Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:59

Veirl schreef:
Relatie in plaats van religie

*knip*

Mensen hier halen religie en een relatie hebben met God verschrikkelijk vaak door elkaar.

Wow, dit is idd zó waar :) Supermooie tekst. Eigenlijk wat ik al steeds bedoelde te zeggen, maar niet kon verwoorden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:00

Rianne_ schreef:
verootjoo schreef:

Ik geloof dat dus niet. Hoe kan iemand je vergeven waarvan je niet gelooft dat hij bestaat. Je kunt niet naar iemand toe als je niet weet dat hij bestaat. Je moet wel met God leven om naar hem toe te kunnen.

Waarschijnlijk heb ik het niet goed uitgelegd. Met dit soort dingen vind ik het altijd moeilijk te verwoorden wat ik precies in mijn hoofd heb. En ook omdat ik het gewoon moeilijk vind om iemand te vertellen die niet geloofd, hoe ik er over denk. Ik geloof namelijk dat God er is, en ik vind het tegenover hem heel erg dat er mensen zijn die het niet geloven en er maar de gek mee hebben..

ow zo... ik snap het denk ik.

Ik vind het eigenlijk ook best sneu voor God. Hij doet zo zijn best om de mensen te redden, meerdere keren, stuurt uiteindelijk zijn zoon naar de aarde. Laat hem daar 33 jaar leven om vervolgens gekruisigd te worden voor óns. En 2000 jaar later gelooft niemand hem meer...

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:06

Niwla schreef:
sjonnie48: ik vind het heel erg triest dat kinderen zo opgevoed worden en totaal niet christelijk.

Mooi verwoord Magiccc. :j

christel1857 : nogmaals: lees het boek "moderne wetenschap in de bijbel" eens.

Ik wil dat boek best een keer lezen. Maar ik keur de religie wel 100% af. Ik zou het dan lezen omdat ik geinteresseerd ben ik de gedachtegang. Niet omdat ik denk dat wetenschap en de bijbel hand in hand kunnen gaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:09

@ Christel: Ik vind het gewoon interessant om te weten hoe gelovigen daarover denken. Voor mij is het gewoon heel duidelijk dat de evolutietheorie gewoon waar is. Kan het dan gewoon niet bevatten dat er mensen zijn die denken dat 1 iemand heel de wereld en alles erop geschapen heeft.

@ Knoffer: Wat jij zegt dus. God kan dan toch niet gewoon een mens zijn? Als hij heel de wereld heeft gemaakt. De wereld is zo groot. En de dinosaurussen. Hoe zit dat dan? Leefden die ergens anders dan waar Adam en Eva bezig waren de wereld te bevolken? Of waren de dinosaurussen heel vredelievend en aten ze geen mensen?

@ Rianne: Dat is iig wel fijn, dat je vriend dan niet perse bij jou geloof moet om met jou te kunnen trouwen.
Je zegt dat dat je geweten is, over geloven in god. Maar wie weet zijn er nog wel meer dingen die wel bestaan maar waar je niet in gelooft en wat later nadelig voor je uit kan pakken. Dat weet je toch allemaal nooit?
God en alles eromheen is dus eigenlijk gewoon heel, heel erg breed.
Dat gelovigen dat misbruik van jongetjes door priesters niet normaal vinden enzo begrijp ik wel. Maar toch denk ik dan van, als die mensen 't allemaal al niet zo nauw nemen met die regeltjes... Tja ik weet 't niet. Geloven die mensen zelf dan wel echt in god? Dat kan toch haast niet. Of denken ze dat god hun dat allemaal wel vergeeft omdat ze toch priester zijn?
Dat dat goud vooral in katholieke kerken is weet ik niet. Daar heb ik verder ook geen verstand van. Het valt mij alleen altijd op als ik op vakantie ofzo wel eens met m'n ouders/school een kerk in moest.

Een relatie met god. Ik heb het met mijn vriend echt niet over de toekomst hoor. Dan rent 'ie gillend weg := Sowieso ben ik meer van het hier en nu leven. Meer is er niet in het leven.

Ik blijf het apart vinden dat er mensen zijn die god helemaal zo in hun hart sluiten en denken dat hij er altijd is. En als god altijd bij iedereen die in hem geloofd is, is god dan heel veel kleine godjes? Voor iedereen eentje. Of meer een soort groter geheel? Dat vraag ik me dan wel af hoe gelovigen dat zien.

Ik zou mezelf echt een beetje maf voelen om tegen iets/iemand te praten waarvan ik geen idee of diegene nou wel echt bestaat of niet. Al geloof je dan natuurlijk van wel. En ik zou ook zoiets hebben van: laat jezelf nou maar eens zien dan. Maar jullie zien dat dan natuurlijk als het nieuwe leven wat begint in de lente enz. Apart, maar wel interessant.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:10

verootjoo schreef:
Ik vind het eigenlijk ook best sneu voor God. Hij doet zo zijn best om de mensen te redden, meerdere keren, stuurt uiteindelijk zijn zoon naar de aarde. Laat hem daar 33 jaar leven om vervolgens gekruisigd te worden voor óns. En 2000 jaar later gelooft niemand hem meer...

Misschien moet ie morgen ff een aantal ziektes wegtoveren die mensen zonder enige logische reden voor hun kiezen krijgen. zoals kanker. En als ie morgen dan ook nog zorgt dat er geen nucleaire wapens meer zijn en geen oorlogen, als ie eindelijk eens iets fatsoenlijks voor de wereld doet ipv bij miljoenen christenen kleine wondertjes te laten gebeuren. Nou dan heeft god zelfs mij om.
Medelijden met god? NO WAY
De almachtige faalt wanneer hij zelfs zijn aanhangers pedofiel laat zijn voor minstens 40 jaar.

_Tara_

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:11

Bij die pedofiele priesters, waarom kan god hun inderdaad niet als "wonder" plots laten verbranden ofzo?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:13

christel1857 schreef:
verootjoo schreef:

Misschien moet ie morgen ff een aantal ziektes wegtoveren die mensen zonder enige logische reden voor hun kiezen krijgen. zoals kanker. En als ie morgen dan ook nog zorgt dat er geen nucleaire wapens meer zijn en geen oorlogen, als ie eindelijk eens iets fatsoenlijks voor de wereld doet ipv bij miljoenen christenen kleine wondertjes te laten gebeuren. Nou dan heeft god zelfs mij om.
De almachtige faalt wanneer hij zelfs zijn aanhangers pedofiel laat zijn voor minstens 40 jaar.

sorry hoor... ik vind je erg respectloos reageren...

Wáárom zou God dat doen als mensen niet in hem geloven. Je kúnt niks voor elkaar krijgen als je er niet in gelooft. Ik ken mensen die genezen zijn door God, doordat ze in hem geloofden. God gaat geen mensen genezen die niet in hem geloven.

God laat geen mensen pedofiel zijn, dat doen ze toch echt zelf. Al dan niet onder invloed van de duivel.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:13

Maar als God zich zou laten zien dan zou het toch geen geloof meer zijn?

Tara: God is geen mens. God is altijd overal. Dat is voor een mens niet te bevatten, net zoals wij niet kunnen bevatten dat het helal oneindig is.
Ik geloof ook dat die pedofiele mensen hun verdiende loon nog wel krijgen als zij geen spijt krijgen van hun daden.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:14

Sorry hoor, maar dat van Sjonnie vind ik niet erg extreem.
Ik heb in mijn omgeving genoeg van deze voorbeelden gezien, een meisje uit mijn klas deelde haar vriendinnen vrolijk mede dat ze naar de hel gaan en zij mocht wel naar de hemel. En de vader van een vriendin van haar was een aantal jaar geleden overleden (van de vriendin) en dat (gelovige) meisje zei glashard tegen haar vriendin: nou dan zal ie het wel verdiend hebben! Sorry hoor maar als iemand dat over mijn moeder zou zeggen (mijn moeder is ook overleden) zou ik haar toch echt wat aandoen.

En een vriedin van mij (en haar familie) is erg gelovig, haar tante was terminaal ziek en lag op sterven, die vrouw is gewoon helemaal in de war geraakt van de pijn omdat ze geen medicijnen mocht en uiteindelijk is ze er gewoon aan overleden omdat ze geen euthanasie wilden plegen..

Ik heb respect voor mensen die geloven, niks mis mee, ieder zijn keuze. Maar sommige dingen gaan mij toch echt te ver..

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:15

christel1857 schreef:
verootjoo schreef:

De meeste oorlogen ontstaan door geloof..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:16

Het zijn altijd de radicalen die het verpesten voor de echte gelovigen.

Zowel bij het christendom, de islam of welke andere godsdienst dan ook. De bijbel leert dit soort dingen NIET.

purple: ik zou even een pagina teruglezen naar de post van Veirl.

Magiccc

maar verootjoo,

als god de mensen die niet in hem geloven, niet zal genezen, is het dan niet zo dat god gelovige mensen beter vindt dan niet gelovigen? zijn wij dan niet allemaal gelijk? verdienen wij niet allemaal dezelfde kansen op genezing?

christel1857

verootjoo schreef:
christel1857 schreef:

sorry hoor... ik vind je erg respectloos reageren...

Wáárom zou God dat doen als mensen niet in hem geloven. Je kúnt niks voor elkaar krijgen als je er niet in gelooft. Ik ken mensen die genezen zijn door God, doordat ze in hem geloofden. God gaat geen mensen genezen die niet in hem geloven.

God laat geen mensen pedofiel zijn, dat doen ze toch echt zelf. Al dan niet onder invloed van de duivel.

Nou fijn is dat als je in de jungle bent geboren en nog nooit in aanraking bent gekomen met god. Dan ben je dus bij voorbaat al gedoemd dood te gaan als je ziek wordt want god gaat je zeker niet genezen. God houdt alleen van je als jij ook van hem houdt. Want een jaloers type eigenlijk.
Maar ik geloof niet in wat jij zegt, dus ga vooral verder met zijn wie je bent. Ik laat je heus wel in je waarde.

upendo

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:17

Ik ga even temmen Christel1857. :)
Het spijt me, maar dit gaat me echt te ver.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:17

christel1857 schreef:
Nou fijn is dat als je in de jungle bent geboren en nog nooit in aanraking bent gekomen met god. Dan ben je dus bij voorbaat al gedoemd dood te gaan als je ziek wordt want god gaat je zeker niet genezen. God houdt alleen van je als jij ook van hem houdt. Want een jaloers type eigenlijk.
Maar ik geloof niet in wat jij zegt, dus ga vooral verder met zijn wie je bent. Ik laat je heus wel in je waarde.

Hoezo?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:18

Niwla schreef:

Tara: God is geen mens. God is altijd overal. Dat is voor een mens niet te bevatten, net zoals wij niet kunnen bevatten dat het helal oneindig is.
Ik geloof ook dat die pedofiele mensen hun verdiende loon nog wel krijgen als zij geen spijt krijgen van hun daden.

Dus als ze spijt krijgen is het allemaal wel prima ineens? Dat vind ik toch wel heel erg eigenlijk. Hoeveel spijt ze er ook van zouden hebben, van mij mogen ze levenslang de cel in.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:19

Magiccc schreef:
maar verootjoo,

als god de mensen die niet in hem geloven, niet zal genezen, is het dan niet zo dat god gelovige mensen beter vindt dan niet gelovigen? zijn wij dan niet allemaal gelijk? verdienen wij niet allemaal dezelfde kansen op genezing?

Iedereen krijgt een kans, en iedereen dezelfde :j Maar heb je al niet genoeg kansen gehad voordat je ziek wordt? ;) God houdt van iedereen evenveel, het enige dat hij van je vraagt is te gelóven dat hij bestaat. Overigens lijkt me dat toch best logisch. Je kunt geen relatie hebben met iemand waarvan je niet gelooft dat hij bestaat. Een menselijke relatie heb je toch ook alleen met iemand waarvan je gelooft dat diegene bestaat, die je vertrouwt, en waar je onvoorwaardelijk voor kiest?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:20

Tuurlijk, ze verdienen ook straf. Maar ook hier in Nederland wordt straf vaak vermindert als iemand echt echt echt spijt heeft.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:21

_Tara_ schreef:
Niwla schreef:

Dus als ze spijt krijgen is het allemaal wel prima ineens? Dat vind ik toch wel heel erg eigenlijk. Hoeveel spijt ze er ook van zouden hebben, van mij mogen ze levenslang de cel in.

ik vind nog altijd: oog om oog, tand om tand is de beste oplossing :D
jij vermoord iemand? prima word jij op dezelfde manier vermoord. hoe pijnlijker het voor de ander was hoe pijnlijker het voor jou gaat worden ghehehe }> alleen maar goed voor ze. dan begrijpen ze precies hoe het slachtoffer zich voelde.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:22

upendo schreef:
Ik ga even temmen Christel1857. :)
Het spijt me, maar dit gaat me echt te ver.

waarom? Ik beledig NIEMAND persoonlijk. Ik heb het van het begin tot het eind over de algemene gedachtegang van gelovigen. Ik heb het niet eens per se over christenen for that matter, moslims, hindoes, joden allemaal net zo radicaal op hun eigen manier.
En als ik niet meer mag zeggen dat god alleen van mensen houdt die ook van hem houden, wat overduidelijk zo is...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:23

christel1857 schreef:

Tuurlijk kan dat wel, je moet er alleen in gelóven. Net wat ik zeg. Je kunt alleen maar dingen als je gelooft dat je het kan. Als je bij voorbaat al niet gelooft dat het kan, kan het sowieso niet. Dat is met alles in het leven. Zelfvertrouwen noemen ze het ook wel. Mijn eigen zelfvertrouwen komt alleen wel van God, ik vertrouw op God, dus geloof dat ik het kan. Bijvoorbeeld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:23

@Magicc
Dus als jij iemand per ongeluk doodrijdt, moet jij ook dood gereden worden.....

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:24

Sunrise_ schreef:
christel1857 schreef:

Hoezo?

Omdat ie volgens bovenstaande post alleen wonderen wil laten gebeuren bij mensen die in hem geloven en hem als enige god zien. daarom.

Wikiboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:25

christel1857 schreef:

God heeft een plan met de mensen, die wij niet kennen. Mijn opa is gestorven aan kanker, gelovige man. We hebben veel gebeden, maar hij is toch gestorven. Dat zijn momenten waar je twijfelt aan God. Maar misschien heeft God hem om een speciale reden weggenomen, wij kennen zijn wegen niet. Het is net zo als een breiwerkje, wij zien de achterkant en snappen er niks van. Maar God doet zijn werk en hij ziet de voorkant, hij kiest zijn wegen zorgvuldig. En als wij die voorkant te zien krijgen, snappen we waarom God deze wegen gekozen heeft.

Waarom zou God voor vrede zorgen? Omdat iedereen dan bewijs heeft? Daar gaat het God niet om! Jezus toen hij gekruisigd werd, schreeuwden alle mensen "laat zien dat je de zoon van God bent, en kom van het kruis af" Maar dat deed hij niet, waarom? Wij moeten voor hem kiezen, in het geloven. Hij heeft ons de keuze gesteld. God moet iets fatsoenlijks voor de wereld doen? Hoe bedoel je dat? Heeft God dan niet genoeg voor ons gedaan? Hij heeft gezorgd dat we voor altijd bij hem kunnen zijn, ipv in de hel waar je altijd pijn zou hebben. Wij hebben ervoor gekozen om al dat leed in de aarde te krijgen! Moet God dat dan weer oplossen?

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:25

verootjoo schreef:
Magiccc schreef:
maar verootjoo,

Iedereen krijgt een kans, en iedereen dezelfde :j Maar heb je al niet genoeg kansen gehad voordat je ziek wordt? ;) God houdt van iedereen evenveel, het enige dat hij van je vraagt is te gelóven dat hij bestaat. Overigens lijkt me dat toch best logisch. Je kunt geen relatie hebben met iemand waarvan je niet gelooft dat hij bestaat. Een menselijke relatie heb je toch ook alleen met iemand waarvan je gelooft dat diegene bestaat, die je vertrouwt, en waar je onvoorwaardelijk voor kiest?

hmmm het spijt me maar deze uitleg snap ik niet helemaal. :o