Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:15

MarcoBorsato schreef:
TS kan in het algemeen niet goed spellen, niet alleen dit topic, ook zijn andere topics en berichten zijn verwarrend.

Maar goed, in dit topic geeft hij hier een reden voor. Ik vind het zelf ook vreselijk verwarrend, zie mijn eerste post...Maar de vraag van Maikeltje vind ik, gezien de toon van haar hele post, gewoon een beetje te....

Er zijn genoeg redenen waarom mensen niet goed kunnen spellen en voor sommige mensen is het moeilijk genoeg dat ze niet juist kunnen spellen, om welke reden dan ook...Ik vond de vraagstelling daarom dus gewoon haast beledigend...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:22

Zeg Adil, kun jij even normaal doen en me niet discriminatie in de schoenen proberen te schuiven? Ik weet niet hoe jij leest, maar ik stel een vraag over de spelling. Wanneer je in zijn profiel kijkt dan blijkt dat de slechte en verwarrende spelling niets te maken heeft met het emotionele omdat hij waarschijnlijk niet emotioneel was ten tijde van het aanmaken van zijn profiel! Vandaar mijn vraag over het buitenland. Het zou zo kunnen zijn dat deze jongen net een jaar hier in Nederland verblijft, ik noem maar een zijstraat. Dat jij gelijk denkt in termen van "buitenlanders over 1 kam scheren" zegt imo meer over jezelf dan over mij!

En de reden dat ik fel reageer is omdat het hier over een KIND gaat, een baby van een aantal maanden, een weerloos wezen. Waar nu al mee gesold en gedreigd wordt. Ik hou m'n hart vast voor de toekomst van dit kind ja en dan wordt ik fel! Zeker als ik lees dat de communicatie betreffende dit kind per mail gaat, een kind is meer waard dan dat!

Adil18 schreef:
Ha, nou, ik heb het topic echter wel gelezen, in tegenstelling tot andere personen.... :+ Ik denk dus wel dat ik het goed gelezen heb (overigens, niet leuk he, als iemand schrijft dat je mogelijk niet goed leest...Kijk, dan heb ik mijn doel bereikt, want dit doe jij ook met jouw vraag over de spelling van de TS...)

Zeg nou zelf, is bovenstaande quote een volwassen en weloverwogen reaktie?

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:23

MarcoBorsato schreef:
TS kan in het algemeen niet goed spellen, niet alleen dit topic, ook zijn andere topics en berichten zijn verwarrend.

Dat is inderdaad wat ik ook als eerste wilde melden, TS heeft in al zijn tpoics reactie een ontzettend verwarrend taal gebruik en kromme zins opbouw.

Wat ik lees is dat hij 21 jaar is, per ongeluk een meisje zwanger heeft gemaakt, misschien zelfs wel voor abortus was, het kind is toch gekomen en hij gaat af en toe op bezoek, wonen beide nog bij ouders en het loopt niet zoals het zuo moeten lopen maar dat is ook bar lastig als je 21 bent geen kind wil en misschien ook helemala niet verliefd bent op het meisje.

Wel ben ik het met sommige bokkers eens dat TS niet erg liefdevol schrijft over zijn kind dat geen naam krijgt.

Ik vraag me af of je geld kan eisen van een vader die het liefst abortus had gezien, ik denk dat je dan realisties moet zijn als moeder en moet weten dat je er alleen voor komt te staan. 200 euro is best een bedrag, er is een topic over wat kost een kind en daar is ook te lezen dat er een hoop zijn die voor minder rond komen dus wat hij betaald is weer een teken dat hem dat niet veel uit maakt als het maar voor zijn kind gebruikt wordt.
Kortom niet alleen in zijn topic is TS warrig ook in zijn gedrag (zover je dat uit een topic kunt halen)

Ik wacht graag af tot TS met een nieuw topic komt waarin hij alles duidelijk uitlegt en ook vragen die hier naar voren komen daarin mee neemt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:39

maikeltje schreef:
Zeg Adil, kun jij even normaal doen en me niet discriminatie in de schoenen proberen te schuiven? Ik weet niet hoe jij leest, maar ik stel een vraag over de spelling. Wanneer je in zijn profiel kijkt dan blijkt dat de slechte en verwarrende spelling niets te maken heeft met het emotionele omdat hij waarschijnlijk niet emotioneel was ten tijde van het aanmaken van zijn profiel! Vandaar mijn vraag over het buitenland. Het zou zo kunnen zijn dat deze jongen net een jaar hier in Nederland verblijft, ik noem maar een zijstraat. Dat jij gelijk denkt in termen van "buitenlanders over 1 kam scheren" zegt imo meer over jezelf dan over mij!

Pardon? JIJ verbindt slechte spelling aan een mogelijke buitenlandse afkomt...En daarbij weet je niks van de TS. Ik schuif je geen discriminatie in de schoenen, maal wel ondoordacht en beledigend gedrag. De TS geeft aan dat hij inderdaad inziet dat het verhaal verwarrend is en wil hier iets aan doen, dus waarom dan nog zo'n vraag stellen...?

maikeltje schreef:
En de reden dat ik fel reageer is omdat het hier over een KIND gaat, een baby van een aantal maanden, een weerloos wezen. Waar nu al mee gesold en gedreigd wordt. Ik hou m'n hart vast voor de toekomst van dit kind ja en dan wordt ik fel! Zeker als ik lees dat de communicatie betreffende dit kind per mail gaat, een kind is meer waard dan dat!

Dit snap ik absoluut, oke, verklaar inderdaad de felheid van jouw berichtje. :j

Adil18 schreef:
Ha, nou, ik heb het topic echter wel gelezen, in tegenstelling tot andere personen.... :+ Ik denk dus wel dat ik het goed gelezen heb (overigens, niet leuk he, als iemand schrijft dat je mogelijk niet goed leest...Kijk, dan heb ik mijn doel bereikt, want dit doe jij ook met jouw vraag over de spelling van de TS...)

maikeltje schreef:
Zeg nou zelf, is bovenstaande quote een volwassen en weloverwogen reaktie?

Nee, maar jouw opmerking dus ook niet, die valt namelijk onder dezelfde noemer... ;)

Dus...Snap je dan dat ik die opmerking gewoon misplaatst vond?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:45

Adil, Maikeltje, kunnen jullie je discussie over de spelling van de TS (en de achterliggende oorzaken daarvan) misschien ergens anders voortzetten? Het voegt namelijk niet zoveel toe aan dit topic.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:47

Nee Adil,geenszins. Want als je echt goed gelezen had, dan heb ik niets geschreven over "van buitenlandse afkomst zijn". Juist niet, om misverstanden te voorkomen. Ik verbind niet automatisch de slechte spelling aan een buitenlandse afkomst. Ik vraag of hij misschien uit het buitenland komt. Ik stel dus een vraag, ik trek hierbij geen conclusie. Jij trekt wel een conclusie, namelijk dat ik discrimineer en dat wil ik graag even rechtzetten bij deze.

En nu wil ik er over ophouden want dit voegt verder niets toe. Ik zie de reactie van de TS wel tegemoed als hij nog reageert tenminste.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:48

Anoeska schreef:
Adil, Maikeltje, kunnen jullie je discussie over de spelling van de TS (en de achterliggende oorzaken daarvan) misschien ergens anders voortzetten? Het voegt namelijk niet zoveel toe aan dit topic.

Dat gaf ik al aan....Sorry, ik zal het van nu af aan laten...! :+

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:54

MarcoBorsato schreef:
Moontje1991 schreef:
Ik vraag me af waar iedereen zich zo druk over maakt ik heb nergens gelezen dat TS het kind wel erkenen of dat hij het kind wil zien.
Hij zegt zelf jammer maar ik kan ook zonder/moet door met me leven.

Dus waar maakt iedereen zich zo druk over?
Er is toch geen probleem TS is weg bij zijn vriendin en wil graag zijn verhaal kwijt hier niets mee en niets minder

Heel veel bokkers maken zich druk om het kindje dat nu al zijn vader kwijt is.

Dus om een kindje wat alleen maar ongellukiger wordt als zijn vader moeite gaat doen hem te zien.
Dat kind kan beter geen vader heben dan een vader die hem om het weekend ophaalt en dan altijd ruzie heeft met de moeder en thuis altijd geklaag van de moeder over de vader aan hoort.
Wnat ja dat gebeurt als een ouder het kind niet meer bij de andere ouder willen heben gaan ze het tegen werken

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:03

Hmmmm en ik vind het nog steeds raar dat hij niet om zijn kind wil ''vechten'' en maar ''gewoon door met zijn leven moet''
*en ik heb niet alle pagina's góed doorgelezen, alleen de berichten van de TS, die nogal moeilijk te begrijpen waren dus correct me if im wrong...

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:10

Uit berichten van TS in een ander topic begrijp ik dat zijn paard vorig jaar in beslag is genomen door de dierenbescherming (heeft hij uiteindelijk wel weer teruggekregen). Gelukkig lees ik ook dat hij daarvan geleerd heeft. Hopelijk laat hij het niet zo ver komen met zijn kind.....

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:12

Joosiien schreef:
Hmmmm en ik vind het nog steeds raar dat hij niet om zijn kind wil ''vechten'' en maar ''gewoon door met zijn leven moet''
*en ik heb niet alle pagina's góed doorgelezen, alleen de berichten van de TS, die nogal moeilijk te begrijpen waren dus correct me if im wrong...

Volgens mij kijk jij vanuit wat je zelf zou doen?
Of heb ik dat mis?
Want niet iedereen is het zelfde.
Dat jij voor je kind zou vechten betekend niet dat iedereen dat zou doen.
Niet iedereen die een kind heeft houd hier ook van en kan niet zonder leven.
Waarschijnlijk wil TS gewoon gellukig zijn en heeft hij nooit om dat kind gevraagt.
Dus dan kan ik het niet raar vinden dat hij er niet voor wil vechten wie weet doet hij dat niet voor het welzijn van het kind of wie weet doet hij dat niet omdat hij gewoon totaal geen behoefte heeft om vader over dat kind te spelen.
Hij is pas 21 hij heeft ook nog een leven.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:18

Moontje1991 schreef:
Joosiien schreef:

Of heb ik dat mis?
Waarschijnlijk wil TS gewoon gellukig zijn en heeft hij nooit om dat kind gevraagt.
Dus dan kan ik het niet raar vinden dat hij er niet voor wil vechten wie weet doet hij dat niet voor het welzijn van het kind of wie weet doet hij dat niet omdat hij gewoon totaal geen behoefte heeft om vader over dat kind te spelen.

Sorry, ik vind dat ieder kind het recht heeft dat z'n ouders van 'm houden. Als vader ben je gewoon ethisch verplicht om te vechten voor je kind. Het is gewoon niet goed te praten om dan maar te zeggen 'ik heb niet om dit kind gevraagd en wil gewoon gelukkig zijn'.
Hoezo geen behoefte om vader over een kind te zijn. Daar had je dan eerder aan moeten denken!

Wanneer je eenmaal ouder van een kind bent, dan verandert je hele wereld. Dan is er niet meer 'Hij is pas 21 hij heeft ook nog een leven'. Je bent ouder van een kind geworden en hebt de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat dat kind gelukkig is.

Dat wil helemaal niet zeggen dat je levenslang samen met de moeder ervoor moet zorgen, maar je moet wel doen wat het beste voor het kind is. En niet meer wat het beste voor jezelf is.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:19

Ik vind dat hij er erg makkelijk over doet, dat klopt. Jij kiest ervoor een kind op de wereld te brengen, dan moet je ook maar de verantwoordelijkheid ervoor nemen.
En ik vind het erg makkelijk om te zeggen: ''Hij wil nog geen vader zijn'' dat komt voor mij erg egoïstisch over, want hij is het namelijk wel.. Dan had hij maar wat beter na moeten denken toen hij zijn vriendin zwanger maakte, maar volgens mij begrijp ik het verhaal niet helemaal ;) , want uit jouw bericht begrijp ik dat hij zelf niet voor het kind gekozen heeft?
Dus daar zou ik nog wel een verdere uitleg over willen, want het kind is er wel gekomen ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:25

JosineS schreef:
Uit berichten van TS in een ander topic begrijp ik dat zijn paard vorig jaar in beslag is genomen door de dierenbescherming (heeft hij uiteindelijk wel weer teruggekregen). Gelukkig lees ik ook dat hij daarvan geleerd heeft. Hopelijk laat hij het niet zo ver komen met zijn kind.....

Deze reactie vind ik werkelijk ongeloofelijk grof....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:26

Moontje1991 schreef:
Joosiien schreef:

Of heb ik dat mis?

Niet om banketstaaf te doen maar hij heeft maanden de tijd gehad om zich dat te bedenken. Vantevoren, ik was er natuurlijk niet bij :+ , had hij ook kunnen bedenken dat er kindjes van kunnen komen en je hebt tegenwoordig anticonceptei. En erna (zwanger, misschien zelfs ondanks gebruik van anticonceptie) had hij met z'n vriendin om de tafel kunnen gaan zitten en wanneer zij vastbesloten was het kind te laten komen dan had hij met haar duidelijke afspraken kunnen maken over wel of geen rol in het leven van dit kind. Maar ik krijg de indruk dat hij alles maar op z'n beloop heeft gelaten met als slachtoffer een weerloos kind die hier absoluut niet om gevraagd heeft en daar heb ik heel veel moeite mee.
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 18-12-09 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:28

Moontje1991 schreef:
Joosiien schreef:

Of heb ik dat mis?
Hij is pas 21 hij heeft ook nog een leven
.

8)7 deze komt in de top 10 meest egoïstische instellingen van 2009.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:29

ThePast03 schreef:
JosineS schreef:

Deze reactie vind ik werkelijk ongeloofelijk grof....

Hij was niet zo grof bedoeld als hij blijkbaar naar jou toe overkomt. Ik hoop alleen dat hij het kind niet aan zijn lot overlaat en zijn verantwoordelijkheid daarin neemt. Dit heeft hij ook met zijn paard gedaan, alleen was daar wat hulp voor nodig.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:30

Anoeska schreef:
Moontje1991 schreef:
Of heb ik dat mis?

Sorry, ik vind dat ieder kind het recht heeft dat z'n ouders van 'm houden. Als vader ben je gewoon ethisch verplicht om te vechten voor je kind. Het is gewoon niet goed te praten om dan maar te zeggen 'ik heb niet om dit kind gevraagd en wil gewoon gelukkig zijn'.
Hoezo geen behoefte om vader over een kind te zijn. Daar had je dan eerder aan moeten denken!

Wanneer je eenmaal ouder van een kind bent, dan verandert je hele wereld. Dan is er niet meer 'Hij is pas 21 hij heeft ook nog een leven'. Je bent ouder van een kind geworden en hebt de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat dat kind gelukkig is.

Dat wil helemaal niet zeggen dat je levenslang samen met de moeder ervoor moet zorgen, maar je moet wel doen wat het beste voor het kind is. En niet meer wat het beste voor jezelf is.

1 ik denk dat dat kind gellukiger is zonder ruziende ouders.
2 Je kunt iemand niet opleggen om van zijn kind te houden dat kan niet je kan niet zeggen en nu ga je van je kind houden en verder mond dicht want je kunt iemands gevoelens niet veranderen. Als jij bang bent voor slangen en er komt iemand en die eist van jou dat je niet meer bang bent en ze geweldig gaat vinden dan werkt dat toch ook niet? Je kunt iemand niet dwingen zijn gevoelens te veranderen.
3 dan had hij er eerder aan moeten denken? Dus geen sex tenzij je een kind wil? Of had hij ondanks dat zijn ex waarschijnlijk geen abortus wou haar mee moeten sleuren naar een abortus kliniek?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:33

JosineS schreef:

Waaaaaarom zou je dat aanhalen?! Om hem in een kwaad daglicht te stellen?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:35

Soms zijn er dingen in het leven die je eigenlijk niet wil, maar toch moeten. En als je een kind hebt gekregen, dan heb je daar alles aan te doen om er zo goed mogelijk voor te zorgen. Dat is niet een keuze, of een vraag van wel of niet willen, maar een plicht. Het kind kan er niet aan doen dat de vader er allemaal geen zin in heeft, die is compleet afhankelijk van de ouders. Dus als ouder heb je die taak serieus te nemen.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 18-12-09 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:35

Moontje1991 schreef:
1 ik denk dat dat kind gellukiger is zonder ruziende ouders. hier kan je iets aan doen, niet meer ruziën.
2 Je kunt iemand niet opleggen om van zijn kind te houden dat kan niet je kan niet zeggen en nu ga je van je kind houden en verder mond dicht want je kunt iemands gevoelens niet veranderen. Als jij bang bent voor slangen en er komt iemand en die eist van jou dat je niet meer bang bent en ze geweldig gaat vinden dan werkt dat toch ook niet? Je kunt iemand niet dwingen zijn gevoelens te veranderen. Lekkere vergelijking, slang - je eigen kind. Nee, liefde kan je niet afdwingen, verantwoordelijkheden wel. Het leven draait om meer dan je eigen geluk.
3 dan had hij er eerder aan moeten denken? Dus geen sex tenzij je een kind wil? Of had hij ondanks dat zijn ex waarschijnlijk geen abortus wou haar mee moeten sleuren naar een abortus kliniek? Dat is misschien een beetje erg sterk uit gedrukt, maar zeker geen seks tenzij je ook voor de (mogelijke) consequenties op wil draaien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:38

Anoeska schreef:
Soms zijn er dingen in het leven die je eigenlijk niet wil, maar toch moeten. En als je een kind hebt gekregen, dan heb je daar alles aan te doen om er zo goed mogelijk voor te zorgen. Dat is niet een keuze, of een vraag van wel of niet willen, maar een plicht. Het kind kan er niet aan doen dat de vader er allemaal geen zin in heeft, die is compleet afhankelijk van de ouders. Dus als ouder heb je die taak serieus te nemen.

als TS daar nu niet toe in staat is?...stel..ik ken hem niet.
Je kunt een blinde niet verwijten dat hij niets ziet..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:42

geerke schreef:
Anoeska schreef:

Een blinde zal ook niet zonder meer de snelweg oversteken....

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:43

Zal ik je dan even heel erg laten schrikken ella.
Als ik zwanger wordt laat ik abortus plegen want ik wil geen kind (en een kind wil mij al helemaal niet als moeder) en weet je toch ga ik lekker door met sex heben.
Erg he?

En dat eerste punt met ruzie kom op zeg 2 ouders die het op geen enkel punt met elkaar eens zijn en elkaar het licht niet in de ogen gunnen hoe wil je die laten stoppen met ruzieen?

en punt 2 dus ts moet zijn leven maar laten vergallen en waarschijnlijk uiteindelijk zelfmoord plegen alleen maar om verantwoordelijkheid voor een kind te dragen dat daar doodongellukig wordt en uiteindelijk waarschijnlijk zelf ook zelfmoord pleegt?

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:45

geerke schreef:
Anoeska schreef:

Dan moet hij nú hulp zoeken, en niet voor zijn verantwoordelijkheden weghollen.