Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:16

Cinnepin schreef:
Ik spreek ze er meestal nie op aan. Alleen als je met overgewicht kampt vind ik niet dat je zomar op elk willekeurig paard kan stappen ( zo 1 ken ik er namelijk wel, dies boven de 100 kilo ) en stapt op elk willekeurig paard van haar *lesklanten*.

Maarw at ik niet snap he, mensen met overgewicht vinden t erg als ze erop aangesproken worden, maar vroeger was ik broodmager en kwam maar nie aan ( gelukkig is dat nu wel rechtgetrokken ) en dan mag je ineens wel voor anorexiapatient uitgemaakt worden enzo,,daar doet niemand wat aan! Maar als je iemand aanspreekt die te dik is nou dan ben je respectloos

Ik ben het met je eens, voor een zwaarder iemand moet ook een sterker paard uitgezocht worden.

Dat is ook een nadeel van mensen, als je (door wat voor omstandigheden dan ook) te dun bent, hebben ze ook hun oordeel klaar, terwijl ze niet eens de reden kennen waarom je dun bent.
Ik werd altijd uitgemaakt voor dikkertje enz, en toen ik 58 kilo was afgevallen, kreeg ik van die vragen zoals: heb je anorexia, heb je kanker, pffffffffffffff!
Het is ook nooooooit goed! ;(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:17

Hou nou eens op over je paard, daar gaat het hier niet over....miss stoor jij dat dier wel meer dan iemand van 100kg maar dat is de discussie niet
Als je deze discussie iet kunt volgen ga dan op het paardengedeelte zitten

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:20

plien26 schreef:
@men b

Dank je wel hoor!
Ja kan er slecht tegen als mensen gelijk een oordeel over iets hebben waar ze niks van weten,
Ze weten niet wat de reden van Het dik zijn is,
Heel veel mensen hebben een ziekte oid.
En idd ze moeten mensen accepteren hoe ze zijn groot klein dik dun noem maar op!

Graag gedaan hoor! :D :D :D :D ;)

Als iedereen elkaar nou eens zou accepteren zoals ie is, dan zou het een stuk vrediger zijn in de wereld!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:22

MenB schreef:
plien26 schreef:
@men b

Dank je wel hoor!
Ja kan er slecht tegen als mensen gelijk een oordeel over iets hebben waar ze niks van weten,
Ze weten niet wat de reden van Het dik zijn is,
Heel veel mensen hebben een ziekte oid.
En idd ze moeten mensen accepteren hoe ze zijn groot klein dik dun noem maar op!

Graag gedaan hoor! :D :D :D :D ;)

Als iedereen elkaar nou eens zou accepteren zoals ie is, dan zou het een stuk vrediger zijn in de wereld!

:j en op bokt ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:23

Echwel schreef:
Hou nou eens op over je paard, daar gaat het hier niet over....miss stoor jij dat dier wel meer dan iemand van 100kg maar dat is de discussie niet

jeetje zegw at ben je anagebrand!! Voel je je aangesproken ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:23

MenB schreef:
Anoniem schreef:
Ik spreek ze er meestal nie op aan. Alleen als je met overgewicht kampt vind ik niet dat je zomar op elk willekeurig paard kan stappen ( zo 1 ken ik er namelijk wel, dies boven de 100 kilo ) en stapt op elk willekeurig paard van haar *lesklanten*.

Maarw at ik niet snap he, mensen met overgewicht vinden t erg als ze erop aangesproken worden, maar vroeger was ik broodmager en kwam maar nie aan ( gelukkig is dat nu wel rechtgetrokken ) en dan mag je ineens wel voor anorexiapatient uitgemaakt worden enzo,,daar doet niemand wat aan! Maar als je iemand aanspreekt die te dik is nou dan ben je respectloos

Ik ben het met je eens, voor een zwaarder iemand moet ook een sterker paard uitgezocht worden.

Dat is ook een nadeel van mensen, als je (door wat voor omstandigheden dan ook) te dun bent, hebben ze ook hun oordeel klaar, terwijl ze niet eens de reden kennen waarom je dun bent.
Ik werd altijd uitgemaakt voor dikkertje enz, en toen ik 58 kilo was afgevallen, kreeg ik van die vragen zoals: heb je anorexia, heb je kanker, pffffffffffffff!
Het is ook nooooooit goed! ;(

jah idd hhahaha

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:24

@ chinnepin

Nee dat mag ook niet (gebeurt vaak genoeg) dat is ook oordelen over iemand die ze niet kennen etc..
die groep mensen vragen er ook niet om die eetstoornis te krijgen,

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:25

Cinnepin schreef:
Echwel schreef:

jeetje zegw at ben je anagebrand!! Voel je je aangesproken ofzo?

Het gaat totaal offtopic, niemand begint over paarden enz..

Blue_Eyes

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:26

Dames dames, laten we lief blijven :')

Terug on topic. We hadden het over oordelen over iemand die (te) dik is. De meeste mensen hier zijn het er dus over eens dat dat not done is.

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:26

Ik denk dat je heel goed na moet denken wat je aanhaalt als je zo'n topic start!
Dan weet je dat je aanvallende reacties kunt verwachten!
TS: het zal ongetwijfeld anders bedoeld zijn als dat je schreef, maar ik denk als volwassen vrouw dat het verstandiger is dat je dit soort discussies niet meer aan moet snijden!
Dik zijn ligt gevoelig bij mensen die dik zijn, en dun zijn ligt ook gevoelig bij mensen!
Laat mensen in hun waarde, dik of dun!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:27

ik zal nooit iemand beoordelen op het lichaam, ik zal dan ook echt nooit tegen iemand recht in zijn gezicht zeggen van goh jij hebt anorexia :n ik ben zelf ook heel erg klein, en onbewust trappen mensen mij keer op keer vol op mijn hart, in de trant van HAHA kom je daar wel in? ik moet in walibi zelfs in sommige attracties getild worden (en dat is dan 21).

Dus cinnepin, de mensen die zulke dingen zeggen zijn echt niet de mensen die hier zitten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:28

MenB schreef:
Ik denk dat je heel goed na moet denken wat je aanhaalt als je zo'n topic start!
Dan weet je dat je aanvallende reacties kunt verwachten!
TS: het zal ongetwijfeld anders bedoeld zijn als dat je schreef, maar ik denk als volwassen vrouw dat het verstandiger is dat je dit soort discussies niet meer aan moet snijden!
Dik zijn ligt gevoelig bij mensen die dik zijn, en dun zijn ligt ook gevoelig bij mensen!
Laat mensen in hun waarde, dik of dun!

klein of groot
blond of brunette
etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:29

plien26 schreef:
@ chinnepin

Nee dat mag ook niet (gebeurt vaak genoeg) dat is ook oordelen over iemand die ze niet kennen etc..

idd ben ik mee eens, maar zie t zovaak gebeuren in mijn omgeving. ooh wat ebn jij dun, ooh wat heb jij sprietpootjes en blablabla. ( enw eet je wat stom is, maar vaak zijn dat mensen die aan de dikkere kant zijn die dit zeggen, en zeg je b.v van nouja ik vind jou wat te stevig dan kijken ze je nie meer aan ).

Zo was er een keer een dame die mij dus aansprak dat mijn lichaam compleet uit verhouding was met grote boezem en klein lichaampie en blablabla en ze bleef maar doorgaan tot ik t zat was en ik zei nou beter mijn lichaam dan het overgewicht wat jij aan je benen hebt hangen ( ok niet tactisch maar toch ) en ineens was ze boos en ging ze vriendinnetjes erbij halen, dat ik haar lcihaam belachelijk maakte......ja dan krijg je van mij geen grijntje respect meer!

Maar wat ik soms zie bij mensen met overgewicht is dat ze toch strakke kleding aantrekken en van die buiktruitjes waardoor je de zwembanden over de broek ziet hangen, kijk je moet aantrekken wat je zelf lekekr vind zitten natuurlijk, maar als je er niet trots op bent waarom dan toch zo laten zien? dan vraag je er toch om?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:30

oordelen over anderen is altijd wel de makkelijke route hoor.
of je nou oordelt over een te dik persoon of iemand die te lang is, of te kort, of te lang haar heeft, ofeen te grote neus,een bril, beugel, in jou ogen gekke kleding,..........................

het doet er niet toe.
Het zegt meer over de persoon die op dat moment commentaar heeft ;)

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:32

alison_belle schreef:
of je nou oordelt over een te dik persoon of iemand die te lang is, of te kort, of te lang haar heeft, ofeen te grote neus,een bril, beugel, in jou ogen gekke kleding,..........................

het doet er niet toe.

Daar heb je helemaal gelijk in! ;)

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:33

Mensen die te zwaar zijn moeten zelf beseffen dat er iets moet veranderen.

Het heeft echt geen nut dat anderen, op positieve of negatieve manier zich er gaan mee bemoeien. Let fijn op je zelf ....... :+

En ja, ik kan 't weten, want ook ik ben te zwaar, en iedereen kan zeggen wat ie wil, maar ik ben toch zelf degene die er voor moet zorgen dat het er af gaat. En daar heb je commentaar van, vreemde, mensen echt niet bij nodig.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:34

alison_belle schreef:

het doet er niet toe.

Of naar zijn eigen kruis graait :D

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:35

@cinnepin,
Idd ik begrijp je helemaal!!!
Kan er geen woord meer aan toevoegen!
maar goed je moet maar zo denken die mensen over je postuur vallen die hebben geen eigenleven ze hebben waarschijnlijk zelf een behoorlijk probleem!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:36

Hill_R schreef:
Mensen die te zwaar zijn moeten zelf beseffen dat er iets moet veranderen.

Het heeft echt geen nut dat anderen, op positieve of negatieve manier zich er gaan mee bemoeien. Let fijn op je zelf ....... :+

En ja, ik kan 't weten, want ook ik ben te zwaar, en iedereen kan zeggen wat ie wil, maar ik ben toch zelf degene die er voor moet zorgen dat het er af gaat. En daar heb je commentaar van, vreemde, mensen echt niet bij nodig.

so what, als het er niet af gaat!!
Dat maakt jou dan zeker geen minder mens toch?
Je mag toch zeker zijn wie je bent?

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:36

Als iemand echt van je houd doet het er niet toe of je dik, dun, groot of klein bent! ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:37

Lauratje_88 schreef:
alison_belle schreef:

het doet er niet toe.

Of naar zijn eigen kruis graait :D

_O- _O- _O- beetje humor moet er zijn hoor!!!!
Ik lach me dood dat het zo serieus genomen word.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:38

Cinnepin schreef:
plien26 schreef:
@ chinnepin

idd ben ik mee eens, maar zie t zovaak gebeuren in mijn omgeving. ooh wat ebn jij dun, ooh wat heb jij sprietpootjes en blablabla. ( enw eet je wat stom is, maar vaak zijn dat mensen die aan de dikkere kant zijn die dit zeggen, en zeg je b.v van nouja ik vind jou wat te stevig dan kijken ze je nie meer aan ).

Zo was er een keer een dame die mij dus aansprak dat mijn lichaam compleet uit verhouding was met grote boezem en klein lichaampie en blablabla en ze bleef maar doorgaan tot ik t zat was en ik zei nou beter mijn lichaam dan het overgewicht wat jij aan je benen hebt hangen ( ok niet tactisch maar toch ) en ineens was ze boos en ging ze vriendinnetjes erbij halen, dat ik haar lcihaam belachelijk maakte......ja dan krijg je van mij geen grijntje respect meer!

Maar wat ik soms zie bij mensen met overgewicht is dat ze toch strakke kleding aantrekken en van die buiktruitjes waardoor je de zwembanden over de broek ziet hangen, kijk je moet aantrekken wat je zelf lekekr vind zitten natuurlijk, maar als je er niet trots op bent waarom dan toch zo laten zien? dan vraag je er toch om?

Mensen in hun waarden laten. Leef en laten leven.
Ik heb er geen moeite mee hoor.
Ik heb op dat gebied ook zat blunders begaan met weet ik het wat voor kleren, daar heb ik ook nooit commentaar op gekregen. :)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:39

Kostte me maar bijna 1,5 uur om dit topic te lezen en in die tijd nog 3 pagina's erbij oid.. jéetje.
Sowieso vind ik dat je niet iemand moet vragen naar de achtergrond, alleen omdat jij wilt weten waarom iemand er 'anders' uit ziet. En met een 'opmerking' bereik je niet veel, ik denk niet dat je -zeker achter de counter van de mac- de druppel kunt zijn, die de persoon doet beseffen dat zijn postuur later misschien voor problemen gaat zorgen. En die personen waarbij er misschien geen psychische of medische reden achter zit, maar puur gemakzucht (en dan denk ik bijv. aan studenten die zich vol met bier zuipen en makkelijk/vet eten), dat die zich dan ook echt helemaal niks zullen aantrekken van zo'n opmerking. Die emmer heeft een gat in de bodem, het is helemaal niet van belang voor hun.
En nou hoop ik dat ik hier niemand mee beledigd heb, ik heb zo gezegd een slechte ervaring met bierdrinkende studenten dus ben daar niet helemaal neutraal in.

Ikzelf ben niet dik, maar mijn bmi zegt dat ik op de grens zat. Voelde ik me dik? Niet echt, al had ik ook wel door dat ik m'n broeken niet meer paste. En ik heb een moeder die me al jaren zegt dat ik steeds dikker word, maar hebben haar opmerkingen over de chips etc geholpen? Ik ben alleen maar meer aangekomen en dan na te gaan dat ik me vroeger zo onzeker voelde en dat ik altijd wilde afvallen en zeker niet boven een bepaald gewicht wilde komen. Ja verloren zaak. En ik wilde dat ik me destijds zo happy had gevoeld als nu, ookal is dat wat zwaarder. Geluk bij een ongeluk, ik heb medicijnen waardoor ik makkelijker afval :P Een bijwerking is dat je sneller vol zit en je dus per keer minder eet. En je hebt nog steeds tussendoor wel trek, maar het is minder belangrijk. Voor kinderen heel gevaarlijk, die worden als het is uitgewerkt ook volgestopt met eten omdat het anders zelfs de groei kan belemmeren. Toen ik merkte dat ik 1) niet meer aankwam.. en 2) zelfs kilootjes kwijt raakte, was ik super verbaasd. Het kan dus wél (ik kan gerust 10 dagen goed ziek zijn en geen gram verliezen). En nu ben ik heel benieuwd of ik meer zou afvallen als ik ook zou stoppen met snoepen, naar de mac gaan etc...
Maar even voor de goede orde, ik heb geen overgewicht. Maar als je tegen mij zou zeggen dat ik vaak bij de mac ben zou ik me ten eerste afvragen waarom het jou wat kan schelen.

Oef 15 minuten later.. ben benieuwd hoeveel berichten ik nu weer moet bijlezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:39

plien26 schreef:
@Gast9373,
Idd ik begrijp je helemaal!!!
Kan er geen woord meer aan toevoegen!
maar goed je moet maar zo denken die mensen over je postuur vallen die hebben geen eigenleven ze hebben waarschijnlijk zelf een behoorlijk probleem!

jah idd dat denk ik ook :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:42

Tegen een te mager persoon mag je ook niet 'anorexiageval' roepen vind ik.
Het gaat er gewoon om dat je mensen heel makkelijk kunt kwetsen door hen op hun uiterlijk aan te spreken en dat is dus nergens voor nodig. In het middelbaar heb ik ook wel het nodige commentaar mogen aanhoren (niet over te dik zijn, had nog wel andere onperfectheden waar ze op konden pikken) en ik ben blij dat de mensen in de grote boze buitenwereld (aka volwassenen dus) het fatsoen hebben om het commentaar voor zich te houden, al twijfel ik er niet aan dat ze het misschien wel denken.
Alles wat anders is, valt op. Dus ik denk dat je nogal veel 'oei die is dik/dun/bleek/klein/lelijk/waanzinnig knap/etc' zou horen moest je gedachten kunnen lezen. Het is nergens voor nodig om die negatieve dingen ook luidop te zeggen, positieve dingen luidop zeggen kan een dag goed maken.

Ik krijg eigenlijk de meeste opmerkingen over mijn gestalte (klein dus). Met vrienden is dat wat sarcastisch plagen onder mekaar. Maar ik krijg soms wel lichtjes binnensmondse vloekaanval als een 'behulpzaam' iemand vraagt of ik er wel aan kan (en dat is dan meestal niet op een behulpzame toon).

Ik geloof best dat het een beetje in de aard van de mensen ligt om mekaar te beoordelen. Ga zeker niet beweren dat ik het nooit doe. Maar ik vind het minimaal fatsoenlijk om dat dan voor jezelf te houden en zeker geen mensen zomaar kwetsen.