Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:51

alleen de bonnetjes van de supermarkt deze maand :list:

312 euro

%)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:54

Emytje schreef:
Ik heb zelf gemerkt dat het heel erg helpt om voor meerdere dagen boodschappen te doen en voor meerdere dagen te koken. We doen op zondag boodschappen voor tot en met zaterdagochtend. Snoepjes en koekjes word hier ook nauwelijks gegeten. We eten wel weer zeer gevarieerd.

Klopt. Ik laat 1x per twee weken Albert komen. 1x per week ga ik brood halen plus wat er op is (en hoognodig is zoals broodbeleg of melk). Verder komen wij niet in de buurt van supermarkten :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:00

Als de Albert.nl hier kon bezorgen dan scheelde dat zeker wel een paar € per week.
Je snaait dan geen dingen meer mee die je eigenlijk niet nodig hebt.

M'n vriend eet iig 12 plakken brood per dag.
Dus ik haal eigenlijk altijd 3 broden voor € 2,-

Afgelopen week zijn nichtje gehad te logeren, nou das ook een dure eter zeg!
Alleen maar brood met flink wat boter en ham! En dan ook nog eens zo'n 4-5 sneetjes per keer.
Normaal doen we met 1 kuipje boter zo'n 2 week, nu was deze in 4 dagen op :roll:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:01

Marieke_K schreef:
@Angela: raar schema is het niet, maar zelf geef ik wat meer geld uit aan vlees en wij hebben redelijk duur broodbeleg (tonijnsalade van Johma..) en we eten veel brood (gaan 4 hele broden door heen per week..)

Maar dat dure broodbeleg hoef je toch niet iedere week te halen? Dat zou je ook kunnen afwisselen.
Ik eet bijvb s'ochtends als ontbijt vaak een boterham met hagelslag, pindakaas of appelstroop. Of een paar beschuitjes met Jam. Heerlijk en ik heb daarna geen trek meer in zoetigheid maar eet tussendoor juist sneller wat fruit.

Emytje: Jullie eten vrij ongezond als ik het zo lees. Vlees OF vleesvervangers zijn wel nodig bijna iedere dag wil je geen vitamine tekort hebben. Eten jullie wel veel noten en dingen waar ijzer en vitamine B in zitten?

Probeer anders eens als je appels hebt, die te schillen in partjes snijden en dat als tussendoortje bij de lunch te eten, of een manderijn. Lust je echt helemaal geen fruit? Er zijn zoveel verschillende

Marieke_K

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:06

@Ineke: klopt :) maar ben zo dol op tonijnsalade, dat is mijn enige zonde :+

@anastasia: albert scheelt inderdaad. Je kan niet mee snaaien en het is een soort sport geworden om de bonusaanbiedingen uit te spitten :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:13

@ Ineke: Je hebt echt geen iedere dag vlees of vervanger nodig hoor. We eten wel veel noten ja en peulvruchten, daarnaast slik ik dus vitamientjes. Op zich eten we eigelijk niet echt ongezond. We eten alleen veel te weinig fruit. We eten dus wel weer veel groente en dan ook dus erg gevarierd in eten. Ook drinken we wel vruchtensapjes, maar dat vervangt het fruit natuurlijk niet helemaal. Ik geef toe dat het wel gezonder kan, maar echt ongezond nee. Iedere dag aardappels, vlees en een beetje groente is ook niet echt gezond. Ach, gezond is ook maar relatief. Ik probeer in ieder geval het eten zo gezond mogelijk te maken. :D

@ Marieke_K: Hoeveel betaal je eigelijk voor de bezorgkosten bij AH?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:14

In februari hebben we 54,- per week uitgegeven.
Extra hoge bedragen waren de aanschaf van 20 zakken senseo (die koop ik altijd in grote hoeveelheden) en 4kg kaas bij de makro.

Dit was natuurlijk alleen voor eten etc wat bij de supermarkt gehaald is.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:15

5,- meende ik.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:21

Emytje: O gelukkig eten jullie dan idd wel noten, peulvruchten en genoeg andere groenten, dat scheelt wel :)

5 euro bezorgkosten? Jeetje ik loop wel een keer extra dan maar.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:22

Emytje schreef:
@ Marieke_K: Hoeveel betaal je eigelijk voor de bezorgkosten bij AH?

Kan je zelf kiezen: minimaal 4.95 en maximaal geloof ik een tientje. Ik laat ze altijd komen in daluren. Als ik zelf met de auto boodschappen zou gaan doen was ik dat geld aan parkeergeld kwijt :+ Woon hartje centrum Rotterdam en lopend boodschappen doen voor 2 weken is eigenlijk onmogelijk (4 flessen cola, 2 zakken kattengrid, 3 kilo aardappelen.. en ga zo maar door). Met de auto is ook niet echt handig, dus Albert is echt een uitkomst.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:23

Ineke2 schreef:
Emytje: O gelukkig eten jullie dan idd wel noten, peulvruchten en genoeg andere groenten, dat scheelt wel :)

5 euro bezorgkosten? Jeetje ik loop wel een keer extra dan maar.

eens per 2 weken is 2,50 per week. Dat is goedkoper dan dat ik met mijn uurloon zelf drie kwartier boodschappen ga doen ;) Maar kan begrijpen dat mensen het er niet voor over hebben (no offense).

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:47

Hahahha, ja das waar. Ik haal de boodschappen met mn vriend bij de Deen die hier op 150 meter lopen afstand zit. ;) Het zijn wel altijd twee loeizware tassen met een extra tas met het brood. Voor 2 weken boodschappen halen lopend, gaat ons niet lukken nee.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:53

Annastasia, hoe houd je 4 kg kaas goed dan??

Ik ga zondag weer even optellen wat we deze maand hebben uitgegeven, we zaten op 'schema' voor 200 euro. Nu heb ik er gisteren een kat bijgekocht, maar die tel ik maar niet mee bij de boodschappen. ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:29

Ik heb geen 4kg stuk gekocht.
Maar wel 4 stukken van een kilo ;-)

Alhoewel een 4kg stuk ook best had gekund.
Die snijd je doormidden zodat een niet al te groot stuk hebt.
M'n vriend eet in z'n 1tje al 1kg kaas per week.
Dus dat is best wel wat.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:37

Ah, ik had de beelden van de enorme blokken kaas van de Makro. :) Kaas haal ik het liefst per klein stukje bij de kaasboer op de markt. Ene keer is het zo op, andere keer maak ik van de oude kaas lekkere kaassaus of rasp ik het over de pasta.
Wij hebben altijd van die buien.. Eten we ineens heel veel chocoladekoekjes of juist kaas ofzo. Dat is zo lastig als je maar eens per week boodschappen doet. :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:43

Over kaas gesproken...

Wij eten best veel kaas en de korstjes die niet echt lekker meer zijn, haal ik het plastic vanaf en gooi ik in de hakker, daarna in de vriezer.
Doet het prima over ovenschotels :Y)

(geraspte) Kaas kan dus ook ingevroren worden.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:46

Ik had al wel ontdekt dat kaassaus prima in de vriezer kon. Ik kan om de één of andere reden nooit precies genoeg maken. :Y)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:46

Oké, ik ga vanaf 1 maart ook de hele maand mijn bonnetjes bewaren. Eind maart laat ik weten hier hoeveel ik heb besteed :j. Ik zou het best kunnen gebruiken om op een aantal punten te besparen, maar ja op wélke :D. Daarvoor is het eerst belangrijk om een goed overzicht te hebben van je maandelijkse uitgaven. Dit topic komt voor mij echt als geroepen dus :+.

Leuk, ik doe mee! Wat alleen een beetje lastig is: ik woon alleen, ben doordeweeks alleen en eet dan alleen. Maar in het weekend ben ik met mijn vriendje en de ene keer betaalt hij en de andere keer ik... Beetje om en om... Of wie er nog het meeste geld over heeft aan het eind van de maand :+. Dus da's lastig uitrekenen.

Maar ik doe het wel incl. verzorgingsspullen (want die neem ik toch vaak mee tijdens het boodschappen doen en daar ga ik niet nog eens voor naar de drogist) en kattenvoer + grind.

Ik doe op dit moment dagelijks boodschappen. Ook zoiets dat niet bevordelijk is voor de portemonnee. En de grootste natuurwinkel van NL is voor mij de dichtsbijzijnde supermarkt... Helpt ook al niet :+.

Ik heb een tijdje zo'n tic gehad dat ik álles bio- en ecologisch kocht. Alle etenswaren, maar ook mijn schoonmaakmiddelen, pleepapier etc. Tsja, ik had dat graag volgehouden, maar dat gaat gewoonweg niet.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:54

Dani; mijn lijstje bestaat uit dagelijkse boodschappen (met welke super), overige winkels (met naam) en eenmalige uitgaven. Die laatste voornamelijk omdat we net verhuisd zijn en nog wat kleine dingetjes aan moeten schaffen. Misschien is het voor jou een idee om bij te houden wat je voor jezelf aanschaft en wat je aanschaft als je vriend er is?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:20

Ja, da's wel handig... Ik doe toch wel heel anders boodschappen als mijn vriendje er is. Ook omdat het weekend is natuurlijk. Duur wijntje voor bij het eten, uitgebreide maaltijd, wat extra lekkere dingetjes voor 's avonds, uitgebreid ontbijtje...
Voor mezelf, als ik alleen ben, ben ik veel makkelijker. En ik haal dan zo min mogelijk lekkere dingen in huis, want alles dat in de kast ligt moet diezelfde avond op :') :Y) }:0 *heeft last van oncontroleerbare eetbuien* :')

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:34

Dani62 schreef:
*heeft last van oncontroleerbare eetbuien* :')

* Eet nog wat pistache noten*

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:48

Ik probeer niet te snoepen. Dat lukt prima, tot mijn vriend weer thuiskomt...

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:17

RiandeV schreef:
Ik probeer niet te snoepen. Dat lukt prima, tot mijn vriend weer thuiskomt...

haha rian dat probleem heb ik ook altijd :D als bjorn een zak chips open trek (wat ie minimaal 4 avonden in de week doet) kan ik me vaak niet inhouden en wil ik ook :D
vroeger at ik na het avond eten eigenlijk haast nooit iets, nu krijg ik gewoon standaard rond 10 u trek (we eten dan vaak ook wel rond half 6 ivm werk sport paarden enz)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:23

Dani62 schreef:
Leuk, ik doe mee! Wat alleen een beetje lastig is: ik woon alleen, ben doordeweeks alleen en eet dan alleen. Maar in het weekend ben ik met mijn vriendje en de ene keer betaalt hij en de andere keer ik... Beetje om en om... Of wie er nog het meeste geld over heeft aan het eind van de maand :+. Dus da's lastig uitrekenen.

Mijn vriend is vaak weken in het buitenland voor zijn werk, dan eet ik dus ook alleen. Zelf maak ik dan gewoon een portie voor 2 en vries de helft in. Handig voor de week er op (of week daarop). Vriezer is echt mijn vriend.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 09:25

wij schommelen hier tussen de 100 en 250 :)