Ben toch zooo boos he!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:04

Ik vind het ook geen geheim, maar het lijkt net of moeders het voor zichzelf houden inderdaad. De samenleving vindt dat het moederschap een privilege is. Je moet het leuk vinden, je moet een perfect gezin hebben, je moet veel dingen met je kinderen doen, EN je moet daarnaast ook nog es carriere maken!

Nou sorry hoor maar wat mij betreft kan de samenleving dan verrotten. Als ik eens een dagje geen zin heb in mijn kinderen dan mag ik dat best hebben. Maar dat hoef ik niet op de kinderen af te reageren.

Het lollige is dat als je zoiets dan meelevend tegen zo'n moeder zegt ze kwaad zijn! Omdat ze zoiets voor zichzelf niet toe durven te geven. :+ Ja ik ben af en toe best wel een kreng, maar ik doe het alleen met moeders die dus zo zijn als die die ik eng vind.

Jullie bv. zou ik met rust laten. (Kosta, Twiggy, BE)

pmarena: Ja hahaha ik val gelukkig ook op types die mij wat in toom kunnen houden... :+ Hopelijk eindig ik daar ook mee. Moet eerst nog zien dat ik een relatie kan vinden.

pmarena

Re: Ben toch zooo boos he!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:09

Ach , ik heb hem ook pas 2 jaar geleden gevonden , en Twiggy was ook vrij laat met een kinder-waardige kerel geloof ik , dus er is nog hoop :P

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:10

Komt allemaal goed dames, ik ken hub al van mijn 17e, dat hoor je ook niet meer vaak.

Ik ga slapen, trusten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:11

Truste allemaal :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:12

Kosta, ik had dat intense moedergevoel wel meteen, hoor, maar dat wil niet zeggen dat ik dat ook met andere kinderen heb (heb ik dus niet, zeg ik bij deze). ;)
Maar ik kan echt wel genieten van kinderen ofzo, maar hoef echt niet de hele dag tig kids om me heen. Echt niet! :D En dat zeg ik rustig hardop, hoor, want ik heb ook nog een leven naast mijn kind. Ik ben naast moeder nog zoveel meer. En toch ben ik stapelverliefd op mijn dochter, absoluut!! Ik wil haar nooit meer kwijt, hoef dat leven van daarvoor ook niet meer terug, want delen uit dat vorige leven, plan ik nu ook regelmatig in. Ik kan juist doordat ik gescheiden ben en mijn dochter regelmatig naar papa gaat, weer uitgebreid op stap met vrienden en vriendinnen, kan af en toe een ochtendje heerlijk uitslapen, kan weer eens een dag doorbrengen bij mijn paard zonder op de klok te kijken en kan lovers uitzoeken (of mij laten uitzoeken) bij de vleet. :D
En reken maar, dat doe ik ook, hahaha...... :D

Maar mijn dochter is wel het middelpunt van mijn leven. Zij hoort bij mij en ik bij haar en zij gaat voor alles. Dat is dan wel veranderd. Vroeger was ikzelf het middelpunt van mijn leven, nu is zij dat. En met liefde. <3

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:13

pmarena schreef:
Ach , ik heb hem ook pas 2 jaar geleden gevonden , en Twiggy was ook vrij laat met een kinder-waardige kerel geloof ik , dus er is nog hoop :P

Ja, ik was 32 destijds en ben er zelfs alweer vanaf. ;(
Maar heb wel een pracht van een dochter en een op zich lieve ex, dus ach.......

Slaap lekker!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:15

Nemurin, ik heb een hoop vriendinnen die moeder zijn, die gelukkig ook allemaal nog een leven naast de kids hebben, hoor. Ik moet zeggen dat ik een tijdje moeite heb gehad met een balans er in vinden, maar ik denk dat dat niet zo gek is. Je hele leven verandert totaal als je een kind krijgt. Maar nu, zeker nu ze wat ouder en zelfstandiger is (en ik meer tijd voor mezelf heb), gaat het prima. Ik zou niet anders meer willen eigenlijk........

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:16

Ja , ik kwam een tijd geleden ergens een post van je tegen waarin het woord scheiding viel o.i.d. , en ik zat echt van *doink ??!* achter mijn (nouja , *kuch* zijn :D ) laptop , in shock.... het klonk altijd zo supergoed tussen jullie zoals je het vertelde , stom hè dat je als buitenstaander daar dan al zo van in shock bent :P

Maar jij was toch 32 toen je dochter geboren werd dacht ik...? Dat vind ik op zich nog wel een mooie leeftijd eigenlijk :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:22

pmarena: Kan schijn zijn. Mijn ouders zijn vorig jaar na 25 jaar huwelijk uit elkaar gegaan. Kunnen elkaar nog goed luchten gelukkig... alleen jammer dat mijn vader ineens geen smaak meer heeft wat vriendinnen betreft. :+

Maar goed ik heb eerlijk gezegd nog nooit een relatie gehad, en dat op mijn 24e. Dus ik moet het allemaal nog leren en dat is al lastig zat, dan wil ik niet al aan kinderen hoeven denken. :) Bovendien vind ik het enige dat me jammer lijkt (ik weet niet of het ook echt zo is) dat zodra je kinderen hebt als stel, je minder interessant voor elkaar bent. Omdat alles om die kinderen gaat draaien ineens ofzo? Zoiets zeiden mijn ouders mij. En ik vond dat helemaal niet leuk om te horen! Waar trouw je dan voor?

Overigens, nog zoiets. Het is voor de meesten van jullie waarschijnlijk per ongeluk als jullie het al zeggen, maar mensen die ik "kids" hoor zeggen... gruwelijk. Krijg ik rillingen van. Dat zijn juist die perfecte gezinnetjes-strebers. Die nepperds... :+

Nou ja, bedtijd denk ik zo. :) Blijf waarschijnlijk alsnog wel even hangen maar ja.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:25

pmarena schreef:
Ja , ik kwam een tijd geleden ergens een post van je tegen waarin het woord scheiding viel o.i.d. , en ik zat echt van *doink ??!* achter mijn (nouja , *kuch* zijn :D ) laptop , in shock.... het klonk altijd zo supergoed tussen jullie zoals je het vertelde , stom hè dat je als buitenstaander daar dan al zo van in shock bent :P

Maar jij was toch 32 toen je dochter geboren werd dacht ik...? Dat vind ik op zich nog wel een mooie leeftijd eigenlijk :)

Ik was 31 toen ik hem ontmoette, 32 toen we wat kregen, 34 toen we onze dochter kregen en 38 toen we uit elkaar gingen. Pats boem, weg was hij, vrij onverwacht, al hoewel er al wat strubbelingen waren in het laatste jaar, maar nooit gedacht dat het al zo ernstig was. Verder zeg ik er maar niets over, het is gegaan zoals het is gegaan. Ik ben heel gelukkig geweest met hem. En dus ook heel ongelukkig, achteraf. Zo kan het blijkbaar gaan. Het is goed zo, je raapt jezelf bij elkaar op, zet je ego opzij en maakt ook daar het beste van, voor je dochter. Voor haar vind ik het echt, echt verschrikkelijk ;( . Zo jong als ze is, zo wijs als ze ook is, het doet heel veel pijn voor zo'n kleintje.

Je bent niet de enige die in shock was, hoor. Hoorde het van bokkers, van bekenden, eigenlijk van iedereen. Ik ben zelf maandenlang in shock geweest, zal ik je zeggen. Maar ja wat moet je? Ik ben sterk, sterker dan ik dacht. Mede dankzij mijn dochter, denk ik zelfs. Toch lief dat het jou raakt blijkbaar. Vind ik sympathiek van je. Echt....... En nu geniet ik van mijn vrije leventje. Laat me echt niet kapot krijgen door deze gebeurtenis. No way!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:25

Ik vind het ook gruwelijk idd. "kids" , maar het typt lekker kort dus ach :P

En het is stom genoeg ook ingeslopen hier , al spottend , door poes & poes de "kids" te noemen :P

Oja , natuurlijk is het zo dat jijzelf of je partner niet meer op nummer 1 staan , maar dat kind. Maar dat is logisch , en als het goed is , is dat voor beide partijen zo dus wat dan rest is om bewust je partner de aandacht te geven die hij / zij verdient :)

Maar dat is ook al "moeilijk" als je het sowieso al druk hebt met werk en verbouwingen enzo hoor :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:28

Ik geef toe dat ik ook meerdere keren op backspace moet drukken. Maar gewoon hardop krijg ik het gelukkig mijn strot nog niet uit!

Ja ik ben er nog steeds... Nu toch maar es naar bed. Morgen wandelen met een ander soort kindje. (2-jarige pony.)
Laatst bijgewerkt door Nummus op 04-08-10 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:29

Was geen schijn, hoor, Nemurin ;) . Ben echt heel gelukkig geweest met de vader van mijn kind. Heel gelukkig. Maar soms duren dingen niet voor eeuwig, hoe zwaar ook. Mensen veranderen, gaan ieder hun eigen weg. Ik vind nog steeds dat er niet gevochten is, maar ik kreeg de keuze, de mogelijkheid ook niet. Achteraf heb ik wel ingezien waarom, en dat is pijnlijk, maar daar ga ik nu niet op in. Laat maar. Het doet er niet meer toe.

Ik was altijd al vrij cynisch over de liefde en deze ervaring heeft helaas een hoop bevestigd. Ik weet nu wat belangrijk is, en dat is mijn kindje. Oh, ik zeg ook wel eens het woord 'kids' of 'kiddies', sorry. :o

Ik had allang in bed moeten liggen. Morgen werken, vroeg, kindje naar papa brengen, oef.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:31

Twiggy : tja zo is het ook , het hoort bij het leven dat dit kan gebeuren , je verandert er niks aan , kan er alleen maar op de best mogelijke manier mee omgaan , en dat is het :)

Wel "leuk" dat je gelukkig wel nog een fijne pappa voor die kleine meid er aan overgehouden hebt , het wat dat betreft wel allemaal was zoals het leek , zeg maar :)

O de kater wil naar bed geloof ik , dan ga ik zo maar afsluiten :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:32

Ben er ook cynisch over hoor. Tegelijk met een veel te geromantiseerd beeld van de liefde.
Vraag me niet hoe ik het voor elkaar krijg. :+

Trusten iedereen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:37

pmarena schreef:
Twiggy : tja zo is het ook , het hoort bij het leven dat dit kan gebeuren , je verandert er niks aan , kan er alleen maar op de best mogelijke manier mee omgaan , en dat is het :)

Wel "leuk" dat je gelukkig wel nog een fijne pappa voor die kleine meid er aan overgehouden hebt , het wat dat betreft wel allemaal was zoals het leek , zeg maar :)

O de kater wil naar bed geloof ik , dan ga ik zo maar afsluiten :P

Mijn meisje heeft de liefste papa van de wereld, zo sta ik er idd in (en zij ook). ;)
Ik zie om me heen zoveel gescheiden stellen met drama's, vooral voor de kinderen.
Tja, het doet pijn, vreselijk zelfs en het is zo makkelijk om je emoties de boventoon laten voeren, maar je moet gewoon aan de kinderen denken, vind ik. Beide partijen moeten dat gewoon doen. Gelukkig doen wij dat allebei en we zijn trots op hoe we het doen, ondanks het gevoel van enorm gefaald te hebben (dat heb ik, weet niet of hij dat heeft, eerlijk gezegd).

Slaap lekker, ga ook zo. Tijgertje loopt nog buiten, die slaapt altijd op de bank 's nachts. Beertje slaapt al (andere kat).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:38

Cynisch : hier ook.

En ook onzeker of ik wel zou kunnen functioneren in een "echte" relatie , als je al 27 jaar alleen bent en ook niet het meest doorsnee vrouwtje zeg maar :P

En daarbij dat het me ook enorm benauwde om zo steeds iemand op mijn lip te hebben.... moet ik toch wel zeggen dat het wel goed bevalt en goed gaat , gelukkig is 'ie heel relaxed en kan rare dingen van mij en zichzelf net als ik met veel humor bekijken , we respecteren en accepteren elkaars zwakke punten , en dan ben je al zeker op de helft denk ik dan :P

Maar ik moet bekennen dat nu hij sinds kort weer op de vrachtwagen zit en niet elke nacht thuis is , ik het ook geen probleem vindt hoor :o Misschien soms zelfs wel lekker , even niks aan mijn hoofd behalve mijzelf en de beestjes :)

Maar ik mis hem toch wel in huis , heb hem graag bij me , hij voelt als "thuis" :)

Die grijze zal al wel op bed liggen , Roy'tje probeert mij ook zover te krijgen , en hij heeft gelijk ook , truste nu echt hoor allemaal ! :wave:
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-08-10 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:39

Nemurin schreef:
Ben er ook cynisch over hoor. Tegelijk met een veel te geromantiseerd beeld van de liefde.
Vraag me niet hoe ik het voor elkaar krijg. :+

Trusten iedereen!

Toen ik jong was, had ik ook zo'n romantisch beeld. In de loop der jaren is dat compleet verdwenen.
En nu? Dat wil je niet eens weten, hahaha...... :D :D :D
Ik vind een man in mijn leven leuk, voor een, twee of drie dingen, maar ik ben nu ook zo iemand die het vrij snel benauwd krijgt..... Claimen? Nee, niet doen, dan ben ik weg.....

Welterusten, ik ga ook zo....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:40

pmarena, klinkt juist goed en gezond, hoor...... Dat kleffe gedoe, is ook niet ok. ;)
Eigen ruimte is belangrijk. Samen genieten, elkaar's sterke en zwakke kanten accepteren, helemaal goed!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:29

TS in welk tijdperk leef jij zeg!
Een kind van 8 kan best zelf al nadenken en weet echt wel dat ze niet zomaar klakkeloos pilletjes mag aannemen en inslikken zonder aan een volwassene te vragen in dit geval een leidinggevende of het wel oké is,mits de ouders het kind voorgelicht hebben hierover.

Zeker de jeugd van nu is een stuk bijdehanter dan wij waren op die leeftijd,dus zou even die glazen kooi weghalen en het kind wat meer voorbereiden op de gevaren die zich voor kunnen doen in het dagelijks leven waar ze straks als tiener en puber mee te maken gaat krijgen.

Ik denk dat je je kind beter wijs kunt maken op die zaken die zich voor kunnen doen,i.p.v.wild in het rond gaan slaan naar andere mensen en je kind van de domme houden.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:18

Kinderen van 6-9 jaar: 4-6 x per dag 240-250 mg paracetamol.
NB. Tenminste 4 uur wachten tussen de opeenvolgende doseringen
Dit is de dosering van paracetamol voor 8 jarigen
De dagdosering was n=dus niet te hoog maar de keerdosering wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:22

magriet schreef:
Kinderen van 6-9 jaar: 4-6 x per dag 240-250 mg paracetamol.
NB. Tenminste 4 uur wachten tussen de opeenvolgende doseringen
Dit is de dosering van paracetamol voor 8 jarigen
De dagdosering was n=dus niet te hoog maar de keerdosering wel.

Daarbij had kindlief 8 keer zoveel in moeten nemen tot er blijvende schade optrad.

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:25

Blue_Eyes schreef:
_Chanel_, ik quote mezelf nog eens.
Blue_Eyes schreef:
Wees nou even eerlijk. Kinderen zien het verschil gewoon niet zo goed als wij. Als jij een snoepje aangeboden kreeg van een vriendinnetje, op een kamp, toen je acht was. Zou je dan gezegd hebben 'zijn dat wel snoepjes, of zijn dat aspirientjes?' ? Of zou je die snoepjes dankbaar aangepakt hebben en op hebben gegeten, je totaal onbewust van de mogelijke gevolgen ervan?

Ik vind dat jij wel erg stellig bent in je mening dat 'kinderen van 8 dat wel weten'. Ieder kind is anders, ieder kind wordt met andere dingen geconfronteerd in zijn/haar leven en reageert mede daardoor anders.

Daarom kwam er ook de vraag of het betreffende kind misschien een geestelijke achterstand had. Helemaal niet zo gek dus!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:37

Nou daar jhoef je helemaal geen geestelijke achterstand voor te hebben. Kinderen van die leeftijd kunnen vaak de gevolgen van iets nog niet overzie3n. Ten tweede is iets wat niet mag juist spannend.
De regel was er niet voor niets dat medicijnen ingeleverd dienden te worden bij de leiding. Juist omdat niet iedereen van die leeftijd even verantwoord met die middelen omgaat

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:10

magriet schreef:
Nou daar jhoef je helemaal geen geestelijke achterstand voor te hebben. Kinderen van die leeftijd kunnen vaak de gevolgen van iets nog niet overzie3n. Ten tweede is iets wat niet mag juist spannend.
De regel was er niet voor niets dat medicijnen ingeleverd dienden te worden bij de leiding. Juist omdat niet iedereen van die leeftijd even verantwoord met die middelen omgaat

Je haald de woorden uit m'n mond!
JIj snapt tenminste wat er bedoeld wordt en dat een kind van 8 écht niet het besef heeft van de gevaren (meeste dan).
Laat een kind lekker kind zijn en niet 'volwassen. Een kind moet tegewoordig écht alles kunnen en weten op die leeftijd.
Te belachlijk voor woorden.

Maar ja, weer mijn mening en zal nu wel een hoop mensen over me heen gaan krijgen!