smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:47

ik had geen foute vrienden, deed erg me best voor school, heb nooit gespijbelt steelde niets en gebruikte geen drugs...
okey, ik heb 3 keer geblowd :')

het enige waar ik over gelogen heb en "bedrogen"
is het stappen, en waar ik savonds zat...
en ik heb dat heel veel gedaan, dus tjah dan is het logisch dat mijn ouders het vertrouwen soms kwijt zijn bij mij...
en ik heb alleen gereld over het stappen :')
ik heb alleen hele strenge, beschermende ouders ;)
mag nu (ben bijna 20) nog steeds niet alleen savonds op de fiets...
ze komen me echt nog halen :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:48

FireScorpion schreef:
ongelofelijk wat ik hier allemaal lees :oo

Wees verdorie BLIJ dat je ouders HEBT die zo om je geven, zo voor je zorgen en alles >;)
Je hebt een dak boven je hoofd, je ouders zorgen voor je, krijgt eten voor je neus, een
bed om in te slapen!

En dan besluiten ouders om je ergens niet heen te laten gaan (en geloof me, ouders doen dit niet om jullie te pesten, maar om jullie te helpen! >;) )
Denk je nou serieus dat jullie ouders expres dingen gaan verbieden gewoon om jullie te pesten? 8)7 denk even logisch na ;)

Nee is nee. Liegen, bedreigen, Ruzieën, weglopen, stiekem ontsnappen en dergelijke is gewoon dermate Respectloos richting je ouders!

Bah bah bah :n

Mijn moeder is een alcoholiste, vader heb ik nooit gehad, en heb vanaf mn 14e in pleeggezinnen gezeten .. wees verdorie blij dat je zulke goede ouders hebt! Die zich tenminste zorgen om je maken!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:48

Ongelofelijk hoe de jonge jeugd van tegenwoordig denkt. Ik drink omdat ik dan een goed leven heb gehad als ik eerder dood ga. Sjonge jonge als je zo denkt is er toch iets niet helemaal goed, je gaat er toch niet van uit dat je vroeg dood gaat. En dan, heb je volgens jou geen mooi leven gehad zonder alcohol? Ik snap werkelijk niet waar dat soort gedrag vandaan komt… Jullie lopen elkaar gewoon op te stoken. Ik ben blij heeeeel erg blij dat ik godzijdank vroeger niet zo was, en dat ik het ook niet mocht van mijn ouders.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:51

Stitchy schreef:
Ongelofelijk hoe de jonge jeugd van tegenwoordig denkt. Ik drink omdat ik dan een goed leven heb gehad als ik eerder dood ga. Sjonge jonge als je zo denkt is er toch iets niet helemaal goed, je gaat er toch niet van uit dat je vroeg dood gaat. En dan, heb je volgens jou geen mooi leven gehad zonder alcohol? Ik snap werkelijk niet waar dat soort gedrag vandaan komt… Jullie lopen elkaar gewoon op te stoken. Ik ben blij heeeeel erg blij dat ik godzijdank vroeger niet zo was, en dat ik het ook niet mocht van mijn ouders.

_/-\o_ _/-\o_

firescorpion
_/-\o_ _/-\o_

ik ben serieus waar, nog nooit dronken geweest (okey, mijn familie kan gewoon heel goed tegen drank)
maar dan nog...
als ik zie, hoe andere tramalant hebben, drama maken enz door de drank...
vind ik toch echt dat ik niks gemist heb :')

ik kan ook heel goed stappen zonder drank,

de drank maakt je avond niet weet je ;)
dat doe je zelf!!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:52

Stitchy schreef:
Ongelofelijk hoe de jonge jeugd van tegenwoordig denkt. Ik drink omdat ik dan een goed leven heb gehad als ik eerder dood ga. Sjonge jonge als je zo denkt is er toch iets niet helemaal goed, je gaat er toch niet van uit dat je dood gaat. En dan, heb je volgens jou geen mooi leven gehad zonder alcohol? Ik snap werkelijk niet waar dat soort gedrag vandaan komt… Jullie lopen elkaar gewoon op te stoken. Ik ben blij heeeeel erg blij dat ik godzijdank vroeger niet zo was, en dat ik het ook niet mocht van mijn ouders.

Precies.. :) Ik dronk mijn eerste glas alcohol op mijn 17e. Ik had ook pas mijn eerste vriendje in dat zelfde jaar.

Met 14 jaar speelde ik nog met mijn barbies en liep ik nog te knikkeren buiten :') Had ik totaal geen interesse voor uitgaan, jongens, drank, roken etc..

Kinderen wille snel volwassen worden, snel voor vol aangezien worden, maar zijn het totaal niet. En een 12/13/14 jarige aan de drank? of het nou 1 glaasje is of meerdere glaasjes, het kan wél kwaad, je hersen ontwikkeling wordt nml belemmerd door drank. :)

Ik snap overigens de beredenatie ook niet.. Ik moet zus, ik moet zo, want dan heb ik geleefd.. :') Dus je leeft pas als je je helemaal bezat en tot laat uitgaat? Wat een kortzichtige visie op de wereld.. :D
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 29-04-10 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:54

een kennis van me,
zei ooit tegen mij (ze is veel ouder ;))
nu denk je nog goh wat ben ik al groot en oud enz...
als je straks zo oud bent als ik...
dan merk je pas hoe jong en kinds je toen nog was ;)

en ze heeft echt wel gelijk!!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:55

M_D_H schreef:
een kennis van me,
zei ooit tegen mij (ze is veel ouder ;))
nu denk je nog goh wat ben ik al groot en oud enz...
als je straks zo oud bent als ik...
dan merk je pas hoe jong en kinds je toen nog was ;)

en ze heeft echt wel gelijk!!

Mooie uitspraak :j

Rennie89

Ik vind het niet kunnen dat iedereen zegt dat je dan maar gaat liegen. Wat nou als er iets gebeurd? Weet je hoe erg dat is voor die ouders dat ze niet weten waar hun kind is? Weet je hoe wanhopig en machteloos ze zich zullen voelen? En stel jij ligt in het ziekenhuis, ziekenhuis beld jouw ouders, zullen ze jou dan nog vertrouwen? i dont think so ;)

Ik heb wel eens een leugentje voor eigen bestwil gedaan maar er was wel meestal een kern van waarheid, ik bel mijn ouders zoiezo altijd ter bevestiging als ik ergens thuis ben. Vind ik wel fair tegenover hun ;)

Mijn broertje had 4 jaar geleden een hockeyfeest, hij claimde dat er NIET werd gedronken etc. Ik zei tegen mijn moeder dat dat echt wel het geval was. Moeder geloofde broertje, moeder word om 2 uur snachts gebeld dat broertje niet meer aanspreekbaar is en in coma lag ;) .... Gellukkig goed afgelopen, maar snap je mijn punt?

Ik ben zeker niet de braafste, maar heb wel het respect voor mijn ouders en wil ook neit dat ze onrustig zijn. Ik heb een moeder die heel snel onrustig is en niet kan slapen als ik uitga, ik bel dan ook altijd als ik om 6 uur (!) in de trein zit zodat ze weet dat ik eraan kom.

Ixie

Tallie1979 schreef:
Ik zal er even overheen stappen dat jij mij nu dom noemt, onder het mom van "14 jarige snotaap die niet beter weet" ;)

Ik vind jou niet dom, dat zeg ik niet. Ik vind die reactie op mij dom. Je interpreteer het verkeerd ;).

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:56

Ik kwam met mijn babyface denk ik niet eens bij disco's binnen op mijn 14e 15e. Van mij part mag er echt een fikse bekeuring op komen voor de ouders die hun kinderen laten gaan. En voor de kinderen daarbij een flinke taakstraf. Ik denk dat we ze zo snel mak zullen hebben. Er moet naar mijn idee flink hard aangepakt worden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:58

Stitchy schreef:
Ik kwam met mijn babyface denk ik niet eens bij disco's binnen op mijn 14e 15e. Van mij part mag er echt een fikse bekeuring op komen voor de ouders die hun kinderen laten gaan. En voor de kinderen daarbij een flinke taakstraf. Ik denk dat we ze zo snel mak zullen hebben. Er moet naar mijn idee flink hard aangepakt worden.

ik ook niet, ik was echt nog een guppy op mijn 14e :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:58

Lifaya idd. En denk dan maar niet voor je broertje dat ouders hem nog snel zullen vertrouwen :)

Stitchy: Ik denk dat we ze zo snel mak zullen hebben?! We zijn geen beesten! Wij richten niet alle wereldschade aan ofzo hoor... :)

Wees jong, Leef jong,
Lang leve leven,
Lang leve seks
lange leve soa's
Lang leve condooms!

Dat is het stukje tekst dat hier vaak word geroepen ook in huis ;)
Do it always safe, no mater what!

Stitchy

Re: smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:00

Lifaya wat heb je een pakkend onderschrift, vind het persoonlijk erg mooi. :)

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:01

Giolli schreef:
Lifaya idd. En denk dan maar niet voor je broertje dat ouders hem nog snel zullen vertrouwen :)

Stitchy: Ik denk dat we ze zo snel mak zullen hebben?! We zijn geen beesten! Wij richten niet alle wereldschade aan ofzo hoor... :)

Wees jong, Leef jong,
Lang leve leven,
Lang leve seks
lange leve soa's
Lang leve condooms!

Het zijn geen beesten inderdaad, maar helaas gedragen sommigen zich wel als beesten...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:03

op mijn 14e was ik niks :') op mijn 15e dacht ik dat ik iets was, op mijn 16e zat ik in de ontkennings fase,
op mijn 17e dacht ik dat ik het wist, op mijn 18e ontdekte ik dat het allemaal onzin was, op mijn 19e ontdekte
ik dat alcohol geen medicijn is, op mijn 20e zag ik het licht :')

Toen ik 16/17/18 was ging ik behoorlijk wat uit, ik vond het leuk etc, maar ik merkte dat het steeds minder werd
veel meer agressie, alcohol, gevechten etc. Ik kan me niet voorstellen dat het veilig is voor een 14-15 jarige om
daar tussen te lopen, tussen al die dronken randebielen. Ik heb een politieagent dood op de grond zien vallen,
ik heb gezien dat mensen bierglazen in hun ogen kregen, mensen volop in elkaar geramd werden... daar zet je
toch geen 14 jarige tussen? daar ga je als 14 jarige toch niet vrijwillig heen? := Maar nee hoor, rond die leeftijd
ben je naief en zeg je tegen jezelf dat het allemaal wel meevalt, 'iedereen gaat toch uit?'

Ik ben sinds mijn 18e veeeel minder uitgegaan, zie het nut er niet van in, teveel agressie, de fun is er voor mij
echt compleet van af. Koninginenacht in DenHaag is ook meestal 1 grote bende, en ook de avond in Amsterdam
op koninginedag...

Giolli, mijn broertje heeft sindsdien geen druppel alcohol meer aangeraakt :j hij is er zelf ook enorm van geschrokken

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:03

Stitchy schreef:
Het zijn geen beesten inderdaad, maar helaas gedragen sommigen zich wel als beesten...

Losgeslagen wild! :D

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:05

vasthi :
ik had inderdaad veel toestemming maar dat kwam wel omdat ik altijd eerlijk en oprecht tegen mn ouders was, Maar zodra het "Nee" was deed ik het ook niet.
Nu trouwens nog niet, Ik bel best vaak naar mn moeder voor advies en ik luister nog steeds naar der.
Later kom je dr achter dat je ouders altijd gelijk hebben..
Ouders weten alles, Moeders helemaal.
Zo kwam me moeder afgelopen november naar me toe met de vraag of ze me koffers moest pakken omdat ze dus al wist dat ik wou vertellen dat ik het huis uit ging, En dat kon ze niet weten ik was pas net een maand samen met mn vriend, Maar ze ruiken het gewoon :+

Op mijn 14de was ik 24/7 bij mn paard , had ik het ook niet in mn kop moeten halen om te gaan stappen.
Als ik wou stappen moest ik maar wachten tot de school disco kon ik ook tot 12 uur weg blijven en stonden ze netjes voor de deur te wachten.
Toen ik eenmaal mocht stappen moest ik om 11 uur binnen zijn (ik was toen 16) en ik kwam weleens te laat hoor onder het mom van iedereen nog gedag zeggen nou dat was dan makkelijk dan ging ik gewoon 3 maanden niet meer weg.

Op mn 18de kreeg ik was toestemming om zonder tijd thuis te komen.
De enige keren daarvoor dat ik zonder tijd thuis mocht komen was als ik naar een hardcore feest ging, Dan reed ik met een groepje mee met de auto en belde me moeder echt de gene die reed en dat was altijd dezelfde jongen die ze ook vertrouwde dat hij niet dronk (deed hij ook echt niet) kwam ik dan thuis moest die jongen mee naar binnen lopen , Moest ik me moeder wakker maken en dan was het prima.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:05

Stitchy schreef:
Lifaya wat heb je een pakkend onderschrift, vind het persoonlijk erg mooi. :)

Ja vond ik ook haha, alleen de dag dat ik hem plaatsde hadden helaas 4 mensen ondervonden hoe hard de voorkant van een trein was.
2 op mijn traject en 1 bij mijn stage in de buurt en 1 in verwegistan. dat komt toch wel hard aan, maar het is een feit.
Hoe zwaar het leven ook is, de dood is niet de oplossing.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:06

Ik denk dat het ook heeeeeel erg aan de persoon ligt. Kijk, sommige jongeren zijn totaal onverantwoordelijk, dan snap ik wel dat je misschien niet mag gaan. Andere zijn misschien juist wel verantwoordelijk en hebben daardoor meer vertrouwen van de ouders en mogen ze wel gaan (zonder over iets te liegen!). Sommige vriendinnen van mij zijn inderdaad nog helemaal niet bezig met uitgaan of jongens. Andere zijn er heel erg mee bezig (misschien te erg). Ik denk dat het ook ligt aan met wie je omgaat. Ik heb een redelijk hechte vriendengroep (7meisjes) en daar behoort mijn zus ook toe. Mijn ouders vinden het dan prima als we wat gaan doen met zijn allen omdat ze ons vertrouwen :). Overigens gaan ik en twee andere meestal niet echt mee stappen hoor, dan gaan we gewoon een drankje drinken (niet alcohol alleen de oudere wel) en dan gaat de rest naar huis en de andere gaan uit. Ik denk ook dat het veel te maken heeft met waar je woont. Ikzelf woon in Amsterdam, ik denk dat dat al een heel verschil maakt me of je in een dorpje woont in een afgelegen bos bijvoorbeeld. Hier zijn altijd veel mensen op straat, en ik hoef dan, ookal fiets ik met andere, nooit door een eng bos oid. Ik denk dat het gewoon per persoon heel erg verschilt en je niet alle pubers over een kam kan scheren :).

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:08

Giolli schreef:

Wees jong, Leef jong,
Lang leve leven,
Lang leve seks
lange leve soa's
Lang leve condooms!

Mijn hemel...
Je bent 14 jaar..
:n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:08

lifaya schreef:
op mijn 14e was ik niks :') op mijn 15e dacht ik dat ik iets was, op mijn 16e zat ik in de ontkennings fase,
op mijn 17e dacht ik dat ik het wist, op mijn 18e ontdekte ik dat het allemaal onzin was, op mijn 19e ontdekte
ik dat alcohol geen medicijn is, op mijn 20e zag ik het licht :')

Toen ik 16/17/18 was ging ik behoorlijk wat uit, ik vond het leuk etc, maar ik merkte dat het steeds minder werd
veel meer agressie, alcohol, gevechten etc. Ik kan me niet voorstellen dat het veilig is voor een 14-15 jarige om
daar tussen te lopen, tussen al die dronken randebielen. Ik heb een politieagent dood op de grond zien vallen,
ik heb gezien dat mensen bierglazen in hun ogen kregen, mensen volop in elkaar geramd werden... daar zet je
toch geen 14 jarige tussen? daar ga je als 14 jarige toch niet vrijwillig heen? := Maar nee hoor, rond die leeftijd
ben je naief en zeg je tegen jezelf dat het allemaal wel meevalt, 'iedereen gaat toch uit?'

Ik ben sinds mijn 18e veeeel minder uitgegaan, zie het nut er niet van in, teveel agressie, de fun is er voor mij
echt compleet van af. Koninginenacht in DenHaag is ook meestal 1 grote bende, en ook de avond in Amsterdam
op koninginedag...

Giolli, mijn broertje heeft sindsdien geen druppel alcohol meer aangeraakt :j hij is er zelf ook enorm van geschrokken

de reden waarom ik ook bijna niet mer uit ga...
alleen op donderdagavond, als er bijna niemand is :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:10

ik ga gewoon helemaal niet meer uit :') nouja, in me eentje naar de bios := lol

Ik ben aan het twijfelen of ik morgen naar amsterdam ga, gezien het vorig jaar een chaos was en je geen stap vooruit kwam. nu is de reinigingsdienst in staking, word een lekkere bende :=

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:10

@Lifaya ik denk dat het ook wel uitmaakt waar je heen gaat! Ik ga bijvoorbeeld vanavond naar de nieuwmarkt, er is een zweefmolen en zijn wat bandjes, en dat is echt voor jongeren :D.

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:11

En ik ga morgen gezellig paardjes rijden en dan flink aan de arbeit!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:12

Als ik naar koninginedag ga, ga ik naar het waterloopplein ofzo := ik loop meestal wat rond, maar bij die kalverstraat sta je al helemaal vast :') Ik ken amsterdam op mijn duimpje, maar door die vele mensen zie ik door de bomen het bos niet meer :=