Ayasha schreef:Ho, het enige wat die test bewezen heeft is dat hij geen telepathie kan.
Sterker nog, het enige wat het bewees is dat het een waardeloze test is, want de kinderen moeten het wel uit kunnen zenden. Wat hij normaal opvangt zijn dingen die mensen bezig houden, waar ze zich zorgen om maken, wat ze belangrijk vinden dat er naar voren komt. Daarom werken van die tests met statische voorwerpen niet altijd, want ze hebben daar helemaal niks mee, tenzij je het geeft en weer afpakt bv. Dan zou hij denk ik wel feilloos kunnen zeggen wat er van wie is afgepakt bv, omdat dát een sterke emotie is die goed verzonden wordt.
Ik ken zijn werk verder maar vaag maar was wel onder de indruk van het feit dat ouders een autistische jongen hadden beloofd dat hij in het hoge rad mocht, als smoes om hem mee te krijgen naar de studio. En dat was ook het eerste wat er werd opgevangen, en wat steeds terug kwam, iets met een groot wiel, daar was hij maar mee bezig, wanneer het wiel nou kwam. Pas toen de ouders vertelden wat hem beloofd was, werd het duidelijk waar het over ging, maar het is een beetje apart om zoiets aan toeval te wijten. En ook meteen een voorbeeld van dat het belangrijk is dat de zender betrokken is bij wat de ander op moet vangen.
Maar goed voor hetzelfde geld wist hij er van, en was het afgesproken werk, dat is bij TV shows altijd lastig te zeggen.
Ik heb hem ook zien falen, hoor, bij raden welke baby bij welke moeder hoorde, maar dat baseerde hij dan ook op aantrekkingskracht en wie zegt dat die baby idd niet gewoon gefasineerd was door die wildvreemde vrouw en dus met haar beeld in zijn bolletje zat omdat het zo anders was dan wat hij gewend was???? Ik bedoel maar, een misser kan ook op van alles en nog wat wijzen, net zoals een rake soms ook op andere manieren uit te leggen zijn....
Het blijft een lastige zaak.