Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:25

Nou de oudere mensen zijn vaak nog erger dan de jongeren :P.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:27

Ja omdat je jonger bent.. Zei scheren ons meestal over 1 kam en wij hun :Y)

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:37

nou ik gisteren ook weer hoor, ik werk op vrijdagavond bij ons op de manege als stalmedewerker. vorige week had de instructrice haar 3jarige mee naar buiten genomen met de les. en het beestje had werkelijk geen stap verkeerd gezet...super braaf beest. komt zo'n vrouw uit die les naar me toe om te vertellen dat ze vind dat een man uit haar les buiten gevaarlijk rijdt (te dicht erop ofzo). Dus ik zeg tegen haar dat ze dat tegen de instructrice moest vertellen zodat die er op kon letten. Begint ze ja maar die kan dat toch niet zien want die had haar handen vol aan die 3jarige dus die kan daar niet op letten enzovoorts.
nou ik ga mijn collega daar niet op afvallen, plus dat ik weet dat het beestje echt super braaf en ze is is ook zo eerlijk om te zeggen als ie wel iets had gedaan. dus ik zeg er maar niets meer op.

komen ze terug dus ik vraag lekker gereden? ja nee die k*bok en das er 1 voor de frikandellen en ik ga daar nooit meer op dat beest is gek en wat denken jullie wel niet om mij daar op te zetten ik hoef niet te verongelukken....
Nou werkelijk als je daar een 3 jarige achterstevoren op laat galoperen met blikken hondevoer aan zijn staart doet ie nog niks.....achteraf bleek dat hij over een kuiltje was gestruikeld en zij haar evenwicht had verloren en erlangs lag....

af en toe..... :Z gelukkig zijn er altijd nog klanten die wel fijn hebben gereden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:53

Of dat je vraagt; "Gaat het zo mee?"
"Nee." Vervolgens pakken ze de spullen en lopen ermee weg. Ehh.. :+

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:20

Ja idd, of als je vraagt "Wilt u een tasje er om?" Je zo aankijken >;) en dan zeggen "Nou wat denk je? zou wel handig zijn he!"

:))

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:22

Of klanten die niet lezen, ook altijd fijn.. :o

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:27

ik en vriendin verkochten kaarten voor een goed doel.
komen we langs een vet groot huis met stuk of 4 dure auto's.
dus wij ons verhaaltje houden en vragen als ze kaarten wouden kopen, antwoord was:
"Nee sorry, we doen even een tijdje zuinig aan" :\

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:34

jUstkiimmiej schreef:
Of klanten die niet lezen, ook altijd fijn.. :o

Lezen? Tisda? Kan je dat eten?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:35

Rianneee_ schreef:
ik en vriendin verkochten kaarten voor een goed doel.
komen we langs een vet groot huis met stuk of 4 dure auto's.
dus wij ons verhaaltje houden en vragen als ze kaarten wouden kopen, antwoord was:
"Nee sorry, we doen even een tijdje zuinig aan" :\

Tsja. Je kunt niet in andermans portomonee kijken... MIsschien hebben ze gisteren een zwaar tegenvallende beursdag gehad...

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:44

Lezen en kijken zijn twee dingen die erg lastig schijnen te zijn :)
"Mevrouuwww, waar staat dit?"
En dan staan ze er echt pal voor...
"Oh sorry, ik keek met m'n neus haha haha ha"
Hoe vaak ik dat hoor :')

Of klanten die je niet begroeten en gelijk beginnen met "ik wil dit en dit en dit."
Ik zeg steevast eerst "goede morgen/middag/avond" en het is dan soms wel erg mooi om te zien hoe klanten dan proberen te herstellen, ze hebben dan vaak een gezicht dat uitstraalt "oh ja, gedag zeggen schaam".

Het komt helaas nog te vaak voor dat medewerkers van een winkel als sloofjes gezien worden ipv medemensen aan het werk.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 00:51

Ja zo heb ik vrijwel elke keer dat ik werk een gast met steevast dezelfde opmerking: KOFFIE! Geeneens, goedemorgen... Zo moeilijk he :P Oh en dat een kassa aangeeft dat ie gesloten is? Huuh? Ooooooh dat kon je lezeeeeeen... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 01:14

Pfft, echt he.. Lezen is ook een probleem. Dan gaan ze net bij de kassa staan die dicht is. "Mevrouw, u kunt aan deze kassa komen." En dan eigenwijs blijven staan; "Waarom? Hier kan het toch ook?" >;)

Of laatst, ik had een wat oudere mevrouw, slecht ter been en liep met zo'n 'wagentje'. Vroeg of ik haar kon helpen met bh's kiezen. Tuurlijk, geen probleem, alleen tijdens het gesprek verstond ik haar verkeerd. Kreeg meteen te horen dat ik maar een gehoorapparaat aan moest schaffen. :Y) Sorry hoor, maar wij zijn ook maar mensen..

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:04

Gisteren was er een vrouw en die snauwde: "Ben jij wel echt van de tuinmeubelen?" >;) Wtf.

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:38

friendly schreef:
Ja zo heb ik vrijwel elke keer dat ik werk een gast met steevast dezelfde opmerking: KOFFIE!

ZO had ik van de week een klant aan m'n kassa die een doos Playmobil op de toonbank gooit en keihard brult: ''KADOOTJE!!!''
Ik: ''Goedemorgen mevrouw.''
Klant: ''KADOOTJE!! SNEL INPAKKEN!!''
Ik: *scant Playmobil* ''€9,95 alstublieft''
Klant: ''JA HIER, MAAR MAAK ER MAAR SNEL EEN KADOOTJE VAN!''
Ik: *stopt geld in kassa en print bon* ''Is het een kadootje?'' (kon het niet laten)
Klant: ''NEE, NATUURLIJK NIET!''
Ik: ''oké, tasje erom?''
Klant: ''GA JE HET NOU NOG VOOR ME INPAKKEN OF HOE ZIT DAT?''

Sommige mensen. :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:48

Haha omg, en gewoon heel droog doorgaan :=

Lezen inderdaad. Wij hadden laatst 2 kassa's open. En 2 mensen erachter. Gaat iemand bij een dichte kassa staan, en ik help gewoon mensen door. Gaat ze ineens schreeuwen nu ben ik aan de beurt hoor!! Zucht.
Dus roept ze vanaf 5 meter afstand wat ze wil. En dan vraagt ze kan je niet even bij deze kassa komen, moet ik daar ook nog helemaal heen lopen. Oke die 5 meter :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:25

Ja dat is wel even 5 meter te veel he? :P Wij hebben s'morgens altijd wat ouderen op bezoek die een kopje koffie komen drinken en krantje lezen. Er zit er standaard 1tje tussen die bij de kassa naast de kassa waar ik sta (dus open is) gaat staan en zn geld neerleg. Ik blijf dan heel stug staan en noem het bedrag, maak zn koffie en zet het op het dienblad vóór mijn kassa neer en wacht. Duurt soms even maar uiteindelijk komt ie toch naar de juiste kassa. En voor ik mensen over me heen krijg... Ik doe het niet omdat het een oudere is. De eerste paar keer liep ik nog heen en weer maar na 10x moeten ze het toch wel weten..

Annika: Die is echt leuk, zo zie ik mezelf ook nog wel eens doen :P

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:58

Laatst was grappig aan de telefoon..
Gesprek was afgerond, dus ik zeg: Dan wens ik u nog een fijne dag.
Klant: Nee, dankje!

Nja dan niet he?! _O-

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:59

Annika212 schreef:
friendly schreef:
Ja zo heb ik vrijwel elke keer dat ik werk een gast met steevast dezelfde opmerking: KOFFIE!

ZO had ik van de week een klant aan m'n kassa die een doos Playmobil op de toonbank gooit en keihard brult: ''KADOOTJE!!!''
Ik: ''Goedemorgen mevrouw.''
Klant: ''KADOOTJE!! SNEL INPAKKEN!!''
Ik: *scant Playmobil* ''€9,95 alstublieft''
Klant: ''JA HIER, MAAR MAAK ER MAAR SNEL EEN KADOOTJE VAN!''
Ik: *stopt geld in kassa en print bon* ''Is het een kadootje?'' (kon het niet laten)
Klant: ''NEE, NATUURLIJK NIET!''
Ik: ''oké, tasje erom?''
Klant: ''GA JE HET NOU NOG VOOR ME INPAKKEN OF HOE ZIT DAT?''

Sommige mensen. :')

Ge-wel-dig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:22

berdien85 schreef:
Laatst was grappig aan de telefoon..
Gesprek was afgerond, dus ik zeg: Dan wens ik u nog een fijne dag.
Klant: Nee, dankje!

Nja dan niet he?! _O-

Hihi _O-

Iets wat elke week wel een paar keer voorkomt:
Meneer/Mevrouw: 'Pardon, Ik wil graag iets vragen maar kan niemand van de winkel vinden. Wil jij iemand halen die hier werkt?' Of een andere variant hier op.

Sta ik daar in mijn werk kleren verbaasd mezelf af te vragen wat ik in hemelsnaam op mijn werk doe dan. :+

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:32

gisteren nog..
ik hoorde het van collega's van me na het werk, dat er aan een tafel klanten zaten die continue over ons aan het praten waren, dat de een een g.eil wijf was, en bij het opnemen van het eten en drinken zaten ze ook constant te zeggen: "oh je bent het vijfde meisje van vandaag al!" "Niet dat jij niet knapper bent hoor, maar haar kun je ook wel mee uit vragen!" "En heb je al een vriend?!"
"Oh en dat is ook wel een lekker ding zeg, daar kun je ook wel mee naar bed!"

:wow: was mijn reactie...

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:24

Judith_ schreef:
berdien85 schreef:
.

Hihi _O-

Iets wat elke week wel een paar keer voorkomt:
Meneer/Mevrouw: 'Pardon, Ik wil graag iets vragen maar kan niemand van de winkel vinden. Wil jij iemand halen die hier werkt?' Of een andere variant hier op.

Sta ik daar in mijn werk kleren verbaasd mezelf af te vragen wat ik in hemelsnaam op mijn werk doe dan. :+

Nou ik had mooi mijn andere collega erbij gehaald en die voor de klant gezet :Y)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:00

Klanten die op maandag zeggen, prettig weekend he! :Y)

Of klanten die écht zeker weten dat ze een prijs gewonnen hebben
op een staatslot.. terwijl je hem goed gescand hebt en het systeem
duidelijk aan geeft dat er geen prijs op het lot zit. Toch blijven ze dan
volhouden totdat je de lijst erbij pakt waar alle prijzen bij alle eindcijfers
staan. Dan ineens is het van, oh ja ik heb bij de trekking van een andere
maand gekeken! _-:(

Mijn moeder hielp een keer een man die mee speelt met de lotto. Ineens
begon hij erover dat als hij een groot bedrag zou winnen hij wel op vakantie
zou willen... en of mijn moeder dan met hem mee wou. Dus ze zegt ach een
vakantie is nooit verkeerd. Die meneer; dan word het wel een appartement
met maar 1 bed hoor! Mijn moeder met een rood hoofd; dan zal ik er nog even
over na moeten denken :=

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:40

Ik heb een keer iets mege raars meegemaakt...

Ik werk dan bij mcDonald's :P
Maar was een keer aant werk was een bestelling aan het opnemen bij de kassa van een toen malige collega van me.
En die jongen was nog even wat aan het opschrijven van een vorige bestelling, dus ik nam alvast de bestelling op van die mensen..
Dus ik zeg tegen die mensen; Goedemiddag mag ik uw bestellig
Die man van het groepje: Ja mag ik een big mac menu...
Ik: Wil u een medium of groot menu?
Man: Wel appelflap praat je geen nederlands ofzo..
Ik: Hoezo?
Man: Ja ik wil togh appelflap een bigmac menu
Ik: Dat weet ik, En ik vraag togh medium of groot
Man: Ja ga appelflap turks tegen me praten, En leer nederlands poedersuiker wijf, dit en dat...
Ik: Nou meneer ik kan niet eens turks, kunt u het mij leren?
Man: Wat ben je voor domme turk...
Ik: Nou ik ben nederlands zonder turks bloed hoor ;)

Maarja toen ben ik weggelopen, het kantoor van het manegement ingelopen en toen op de bewakingscamera's aangewezen wie het was (voor me manager dan..)
Me manager er naar toe gestapt.. Meneer wilt u wel uw excus aanbieden aan mijn collega. Ze geen turk en zal ze ook nooit worden..
Nou omdat moment kreeg mijn manager een dikke uitbrander van die man en kwam ze bij me terug in het kantoor en zei ze:
Aan zulke gasten mag je de deur wijzen ;)

Maargoed het mooie van het hele verhaal is, niemand in mijn hele familie is turks. Dus hoe ze erbij komen? Geen idee.. Ik lijk er ook niet op, dusjaa

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:47

Waarschijnlijk hadden ze zoiets van: WAAT MEDIUM?!! Verstaan ze dat niet, whatever. Sommige mensen...zijn nou niet even tactvol. Als ie nou had gezegd: wat is dat? of wat bedoel je? Had het een stuk vriendelijker geklonken. Als ik zulke mensen krijg zeg ik gewoon heel rustig: ''één moment, ik haal even een collega, die helpt u verder'', laat ik een CT of MGT helpen en ga ik bij een ander beklag doen. Zo wens ik dus niet behandeld te worden.

(ik werk ook bij de mac ;))

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:56

Ik heb ook een keer gehad, toen stond ik 1e raam ( bij de McDonald's ) Dat is dus waar de bestelling wordt opgenomen via de praatpal, en de auto's mogen er afrekenen. Ik stond samen met een jongen daar. Ik zei ik weet iets leuks, ik ga de bestelling opnemen en als het klaar is zeg jij hoe duur het is en dat ze mogen doorrijden. Dus die gast zat al huh zonet een meisje nu een jongen. Maar toen die auto dus voor het raam stond, was die jongen gebukt en verstopt.
Ineens komt die jongen omhoog als die gast het ziet. :wow: Die jongen zei zo: 'Op deze manier wil ik ook wel bij de mac werken' :))