Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:37

Barmat schreef:
Ik stem er voor een witte vlag uit te hangen - VREDE!!!!!

Ook Amen voor jou! Hét gebaar _/-\o_

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:37

christel1857 schreef:
Met Koninginnedag of ERGER Bevrijdingsdag een ander vlag uithangen dan de Nederlandse ervaar ik als een belediging van mijn laatst overgebleven restje Nederlandse cultuur.

Euhm, wacht even, wat vieren we ook alweer met bevrijdingsdag? Juist ja, de vrijheid! Dat iedereen er mag zijn, zoals hij is, ook de minderheden. En dús ook andere culturen!

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:38

MarcoBorsato schreef:
Ouderwets zeg

Maar wel waar

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:38

balli schreef:
christel1857 schreef:
Met Koninginnedag of ERGER Bevrijdingsdag een ander vlag uithangen dan de Nederlandse ervaar ik als een belediging van mijn laatst overgebleven restje Nederlandse cultuur.

Euhm, wacht even, wat vieren we ook alweer met bevrijdingsdag? Juist ja, de vrijheid! Dat iedereen er mag zijn, zoals hij is, ook de minderheden. En dús ook andere culturen!

Nee! Foei! We vieren Nederlandse vrijheid, laat andere mensen vooral niet denken dat hun vrijheid ook belangrijk is!

Ff vergeten dat we bevrijd zijn door niet Nederlanders? Zou het niet veel netter zijn om HUN vlag te vlaggen ipv de onze?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:39

Wat een gejeuzel.... zo komt het wel goed met verdraagzaamheid en naastenliefde...
Echt iets om je NIET druk om te maken!

Vjestagirl

osiris21 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ouderwets zeg

Maar wel waar

Nee, jij VINDT het waar...

Urbanus

osiris21 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ouderwets zeg

Maar wel waar

Vind ik niet. *D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:40

Vjestagirl schreef:
Nee! Foei! We vieren Nederlandse vrijheid, laat andere mensen vooral niet denken dat hun vrijheid ook belangrijk is!

Ff vergeten dat we bevrijd zijn door niet Nederlanders? Zou het niet veel netter zijn om HUN vlag te vlaggen ipv de onze?

Dat het mensen überhaupt opvalt: je hebt slecht zicht met oogkleppen op :-) Hihihi!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:41

balli schreef:
christel1857 schreef:

Inderdaad...want toen waren het de Joden die gediscrimineerd werden (en uiteindelijk met massa's tegelijk vermoord), nu zijn het die 'andere' etnische groeperen.

Rennie89

MarcoBorsato schreef:
osiris21 schreef:

Maar wel waar

Vind ik niet. *D

ik ook niet
O:)

christel1857

balli schreef:
christel1857 schreef:

Met bevrijdingsdag vieren we de vrijheid van Nederland en de Nederlanders. En eren wij de mensen die hun leven hebben gegeven voor de vrijheid van NEDERLAND. Dus niet van Turkije, Marokko, Spanje, Belgie. Een andere vlag ophangen dan de Nederlandse prinsenvlag (die symbool staat voor de Nederlandse eenheid), en ja dus ook de Friese vlag. Is niet alleen een belediging voor de mensen die hun leven hebben gegeven voor dit land. Het slaat ook nog eens een keer nergens op.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:42

Owwwwwww dit topic is niet goed voor mij!
(ga weg dan, als je ons topic niet leuk vind. Je wil hier toch zelf blijven. Hmmm)

*kucht even*
Wat een ontzettend bekrompen gedachtes nog steeds. Sorry, ik kan er niks aan doen. Maar mijn nekharen (niet al te groot
in aantal gelukkig) rijzen als ik dit allemaal lees.

Waarom zouden mensen niet hun eigen vlag buiten mogen hangen? Waarom niet???
Echt.. ik heb nog geen één goede reden gelezen. Ja, omdat ze moeten intregeren. Ze hebben een studie gevolgt hier,
ze spreken Nederlands. Hoe geintregreerd wil je het hebben??
En wat ontzettend egocentrisch en omhoog gevallenom te denken dat je een betere Nederlander bent dan anderen.
Wat triest dat sommige mensen hun zelf bepaalde regeltjes op anderen projecteren .. en als die niet voldoen moeten ze maar oprotten.
Trek een geschiedenisboek open! Bedenk je wie deze mensen hier in eerste instantie heen heeft gehaalt?
Ik ben er trots op dat sommige hun eigen cultuur niet weg gooien. Want een cultuur is geen wegwerp artikel, maar iets om trots op te zijn! Verkregen door een lange geschiedenis. En mensen die zomaar hun cultuur zouden weg gooien, misschien zijn die wel niet goed bezig..

:n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:43

Des te meer redenen om de Canadese, Amerikaanse of Engelse vlag uit te hangen.

Overigens hangt bij mijn oma op 5 mei de Israelische vlag uit.

xNursiex

christel1857 schreef:
Met bevrijdingsdag vieren we de vrijheid van Nederland en de Nederlanders. En eren wij de mensen die hun leven hebben gegeven voor de vrijheid van NEDERLAND. Dus niet van Turkije, Marokko, Spanje, Belgie. Een andere vlag ophangen dan de Nederlandse prinsenvlag (die symbool staat voor de Nederlandse eenheid), en ja dus ook de Friese vlag. Is niet alleen een belediging voor de mensen die hun leven hebben gegeven voor dit land. Het slaat ook nog eens een keer nergens op.

En wie waren dat ook alweer?
Owjaaahhh de Amerikanen, Engelsen, Fransen .. ect. :)*

eekhoornerik

Ik denk dat je een beetje achterblijft met de ontwikkeling van ons land Christel...

Op bevrijdingsdag vieren we allang niet meer alleen de bevrijding van Nederland, we vieren de vrede en het recht op vrijheid van meningsuiting over de hele wereld.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:44

Barmat schreef:

*reikt bosje bloemen uit voor zinnigste post so far* _/-\o_

christel1857

MarcoBorsato schreef:
osiris21 schreef:
Maar wel waar

Vind ik niet. *D

wat een niveau! Jij bent echt mijn grote voorbeeld voor hoe ik op een fatsoenlijke manier een discussie moet voeren.

welles
nietes
welles
nietes
welles
nietes

"Uhhh jij bent geen Nederlander want nietes is geen Nederlands woord."
welles
*zucht* zijn we nu klaar?

Urbanus

Nee, nog eventjes, kom op

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:45

vanLotje schreef:
Barmat schreef:

Laten we gezamelijk 'we shall overcome' zingen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:45

@christel1857 - Volgends mij ben jij nou niet iemand die open staat voor andermans meningen ;)

edit, dyslectie, las iets goed fout :')
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 24-06-10 15:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:46

vanLotje schreef:
Barmat schreef:

Gaat steeltjes afsnijden (schuin uiteraard) en zet ze in een vrolijk vaasje :D

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:47

laetitia schreef:
Ik denk dat je een beetje achterblijft met de ontwikkeling van ons land Christel...

Op bevrijdingsdag vieren we allang niet meer alleen de bevrijding van Nederland, we vieren de vrede en het recht op vrijheid van meningsuiting over de hele wereld.

En waar baseer je jouw aanname op dat ik niet weet waar bevrijdingsdag over gaat? Dat ik 1 aspect van de traditie belicht wil niet meteen zeggen dat ik achterblijf in mijn ontwikkeling. En het wil ook niet zeggen dat ik niet weet waar bevrijdingsdag nog meer over gaat behalve de (zeer belangrijke) herdenking.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:48

christel1857 schreef:
laetitia schreef:

En waar baseer je jouw aanname op dat ik niet weet waar bevrijdingsdag over gaat? Dat ik 1 aspect van de traditie belicht wil niet meteen zeggen dat ik achterblijf in mijn ontwikkeling. En het wil ook niet zeggen dat ik niet weet waar bevrijdingsdag nog meer over gaat behalve de (zeer belangrijke) herdenking.

Ja maar om op één aspect van de traditie te concluderen dat het onzinnig en , in jouw woorden, achtelijk is om een andere vlag dan de Nederlandse op te hangen. Ja dat is dan weer een beetje kortzichtig. Want volgens mij moest je altijd naar het totaal plaatje
kijken en niet naar één aspect ervan.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:48

xNursiex schreef:
vanLotje schreef:

Laten we gezamelijk 'we shall overcome' zingen.

Oe!

*Grijpt gitaar van de muur, pakt een madeliefje van het zojuist uitgereikte bosje bloemen en steekt deze in het haar*

D-mineur......

:)ddd :)ddd :)ddd :)ddd :)ddd :)ddd :)ddd

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:49

[/quote]

*reikt bosje bloemen uit voor zinnigste post so far* _/-\o_[/quote]

Laten we gezamelijk 'we shall overcome' zingen.[/quote]

er zijn natuurlijk grenzen :D