Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:04

MariekeB schreef:
Ik schrik erg van de reacties hier, misschien spoor ik wel niet maar mijn gevoel over wat ons land nodig heeft is heel simpel

1 we moeten zorgen dat de wereld heel blijft oftewel goed voor het milieu zorgen ( en daar val goed voor dieren zijn uiteraard ook onder)
2 Beter bedeelden dragen zorg voor minder bedeelden , en elke mens is gelijk en heeft evenveel rechten. Zowel in ons land als in de wereld.
3 We willen dat we ons als mensheid ontwikkelen: dus slimmer worden, gezonder worden. oftewel zorg en onderwijs ( cultuur etc etc )

En dat doet mij persoonlijk uiteraard een beetje "pijn" want als tweeverdiener met paard en eigen huis ben je nou niet echt modaal en dus lever ik financieel in. Maar hoewel dat soms dan een beetje pijn doet, weet je toch dat het naar een goed doel gaat en dat het gebruikt wordt om ons als mensheid een beetje verder te helpen?

visie en idealisme moet toch als uitgangspunt dienen voor de praktijk?

De meeste partijen hebben dan een eigen invulling van die praktijk. Er zijn maar een paar partijen die echt voor egoïsme gaan of voor ongelijkheid ( lees mijn mening : SGP en PVV, en een iets teveel one issue partij als PVD) .
Ik vind het zo moeilijk om te begrijpen dat mensen zo ontzettend gaan voor hun eigen gewin zonder beeld bij een toekomst voor deze wereld.

Waarbij daarnaast nog uitgerekend is dat eea niet een goed is voor de economie, en menig linkse en midden partij het financiële plaatje wel op orde heeft.

+:)+

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:05

Aranel schreef:
pressent schreef:
ik ben er nog niet uit, maar nijg sterk naar Lijst O van BNN, omdat ik gewoon vind dat de studiefinanciering moet blijven en bijna alle partijen die willen afschaffen, op de SP na maar daar heb ik dan weer niet zoveel mee.

En anders word het waarschijnlijk D66

PVV is ook voor behoud van de stufi..

Dat dacht ik inderdaad ook gelezen te hebben :j
Geert heeft het ook niet slecht voor met onderwijs instellingen hoor :)

EDIT: Dit staat dr over stufi in zn verkiezingsplan:

en vooral: handhaving studiefinanciering en ov-jaarkaart
Laatst bijgewerkt door Specials op 28-05-10 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:05

malloesje schreef:
Misschien is het ook verkeerd gezegd dat 'de rijken' meer moeten betalen voor zorg (heb het zelf gezegd, ben helaas niet super in goed verwoorden) maar de minder bedeelden moeten een tegemoetkoming krijgen. En die moet per geval/gezin bekeken en afgepast worden, naar de aard van inkomsten en de aard van zorg.

Komt op hetzelfde neer maar mensen zijn nou eenmaal nogal gevoelig voor formuleringen en denken niet even wat langer na :o

Ik vind het verschrikkelijk egoïstisch om te zeggen "ik verdien meer maar ik weiger mensen te helpen die het minder hebben dan ik". Een goed salaris is niet is wat iedereen zomaar kan krijgen, wat al eerder aangehaald wordt. Ik wil met alle liefde en plezier later meer afdragen dan een gemiddeld persoon, simpelweg omdat ik meer zal gaan verdienen. Sámenleving, weet je wel. Als je daar geen zin in hebt ga je maar naar de VS of een hutje op de hei. Gezellig ;)

Pressent: GroenLinks wil stufi ook behouden, maar wel in een andere vorm. Waardoor de luie mensen die er nu van profiteren er niet meer van kúnnen profiteren en het geld daar terecht komt waar het echt nodig is :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:07

MariekeB: ik heb geen zin om straks mijn zuurverdiende centen gaan in te leveren zodat immigranten van een uitkering kunnen profiteren terwijl ze geen poging doen een baan te vinden.
En ik vind ook niet dat de beter bedeelden voor de minder bedeelden moeten zorgen, een dokter heeft zich jarenlang uit de naad gewerkt (gestudeerd) voor zo'n baan, dan vindt ik niet dat hij daar gestraft voor moet worden door meer belasting te betalen.

Marriiel_

En voor de mensen die niet mee willen doen aan deze vorm van onze samenleving in Nederland, zijn vrij om te vertrekken uit Nederland.

Trouwens las ik ook ergens iets over ontwikkelingshulp aan portugal, italie etc? :+ Daar gaat onze ontwikkelingshulp niet heen :D
Laatst bijgewerkt door Marriiel_ op 28-05-10 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Toveren

Heino schreef:
malloesje schreef:
Misschien is het ook verkeerd gezegd dat 'de rijken' meer moeten betalen voor zorg (heb het zelf gezegd, ben helaas niet super in goed verwoorden) maar de minder bedeelden moeten een tegemoetkoming krijgen. En die moet per geval/gezin bekeken en afgepast worden, naar de aard van inkomsten en de aard van zorg.

Komt op hetzelfde neer maar mensen zijn nou eenmaal nogal gevoelig voor formuleringen en denken niet even wat langer na :o

Ik vind het verschrikkelijk egoïstisch om te zeggen "ik verdien meer maar ik weiger mensen te helpen die het minder hebben dan ik". Een goed salaris is niet is wat iedereen zomaar kan krijgen, wat al eerder aangehaald wordt. Ik wil met alle liefde en plezier later meer afdragen dan een gemiddeld persoon, simpelweg omdat ik meer zal gaan verdienen. Sámenleving, weet je wel. Als je daar geen zin in hebt ga je maar naar de VS of een hutje op de hei. Gezellig ;)

Pressent: GroenLinks wil stufi ook behouden, maar wel in een andere vorm. Waardoor de luie mensen die er nu van profiteren er niet meer van kúnnen profiteren en het geld daar terecht komt waar het echt nodig is :)

Mooi verwoord; Dit is dus de reden waarom ik over een aantal jaren in de VS woon!
En ik denk dat met mij veel meer rijkeren het land gaan verlaten en dan staat heel links ineens met lege handen...
Waar halen ze het geld dan vandaan? Geldboompjes planten?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:08

faye1995 schreef:
Mooi verwoord; Dit is dus de reden waarom ik over een aantal jaren in de VS woon!

Veel plezier daar, je zal er achter komen dat geen enkel land ideaal is. En wanneer je dan onverhoopt arbeidsongeschikt wordt kijk je met veel weemoed terug naar dat rare Nederland ;)

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:09

HAd net de test gedaan bij stemwijzer. kan kiezen uit pvda of partij voor de dieren.kies voor partij voor de dieren:D

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:10

Mienky_23 schreef:
HAd net de test gedaan bij stemwijzer. kan kiezen uit pvda of partij voor de dieren.kies voor partij voor de dieren:D

Heb je alleen stemwijzer gedaan?
Want die zou ik wel met een korrelzout nemen, je kan dan beter gewoon op je gemakkie de verkiezingspunten van partijen die jou aan spreken door lezen :)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:10

Marriiel_ schreef:
En voor de mensen die niet mee willen doen aan deze vorm van onze samenleving in Nederland, zijn vrij om te vertrekken uit Nederland.

Trouwens las ik ook ergens iets over ontwikkelingshulp aan portugal, italie etc? :+ Daar gaat onze ontwikkelingshulp niet heen :D

Nog niet... :P
Fout verwoord; Maare gewone hulp gaat daar wel heen straks, die landen gaan hun failissement tegemoed nl!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:11

Heino schreef:
malloesje schreef:

Pressent: GroenLinks wil stufi ook behouden, maar wel in een andere vorm. Waardoor de luie mensen die er nu van profiteren er niet meer van kúnnen profiteren en het geld daar terecht komt waar het echt nodig is
:)

Onder luie mensen versta jij dus mensen die hun studie in principe wel kunnen betalen zonder studiefinanciering? Ik vind dat je dat principe van gelijkheid dan ook moet doortrekken bij de stufi, iedereen krijgt het, of niemand.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:11

Op de basisschool taal en rekenen centraal stellen.

Vind ik ook een heel mooi punt, Maar kan je dit wel controleren vraag ik me af?

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:12

Specials schreef:
Aranel schreef:

PVV is ook voor behoud van de stufi..

Dat dacht ik inderdaad ook gelezen te hebben :j
Geert heeft het ook niet slecht voor met onderwijs instellingen hoor :)

EDIT: Dit staat dr over stufi in zn verkiezingsplan:

en vooral: handhaving studiefinanciering en ov-jaarkaart[/quote]

Bijvoorbeeld bij D66 blijft de ov-jaarkaart en de aanvullende beurs gewoon overeind.
Alleen de basisbeurs wordt geleidelijk omgezet in een leenstelsel.
Als je de kwalitieit van het onderwijs wilt verbeteren, zal het geld daarvoor ergens vandaan moeten worden gehaald.
Het idee is dan dat de student zelf een lening van €12.000 in 15 jaar terug betaalt.
Daarnaast investeerd de samenleving €30.000 in diezelfde student.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:12

Aranel schreef:
Onder luie mensen versta jij dus mensen die hun studie in principe wel kunnen betalen zonder studiefinanciering? Ik vind dat je dat principe van gelijkheid dan ook moet doortrekken bij de stufi, iedereen krijgt het, of niemand.

Nee, onder luie mensen versta ik mensen die wél een studie doen maar meer bezig zijn met uitgaan etc. waardoor ze hun studiepunten niet halen.

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:15

Heino schreef:
faye1995 schreef:

Veel plezier daar, je zal er achter komen dat geen enkel land ideaal is. En wanneer je dan onverhoopt arbeidsongeschikt wordt kijk je met veel weemoed terug naar dat rare Nederland ;)

:D

Toveren

Pff jaaaa hoor...
Weet je hoeveel bedrijven iemand niet aannemen als je afgestudeerd bent als 21/22jarige aan een universiteit?
Ken menig persoon die TE JONG bevonden werd..
Ja en dan?

Marriiel_

Aranel schreef:
MariekeB: ik heb geen zin om straks mijn zuurverdiende centen gaan in te leveren zodat immigranten van een uitkering kunnen profiteren terwijl ze geen poging doen een baan te vinden.
En ik vind ook niet dat de beter bedeelden voor de minder bedeelden moeten zorgen, een dokter heeft zich jarenlang uit de naad gewerkt (gestudeerd) voor zo'n baan, dan vindt ik niet dat hij daar gestraft voor moet worden door meer belasting te betalen.

Over generaliseren gesproken

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:17

faye1995 schreef:
Pff jaaaa hoor...
Weet je hoeveel bedrijven iemand niet aannemen als je afgestudeerd bent als 21/22jarige aan een universiteit?
Ja en dan?

Dat zal vast niet overal zo zijn, en daarbij kun je er dan voor kiezen om nog verder te studeren :D .

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:18

Heino schreef:
faye1995 schreef:

Tja, ik zal wel helemaal indruisen tegen de politiek correcte antwoorden die overal maar gegeven worden maare ik vind NL echt een debiel land.
Alles is geregeld, mensen die geen zin hebben om t werken hoeven het niet en kunnen toch leven zonder ops traat te belanden?
Noem mij maar gek, maare dit slaat toch nergens op?

En tja, dan word ik arbeidsongeschikt, helaas daar is dan niks aan te doen..
ik mag iig mn centen houden als ik er maar hard voor werk!!
In Nl wordt hard werken niet echt in dank afgenomen en dan nog maar een kennisland willen zijn ook :z
Mensen die geen studie meer kunnen betalen, alles moeten gaan lenen, jaren terug betalen en daarna eindelijk lekker verdienen en je geld in moeten leveren?
doeiiiii dan liever arbeidsongeschikt in amerika

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:19

Marriiel_ schreef:
faye1995 schreef:
Pff jaaaa hoor...
Ja en dan?

Dat zal vast niet overal zo zijn, en daarbij kun je er dan voor kiezen om nog verder te studeren :D .

Waar wil je dat van gaan betalen?
Je 2de studie moet je straks zelf gaan betalen. Dusse, een paar duizend euro per semester aan collegegeld en geen stufi.. Knappe dame of heer die dat dan op kan hoesten..
(tja, dan moet je toch rijke ouders hebben he!)

Dat is dus op veel economische bedrijven bijvoorbeeld wel zo ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:20

faye1995 schreef:

Sorry maar als je dit soort dingen zegt kan ik je niet meer serieus nemen. Je posts stromen echt over van naïviteit (of optimisme?) en kortzichtigheid.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:20

Ik zit nog te twijfelen tussen SP, D66 en GroenLinks. SP, omdat ik bijna volledig achter de standpunten van die partij sta, maar D66 en GroenLinks hebben ook wel héél goede punten. Probleem is dat ik niet verwacht dat de SP iets in de melk te brokkelen krijgt, dus dan stem ik liever op een partij die kans heeft in de regering te komen ook daadwerkelijk iets kan doen (hopelijk) met mijn stem.

Ik vind het eng, die trend van de laatste jaren, dat alles maar rechtser en individualistischer moet. Zoals ik het zie heeft dat nog nooit iets goed opgeleverd (denk aan de privatisering van de zorg). Ik snap ook niet dat bijvoorbeeld de VVD zo hoog staat; wat is er gebeurd met samen leven, voor elkaar zorgen, al die kwaliteiten waar de kranten van vol staan?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:22

Heino schreef:
faye1995 schreef:

Sorry maar als je dit soort dingen zegt kan ik je niet meer serieus nemen. Je posts stromen echt over van naïviteit (of optimisme?) en kortzichtigheid.

Wat is in hemelsnaam naief en kortzichtig aan?
Ik geef mijn mening, daar is niks kortzichtigs aan....
Dit is hoe ik het ervaar, en als jij het er niet mee eens bent of als er onwaarheden inzitten kan je het toch op een normale manier verwoorden of is dat al te moeilijk?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:28

faye1995 schreef:
Dit is hoe ik het ervaar, en als jij het er niet mee eens bent of als er onwaarheden inzitten kan je het toch op een normale manier verwoorden of is dat al te moeilijk?

Je lijkt de VS op een enorm voetstuk te hebben staan en lijkt niet te beseffen dat als er daar iets met je gebeurt waardoor je niet meer kán werken je echt de sjaak bent... Mensen hebben elkaar nodig, daarom is het concept sámenleving ontstaan.
Daarnaast lijk je niet te beseffen dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om een baan met een flink salaris te krijgen waardoor men geen hulp van een ander nodig heeft. Het komt nu over alsof het je eigen schuld is wanneer je weinig te besteden hebt en dat vind ik oneerlijk.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:33

Heino schreef:
faye1995 schreef:

Je lijkt de VS op een enorm voetstuk te hebben staan en lijkt niet te beseffen dat als er daar iets met je gebeurt waardoor je niet meer kán werken je echt de sjaak bent... Mensen hebben elkaar nodig, daarom is het concept sámenleving ontstaan.
Daarnaast lijk je niet te beseffen dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om een baan met een flink salaris te krijgen waardoor men geen hulp van een ander nodig heeft. Het komt nu over alsof het je eigen schuld is wanneer je weinig te besteden hebt en dat vind ik oneerlijk.

Als je het topic hebt gelezen met daarin met mijn reacties zie je juist dat ik precies zeg wat jij hierboven vermeldt, dus misschien is dat een kwestie van iets verder kijken dan je neus lang is.
Mensen hebben elkaar nodig, wie zegt dat? Wij worden in een samenleving gezet en we weten niet beter? En eerlijk gezegd, ja de samenleving zoals nederland deze creeert ben ik het niet mee eens :)

Ik besef heel goed dat sommigen geen goede baan hebben en daardoor minder te besteden.... En dat is ontzettend vervelend.
Iedereen hier heeft recht op hulp, en je kan het zo gek niet bedenken of er wordt wel een potje opengetrokken voor hulp.
Het is ook heel fijn dat deze mensen hulp krijgen, en ook dat heb ik al eens in dit topic vermeld..
Echter ben ik het er gewoonweg niet mee eens dat rijkeren bijv ook nog eens op moeten draaien voor de gezondheidszorg waarin ons land tekort schiet. Wat dat betreft zijn we m.i, wat teveel samenleving.
En dit trekt mij niet..
Maaargoed, blijkbaar mag je ook al geen eigen mening meer geven of je wordt niet meer serieus genomen :Z