MariekeB schreef:Ik schrik erg van de reacties hier, misschien spoor ik wel niet maar mijn gevoel over wat ons land nodig heeft is heel simpel
1 we moeten zorgen dat de wereld heel blijft oftewel goed voor het milieu zorgen ( en daar val goed voor dieren zijn uiteraard ook onder)
2 Beter bedeelden dragen zorg voor minder bedeelden , en elke mens is gelijk en heeft evenveel rechten. Zowel in ons land als in de wereld.
3 We willen dat we ons als mensheid ontwikkelen: dus slimmer worden, gezonder worden. oftewel zorg en onderwijs ( cultuur etc etc )
En dat doet mij persoonlijk uiteraard een beetje "pijn" want als tweeverdiener met paard en eigen huis ben je nou niet echt modaal en dus lever ik financieel in. Maar hoewel dat soms dan een beetje pijn doet, weet je toch dat het naar een goed doel gaat en dat het gebruikt wordt om ons als mensheid een beetje verder te helpen?
visie en idealisme moet toch als uitgangspunt dienen voor de praktijk?
De meeste partijen hebben dan een eigen invulling van die praktijk. Er zijn maar een paar partijen die echt voor egoïsme gaan of voor ongelijkheid ( lees mijn mening : SGP en PVV, en een iets teveel one issue partij als PVD) .
Ik vind het zo moeilijk om te begrijpen dat mensen zo ontzettend gaan voor hun eigen gewin zonder beeld bij een toekomst voor deze wereld.
Waarbij daarnaast nog uitgerekend is dat eea niet een goed is voor de economie, en menig linkse en midden partij het financiële plaatje wel op orde heeft.