Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:32

gekvanfleur schreef:
zouden jullie ook geen kind van je zus willen hebben dan?
ik kan me geen voorstelling van maken dat ik tegen mijn zus en man zou moeten zeggen: sorry, jullie zijn welkom omdat je mijn zus bent, maar van kinderen houdt ik niet en die mag je thuislaten.
die horen bij hun gezin, en mijn zus hoort bij mij en als zij gelukkig wordt van haar kinderen gun ik haar dat van harte.( hou zelf niet van kinderen)
vrienden/ kenissen zou ik misschien nog wel anders vinden, maar zussen of broers :n

Ach ik zou mijn neefjes en nichtjes er nog wel bij willen hebben hoor, maar afhankelijk van het soort feest wat je geeft is het misschien kind vriendelijker om ze gewoon bij een goede oppas onder te brengen. Ik ken maar weinig kinderen die aan dat soort gelegenheden veel lol beleven (Tenzij er een appart kinderhoekje is oid maar meestal is het dan nog te lang, te saai en te vermoeiend).

Opa en oma hoeft trouwens niet ik pas ook wel eens op mijn nichtje en neefje laatst ook voor een bruiloft die kinderen zijn echt wel goed opgevoed en kunnen ook lang stil zitten maar ze vinden het veel leuker om thuis met mij te zitten en me zo gek te krijgen dat ze 15 min later slapen en dat ik wel 5 verhaaltjes voorlees :P . (Ik hou niet van kinderen maar bij mijn eigen nichtje en neefje ben ik echt een beetje een watje :P )

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:39

liedje89 schreef:
(Ik hou niet van kinderen maar bij mijn eigen nichtje en neefje ben ik echt een beetje een watje :P )

Heb ik nou bij mijn broertje van 8... Hou niet van kinderen, maar hij is wel lief :Y)

Hij was op de bruiloft van mijn oudere broer ook het enige kind, andere kinderen mochten er ook niet bij zijn, mijn broer heeft niet heel veel op met kids, behalve met die van hem zelf, maar die was er toen nog niet :P

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:11

Een paar jaar geleden was ik op een bruiloft van een goede vriendin, tijdens de ceremonie zat er een kind te janken.
De buurvrouw van de bruid had haar oppasdag en had haar kleinkind meegenomen, en ook niet weglopen met dat kind he? gewoon stug blijven zitten, echt asociaal.

@ o.a. Urielle: en hoe denk je dan over begravenissen? Want ten eerste is dat echt niet leuk voor kinderen, maar vaak is het erg emotioneel voor partners/ kinderen, familie, je wilt toch echt niet dat er tijdens zo'n dienst een kind zit te kwekken? Ik was laatst op een heftige begravenis, waren kinderen van 2, 4 en 6 bij, en vooral die twee kleinsten zaten er "vrolijk" doorheen te kwekken... Ik vind dat echt ongepast. Daarentegen had een moeder een baby bij zich (echt een heel kleintje), die gewoon muisstil lag te slapen bij moeders, daar hoor je me niet over.

Zou de graadmeter niet gewoon moeten zijn in hoeverre zoiets "gepast" is? En op een vijfgangendiner of een feest s'avonds, horen de kinderen gewoon niet... Tante van me organiseerde zo'n reisje over de Rijn, met clowns en cartoontekenaars, nou, is toch duidelijk dat het dan wel gepast is om je kind mee te nemen?

Anoniem

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:14

Ligt er aan naar wiens begrafenis ik moet. Als een van mijn ouders komt te overlijden, dan gaan de kinderen mee. En als een ander daar dan last van heeft, jammer maar helaas.

Ga ik een ander dan een naaste op begrafenis, dan laat ik kind thuis.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:41

gekvanfleur schreef:
zouden jullie ook geen kind van je zus willen hebben dan?
ik kan me geen voorstelling van maken dat ik tegen mijn zus en man zou moeten zeggen: sorry, jullie zijn welkom omdat je mijn zus bent, maar van kinderen houdt ik niet en die mag je thuislaten.
die horen bij hun gezin, en mijn zus hoort bij mij en als zij gelukkig wordt van haar kinderen gun ik haar dat van harte.( hou zelf niet van kinderen)
vrienden/ kenissen zou ik misschien nog wel anders vinden, maar zussen of broers :n

Ja hoor, zolang die kinderen in de jank, krijs, schijt en zeur leeftijd zitten vind ik er niks an....dus laat ze maar lekker thuis!
Jammer voor broerlief, maar ZIJN kinderen zijn bij mij niet altijd welkom!
Hard ja dat zal, maar ik wil zelf geen kinderen om diverse redenen, maar wil ook geen gedoe hebben om de kinderen van een ander.

En wanneer hij mij om die reden niet meer wil zien (wat ik zelf kan begrijpen), dan is dat ook prima :)
Hij zijn leven, ik mijn leven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:09

Ilzas schreef:
@ o.a. Urielle: en hoe denk je dan over begravenissen? Want ten eerste is dat echt niet leuk voor kinderen, maar vaak is het erg emotioneel voor partners/ kinderen, familie, je wilt toch echt niet dat er tijdens zo'n dienst een kind zit te kwekken?

Mijn tante is overleden aan kanker en haar dochter (mijn nicht) had haar kindje (kleinkind van mijn tante) ook mee op de voorste rij. Ten eerste heeft mijn nicht daar heel veel steun aan gehad, ten tweede verluchtigde juist de vragen van het kindje de hele situatie (een lach en een traan tegelijk zeg maar) en ten derde had mijn tante gewild dat de kindjes in de familie net zo goed afscheid van haar zouden nemen.
Gioya is ook meegeweest naar de begrafenis van eh.. haar oudoom (broer van haar opa), zat op de tweede rij in de kerk zelfs (ik wou achterin om weg te kunnen maar dat mocht niet, familie ;) ) , en voelde heel goed de sfeer aan. Een kind is niet gek, die ziet ook wel dat iedereen daar zit te huilen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:10

Als jij op jouw bruiloft geen kleine kinderen wil is dat je goed recht toch?
Alleen zou ik, als dat mogelijk is, die ouders even bellen en het persoonlijk uitleggen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:25

Urielle schreef:
Mijn tante is overleden aan kanker en haar dochter (mijn nicht) had haar kindje (kleinkind van mijn tante) ook mee op de voorste rij. Ten eerste heeft mijn nicht daar heel veel steun aan gehad, ten tweede verluchtigde juist de vragen van het kindje de hele situatie (een lach en een traan tegelijk zeg maar) en ten derde had mijn tante gewild dat de kindjes in de familie net zo goed afscheid van haar zouden nemen.
Gioya is ook meegeweest naar de begrafenis van eh.. haar oudoom (broer van haar opa), zat op de tweede rij in de kerk zelfs (ik wou achterin om weg te kunnen maar dat mocht niet, familie ;) ) , en voelde heel goed de sfeer aan. Een kind is niet gek, die ziet ook wel dat iedereen daar zit te huilen.

Precies...
Ik ben het of ik het wel of niet gepast vind voor mijn kids om naar een begrafenis of uitvaart te gaan.... Ik vind het zeer ongepast als iemand roept dat het niet hoort...
Toen mijn moeder is overleden zijn mijn kinderen uiteraard mee geweest.... ze wisten wat er aan de hand was, en hadden zoveel vragen, kregen zovel antwoorden en het pas zo 'prettig' dat het onbevangen gedrag er was... bijna een opluchting.

en voor op de uitnodiging: voor mij is de adressering voldoende, dhr (en zelfs zonder & mevr) laat mij weten dat ik de kids thuis moet laten... en het is wel eens voorgekomen dat ik geen oppas kon regelen voor de gehele avond, en dat ik of gedeeltelijk aanwezig was of thuis gebleven ben.... dat risico zit er dan ook in als kinderen niet welkom zijn, dat mensen niet kunnen komen omdat er geen oppas te krijgen is, of omdat alle oppas uitgenodigd is (dat is mij dus al eens overkomen :+ )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:36

Een begrafenis van familie vind ik totaal iets anders :o

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:41

manzano schreef:
Een begrafenis van familie vind ik totaal iets anders :o

helemaal mee eens dat valt absozekerweten niet te vergelijken. op een begrafenis hoort in mijn ogen iedereen afscheid te kunnen nemen van de overledene,en iedereen hoort zich daarin te schikken. en als kinderen er ook bij zijn ja dat hoort,zo is het leven..kunnen ze maar beter mee om leren gaan

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 00:00

Nou ook op begravenissen heb ik ze liever niet dan wel
ken me zo storren als de ceremonie bezig is van een bruiloft of begravenis en er zitten kinderen doorheen te kwekken ofzo

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 00:07

Ik ben vroeger altijd weggehouden van begravenissen, en ik ben mijn ouders er nogsteeds dankbaar voor. Ik vind dat je als klein kind geen dode mensen hoeft te zien, geen hele zaal met huilende volwassenen, niet stil moet hoeven zitten tijdens speeches of afscheidsceremonies (en er doorheen kwekken vind ik dan weer not done voor de andere gasten).

Leren over de dood kan ook als er huisdieren doodgaan, en er is nog ruimte genoeg voor mensen die doodgaan als je ouder wordt.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 00:15

Dames, dit gaat wel héél erg off-topic := ...
TS wilde graag teksten hebben waarmee ze duidelijk kan maken dat ze geen kinderen op d´r bruiloft wil hebben.
Ze is nog niet met haar uitvaartplechtigheid bezig :o !

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 01:20

Mindim schreef:
Haha, heb ik laatst ook gedaan. Ik moest naar een bruiloft, man was op zee, ouders op vakantie en de rest was of aan het werk of in een verbouwing. Kon nergens mijn kind naar toe brengen. Ik heb dus een lieve kaart gestuurd met uitleg.
Nou, they were not amused :oo

Tja, je kunt jezelf nou eenmaal niet in tweeen delen en net als bij jou, gaat mijn kind toch echt voor op welke bruiloft dan ook. ;)
Tjongejonge, wat willen ze dan? :+

Toen ik nog geen kind had, schreef ik ook rustig een kaart, hoor, als mijn hoofd er even niet naar stond of iets dergelijks. Het is geen verplichting.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:42

Blue_Eyes schreef:
Tamara81 schreef:

Volgens mij lag het hier dan toch echt aan jouw moedergevoel dat ervoor gezorgd heeft dat je kind meeging in plaats van dat je kindje geen fles wilde :o

Wat een onzin... ook mijn kinderen waren flesweigeraars en ik heb alles geprobeerd om ze aan die fles te krijgen, maar wat niet gaat, gaat niet. Een prematuurtje van drie maanden laat je ook niet aan modderen tot ze uit ellende toch die fles maar accepteert. Dus ook mij had je op die momenten of niet op je bruiloft gezien, of met baby. Kan het kind moeilijk laten verhongeren.

In mijn ogen zou je dan gewoon niet naar de bruiloft moeten komen. Je gaat toch niet opeens tijdens een bruiloft je borst tevoorschijn halen om de baby te voeden???

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:54

Tamara81 schreef:
In mijn ogen zou je dan gewoon niet naar de bruiloft moeten komen. Je gaat toch niet opeens tijdens een bruiloft je borst tevoorschijn halen om de baby te voeden???

Tja, je kunt dus ook overleggen met het bruidspaar of er mogelijkheden zijn om je even terug te kunnen trekken. Die mogelijkheden hebben de meeste locaties echt wel, hoor. ;)

Ik heb al eerder in dit topic verteld hoe mijn 3 maanden oude dochter destijds mocht slapen in de bruidsuite, tijdens de bruiloft (en ik was er echt de hele dag tot het allerlaatste einde van het afbouwen van de set van de band, aangezien mijn man dus ook nog eens in de band zat voor de feestavond :D ), dus ik kon haar daar rustig voeden en dat is allemaal prima gegaan. Toen ging het om de bruiloft van een van mijn beste vriendinnen. Zo heb ik ook wat moeten regelen voor het vrijgezellenfeestje twee weken daarvoor. Toen ging mijn dochter niet mee, hoor, maar moest ik bv wel kunnen kolven 2x. Dat doe je nl. ook niet midden in een restaurant of in je salsales en dan moet je je toch ook even terug kunnen trekken. :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:02

Ik zou daar echt geen probleem mee hebben, als mensen hun kind borstvoeding geven op een bruiloft.... Snap niet wat daar raar aan is, mensen zitten echt niet met hun tiet op schoot hoor! Vaak is er maar een klein stukje van de borst ontbloot en er zijn tegenwoordig prachtige voedingsbh's. Maar goed, dit is weer erg offtopic geloof ik ;)

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:06

Tja bij ons was er geen aparte ruimte om je terug te kunnen trekken om borstvoeding te geven. Ik had het dan zeker niet op prijs gesteld als iemand borstvoeding zou geven met iedereen erbij. Gelukkig was een situatie als deze bij ons ook niet aan de orde want niemand heeft kinderen in die leeftijdsklasse en sowieso mochten kinderen niet komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:14

Vjestagirl schreef:
Ik ben vroeger altijd weggehouden van begravenissen, en ik ben mijn ouders er nogsteeds dankbaar voor. Ik vind dat je als klein kind geen dode mensen hoeft te zien, geen hele zaal met huilende volwassenen, niet stil moet hoeven zitten tijdens speeches of afscheidsceremonies (en er doorheen kwekken vind ik dan weer not done voor de andere gasten).

Leren over de dood kan ook als er huisdieren doodgaan, en er is nog ruimte genoeg voor mensen die doodgaan als je ouder wordt.

Als de kinderen familie zijn en jij niet, dan zou ik er maling aan hebben wat je er van vindt. Dan blijf je maar thuis als je dat vervelend vindt.
Op mijn bruiloft waren kleine kinderen (allemaal kinderen van broers en zussen), kun je daar niet tegen, dan blijf je maar thuis, de dag draait niet om jou.
(Ik zeg nu je en jij, maar bedoel het eigenlijk algemeen.)
Het is precies hetzelfde verhaal maar dan andersom, de hoofdpersonen bepalen het verhaal, kun je je daar als gast niet in vinden, dan kom je maar niet. Als hoofdpersoon heb je er soms wel gevolgen van, maar die dien je dan maar te slikken.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:23

Wat mij opvalt is dat er hier heel vaak geroepen wordt: ja maar wat als? Ik begrijp dat natuurlijk heel goed en wij hebben alle scenarios voor onze trouwdag ook al de revue laten passeren, maar at the end zijn we tot de conclusie gekomen dat dit niet ons probleem is. Onze dag was er gewoon niet naar om er kindjes bij te hebben. Het huis en de tuin van mijn schoonouders (waar we het grootste gedeelte van de dag waren) is gewoon niet ingericht voor kinderen en er heerst toch een andere sfeer als overal kinderen langs rennen, de ouders continue aan het opletten zijn en het stoort mij als tijdens de ceremonie kindjes beginnen te huilen omdat ze het saai vinden (wat ik mij goed kan voorstellen).

Wij hebben d.m.v. dat rijmpje aangegeven dat we er geen kindjes bij willen en we hebben daarin ook iedereen over één kam geschoren. Ik weet bijv. dat de kleine van mijn vriendin heel goed in zijn eentje lief in een hoekje kan zitten spelen, maar ik weet ook dat mijn neefje met schoenen en al op de bank springt en gilt als hij even geen aandacht krijgt. Wij vonden alleen niet dat we konden maken om te zeggen: jouw dochter wel en jouw zoon niet. Wat de ouders daarmee doen moeten ze natuurlijk zelf weten. Met alle respect: als je om die reden niet naar mijn bruiloft komt dan is dat maar zo. Mijn neef en zijn vriendin hadden het opgesplitst. Overdag was alleen hij er en 's avonds ging de kleine naar de oppas en is zijn vriendin ingehaakt. Van beide hoorde we de week erna dat ze het best leuk vonden om weer eens lekker samen naar een feestje te kunnen gaan om allebij een borreltje (of twee ;) ) te kunnen drinken en lekker te kunnen dansen.

Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat als je van te voren je standpunt bepaald en dat met respect overbrengt naar je gasten en daar ook bij blijft dan zal er tuurlijk wel iemand bij zitten die het er niet mee eens is, maar het overgrote deel zal het wel begrijpen en zich er bij neerleggen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:28

Tamara81 schreef:
Tja bij ons was er geen aparte ruimte om je terug te kunnen trekken om borstvoeding te geven. Ik had het dan zeker niet op prijs gesteld als iemand borstvoeding zou geven met iedereen erbij. Gelukkig was een situatie als deze bij ons ook niet aan de orde want niemand heeft kinderen in die leeftijdsklasse en sowieso mochten kinderen niet komen...

Als ik dus jouw beste vriendin was geweest, was ik dus niet op jouw bruiloft gekomen dan. Ben echt blij dat mijn vriendin meteen al riep dat mijn baby gewoon in hun bruidsuite mocht overdag en 's avonds, omdat zij daar toch niet waren tijdens het feest. Het was een toplocatie! :D

Ik heb niet alles meegemaakt, omdat ik toch wel veel met mijn kind bezig was, maar dat geeft niet. Ik was er, heb mee kunnen eten, nog een paar dansjes gemaakt en veel vrienden en bekenden gesproken. Mijn andere beste vriendin ging vaak mee met voeden, verzorgen en verschonen, supergezellig.

En het is wat Joyce zegt, je ziet amper wat met een voedingsBH en de juiste kleding. Denk jij dat ik zat te wachten op allerlei publiek? Je kind voeden is persoonlijk, hoor, ik zat echt niet op jan-en-alleman om me heen te wachten. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:31

San1978, in jouw geval zou ik mijn kind nu (5 jaar) dus ook niet meenemen. ;)
En als mijn kindje nog heel jong was en ze mocht of kon niet mee, dan zou ik dus niet komen en jullie een mooie kaart sturen. Dan houdt het op, mijn kind gaat voor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:38

Dat is inderdaad precies wat ik bedoel; kind gaat te allen tijde voor vriendschap. Als mensen dat niet kunnen accepteren is het einde vriendschap.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:47

Rock schreef:
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel; kind gaat te allen tijde voor vriendschap. Als mensen dat niet kunnen accepteren is het einde vriendschap.

ik heb zelf echt niets met kinderen, maar hoor idd van moeders dat kinderen echt alles zijn. en snap dat ook wel. aan mijn pony moet je al niet komen, laat staan dat je zoiets hebt dat echt van vlees en bloed is van jezelf..
al zouden er 10 kinderen op mijn bruiloft zijn... ik geniet toch wel.
zou ook niet bevriend willen zijn met iemand die zegt dat ze alleen mij mag maar me kinderen dan niet. zou ik de dan in hun kamer moeten opsluiten als jij op bezoek komt?
bij mijn vriendschappen is het geven en nemen. zij accepteren mijn drukke paardenleven en ik informeer en klets wat met de kinderen.
en leef nog ook... sommige dingen moet je gewoon accepteren. dat zelfs op jouw belangrijke dag de wereld ook blijft draaien voor de rest van de mensen. ik kan me niet voorstellen dat je dag verpest is als je een kind ziet. zo ja, denk ik dat je gewoon nog een hoop te leren hebt. ik zou me schuldig voelen als mensen voor mij dingen moeten doen die ze liever niet doen.
en let op: ( voor heel bokt over me spuit) ik heb zelf absoluut niets met kinderen. maar als het voor mijn vriendin haar leven is, accepteer ik dat, omdat mensen nu eenmaal verschillen. ik vind het ook fijn als mensen mij accpeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:52

Ik denk dat het aangeven dat je feest 's avonds niet geschikt is voor kinderen iets heel anders is dan iemands kinderen 'niet mogen'.

Voorbeeldje: ik ben dol op het kindje van mijn beste vriendin, ze is zelfs mijn bruidsmeisje! Maar toch is ze 's avonds op het feest niet welkom.. Gewoon weg omdat zo'n hummeltje van dan 2,5 jaar oud daar helemaal niks heeft.