Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Damber schreef:Een tik vind ik wel kunnen hoor, gaan kinderen niet dood van. Ook een tik op de luier moet gewoon kunnen. Sterker nog, wat mij betreft met de oorvijg van vroeger terug komen zodat er ook wat meer respect voor agenten komt. Vroeger had men geen grote mond tegen een agent, tegenwoordig wil je niet weten wat zij naar hun hoofd geslingerd krijgen....
rainbow8 schreef:Leuk al die alternatieve straffen die hier aangevoerd worden...... Maar als je zo'n eigenwijs gebakkie als ik heb, werkt dat allemaal dus niet. Het enige dat dan echt helpt (zoals ik in eerder post ook al gemeld heb) is een pak op haar kont (zijn 3 tot 5 goed rake tikken). Dit is ongeveer eens per half jaar. En dat werkt dan is ze weer een tijdje handelbaar.
rainbow8 schreef:Leuk al die alternatieve straffen die hier aangevoerd worden...... Maar als je zo'n eigenwijs gebakkie als ik heb, werkt dat allemaal dus niet. Het enige dat dan echt helpt (zoals ik in eerder post ook al gemeld heb) is een pak op haar kont (zijn 3 tot 5 goed rake tikken). Dit is ongeveer eens per half jaar. En dat werkt dan is ze weer een tijdje handelbaar.
mariellede schreef:Twiggy volgens mij is mijn peutertje (bijna 3) net zoals jouw dochter, heeft een wil niet normaal als iets niet op haar manier gebeurt is het krijsen, wordt wel steeds beter alleen als ze bij mijn moeder is geweest is het weer een paar dagen drama.
maikeltje schreef:rainbow8 schreef:Leuk al die alternatieve straffen die hier aangevoerd worden...... Maar als je zo'n eigenwijs gebakkie als ik heb, werkt dat allemaal dus niet. Het enige dat dan echt helpt (zoals ik in eerder post ook al gemeld heb) is een pak op haar kont (zijn 3 tot 5 goed rake tikken). Dit is ongeveer eens per half jaar. En dat werkt dan is ze weer een tijdje handelbaar.
Misschien moet je tussendoor wat consequenter zijn dan? Want wat doet ze dat ze een pak op haar kont "verdient"? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar.
Ik heb een dochter met een enorm ego en ontzettend koppig en eigenwijs en ik heb haar nog nooit een pak op haar kont hoeven geven omdat ze precies de grenzen weet. Gaat ze daar overheen dan krijgt ze straf, maar nooit een lijfstraf.
WowAmigo schreef:Inderdaad, als je moe bent is het veel moeilijker. Ik merkte dat ik dan veel eerder geneigd was met ze mee te gaan. Nu voel ik me een stuk fitter (de dames slapen door na 4 jaar...) en is het veel makkelijker om consequent te zijn en hun buien te negeren. Maar respect voor alleenstaande moeders hoor, echt!
MamboBeach schreef:Laat ik het zo zeggen Twiggy, het is de 3e dus ik heb al best wel ervaring met kinderen opvoeden.Mijn oudste was best een draak, de middelste helemaal niet en de jongste is echt enorm.
![]()
Ik begrijp hieruit dat je een tik als laatste redmiddel ziet, ik dus niet. Het is niet meer dat ik niet weet wat ik moet doen maar een kind van onder de 2 jaar begrijpen nog niet alles in woorden. Dus je bent erg met gebaren bezig en vertellen wat je wil en niet wil maargoed... Bij mijn jongste werkt het dus allemaal niet zo. Soms heeft hij het door maar heel vaak niet. En weet je, er wordt hier over een tik zo moeilijk gedaan maar wat een klein kind uit zichzelf al niet doet. Als ik tegen mijn jongste zeg dat iets niet was gaat hij rondrennen en spullen op de grond smijten, onderschat ze echt niet. Kinderen hebben ook een eigen karakter en zit kattekwaad in vanuit zichzelf. Geeft niet maar ik vind gewoon niet alles goed.En dat ik een tikje geef of weet ik veel wat, ja ik zie het probleem niet. Nogmaals, het is absoluut niet te vergelijken met slaan, dat is heel wat anders.
En consequent ben ik zeer zeker!