OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:34

ik ben ook een schijterd hoor, maar ik dacht ik probeer het gewoon. En jawel kon gewoon in en uitchecken.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:38

Oke gerustelling!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:44

Als je met de trein reist mag je niet in en uit checken he. ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:51

Mag wel, hoeft niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:44

milatje schreef:

Klopt, ik was met de bus. :D

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:37

God, wat een gedoe zeg... Vandaag in de bus (met normale ov chipkaart), maar er stond niet genoeg saldo op. Dus ik proberen op te laden - abn amro pas-, deed ie het niet. Paar keer geprobeerd en toen laten zitten. Volgende bus weer niet. Bus erna weer niet. Wat is er mis met dat ding :S

Morgen maar mn studentenov proberen.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:51

Romytjuuh schreef:
Oke gerustelling!

Je bent al 19 dus jij kan gewoon reizen! :) Alleen als je voor juli nog geen 18 was kan het niet ;)

milatje schreef:

@Saskiaatje: Je kunt met de ns nog niet in en uitchecken, je krijgt als het goed is de melding "u bent al in- uit gecheckt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:15

Angela_ schreef:
Het kan wel hoor! Ik heb vorige week mijn kaart op gehaald en heb er de dag erna meteen mee kunne reizen. :D

En ik dus niet, ik snap er niks van :7
Ik ben afgelopen vrijdag in de stad naar zo'n ophaalpunt geweest met mijn studenten OV-chip. Product opgehaald, daarna pas er uit gehaald, opnieuw er in gedaan en gekeken welke producten er op zaten. Hij zag mijn week-abbo staan, dus het leek me wel gelukt.
Toen wilde ik terug met de trein, conducteur scant mijn pas en zegt dat er geen reisproduct opstaat :? Een andere conducteur zei dat het komt omdat ik pas vanaf 1 september vrij kan reizen.

Dat laatste komt denk ik omdat ik vorig jaar halverwege het jaar ben gestopt met studeren (dus ook geen reisrecht meer) en nu per september weer begin? Maar waarom zien beide conducteurs mijn reisrecht niet terwijl de ophaal-automaat zegt dat hij er wel op staat? Of kunnen zij mijn reisrecht ook pas vanaf 1 september zien?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:24

Je reisrecht staat er nu wel op, maar gaat inderdaad pas op 1 september in, omdat je opnieuw hebt ingeschreven etc (vanwege je half jaar eerder stoppen).
Dus je hebt alles goed geactiveerd en opgeladen, maar tot 1 september dus nog even treinkaartjes kopen :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:56

Het kan dus niet :P Toch maar kaartje gekocht. Gaat echt pas 1 September in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:08

Szan schreef:
Je reisrecht staat er nu wel op, maar gaat inderdaad pas op 1 september in, omdat je opnieuw hebt ingeschreven etc (vanwege je half jaar eerder stoppen).
Dus je hebt alles goed geactiveerd en opgeladen, maar tot 1 september dus nog even treinkaartjes kopen :)

Maar waarom ziet de conducteur het er dan niet op staan, terwijl de ophaalautomaat wel zegt dat het er op staat? Of kan hij dat pas vanaf 1 september zien?

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:20

Ik heb gister geprobeerd studenten reisproduct op te halen stopte hem in zo'n automaat moest ik bevestigen dat gedaan toen stond er iets met week erop en toen moest ik ov kaart eruit halen en was niet mogelijk om een bonnetje te printen. Als je je studiefinanciering dus heb ingevuld voor 1 september doet je OV het dus ook echt pas vanaf 1 september?

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:20

Vanaf wanneer kan ik mijn studentenreisproduct ophalen bij een ophaalpunt?
Vanaf de 15e van de maand waarin jouw studentenreisrecht ingaat staat jouw studentenreisproduct voor je klaar op een ophaalpunt.

Bij het ophalen van je nieuwe studentenreisproduct in geval van een wissel van week- naar weekendabonnement of andersom, staat je nieuwe studentenreisproduct binnen vijf werkdagen voor je klaar op de ophaalautomaat.

Dit staat dus op de site van de OV, ik vind het zo vaag ik krijg vanaf 1 september studiefinanciering betekent het dan dat je dus pas 15 september je reisproduct kan ophalen? Of dat je vanaf 15 augustus het nou kan ophalen:?

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:27

Als jij vanaf 1 september recht hebt op studifi. dan kan je hem vanaf de 15e ophalen,maar mag je hem nog niet gebruiken.

Daar ben ik in ieder geval achtergekomen in de trein...Pas vanaf 1 september als je recht hebt op studifi.mag je ook de pas gebruiken,

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:30

Ik vind het zo krom want introdagen en school zijn al eerder dan 1 september als ik dat wist had ik 1 augustus wel studifinanciering aagevraagd..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:53

_Gabriellexx schreef:
als ik dat wist had ik 1 augustus wel studifinanciering aagevraagd..

Dat kan niet, de inschrijfdatum is 1 september, ook al beginnen je colleges en introdagen eerder.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:08

heey ik heb een dringende vraag,

Maart ben ik gestopt met de studie, nu start ik weer per september. Ik heb m'n OV kaart stopgezet, maar per 1 september heb ik weer recht op een OVkaart.
Hoe moet ik dit doen?
Kan ik m'n oude pasje blijven gebruiken en moet ik die weer activeren tot studentenproduct?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:25

Waarschijnlijk ga ik nu vragen stellen die al meerdere keren in het topic zijn voorgekomen, maar het wordt me niet echt duidelijk. Ik heb ook niet alles doorgelezen, zo'n 4 pagina's. Via google en de site van de OVChipkaart werd ik ook niet veel wijzer..

Waar kan ik aangeven of ik een week of weekendabbonnement wil?

Klopt het dat ik wel geld om mijn kaart moet zetten, maar dat dit er in 'mijn vrije uren' niet af wordt gehaald als ik incheck in bus/tram/metro (bij ns hoeft het niet). Het wordt er alleen vanaf gehaald wanneer ik met korting reis?

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:54

Ik heb gewoon geld op die pas gezet en dan reis ik ermee. Kon nog niks ophalen ofzo.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:05

Laats gaf mijn OV Chip aan dat ik 2 reisproducten op mijn kaart had staan. Moet ik er dan 1 afhalen? Die zal nog van de vorige studie zijn.... Maar logisch gezien lijkt me dat die doorloopt nu.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:14

Nee, je hebt 2 reisproducten: de ene om gratis te reizen, de ander om met korting te reizen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:14

Aha, vandaar! Thanks :)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:46

Haha, ik heb dit topic een beetje doorgelezen omdat ik vanaf dinsdag met een OV-chipkaart moet gaan reizen (als ik hem dan binnen heb := ), en ik dacht allemaal dat het best makkelijk en goed geregelt was maar nu begin ik hem toch wel een beetje te knijpen door jullie verhalen _O-

Zou iemand misschien mijn verhaal kunnen verbeteren/bevestigen over hoe het in zijn werk gaat? Ik ben er namelijk totaal niet bekend mee (niemand bij ons in het gezin, hahaha) :P

Ik heb een persoonlijke OV-chipkaart aangevraagd en deze krijg ik van de week (als het goed is binnen). Ik moet er nog geld op zetten, (oh, vraag 1 waar kan ik mijn OV-chipkaart voorzien van genoeg geld? Ik heb al wel gelezen dat ik eigelijk €20,- erop moet hebben staan omdat hij anders te laag saldo zegt..) maar dan kan ik er mee reizen als het goed is. Ik moet van Deventer naar Zwolle met de trein, en dan een klein stukje met de bus. Ik moet voordat ik de trein in stap, inchecken en als ik de trein uitstap weer uitchecken. Als ik de bus in ga, moet ik inchecken, als ik de bus uitga, moet ik weer uitchecken. Maar wat gebeurd er als die checkpaaltjes het niet doen? Of weet iemand of de paaltjes het bij Deventer/Zwolle gewoon goed werken?

Alvast heeeeeeeeeeeeel erg bedankt :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:11

Nou, €20,- is onzin, gewoon genoeg geld erop zetten om te kunnen reizen. Heb je een studenten OV-chipkaart of een gewone?

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:13

Als het goed is reis ik er in een week rond de €50,- erdoor dus dan is iets extra's sobieso wel handig, mij kennende :+

Ehm ik heb denk ik een gewone OV-chipkaart, een persoonlijke en heb niks gelezen over studenten ofzoiets.