te hoeven zeulen maar vanuit mijn perspectief is vijanden liefhebben ondenkbaar.

En dat is eigenlijk ook de helende werking ervan :j uiteindelijk maakt het dat je weer verder kan. Maar inderdaad... diep respect.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:26

Tsja blijft een verhaal appart. Ik zou mijn zoon niet opofferen voor een groep mensen die een moordenaar nog liever de vrijheid gunnen. (denk aan Barabas).

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:28

Klopt. Het geeft wel aan hoeveel God dan van de mensen houdt. En hij wist dat zijn Zoon het aankon.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:28

Wamhorse schreef:
Maar wat als je nou niet van psalmen houd ;)

Waarom psalmen? Het is vast uitbundiger, ik denk meer aan praise-muziek.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:29

En zou die liefde dan niet misplaatst zijn?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:29

Het gaat erom dat je weer verder kunt met je leven inderdaad, en ook dat je ziet dat wat diegene ook gedaan heeft, hij toch nog steeds waardevol is in Gods ogen.

Barabbas was overigens niet zomaar een moordenaar; hij was een Zeloot, een opstandeling tegen de Romeinen, die in zijn verzet tegen de Romeinen ook Joden het hoekje om hielp. Ergens was het een stomme zet van Pilatus om de ruil aan te bieden, want hij had kunnen weten dat ze voor Barabbas zouden kiezen, zeker omdat het er voor het volk om ging dat Jezus niet hun koning wilde worden die de Romeinen het land uit zou jagen. Bij Barabbas hadden ze daar veel meer kans op.
Overigens stierf Jezus niet alleen voor de Joden, maar voor alle mensen op aarde.

Liefde is nooit misplaatst :) Liefde betekent dat je die ander het beste toewenst.