Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lasorda schreef:Hier weer even een update.
Gisteren heeft hij zijn brief geschreven aan onze zoon, hij heeft er bijna de hele
dag over gedaan en het was zwaar voor hem.
Ik mocht steeds een stukje lezen als hij even stopte.
Er stonden dingen in die in zijn jeugd gebeurd waren die hij zelfs mij nog nooit had verteld.
Hoeveel pijn hem dat had gedaan, en de uitwerking die het op zijn leven heeft gehad.
Hoeveel boosheid hij daarvan dagelijks nog meedraagt.
En hoe enorm veel liefde hij heeft voor zijn kind.Het was erg emotioneel om te lezen, en ik krijg ook steeds meer begrip voor wat er allemaal speelt.
Als we maar met z'n tweetjes waren geweest was het gewoon niet eerlijk geweest om hem te vragen
om te blijven. Maar we zijn nu met z'n drieën en dat is alle reden om er extra voor te knokken.
Zelf heb ik een onbezorgde jeugd gehad, op het saaie af zelfs, maar ik ga me steeds meer beseffen
wat een gouden stabiele ondergrond dit me heeft gegeven.
Valina schreef:Lasorda schreef:Hier weer even een update.
Gisteren heeft hij zijn brief geschreven aan onze zoon, hij heeft er bijna de hele
dag over gedaan en het was zwaar voor hem.
Ik mocht steeds een stukje lezen als hij even stopte.
Er stonden dingen in die in zijn jeugd gebeurd waren die hij zelfs mij nog nooit had verteld.
Hoeveel pijn hem dat had gedaan, en de uitwerking die het op zijn leven heeft gehad.
Hoeveel boosheid hij daarvan dagelijks nog meedraagt.
En hoe enorm veel liefde hij heeft voor zijn kind.Het was erg emotioneel om te lezen, en ik krijg ook steeds meer begrip voor wat er allemaal speelt.
Als we maar met z'n tweetjes waren geweest was het gewoon niet eerlijk geweest om hem te vragen
om te blijven. Maar we zijn nu met z'n drieën en dat is alle reden om er extra voor te knokken.
Zelf heb ik een onbezorgde jeugd gehad, op het saaie af zelfs, maar ik ga me steeds meer beseffen
wat een gouden stabiele ondergrond dit me heeft gegeven.
A.u.b. niet verkeerd opvatten, ik bedoel het goed!![]()
Maar als ik het vetgedrukte stukje tekst lees, dan vraag ik mezelf af of hij dan op zo'n moment wel/niet denkt: "ik moet zéker voor ons zoontje doorgaan, want ik wil hem dat verdriet niet aandoen! Zeker omdat ik weet wat het met mij heeft gedaan?"
Ik denk dat deze brief inderdaad een stukje uiting, een stukje bewustwording is van hem, waarmee hij/jij/psych verder kunt!
Heel knap in ieder geval dat hij de brief heeft kunnen schrijven!
Enneh, die dikke auto? Daar stuur jij ook gewoon mee rond hoor!![]()
Jij kunt alles volgens mij!!!
Benita schreef:Valina schreef:A.u.b. niet verkeerd opvatten, ik bedoel het goed!![]()
Maar als ik het vetgedrukte stukje tekst lees, dan vraag ik mezelf af of hij dan op zo'n moment wel/niet denkt: "ik moet zéker voor ons zoontje doorgaan, want ik wil hem dat verdriet niet aandoen! Zeker omdat ik weet wat het met mij heeft gedaan?"
Ik denk dat deze brief inderdaad een stukje uiting, een stukje bewustwording is van hem, waarmee hij/jij/psych verder kunt!
Heel knap in ieder geval dat hij de brief heeft kunnen schrijven!
Enneh, die dikke auto? Daar stuur jij ook gewoon mee rond hoor!![]()
Jij kunt alles volgens mij!!!
Valina: even over dat stukje wat jij schrijft over dat hij dat verdriet zijn kind niet aan moet doen. Een overlijden van een ouder (ook een zelfmoord) hoeft niet zodanig traumatisch te zijn voor een kind waar hij de rest van zijn leven niet meer normaal door kan functioneren. Hier komt een kind wel overheen. Natuurlijk zal een kind dat zijn leven meedragen, maar hij zal er mee leren te leven.
Daarentegen kunnen verschillende vervelende gebeurtenissen die regelmatig of herhaardelijk voorkomen wel traumatisch zijn waar een kind de rest van zijn leven last van kan hebben. Het is dus niet met elkaar te vergelijken.