Veirl schreef:Relatie in plaats van religie
*knip*
Mensen hier halen religie en een relatie hebben met God verschrikkelijk vaak door elkaar.
Wow, dit is idd zó waar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rianne_ schreef:verootjoo schreef:
Ik geloof dat dus niet. Hoe kan iemand je vergeven waarvan je niet gelooft dat hij bestaat. Je kunt niet naar iemand toe als je niet weet dat hij bestaat. Je moet wel met God leven om naar hem toe te kunnen.
Waarschijnlijk heb ik het niet goed uitgelegd. Met dit soort dingen vind ik het altijd moeilijk te verwoorden wat ik precies in mijn hoofd heb. En ook omdat ik het gewoon moeilijk vind om iemand te vertellen die niet geloofd, hoe ik er over denk. Ik geloof namelijk dat God er is, en ik vind het tegenover hem heel erg dat er mensen zijn die het niet geloven en er maar de gek mee hebben..
Niwla schreef:sjonnie48: ik vind het heel erg triest dat kinderen zo opgevoed worden en totaal niet christelijk.
Mooi verwoord Magiccc.
christel1857 : nogmaals: lees het boek "moderne wetenschap in de bijbel" eens.
verootjoo schreef:Ik vind het eigenlijk ook best sneu voor God. Hij doet zo zijn best om de mensen te redden, meerdere keren, stuurt uiteindelijk zijn zoon naar de aarde. Laat hem daar 33 jaar leven om vervolgens gekruisigd te worden voor óns. En 2000 jaar later gelooft niemand hem meer...
christel1857 schreef:verootjoo schreef:Ik vind het eigenlijk ook best sneu voor God. Hij doet zo zijn best om de mensen te redden, meerdere keren, stuurt uiteindelijk zijn zoon naar de aarde. Laat hem daar 33 jaar leven om vervolgens gekruisigd te worden voor óns. En 2000 jaar later gelooft niemand hem meer...
Misschien moet ie morgen ff een aantal ziektes wegtoveren die mensen zonder enige logische reden voor hun kiezen krijgen. zoals kanker. En als ie morgen dan ook nog zorgt dat er geen nucleaire wapens meer zijn en geen oorlogen, als ie eindelijk eens iets fatsoenlijks voor de wereld doet ipv bij miljoenen christenen kleine wondertjes te laten gebeuren. Nou dan heeft god zelfs mij om.
Medelijden met god? NO WAY
De almachtige faalt wanneer hij zelfs zijn aanhangers pedofiel laat zijn voor minstens 40 jaar.
christel1857 schreef:verootjoo schreef:Ik vind het eigenlijk ook best sneu voor God. Hij doet zo zijn best om de mensen te redden, meerdere keren, stuurt uiteindelijk zijn zoon naar de aarde. Laat hem daar 33 jaar leven om vervolgens gekruisigd te worden voor óns. En 2000 jaar later gelooft niemand hem meer...
Misschien moet ie morgen ff een aantal ziektes wegtoveren die mensen zonder enige logische reden voor hun kiezen krijgen. zoals kanker. En als ie morgen dan ook nog zorgt dat er geen nucleaire wapens meer zijn en geen oorlogen, als ie eindelijk eens iets fatsoenlijks voor de wereld doet ipv bij miljoenen christenen kleine wondertjes te laten gebeuren. Nou dan heeft god zelfs mij om.
De almachtige faalt wanneer hij zelfs zijn aanhangers pedofiel laat zijn voor minstens 40 jaar.
verootjoo schreef:christel1857 schreef:
sorry hoor... ik vind je erg respectloos reageren...
Wáárom zou God dat doen als mensen niet in hem geloven. Je kúnt niks voor elkaar krijgen als je er niet in gelooft. Ik ken mensen die genezen zijn door God, doordat ze in hem geloofden. God gaat geen mensen genezen die niet in hem geloven.
God laat geen mensen pedofiel zijn, dat doen ze toch echt zelf. Al dan niet onder invloed van de duivel.
christel1857 schreef:Nou fijn is dat als je in de jungle bent geboren en nog nooit in aanraking bent gekomen met god. Dan ben je dus bij voorbaat al gedoemd dood te gaan als je ziek wordt want god gaat je zeker niet genezen. God houdt alleen van je als jij ook van hem houdt. Want een jaloers type eigenlijk.
Maar ik geloof niet in wat jij zegt, dus ga vooral verder met zijn wie je bent. Ik laat je heus wel in je waarde.
Niwla schreef:Maar als God zich zou laten zien dan zou het toch geen geloof meer zijn?
Tara: God is geen mens. God is altijd overal. Dat is voor een mens niet te bevatten, net zoals wij niet kunnen bevatten dat het helal oneindig is.
Ik geloof ook dat die pedofiele mensen hun verdiende loon nog wel krijgen als zij geen spijt krijgen van hun daden.
Magiccc schreef:maar verootjoo,
als god de mensen die niet in hem geloven, niet zal genezen, is het dan niet zo dat god gelovige mensen beter vindt dan niet gelovigen? zijn wij dan niet allemaal gelijk? verdienen wij niet allemaal dezelfde kansen op genezing?
_Tara_ schreef:Niwla schreef:Maar als God zich zou laten zien dan zou het toch geen geloof meer zijn?
Tara: God is geen mens. God is altijd overal. Dat is voor een mens niet te bevatten, net zoals wij niet kunnen bevatten dat het helal oneindig is.
Ik geloof ook dat die pedofiele mensen hun verdiende loon nog wel krijgen als zij geen spijt krijgen van hun daden.
Dus als ze spijt krijgen is het allemaal wel prima ineens? Dat vind ik toch wel heel erg eigenlijk. Hoeveel spijt ze er ook van zouden hebben, van mij mogen ze levenslang de cel in.
upendo schreef:Ik ga even temmen Christel1857.
Het spijt me, maar dit gaat me echt te ver.
christel1857 schreef:Nou fijn is dat als je in de jungle bent geboren en nog nooit in aanraking bent gekomen met god. Dan ben je dus bij voorbaat al gedoemd dood te gaan als je ziek wordt want god gaat je zeker niet genezen. God houdt alleen van je als jij ook van hem houdt. Want een jaloers type eigenlijk.
Maar ik geloof niet in wat jij zegt, dus ga vooral verder met zijn wie je bent. Ik laat je heus wel in je waarde.
Sunrise_ schreef:christel1857 schreef:Nou fijn is dat als je in de jungle bent geboren en nog nooit in aanraking bent gekomen met god. Dan ben je dus bij voorbaat al gedoemd dood te gaan als je ziek wordt want god gaat je zeker niet genezen. God houdt alleen van je als jij ook van hem houdt. Want een jaloers type eigenlijk.
Hoezo?
christel1857 schreef:Misschien moet ie morgen ff een aantal ziektes wegtoveren die mensen zonder enige logische reden voor hun kiezen krijgen. zoals kanker. En als ie morgen dan ook nog zorgt dat er geen nucleaire wapens meer zijn en geen oorlogen, als ie eindelijk eens iets fatsoenlijks voor de wereld doet ipv bij miljoenen christenen kleine wondertjes te laten gebeuren. Nou dan heeft god zelfs mij om.
verootjoo schreef:Magiccc schreef:maar verootjoo,
als god de mensen die niet in hem geloven, niet zal genezen, is het dan niet zo dat god gelovige mensen beter vindt dan niet gelovigen? zijn wij dan niet allemaal gelijk? verdienen wij niet allemaal dezelfde kansen op genezing?
Iedereen krijgt een kans, en iedereen dezelfdeMaar heb je al niet genoeg kansen gehad voordat je ziek wordt?
God houdt van iedereen evenveel, het enige dat hij van je vraagt is te gelóven dat hij bestaat. Overigens lijkt me dat toch best logisch. Je kunt geen relatie hebben met iemand waarvan je niet gelooft dat hij bestaat. Een menselijke relatie heb je toch ook alleen met iemand waarvan je gelooft dat diegene bestaat, die je vertrouwt, en waar je onvoorwaardelijk voor kiest?