Heb getwijfeld om te reageren en uiteindelijk besloten dat toch te doen. Eerst en vooral: het is ontzettend heftig om ongelukken zoals de aanleiding van dit topic en het recente verkeersongeluk mee te maken. Dat doet iets met je als mens en het doet iets met je hersenen. En het kost tijd om het een plekje te geven. Ik zou zelf toch, als het zien van een lifeliner alleen al zó'n enorme impact heeft, toch eens kijken of je daar iets mee kunt. Misschien niet eens met allerlei professioneel praatvolk, maar wellicht is het mogelijk om zo'n dienst eens te bezoeken met een open dag ofzo?
Waar ik een beetje over val - en wat mogelijk erg gevoelig ligt - is het gemak waarmee onder andere TS hier uithaalt naar anderen. Dat je zelf iets erg naars hebt meegemaakt geeft in mijn ogen nog niet het recht om ongegronde vooroordelen over (in dit geval) de veroorzaker van het recente ongeluk en het rechtsonderzoek dat daar nog op moet volgen te uiten. En de reden dat ik ervoor gekozen heb om daar toch iets van te zeggen, is dat ik denk dat je het voor jezelf helemaal niet gemakkelijker maakt door een wantrouwende houding aan te nemen.
Citaat:
Hoop dat hij voor gaas gaat...maar zal wel dagje taakstraf worden.
Citaat:
Hij heeft zich gemeld als getuige bij de politie, omdat hij wil aangeven dat dit pure moord is en geen ongeluk... gelukkig zijn er een heleboel mensen die willen getuigen, hij kan deze week zijn verhaal doen.
Ik hoop ook dat hij voor gaas gaat, maar vrees hetzelfde als jij...
Als uit het onderzoek blijkt dat de veroorzaker van het ongeluk door rood reed en bovendien te hard reed dan is het nog steeds geen moord maar doodslag. Gezien de grote hoeveelheid getuigen zal dat onderzoek wel lukken. En dan moet nog onderzocht worden hoe de veroorzaker ertoe kwam om door rood te rijden. Onder invloed, onder bedreiging, psychotisch, zonlicht in het verkeerslicht waardoor het niet goed zichtbaar was? Zelfs al is het ongeluk veroorzaakt door gebruik van alcohol en/of drugs, dan zou het zomaar kunnen dat die kerel eenmaal weer nuchter helemaal gek wordt als hij beseft wat er is gebeurt. Lijkt mij persoonlijk ook geen prettige ervaring. Als doodslag wordt bewezen dan kan de veroorzaker daarvoor maximum 15 jaar krijgen. Niks taakstraf dus.
Jolliegirl schreef:Bij het ongeval afgelopen Woensdag durfden ze niet meteen te reanimeren i.v.m. open botbreuken..
Dan denk ik : potverdomme...DOE het gewoon.. diegene is al ''dood''.. baad het niet dan schaad het niet...
En ga niet zitten piepen over het omleggen van iemand ivm botbreuken... Dood zijn is veel erger....
Het zal wel onwetendheid geweest zijn helaas...
Dit snap ik, maar toch kan ik me ook de twijfel goed voorstellen. 't Zal wel geen populair thema zijn in reanimatieland, maar als ik zelf na een zwaar verkeersongeluk zodanig in de kreukels lig dat m'n beste kans een rolstoel met mondbediening is, laat die reanimatie dan alsjeblieft zitten. En als ik minder in de kreukels lig maar door de reanimatie verandert een scheurtje in een nekwervel alsnog een in volle breuk, dan zou het wat mij persoonlijk betreft ook al liever niet gehoeven hebben.
Dat maakt dat het hebben van de vaardigheden om te reanimeren een forse verantwoordelijkheid is, en ik heb groot respect voor iedereen die die verantwoordelijkheid aan wil gaan.