Wamhorse schreef:Maar wat als je nou niet van psalmen houd
Dan zet je toch een andere zender op?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
guccio schreef:laat ieder vrij in zn keus en straf iemand niet omdat hij niet voor iemand kiest.
Als ik roze mooi vind en een ander niet hoef ik die toch niet in mn kruipruimte te gooien tussen de vieze beesten en modder??
Lekker ritme en geweld op de drums, mooie electrische gitaarsolo's (ok, ik moet nu aan specifieke mensen denken) maar alleen zang en piano kan ook ontzettend mooi zijn en raken _Ella_ schreef:guccio schreef:laat ieder vrij in zn keus en straf iemand niet omdat hij niet voor iemand kiest.
Als ik roze mooi vind en een ander niet hoef ik die toch niet in mn kruipruimte te gooien tussen de vieze beesten en modder??
Ik wil toch even duidelijk maken dat ik geen mensen die niet geloven (het niet met mij eens zijn) allemaal nare dingen toewens. IK heb de hel niet bedacht... en zelfs God heeft zoals ik het zie de hel niet bedacht. De hel is wat er overblijft zonder God. God redt mensen, hij stuurt ze niet naar de hel... Maar hij sleurt ze ook niet aan de haren de hemel in.
trustHim schreef:@moll, mag ik dan van jou weten waar dat staat
Citaat:Ik wil toch even duidelijk maken dat ik geen mensen die niet geloven (het niet met mij eens zijn) allemaal nare dingen toewens. IK heb de hel niet bedacht... en zelfs God heeft zoals ik het zie de hel niet bedacht. De hel is wat er overblijft zonder God. God redt mensen, hij stuurt ze niet naar de hel... Maar hij sleurt ze ook niet aan de haren de hemel in.
wat betreft het niet toewensen van nare dingen sluit ik me bij je aan. Om een voorbeeldje te geven, begin dit jaar is een paar deuren verder iemand vermoord, 34 messteken. De gene die het gedaan heeft heeft een straf van 15 jaar en tbs boven het hoofd hangen. Ik heb deze persoon wel eens gezien en het was best een engerd. Nu waar ik naar toe wil met dit verhaal, ik wens deze moordenaar ook niet de hel toe, of andere nare dingen. Nee ik wens hem toe dat hij de genade van God mag vinden, zijn daden voor God neer zal leggen en uiteindelijk bij God in de hemel terecht zal komen. Ik geloof dat als je oprecht Jezus wilt volgen (ik gebuik liever niet het woord christen zijn want er zijn veel die zich christen noemen maar niet oprecht Jezus volgen) dat je dan juist voor deze mensen er zou moeten zijn. Jezus ging om met het uitschot niet met de genen die zo gelovig waren
@warmblood, van mij mag o.a. chis tomlin, matt redman en kees kraayenoord daar (in de hemel )altijd optreden
Wamhorse schreef:Tsja ik ben ook niet zo'n fan van preken maar ben wel van mening dat een hemel kan zijn zoals men hoopt dat het zal zijn. Dus niet de hele dagen bijbelstudie, daar zouden meer mensen niet heel erg vrolijk van worden denk ik.
(Moll dat klinkt wel een beetje gemeen)
Maar dat is ook moeilijk, ik heb ook dingen in mijn leven (misbruik) waar ik heel erg mee gevochten heb en soms nog wel. En natuurlijk lukt het me meestal niet om niet te oordelen, en mijn vijanden lief te hebben heel simpel omdat ik mens ben. maar dan mag en moet en wil ik er nog wel naar streven. Ik denk en geloof dat dat is wat Jezus boodschap op aarde is. Ik moet mezelf opzij zetten en dat kan ik niet alleen want als mens draait mijn leven grotendeels om mij en mijn behoeften maar met hulp en kracht van God kan ik een eind komen Wamhorse schreef:En dat vind ik dus moeilijk heh, hoe kun je je vijanden die zulke vreselijke dingen hebben gedaan vergeven of in bovengenoemd geval hopen dat hij vergeving van God krijgt. Dat is in mijn wereldje niet mogelijk.
(en het is wamhorse hahahaah)
Wamhorse schreef:Heel knap als mensen dat inderdaad kunnen vergeven. Denk dat het op de lange tijd ook wel beter voor jezelf is om al die bagage met wrok niet continu mee te hoeven zeulen maar vanuit mijn perspectief is vijanden liefhebben ondenkbaar.
uiteindelijk maakt het dat je weer verder kan. Maar inderdaad... diep respect.
Liefde betekent dat je die ander het beste toewenst.