hoe laat thuis komen na het stappen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linneketeut

Re: hoe laat thuis komen na het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:58

Toen ik voor het eerst op stap ging was ik 14 en moest ik om 1 uur thuis zijn, maar toen was het om 10 uur ook al gezellig en niet pas om 12 uur.
En ik mocht steeds iets later thuiskomen. Toen ik 16 was moest ik volgens mij om half 3/ 3 uur thuis zijn ofzo? Ik ging ook altijd samen met een vriendin die vervolgens bleef slapen, dus ik hoefde nooit alleen naar huis. Op een gegeven moment gingen we niet meer samen op stap en moest ik maar gewoon met de rest van ons dorp naar huis komen. Wel moest ik smss als het later werd als 3 uur bijvoorbeeld. Maar tegenwoordig moet ik maar uitzoeken hoe, hoelaat en met wie ik naar huis kom. Maar meestal lig ik om 4 uur wel in bed, soms een uitzondering van 6 uur ofzo :P. Als ik niet thuis blijf slapen moet ik m'n moeder even een smsje sturen. (als ik bijvoorbeeld alleen naar huis moet fietsen en ik kan ook bij iemand anders blijven slapen, want dan heeft ze daar evenveel vrede mee)

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:08

Lara_Silver schreef:
_Jennifer_ schreef:
Toen ik echt begon met uitgaan, gingen mijn vriendinnen allemaal al naar Rotterdam. Het heeft dan ook lang geduurd voordat ik een keertje mocht, aangezien we de eerste nachtbus om kwart voor drie of iets niet redden :+ en de eerstvolgende om om 10 voor 4 gaat. Meestal komen we dan altijd net te laat en wordt het die van 10 voor half 5. Dan ben ik 10 voor 5 thuis en lig ik kwart over 5/half 6 op bed. (Oke, heel vreemd ritueel misschien, maar ik ga dan altijd eerst thee drinken :+ )
Dit mag ik 1 keer in de maand.
Ik wordt overigens altijd voor half 10 wakker. Dan ga ik rond 11 uur naar mn paard, dan ben je even buiten en dan ben ik toch weer aardig wakker. (maar ik lig diezelfde avond dan wel rond 9 uur/half 10 op bed :P )

Verder mag ik ook nog uit in eigen woonplaats, maar dan moet ik rond 2 uur thuis zijn.
Mijn ouders zeggen dat wanneer ik 18 ben, zij niets meer te zeggen hebben en dat ik het allemaal zelf moet weten :P

Drink je op zo een avond? Het is namelijk heel goed voor het slapengaan even het vochtreservoir weer op te laden na alcohol, slaap je beter van en heb je geen hoofdpijn de volgende dag. (komt door uitdroging) Slim ritueel. ;)

Nee, ik drink bijna niet eigenlijk. Maar soms ook geen drinken zonder alcohol (ben wel een beetje een krent, haha :P ) maar dan zal het inderdaad mijn behoefte aan water zijn, want voor de thee gaan er altijd eerst nog minstens twee glazen water in. :j
De thee is meer om een beetje tot rust te komen!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:16

Lara_Silver schreef:
Drink je op zo een avond? Het is namelijk heel goed voor het slapengaan even het vochtreservoir weer op te laden na alcohol, slaap je beter van en heb je geen hoofdpijn de volgende dag. (komt door uitdroging) Slim ritueel. ;)

Dat doe ik ook altijd inderdaad :j
Ik heb nooit last van hoofdpijn terwijl ik daar normaal gezien snel last van heb.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:19

Ik kreeg nooit een tijd mee. Mijn ouders vonden het belangrijker dat ik met de groe terug kwam en niet alleen

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:44

Ik heb ook nooit een tijd mee gekregen, ze wilden gewoon dat ik niet alleen naar huis reed. Ik vind het wel prima zo, ben nu 17 en het maakt niks uit hoe laat ik thuis kom, ik moet toch de dingen de volgende dag echt zelf doen. Als ik elke week om 7 uur binnen zou komen zouden ze er zeker wel wat van zeggen.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:46

ben 16
en dorp verder op is een discotheek vanuit die discotheek naar mijn dorp en die bus is er om 4 uur , en dan moet ik nog 20 minuten naar me huis lopen :)

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:33

Merk nu wel dat mijn ouders wel heel relax zijn.

Ow en hoelaat ik dan weer op sta? Vorig weekend kwam ik om 5 uur thuis, en kon meteen door koeien gaan melken :=
Dus ben dan niet zo'n luiwammes die tot 1 uur op bed blijft liggen hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:39

Mijn vader deed het heel erg slim. Hij zei altijd: "Ach, als je om 7 uur 's ochtends thuis bent vind ik het goed." Met als gevolg dat ik om 1-2 uur op de bank zat, kat op schoot, lekker kopje thee drinken :')

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:08

Mijn ouders zijn zelf helemaal niet van het stappen, feest vieren etc. Het was voor hen een moeilijke stap om mij te laten gaan, maar ook zij zeggen altijd; samen uit samen thuis. Ik ben nu 18 en op mijn 14e/15e gingen we wel naar feesten hier in de buurt of in naastgelegen dorpen (niet naar de stad) en dan mocht ik altijd om 1/2 uur thuis komen. Toen ik 16 was en naar de stad mocht werd dit al snel 4/5 uur en vanaf mijn 17e mag ik het eigenlijk zelf weten, mits ik van te voren meld waar ik heen ga, met wie en hoelaat ik denk thuis te komen. Ze weten dat ze mij (en mijn vrienden) kunnen vertrouwen en ik mag ten alle tijden bellen als er iets aan de hand is!

Succes :D

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:09

Zaterdag nog heeft mijn moeder me uit een dorp verderop opgepikt om 6 uur 's nachts :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:12

ik ging voor het eerst op stap toen ik bijna 16 was. was wel een eind fietsen en mijn ouders gaven mij dus ook geen tijd mee, maar zeiden altijd dat ik met een groep mee moest fietsen.
kon ik me (en kan ik me nog steeds) heel goed in vinden!

vanaf mijn 18e ofzo mag ik zelf weten hoe laat ik thuis kom, ben inmiddels 24 en hoor ze er nooit over (vind ik ook niet meer dan logisch :o )

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 23:33

Zonnetje81: ik denk dat het aan onze opvoeding ligt. :D
Maar zolang mijn dochters (ook die van 19 die zelf vindt dat ze zo volwassen is) nog hier in huis wonen vind ik wel dat ze zich aan onze regels kunnen houden. En ik zeg niet: je MOET om ... uur thuis zijn. Nee dat gaat wel in overleg hoor. Hoe laat denk je dat het wordt? Dan zegt zij: (bijv) half 3/3 uur. dan zeg ik oke. of als we de volgende dag veel te doen hebben, zeg ik : is het niet handiger als je wat eerder thuis komt?
En ik heb wel eens gezegt dat als zij zonodig tot diep in de morgen willen stappen, zij dan op zondag niet ons paard hoeft te rijden. Wat wij overigens betalen. Zij betaalt er niets aan mee, dus heeft zij ook geen eisen te stellen. Zij betaalt haar startkaart en het lidmaatschap, de rest van de kosten zijn voor ons.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:39

Ik kan je wel vertellen, het is echt niet leuk om als eerste weg te moeten en maandag horen hoe gezellig het is geweest!

Persoonlijk vind ik dat er gewoon even elke keer van te voren kan worden geoverlegd, het hoeft tenslotte niet altijd ochtend werk te worden maar met leuke feestjes moet het kunnen vind ik.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:40

Ik kom makkelijk om zeven uur 's ochtends thuis, maar meestal is het drie uur of vijf uur. 's Zomers is het lekker om vlak onder de ochtend naar huis te gaan wanneer het weer licht wordt.

M'n ouders zeggen alleen: "Let je op je tijd?" waarop ik een aantal keer op m'n telefoon kijk en dan om vijf uur richting huis fiets :+ Ze doen er niet meer moeilijk over :)

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:47

Toen ik voor eerst ECHT opstap ging ( dan tel ik de tent feesten niet mee ) naar een discotheek , was 16 jaar.
Ik ging samen met een paar vrienden, 1 van die vrienden zijn vader bracht ons & 3 uur haalde mijn vader ons weer op!

Ik mocht niet op me 16e de laatste borrelbus nemen ( 5 uur )
Ik geloof dat ik 3 uur bus eerst moest & later mocht ik de 4 uur bus ook pakken.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:51

Ik snap ook niet dat sommige ouders zo gek zijn om hun kind midden in de nacht op te halen van uitgaan. Zou het ook niet willen trouwens :+

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:53

Mijn ouders gaan mij dus ook écht niet ophalen 's nachts. Het scheelt dat ik maar tien minuten hoef te fietsen, al wordt dat meestal een half uur :') Ze zeggen wel dat ik ze altijd kom bellen als er iets is wanneer ik ga stappen ergens ver weg :j

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:54

ik woon midden in de stad, en het al het uitgaan wat ik deed rond mijn 16de kon ik te voet afleggen inprincipe. Mijn moeder wilde weten met hoeveel mensen ik uitging en ze stond erop dat als de helft naar huis ging ik ook naar huis moest. In de zin van: dan ben je niet de echte party-pooper maar ook niet al te laat thuis. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak toch wel 1 van de eerste was die vertrok,, hield niet zo heel erg van uitgaan. Tegenwoordig (ben nu 22) kan het me moeder niet schelen hoelaat ik thuiskom, mits ik even sms of ik thuis kom slapen of niet. En als ik dan thuis kom of ik dan heel stil wil zijn (of soms wil ze wél weten of ik veilig thuis ben en moet ik heel ff weltrusten zeggen, hangt een beetje van haar mood af wat ze wil). Het hing er vroeger ook vanaf of ik café ging hangen of dat ik kaartjes had voor een club, in het laatste geval moest ik een half uur voor sluiting naar huis (is ook wel zo makkelijk, hoef je niet uren in de rij te staan voor je jas) in het eerste geval vond ze (richting het weekend) half 2 mooi.
Het opstaan de volgende ochtend is en blijft mijn eigen verantwoordelijkheid, dus tegenwoordig doe ik, als er een leuk feestje is, soms wel tot 7 uur wegblijven en dan douchen en dan mn rijkleren aan en vertrek ik naar mn werk(vorige maand was weer een schoolvoorbeeld van lekker uit je dak gaan, niets drinken en tóch redelijk fris op mn werk belanden) . Mn moeder vindt het prima, zolang ik geen gechagerijn over haar uitstort omdat ik moe ben oid.
Ohja,, en als ik dronken thuiskom, dan is het jammer maar helaas, dan blijft de deur dicht (mits ze nog wakker is).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:10

Ik moet zeggen ondanks dat IK om half 3 thuis moest zijn en de rest zo lang mochten gaan als ze zelf wilden, dat mijn auto op de terugweg ALTIJD vol zat :+

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:38

ja, ik zou ook rond half 1 1 uur zeggen voor een 16 jarige

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:59

Da's wel vroeg zeg..half één :=

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:04

Dan gaan wij net weg _O-

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:08

Ik ga niet elke week uit maar half 1 lijkt me inderdaad beetje vroeg. Ik mag ongeveer zelf weten hoelaat ik naar huis kom maar ik ga vaker naar discotheken dan naar de stad. En zoals de Lunenburg is om 4 afgelopen dan halen ze me om 4uur nog op maar bij de Time-out dan is onze bus pas weer terug om half 6 in DB en dan kom ik dus pas heel laat thuis. Maar als ik naar de stad ga kan ik ook best om 2uur zeggen ik ga naar huis het is mooi geweest..

Ik moet ook wel zeggen dat ik heel veel mag voor mijn leefdtijd ben 17 jaar maar ik ga ook niet wekelijks uit dus dat scheelt een hoop.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:10

Als ik uit ga ga ik in Assen uit (LEF hier is geen ruk aan)
Maar dan wordt ik rond half 1 opgehaald (anders wordt het ook laat voor me ouders)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:13

Gelukkig nooit een tijd meegekregen, mijn ouders vonden het belangrijker dat ik niet alleen over straat ging en wisten meestal wel dat andere wel een tijd mee kregen ;)

Mijn oma altijd "wij moesten om 11 uur thuis zijn" mijn standaard antwoord 'Owh, maar dan ben ik ook thuis.. ik ga dan pas' :D