Barmat schreef:Ik stem er voor een witte vlag uit te hangen - VREDE!!!!!
Ook Amen voor jou! Hét gebaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
christel1857 schreef:Met Koninginnedag of ERGER Bevrijdingsdag een ander vlag uithangen dan de Nederlandse ervaar ik als een belediging van mijn laatst overgebleven restje Nederlandse cultuur.
balli schreef:christel1857 schreef:Met Koninginnedag of ERGER Bevrijdingsdag een ander vlag uithangen dan de Nederlandse ervaar ik als een belediging van mijn laatst overgebleven restje Nederlandse cultuur.
Euhm, wacht even, wat vieren we ook alweer met bevrijdingsdag? Juist ja, de vrijheid! Dat iedereen er mag zijn, zoals hij is, ook de minderheden. En dús ook andere culturen!
Vjestagirl schreef:Nee! Foei! We vieren Nederlandse vrijheid, laat andere mensen vooral niet denken dat hun vrijheid ook belangrijk is!
Ff vergeten dat we bevrijd zijn door niet Nederlanders? Zou het niet veel netter zijn om HUN vlag te vlaggen ipv de onze?
balli schreef:christel1857 schreef:Met Koninginnedag of ERGER Bevrijdingsdag een ander vlag uithangen dan de Nederlandse ervaar ik als een belediging van mijn laatst overgebleven restje Nederlandse cultuur.
Euhm, wacht even, wat vieren we ook alweer met bevrijdingsdag? Juist ja, de vrijheid! Dat iedereen er mag zijn, zoals hij is, ook de minderheden. En dús ook andere culturen!
christel1857 schreef:Met bevrijdingsdag vieren we de vrijheid van Nederland en de Nederlanders. En eren wij de mensen die hun leven hebben gegeven voor de vrijheid van NEDERLAND. Dus niet van Turkije, Marokko, Spanje, Belgie. Een andere vlag ophangen dan de Nederlandse prinsenvlag (die symbool staat voor de Nederlandse eenheid), en ja dus ook de Friese vlag. Is niet alleen een belediging voor de mensen die hun leven hebben gegeven voor dit land. Het slaat ook nog eens een keer nergens op.
MarcoBorsato schreef:osiris21 schreef:Maar wel waar
Vind ik niet.
laetitia schreef:Ik denk dat je een beetje achterblijft met de ontwikkeling van ons land Christel...
Op bevrijdingsdag vieren we allang niet meer alleen de bevrijding van Nederland, we vieren de vrede en het recht op vrijheid van meningsuiting over de hele wereld.
christel1857 schreef:laetitia schreef:Ik denk dat je een beetje achterblijft met de ontwikkeling van ons land Christel...
Op bevrijdingsdag vieren we allang niet meer alleen de bevrijding van Nederland, we vieren de vrede en het recht op vrijheid van meningsuiting over de hele wereld.
En waar baseer je jouw aanname op dat ik niet weet waar bevrijdingsdag over gaat? Dat ik 1 aspect van de traditie belicht wil niet meteen zeggen dat ik achterblijf in mijn ontwikkeling. En het wil ook niet zeggen dat ik niet weet waar bevrijdingsdag nog meer over gaat behalve de (zeer belangrijke) herdenking.