Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:29

Zoo ik mag morgen weer rijden :):)

Hopen dat we nu eens examens gaan aanvragen het duurt toch superlang nog met die wachtlijsten enzo :=

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:55

Niicole__ schreef:
....
Les voor het examen lukt de dag zelf helaas niet, omdat ik de eerste die dag ben...
....

Ik las in een andere post van je dat je pas om 8:55 hoeft. Het eerste examen van de dag begint om 8:00 dus je bent dan de 2e :P. Ook vind ik het wel een beetje bullshit dat je geen les voor je examen kan hebben omdat het zo vroeg zou zijn. Heb vorig jaar zat examens om 8 uur gereden met leerlingen en stond altijd netjes om 7 uur bij ze voor de deur hoor dat ze nog een uurtje kunnen rijden. Vind dat wel heel belangrijk hoor! Oefen dan altijd nog eventjes een keertje het fileparkeren, achteruit in een vak en neem alle knopjes, lampjes en alles onder de motorkap door. Meeste mensen gaan dan een stuk geruster het examen of de toets in.

Ik denk dat jouw instructeur niet zo van vroeg opstaan houd(ik ook niet maar voor examens moet het maar gewoon even ;))

Over of je examen doorgaat dat hoor je de ochtend zelf pas. Meestal weten ze om 10 voor 8 of het examen van 8 uur en 5 voor 9 doorgaan. Hier in Zuid Holland gingen gisterochtend de examens ook weer niet door, 's middags meestal wel. Ligt er helemaal aan of er weer sneeuw valt en hoe hard het gevroren heeft. Als je examen uitgesteld wordt proberen ze binnen 2 weken een nieuwe datum voor je te hebben, dit is momenteel helaas langer omdat er zo verschrikkelijk veel examens uitvallen. Had voor de kerstvakantie een uitgesteld examen, die jongen moest vorig week dinsdagochtend weer maar helaas was dit ook uitgesteld, nou kan hij 18 januari weer voor het eerst. Het is even balen maar niemand kan er wat aan doen helaas.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:00

Elmira schreef:
Zoo ik mag morgen weer rijden :):)

Hopen dat we nu eens examens gaan aanvragen het duurt toch superlang nog met die wachtlijsten enzo :=

Als ik nu een examen aanvraag kan ik de eerste week van februari al terecht, voor de 2e week van februari waren zelfs alle tijden en dagen nog beschikbaar. Maar dit is voor Zuid-Holland. Wilde voor je in het systeem kijken maar denk dat ze met onderhoud bezig zijn want ik kom er niet op.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:03

Mowoah schreef:
Ik ben ook benieuwd naar Raket, zou ze nu aan het treuren zijn of aan het feesten. :D

Ik mag de 17e van februari op voor TTT, en heb net te horen gekregen dat ik 17 maart op mag voor het afrijden. :D :D :D :D Zitten dus nog 4 lessen tussen, nog 6 in totaaaaal waaah hahaha

Ik was aan het werk en kom net thuis om jullie te melden dat ik gezakt ben...
Ik reed te langzaam over een rotonde..
De rest ging goed, ik dacht echt dat ik het gehaald had. Er kwam veel verkeer uit zijstraatjes, maar die zag ik allemaal op tijd, heb overal de verkeersregels naar behoren uitgevoerd. Niet getreuzeld of gescheurd.
Snelweg ging goed....

Ik ga emigreren en in Belgie verder.... :+ :+ :+
Ik heb de rest allemaal niet gelezen. Ik ben echt moe. Zat al om 7.30 uur in de auto...

Maar allemaal succes voor morgen en zorg dat jullie het wel halen!!!!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:03

Miriam91 schreef:
Mijn instructeur zegt dat 40 het gemiddelde is volgens het CBR. Als ik afrijd zit ik geloof ik op 35. Heb morgen weer les (een na laatste les).
Ik ben benieuwd hoe het raket is afgegaan :j

Sinds het nieuwe examen geven ze 45 uur aan. Dit is echter heel erg verschillend. Wij gebruiken een pakket van 36 uur met een ttt en examen dr bij in. Voor sommigen is dit genoeg maar er zijn er ook een hoop die er meer nodig hebben. Ligt helemaal aan het gevoel dat je voor het rijden hebt. Als je weinig gevoel voor autorijden hebt kan het heel veel langer dan 45 uur duren maar meestal heb je dan wel een andere kwaliteit. Jammer alleen dat rijlessen zo duur zijn, maar geloof me, ze kunnen echt niet goedkoper en alles wordt alleen maar duurder, de lesprijs dus ook.

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:05

Ik meld me hier ook even:) heb (waarschijnlijk) zaterdag m'n eerste les.. op m'n 18e verjaardag! ze wisten nog niet of t door kon gaan omdat t zo'n slecht weer is, en veel examens dus niet door gaan.. en mensen dus nog extra lessen nemen.. maar hoor t woensdag/donderdag.. ben benieuwd wat ik ervan bak;)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:22

Niicole__ schreef:
_Denise schreef:
@Niicole_: hoezo werd je opgelicht als ik vragen mag?

Leg het wel ff in het kort uit..
(heel verhaal maar even weggehaald anders is het zo'n lap tekst)

Ik wilde hier nog even op reageren als rij-instructeur. Wij werken met een lesovereenkomst van de bovag. Hierin staat dat je een les 72 uur vantevoren af moet bellen als je niet kan. Dit gaat over werkdagen, dus als je op maandag les hebt, zou je deze op de woensdag ervoor af moeten zeggen. Dit uiteraard uitgezonderd van overlijden of ernstige ziekte van iemand in de 1e of 2e graad van je familie, overlijden van jijzelf of ernstige ziekte. Ernstige ziekte is uiteraard een beetje criptisch en ik vind iemand ernstig ziek als er een dokter aan te pas komt, diegene 40 graden koorts heeft of echt niet kan lessen omdat "het" er aan alle kanten uit komt. Een gewoon griepje waar je dus gewoon een beetje mee op de bank hangt valt daar dus niet onder.

Dit is helaas altijd erg slecht te controleren, iemand kan zo zeggen dat die ziek is maar het valt niet te controleren. Er wordt hier heel veel misbruik van gemaakt in de trant van "oh ik heb nu echt even geen zin in lessen of het komt zo slecht uit, weetje wat ik meld mij wel ziek want dan hoef ik hem tenminste niet te betalen".

Bij ons teken je hiervoor(samen met nog wat andere dingen die voor de leerling wel een stuk gunstiger is) en wordt het bij de eerste rijles duidelijk verteld hoe het zit. Had vorige week iemand die in de zorg werkte en die mij de avond voor zijn rijles om half 11 mailde dat hij niet kon rijden omdat hij naar een begravenis moest omdat 1 van de mensen waarvoor hij gezorgd had overleden was. Deze jongen heeft zijn les zonder miepen betaald omdat hij getekent had voor 72 uur, het geen 1e of 2e graads familielid was en het achteraf ook niet echt een slimme actie was om mij dit om half 11 's avonds te mailen, als ik het mailtje niet gelezen had had ik bij hem voor de deur gezet. En over het algemeen weet je het wel eerder dan de avond ervoor als er een begravenis is. En dan wil ik best wel eens wat soepeler doen met die 72 uur alleen op werkdagen.

Ik vind het wel heel goed dat wij op deze manier werken, bedoel wij hebben allemaal een hypotheek en de meesten ook een gezin om te onderhouden(dat heb ik niet dan :P) en als er dan regelmatig lessen afgebeld worden baal je daar verschrikkelijk van, en als je het 72 uur vantevoren weet kan je iemand anders nog blij maken met dat plekje omdat het toch best wel druk is in deze business. Als er nou echt wat aan de hand is kan je als instructeur alsnog iets soepeler omgaan met de regels maar dat voel je meestal wel aan.

In jouw geval Niicole, als jij geen lesovereenkomst hebt getekend, dan had je in principe helemaal niets hoeven betalen, alleen die ene rijles die je gereden hebt. Als er toch wel een lesovereenkomst was of het staat bijvoorbeeld op je leskaart of in je risboek dat je zoveel dagen vantevoren af moet bellen dan staat hij wel in zijn recht. Het gaat ook echt over 72 uur op werkdagen, dus maandag les is woensdag al afbellen. Als een leerling mij nog geld schuldig is hoort ie dat altijd zo snel mogelijk en de meesten betalen dan ook gelijk gewoon netjes. Maar rijscholen hebben veel met wanbetalers te maken dus dan wordt er gelijk een incassobureau ingeschakelt als het erop lijkt dat je niet gaat betalen. Nou weet ik natuurlijk niet precies hoe het allemaal gegaan is dus zie het verder niet als aanval ofzo maar gewoon een stukje informatie voor iedereen hoe het vanaf deze kant zit.

Als de regels over het afzeggen niet duidelijk zijn vraag hier gewoon naar bij de instructeur of eventueel de administratie van de rijschool, en houd je dan ook gewoon aan die regels dan is iedereen happy.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:48

Nou ben alweer terug.... Leek er even op, maar instructeur het CBR gebeld, en nee hoor ze gingen om half 9 pas een rondje doen om te kijken of het doorging, en de examens van 8.55u gingen zowieso niet door :( grrrrr.......
snap niet wat het voor verschil maakt of ze nou doorgaan of om 11 uur pas.. *zucht*
baal nu alleen wel verschikkelijk dat ik toen niet voor 15.15u heb gekozen..... :\

Nu waarschijnlijk pas 25 januari weer.....

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:05

magic_lover schreef:
Nou ben alweer terug.... Leek er even op, maar instructeur het CBR gebeld, en nee hoor ze gingen om half 9 pas een rondje doen om te kijken of het doorging, en de examens van 8.55u gingen zowieso niet door :( grrrrr.......
snap niet wat het voor verschil maakt of ze nou doorgaan of om 11 uur pas.. *zucht*
baal nu alleen wel verschikkelijk dat ik toen niet voor 15.15u heb gekozen..... :\

Nu waarschijnlijk pas 25 januari weer.....

Dat is echt niet leuk nee :(:) schiet echt niet op zo voor iedereen...

Mandyy

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:13

Magic_lover, dat is rot. :\
:(:)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:20

Wat súper balen magic_lover... 25 januari weer vind ik trouwens nog wel redelijk snel. :)

Over het afzeggen, bij mij moet ik het min. 48 uur van te voren doen. Heb het gelukkig nog nooit hoeven doen. Had wel vorige week rijles onder een college gepland en kwam er de avond ervoor er pas achter, eigen schuld ben niet naar het college geweest.

Ik heb ook wel eens gehad dat het meisje dat na mij moest gewoon niet kwam opdagen, reageerde niet op telefoontjes van instructeur... Heel apart. Je weet toch dat je rijles hebt en als je niet kan meld je je toch netjes af :=

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:27

magic_lover; wat ontzetten k u t !!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:48

Raket, balen zeg! en ik vind te langzaam rijden over 1 rotonde ook een slechte reden!!

Magic-lover.. dat is ook erg vervelend.. rotweer ooK! Vind inderdaad ook dat ze zich bij t cbr behoorlijk aanstellen :P

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:57

te langzaam over een rotonde?pfffff kon die geen andere reden verzinnen ofzo, wat een bullshit

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:00

Raket: Balen zeg! Vind het idd ook echt een onzinnige reden 8)7

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:11

OOk balen dat je adgezegd ben, ik vind dat ook raar hoor. Gister ook, zag geen verschil tussen 8.00 uur en 11.00 uur toen ze weer wel reden?!?!?!?!?!?!?!

Er zal vast wel meer niet naar zijn zin geweest zijn, maar dat kon hij niet benoemen denk ik.

Ik stop er wel mee voorlopig.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:13

Raket, wat een rot reden zeg. :\

Magic-lover, wat rot dat je examen álweer niet is doorgegaan. :(:)

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:17

Ik heb om 1 uur eindelijk weer les na 3,5 week, er kwam steeds vanalles tussen maar gelukkig lukt het vandaag!
We gaan mijn examen ook aanvragen maar wel pas over ongeveer 6 weken, dat word wel goed oefenen nu haha. :P

Lottiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:28

Stom stom, dat het steeds niet doorgaat.. K moest vorige week, ging ook niet door en 't ergste is dat ik nog steeds geen nieuwe datum heb.. Terwijl een vriend en twee vriendinnen vorige week ook moesten en die hebben dus wel een nieuwe datum.. Het argument van te langzaam op de rotonde rijden vind ik iid ook erg slap..

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:32

Lottiejj schreef:
Stom stom, dat het steeds niet doorgaat.. K moest vorige week, ging ook niet door en 't ergste is dat ik nog steeds geen nieuwe datum heb.. Terwijl een vriend en twee vriendinnen vorige week ook moesten en die hebben dus wel een nieuwe datum.. Het argument van te langzaam op de rotonde rijden vind ik iid ook erg slap..

Dan moet je je instructeur even achter zijn broek aanzitten want als je examen 's ochtends niet doorgaat sta je 's middags gelijk alweer in het systeem en dan kan je instructeur gelijk weer een nieuwe datum voor je plannen.

Lottiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:48

Ja, ik weet het . Heb al een paar keer gebeld, maar ze doen nogal moeilijk. Straks maar weer bellen ;)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:51

corinepgek schreef:
Lottiejj schreef:

Dan moet je je instructeur even achter zijn broek aanzitten want als je examen 's ochtends niet doorgaat sta je 's middags gelijk alweer in het systeem en dan kan je instructeur gelijk weer een nieuwe datum voor je plannen.

hmm gaat dat zo snel?
die van mij zou kijken zodra ze thuis is (vanavond) ze had gister of vanmorgen nog gekeken, maar als het nog zo snel gaat dan kan ze me ook wel de 18e zetten als die nogsteeds open is ipv de 25e lijkt mij :o

maargoed ze zou nog contact opnemen dus ik hoor het wel..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:56

Nou hier sneeuwt het vrij hard, mijn examen zal morgen niet doorgaan gok ik.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:01

Magic_Lover & Raket, balen :(:)
Oh dat valt wel mee! Ik sprak idd een vriend uit Zuidholland die 11 februarie al op kan! Ik ga hem vrijdag aanvragen en dan hoop ik ook zo snel te kunnen :D

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:13

Bummer.. Nu sneeuwt het hier ook :?