werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:12

Binky_Zephyr schreef:
Ilzas schreef:
Blijft hetzelfde, of je ouders je paard nu betalen of je vriend....

zij MOETEN mij betalen .. dus .. maargoed wie maakt het uit wie wat betaald ?

Hoezo MOETEN? En ze moeten JOU betalen, niet je paarden toch? Nou, het lijkt mij dat als jij de zorg voor 1 of meerdere paarden op je neemt, dat je dat doet omdat je er zelf voor kunt zorgen. Dus doordat je werk of in ieder geval inkomsten (desnoods uit een uitkering hebt).[/quote]

Ik krijg ook al een paar jaar alimentatie
ik kon het daar ook heel goed van doen een paardje houden :)
Vind er niks mis mee als ze netjes elke maand haar alimentatie krijgt en haar vriendje eventueel bij springt dan is dat toch hun zaak?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:18

ik meld me ook even!
vandaag loopt officieel mijn contract af, maar ik zit al ruim een maand met een depressie thuis (ziekgemeld dus)

hoe kom ik de dag door? hmmm... 4/5 dagen per week zorg ik dat ik om 8 uur mn bed uit kom om op stal te gaan helpen.
heb een tijd in de paarden gewerkt, dus ben een van de weinige rare mensen die het leuk vind stallen te mesten e.d. :P
zo zorg ik iig nog dat ik een vrij normaal dagritme behoud en een beetje normaal blijf leven. anders zou ik idd ook elke dag rond 12 uur mn bed uit komen en alleen maar bokken en tv kijken... :')

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:25

ik zit nu 3 maanden thuis, ironisch was dat toen ik nog werk had, vaak gebeld werd door andere bedrijven :')
nu kampen die ook met recessie, dus geen plek meer.

Ik speur elke dag vacature sites af, ga wat meer naar stal, kijk soms een filmpje, ruim het huis op, doe de boodschappen etc,
sochtends sta ik om 08.00 op, al wordt dat elke dag moeilijker, savonds kom ik nog wel in slaap gelukkig,

tja ik verveel me eigenlijk dood, hoop dat ik snel wat vind :j

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:33

Citaat:
Ik zit nu 3 maanden thuis, ironisch was dat toen ik nog werk had, vaak gebeld werd door andere bedrijven
nu kampen die ook met recessie, dus geen plek meer.

Dat had ik dus ook. Begin vorig jaar waren er nog mensen die interesse hadden en uit zichzelf belden. Maar die bedrijven hebben nu ook personeelsstop of in het ergste geval zelf mensen moeten wegsturen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:36

Zonnetje81 schreef:
Voor dat geld kan je ook bij de MAC gaan werken....maar goed er zijn 1001 banen te vinden die onder je niveau liggen... Soms is het daarom niet handig om terug te gaan werken omdat je dan je uitkering verliest en dus meer moet inleveren dan dat je thuis zit...hoe banketstaaf het ook klinkt.

Misschien wel, maar dat is een totaal andere werkomgeving. Plus postbezorgen is één van de flexibelste banen.
Nogmaals; ik gaf juist díe tip, voor de mensen die klagen en down zijn door het thuis zitten e.d.

Voor mij heeft het iig een super (therapeutische) functie, en ik kan me niet voorstellen dat dat alleen voor mij zou gelden. Maarja, wie ben ik he....

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:40

Ik zit nu ongeveer een jaar "thuis". In oktober 2008 werd mijn moeder ernstig ziek, darmkanker met uitzaaiingen in de lever. Ik ben toen in december 08 gestopt met m'n studie (HBO communicatie), omdat het allemaal niet meer ging. Concentratieproblemen, knoop in m'n hoofd, veel spanningen, stress, erg moeilijk allemaal. Heb daarvoor ook een tijdje bij maatschappelijk werk gelopen. In die tijd ben ik op zoek gegaan naar een bezigheid buiten huis. Want echt, van binnenzitten wordt je niet blij! Ik had de mazzel dat ze hier in de buurt vrijwilligers zochten bij een manege die lessen geeft aan gehandicapten. Daar kon ik mooi 4 dagen per week aan de slag. Geen hele dagen, want de zorg voor m'n moeder kwam daar nog bij en dingen als huishouden e.d. De paarden hebben me er doorheen gesleept toen :) En dat doen ze nu nog.
Anyway, in mei 09 ging het ineens heel erg bergafwaarts met mijn moeder en ze is begin mei overleden. Nu ja, dan val je in een nog dieper gat en alle spanningen die je in die 7 maanden hebt opgebouwd (haar ziekbed) komt er dan uit. Plus nog het hele rouwproces.
Een paar weken na het overlijden ben ik weer begonnen met vrijwilligerwerk op die manege (kon me daar vlak na 't overlijden even niet toe zetten...) en dat doe ik nu nog. Had me in september wel weer ingeschreven bij de opleiding, maar die zet ik stop. Ik ben even helemaal klaar met studeren en wil wel eens wat nuttigs gaan doen. Daarbij, door alles wat ik meegemaakt heb, heb je de betrekkelijkheid van het leven ingezien en dan ga je nadenken over wat je nou daadwerkelijk wilt. De studie die ik deed paste niet in dat plaatje.
Momenteel ben ik wel op zoek naar werk. Maar dat gaat moeizaam, nu is dit ook een moeilijke tijd. Financieel is het nog te doen, zeker gezien ik nog thuis woon. Verder heb ik wat leuke plannen liggen waar ik meer mee wil. O.a. fotografie en websites. Ik ben daar nu wat websites voor in elkaar aan het knutselen. En ik heb 1 keer in de week autorijles, een rijbewijs is een zeer nuttig papiertje en zal ook helpen om m'n kansen te vergroten.

En ja, alles een beetje per dag bekijken. Soms heb ik een slechte dag en dan lukt het allemaal niet, maar ook wel goede dagen waarbij ik het idee heb dat de zon wel weer een beetje begint te schijnen....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:43

Jee Nerwen, dat lijkt mijn verhaal wel!

Anoniem

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:43

ik lees hier verschillende die vallen over dat anderen iemands paard betalen. Ergens begrijp ik dat wel eigenlijk.

Ik heb 2 jaar geleden mijn pony verkocht omdat ik het allemaal maar net kon betalen. Toen raakte ik mijn baan kwijt en dat was voor het moment om haar te verkopen. Ik heb gezorgd dat ze een goed huisje kreeg, die wel alles konden betalen voor haar. Mijn grootste angst was dat ze ziek zou worden en dat ik de DA niet kon betalen of zo. Stalling enzo kon ik wel ophoesten, maar als er eens iets mis zou gaan...

Nadat mijn pony verkocht was had ik snel genoeg een nieuwe baan, en heb ik nog een hele poos gewerkt, maar afgelopen mei kwam al het verdriet eruit. Verdriet om mijn pony, schuldgevoel, problemen met mijn ex, enz. Ik raakte in een burn out, en daarna raakte ik depressief.

Het is dus niet makkelijk om je pony te verkopen, en het kan veel verdriet meebrengen. Maar ik vind het vaak wel het eerlijkste tegenover het paard als je het eigenlijk financieel niet meer kan opbrengen.

Ik leef momenteel per dag, mijn deeltijdbehandeling is klaar, en heb nu nog 2 keer per week therapie. Ik maak strakke dagschema's met voldoende rust erin en daar probeer ik me aan te houden. Soms lukt dat, sommige dagen ook echt niet.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:48

vroeger wilde ik natuurlijk zooooooo graag een paard, en was verschrikkelijk boos dat mn ouders die niet voor mij wilden kopen :')
uiteindelijk ben ik super blij dat ik mijn ouders nooit zover gekregen heb...

een paard is super leuk en alles, maar nu ik mijn baan kwijt ben zou ik het idd niet meer kunnen betalen en had ik mijn paard moeten verkopen.
ik ben zoooo blij dat ik die keuze nu niet hoef te maken..

maar ik snap wel dat mensen ook juist veel steun uit hun paard halen. een vriendin van mij zit er totaaaaal doorheen, geen geld voor niks, maar haar paard heeft ze nog wel. wordt door haar vader betaald, en zij haalt verschrikkelijk veel steun uit haar paard. en dat kan soms meer waard zijn dan een brood op de plank...

dus ik snap beiden kanten wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:49

Angela_ schreef:
ik lees hier verschillende die vallen over dat anderen iemands paard betalen. Ergens begrijp ik dat wel eigenlijk.

Ik heb 2 jaar geleden mijn pony verkocht omdat ik het allemaal maar net kon betalen. Toen raakte ik mijn baan kwijt en dat was voor het moment om haar te verkopen. Ik heb gezorgd dat ze een goed huisje kreeg, die wel alles konden betalen voor haar. Mijn grootste angst was dat ze ziek zou worden en dat ik de DA niet kon betalen of zo. Stalling enzo kon ik wel ophoesten, maar als er eens iets mis zou gaan...

Nadat mijn pony verkocht was had ik snel genoeg een nieuwe baan, en heb ik nog een hele poos gewerkt, maar afgelopen mei kwam al het verdriet eruit. Verdriet om mijn pony, schuldgevoel, problemen met mijn ex, enz. Ik raakte in een burn out, en daarna raakte ik depressief.

Het is dus niet makkelijk om je pony te verkopen, en het kan veel verdriet meebrengen. Maar ik vind het vaak wel het eerlijkste tegenover het paard als je het eigenlijk financieel niet meer kan opbrengen.

Ik leef momenteel per dag, mijn deeltijdbehandeling is klaar, en heb nu nog 2 keer per week therapie. Ik maak strakke dagschema's met voldoende rust erin en daar probeer ik me aan te houden. Soms lukt dat, sommige dagen ook echt niet.

Ik heb mijn paard gekocht een maand voordat ik mijn baan verloor... Maar voordat ik haar kocht had ik al afgesproken dat als ik ooit haar niet zou kunnen betalen, stalling, Da, hoefsmid oid. Dat het dan door mijn moeder betaald zou worden. Zo vreemd vind ik dat niet hoor...

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:52

sharoontje schreef:
Citaat:
Binky_Zephyr nogmaal ik betaal zelf mijn paarden .. ik kan het op dit moment gewoon niet opbrengen .. ik heb 4/5 jaar geleden ook een ongeluk gehad met mijn vorige paard waardoor mijn rug in diggelen ligt .. het is allemaaaal zoooo makkelijk gezegt .... doe het anders zelf eens

Wat moet ik zelf doen dan? Om mijn pony te onderhouden als ik zelf geen geld heb en mijn vriend wel? Bij mij is dat niet het geval geweest en als het wel zo was geweest had ik voor het welzijn van het dier gekozen en had ik haar verkocht aan iemand die er wél goed voor kan zorgen en wel de dingetjes op een rijtje heeft kwa financieel. Als ik dat zelf heb, ok, maar een paard heeft daar niks mee te maken en hoort daar ook niet onder te lijden.
Mijn pony is weggegaan, omdat ik geen tijd meer had en geen zin meer had om te rijden. Moet ik dan dat beestje in het weiland laten staan, omdat ik het zielig vind om haar te verkopen? Nogmaals welzijn gaat voorop en daarom is ze weggegaan ;)

mijn vriend en ik hebben er samen voor gekozen om paarden te nemen dus waarom zou ik ze nu verkopen ?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:54

shilady schreef:
Binky_Zephyr schreef:

Blijft hetzelfde, of je ouders je paard nu betalen of je vriend....

zij MOETEN mij betalen .. dus .. maargoed wie maakt het uit wie wat betaald ?

Hoezo MOETEN? En ze moeten JOU betalen, niet je paarden toch? Nou, het lijkt mij dat als jij de zorg voor 1 of meerdere paarden op je neemt, dat je dat doet omdat je er zelf voor kunt zorgen. Dus doordat je werk of in ieder geval inkomsten (desnoods uit een uitkering hebt).[/quote]

Ik krijg ook al een paar jaar alimentatie
ik kon het daar ook heel goed van doen een paardje houden :)
Vind er niks mis mee als ze netjes elke maand haar alimentatie krijgt en haar vriendje eventueel bij springt dan is dat toch hun zaak?[/quote]

klopt dit is bij mij ook het geval :)
mijn vriend en ik hebben er samen voor gekozen om paarden te nemen, hij is zelf ook helemaal gek op de diertjes ..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:43

Angela_ schreef:

mijn moeder en vriend betalen het ook voor me hoor indien nodig.....
mijn paard = mijn therapie....
zonder hem zou ik helemaal zwaar depressief zijn
die 4-5 uur per dag dat ik op stal ben is voor mij rust ....even weg van de ellendige wereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:02

Ik had toendertijd geen vriend, geen werk en geen uitkering. Mijn ouders hadden me al thuis opgevangen, en ik kon niet nog meer van ze verwachten.

Inmiddels heb ik een erg lief verzorgpaard, wat me geen rode cent kost. Ze is inderdaad ook mijn therapie, mijn spiegel.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:58

Ik ben gister inderdaad 3 uur op stal geweest en voelde me daarna ook vele malen beter.....

Nu is het echt even bagger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 02:32

Slapen jullie allemaal al? Gister waren jullie ook nog tot laat wakker of zijn het de goede voornemens van op tijd naar en vroeg opstaan?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 03:18

ik ben nog wakker ..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:46

Als ik mijn paarden weg moet doen sta ik niet voor mezelf in.
Ookal kan ik er op dit moment alleen maar naar kijken en ze voeren, het is toch even een half uurtje/uurtje per dag dat je alles even van je af kan zetten en je komt het huis nog eens uit + dat je nog iets van sociale contacten hebt.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:20

Cowgirl schreef:
Ookal kan ik er op dit moment alleen maar naar kijken en ze voeren, het is toch even een half uurtje/uurtje per dag dat je alles even van je af kan zetten en je komt het huis nog eens uit + dat je nog iets van sociale contacten hebt.

Klopt, even andere verhalen aanhoren is idd ook erg fijn :j

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:48

binky_zephyr; Ik zeg ook niet dat je je paardjes moet verkopen, maar ik heb het erover over het welzijn, en wat ik zelf had gedaan.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:50

Cowgirl schreef:

Precies ja hebt even wat afleiding en natuurlijk sociale contacten dat is ook heel belangrijk.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:20

russel schreef:
Werkeloos de dag doorkomen, door te bokken?? :D

Nee, de dag doorkomen door een cursus te gaan volgen, desnoods iets helemaal anders dan je nu doet. Roer omgooien...bezig blijven, hersenen blijven gebruiken, de beste kans om weer aan de slag te komen...

Niets doen en hangen, is iets wat een baas helemaal niet wil, dan ben je al niet eens meer 2e keuze.

Mee eens, als het even kan probeer dan bezig te blijven, cursussen of vrijwilligerswerk te gaan doen. Dan voel je jezelf een stuk beter (spreek uit ervaring, toen ik in de ww zat ben ik bij Schoevers een korte opleiding gaan doen) en het staat zoveel beter op je cv als je kunt aantonen dat je met je 'vrije' tijd iets nuttigs hebt gedaan.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:53

*\o/*

Ik had voor 2 weken terug een open sollicitatie gestuurd en mag volgende week voor een vrijblijvend gesprek langskomen *\o/*

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:49

Das goed nieuws Lotus83. Gisteren ook weer een mail verstuurd nu maar weer afwachten.

Hoop voor je dat het wat wordt!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:04

Madeliefjes schreef:
Das goed nieuws Lotus83. Gisteren ook weer een mail verstuurd nu maar weer afwachten.

Hoop voor je dat het wat wordt!

Ja zeker goed nieuws.

Een aantal certificaten die ik heb behaald, die komen bij een afdeling van deze instelling vandaan dus dat is gunstig!

Dinsdag om 10.00 uur!! :=